אודי Q5 (מנוע בנזין 2.0 ל’ טורבו) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אודי Q5 סקירה חוות דעת
אודי Q5 מבחן דרכים

אודי Q5, רכב הפנאי בגודל בינוני של אודי, עבר לאחרונה מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם ונחת בישראל. מה כוללת מתיחת הפנים ומה דעתנו על ה-Q5? הכל במבחן שלפניכם

 

הקרוסאובר היוקרתי, אודי Q5 הגיע לראשונה לישראל בשנת 2009. כמקובל בתעשיית הרכב, לאחר כ-8 שנים, הגיע הדור השני. כעת, 4 שנים אחרי, דור זה עבר מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם. ה-Q5 נמכר בישראל ברמת גימור אחת במחיר של 359,000 שקלים. ללקוחות מוצעת האפשרות לרכוש חבילת Luxury במחיר של 22,500 שקלים נוספים. עיקר תוספות חבילת ה-Luxury הן: חישוקים גדולים יותר (“19 מול “18), בקרת שיוט אדפטיבית, חימום במושבים הקדמיים הכוללים כיוון חשמלי וזיכרונות, וגולת הכותרת: מצלמה אחורית, שאותה באופן תמוה, לא תקבלו בחבילת הבסיס.

 

אודי Q5 מחיר
ברמת גימור אחת במחיר של 359,000 שקלים. אודי Q5

 

אודי שבכה

 

עיצוב חיצוני

אודי Q5, גם לאחר מתיחת הפנים, נשאר נאמן לקווי העיצוב המקוריים. השבכה הקדמית הגדולה שבמרכזה סמל ארבעת הטבעות, בתי הגלגלים הגדולים והקו התפוח שמתחת לחלונות הצד משדרים יוקרה. לטעמנו, העיצוב נאה למדי ומשדר נוכחות. מתיחת הפנים, ששינתה את הפגושים והפנסים, עשתה לדגם רק טוב. 

 

תא נהג אודי
סביבת נהג. אודי Q5
אודי ריפודים
עיצוב שמרני. אודי Q5

אודי Q5 סקירה

 

עיצוב פנימי ואבזור 

עיצוב תא הנוסעים של ה-Q5 שמרני ובוגר. מסך המגע הגדול בגודל “10.1, שעד מתיחת הפנים לא היה מסך מגע, גבוה ובולט. לוח המחוונים הינו מסך הכולל אפשרויות תצוגה משתנות ומערכת בקרת האקלים נפרדת ונשלטת מפקדים ייעודיים. מתחתיה, פקדי נהיגה: בקרת ירידה במדרון, מצבי נהיגה, בקרת החלקה ועוד. לאורך הדשבורד פס דמוי אלומיניום ועליו הכיתוב Quattro – מערכת ההנעה הכפולה של אודי, עליה נפרט בהמשך. איכות החומרים, כצפוי, טובה, וכך גם איכות ההרכבה והגימור. 

מבט מעלה חושף מראה המתכהה אוטומטית וגג פנורמי גדול במיוחד הנפתח בחציו הקדמי. מושבי העור, איכותיים למגע וכוללים תמיכה לגב התחתון. ביניהם, משענת יד רחבה, אך אינה מתכווננת לגובה כמקובל ברכבי הקבוצה. לטובת הנהג והנוסע מלפנים הותקנו שקע USB, שקע 12 וולט ושקע Type-C. חסרים באבזור הפנים שהיינו שמחים לקבל ברמת המחיר הזו: טעינה אלחוטית ומיזוג במושבים – קריטי במושבי עור. ואם נהיה טיפה קטנוניים, גם המצלמה האחורית אינה ברזולוציה משובחת למדי ולא כוללת תצוגת 360. 

 

אודי Q5 תיקון
איפה הטעינה האלחוטית?. אודי Q5 דשבורד
אודי תיבת הילוכים
תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. אודי Q5
אודי מושב אחורי
מרווח ראש וברכיים טוב. אודי Q5 מושב אחורי
אודי Q5 תא מטען
נפח תא מטען 520 ליטר

 

נעבור למושב האחורי שם מרווח הראש והברכיים מצויינים. לרשות הנוסעים מערכת בקרת אקלים נפרדת, משענת יד הכוללת מחזיקי כוסות, מושב הנע קדימה ואחורה (שני שליש ושליש), מתלים לקולבים, תאורה נפרדת לכל נוסע ושקע 12 וולט. חסרו לנו כיסים בגב המושבים הקדמיים.

תא המטען מכובד ומסוגל להכיל 520 ליטר. הוא כולל אפשרות לקיפול מושבים מתוך תא המטען, ווי תליה, ווי עיגון, נפתח ונסגר חשמלי. רצפתו גבוהה יחסית ומכסה על גלגל חלופי. 

 

אודי Q5 מנוע
מנוע 2 ליטר עם 265 כ”ס. אודי Q5
מערכת הנעה כפולה קוואטרו
מנוע חזק, תיבה זריזה. אודי Q5

 

נוהגים

המנוע המוצע באודי Q5 הנמכרת בישראל הינו בנפח 2.0 ליטר ונושם אוויר באמצעות מגדש טורבו. ארבעת הצילינדרים המרכיבים אותו מפיקים יחד 265 כוחות סוס בטווח הסל”ד 5,250-6,500 ומומנט מרבי של 37.7 קג”מ בטווח הסל”ד 1,600-4,500. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה וזו משודכת לארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ה-Quattro המזוהה עם אודי. המנוע החזק, יחד עם תיבת ההילוכים המעבירה הילוכים בזריזות, מייצרים ביצועים נאים למדי:6.1 שניות ל-100 קמ”ש בדרך ל 240 קמ”ש. 

לרשות הנהג מספר מצבי נהיגה: שטח, חסכון, רגיל, ספורט ומצב הניתן לכיוון ידני. עיקר השינוי בין מצבי הנהיגה מתבטא בפעולת תיבת ההילוכים, תגבור ההגה ותגובת המצערת. המהדרין יוכלו להעביר הילוכים באמצעות פקדי העברת הילוכים המותקנים מאחורי ההגה. 

 

אודי Q5 מפרט משקל
מערכת ה-Quattro מסייעת להורדת הכוח לכביש. ה-Q5 יספק בטחון רב לאוחז בהגה

 

האודי Q5, מציע נוחות נסיעה על הצד הקשה, כמקובל ברכבים של הקבוצה. הצד החיובי הוא התנהגות כביש מהנה במיוחד. בפניות ההדוקות, כשתנאי האחיזה אינם אופטימליים, מערכת ה-Quattro מסייעת להורדת הכוח לכביש ובפניות מהירות ה-Q5 יספק בטחון רב לאוחז בהגה, בזכות התנהגות כביש חדה ומדויקת, למרות משקל עצמי לא נמוך של 1,835 ק”ג. בכביש המהיר, 110 קמ”ש יניחו את מחט הסל”ד הדיגיטאלית על כ-2,000 סל”ד בידוד הרעשים מצוין. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-10 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת.

מילה על שטח – למרות מערכת ה-Quattro, ה-Q5 אינו מיועד לשטח מאתגר יותר משבילים קלים.

 

לסיכום

אודי Q5 הינו רכב פנאי יוקרתי בגודל בינוני. לזכותו: עיצוב נאה, מנוע ותיבת הילוכים מצוינים, התנהגות כביש טובה. לחובתו: נוחות נסיעה נוקשה יחסית ואבזור דל במידה ולא תבחרו בחבילת ה-Luxury, אשר מעלה את המחיר הכולל ל-381,500 שקלים. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven − seven =