אופל ברלינה 1.6 טורבו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

זה הסיבוב ה20 שלי במנחת בערד, עשר הקפות משמאל, עשר מימין, אני מנסה להביא את עצמי ואת האופל אסטרה ברלינה 1.6 טורבו לקצה גבול היכולת, שזה לא כזה “קצה”, אני בחורה אחרי הכל.

הנסיעה ממרכז הארץ דרומה הייתה מהנה וטובה, אבל לא הרגשתי שהרכב אוחז בכביש ב100%. הייתה חסרה לי היציבות שמאפיינת את רכבי אופל, על אחת כמה וכמה רכב משפחתי רחב ומאסיבי. באמצע הדרך עצרתי לבדוק אוויר בצמיגים וכשהPSI יצא תקין לא נותר לי אלא לנסוע למנחת ולבחון איך הברלינה מרגישה בסיבובים.
אולי פיתחתי ציפיות גבוהות אחרי מבחן מוצלח מאד באסטרה GTC, אחד מכלי הרכב היציבים ואוחזים שבחנתי.
האופל ברלינה לעומתו מרגישה מרחפת מעט, והתחושה הזו לא נובעת מאופי ההגה.

ביצועים
האופל אסטרה ברלינה (4 דלתות) בולמת ומאיצה היטב ומזדרזת בהתאם למאה ושמונים כוחות הסוס שלה, על נייר 9.2 שניות מ0 ל100 קמ”ש. מומנט מירבי של 23 קמ”ג ב2200 סל”ד, ומהירות מירבית – 213 קמ”ש.
ההגה רך ונוח לתמרון וששת ההילוכים טעוני שיפור, למעשה, זה הרכב הראשון שנהניתי יותר לנהוג בו במצב האוטומטי מאשר בידני בשל תחושה של חוסר התאמה בין הכוח הרב שמפגין המנוע ובין ההילוכים. נהג אחר שבדק את הברלינה 1.4 טורבו הגדיר זאת טוב ממני כשאמר ש”הגיר מסרס את המנוע”. אך ב1.6 טורבו ה’סירוס’ הזה לא פגם בהנאה ובתאוצה בנסיעה בגיר האוטומט.
דבר נוסף שהמזדרזים ישימו אליו לב הם רעשי הדרך: המנוע של האסטרה שקט ומאופק, אבל רעשי הרוח ניכרים במהירות גבוהה, על אף הגומיות הכפולות בדלתות הרכב.

עיצוב
הברלינה מבחוץ ובפנים מעוצבת לטעמי, היא שחורה מאסיבית ובוהקת, אך לא נראית קרבית, ואין לה קווים חדים וקימורים מעלפים. היא כל כולה אלגנטית, מצוידת בפנסים ארוכים ומלוכסנים, חישוקי פלדה נאים והפגושים, מראות הצד והידיות בצבע הרכב.




אופל שמה את הנהג במרכז, דואגת למושב מרווח ונוח, כיוון הגה טלסקופי, משענת יד נוחה ולוח מחוונים מצודד. בתא הנהג תמצאו גם כפתורי שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בלוטוס, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים ושני אזורי מיזוג. ובל נשכח את יתר הנוסעים שיכולים לשבת בנוחות במושב האחורי על אף שתא המטען בגודל 460 ליטר קצת גזל ממנו כמה סנטימטרים. ובסה”כ, הלוואי וכל יצרני כלי הרכב המשפחתיים היו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה. 

תא מטען מרווח

עירוניים וחניות
שימו לב, השמשה האחורית גבוהה, מומלץ מאד להתקין חיישן רוורס ולא לנחש כמה קרובה הסובארו מאחוריך. 

בטיחות
5 כוכבים במבחני ריסוק של EuroNcap, משענות ראש אקטיביות, 6 כריות אוויר, נטרול כרית אוויר קדמית, ועיגוני איזופיקס. 

צריכת דלק משולבת בנהיגה עירונית ובינעירונית
במצב רוח שטות: 9 ק”מ לליטר
במצב רוח מאופק: 12.6-13.6 ק”מ לליטר


מתחרות: טויוטה קורלה, יונדאי i35, פורד פוקוס.

שורה תחתונה
יתרונות: רכב מאובזר, נוח וזריז. הברלינה זה רכב ליסינג משודרג לתפארת, “משפחתית מחוזקת”. 
חסרונות: זיהום אוויר “בשמיים” –  ציון 13 (15 זה המקסימום, ברלינה 1.4 טורבו – ציון 8), אחיזת כביש.

עם הנחה יפה זו יכולה להיות עסקה טובה.

אופל ישראל במבצע בלעדי לעמיתי חבר עם הנחות יוצאות מן הכלל: בדגם האסטרה יזכו העמיתים להנחה של 9,000 ₪  ומערכת מולטימדיה מתנה הכוללת: ניווט, מסך מגע 7 אינטש, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. בדגם האופל קורסה יקבלו העמיתים 10,000 ₪  הנחה ובנוסף גג זכוכית בצבע שחור, חלון חשמלי בגג וסט גלגלים מסגסוגת קלה “15.
המבצע יתקיים בין 16/8-24/9

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × four =