ההשתלטות הסינית על שוק הרכב בישראל – מותגי רכב חשמליים

 

 

 

מותגי הרכב הסיניים הם אורחים חדשים יחסית בשוק הרכב בישראל. טרם הוכחה אמינותם וסחירותם, ועדיין, הישראלים חוגגים כל השקה ודגם חשמלי חדש וצמאים למכוניות חשמליות חדשות. המגוון גדל בקצב מהיר בקטגוריה החשמלית הצעירה, כשהחדשנות ובעיקר המחיר קורצים מאד לצרכן הישראלי

 

 

אין ספק ששנת 2022 היא “שנת החשמל” בשוק הרכב הישראלי. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו כ-15,000 רכבים חשמליים לעומת כ-10,000 רכבים חשמליים בשנת 2021 כולה, כלומר הכפלה של קצב המסירות השנתי. אז מה מציעים לנו הסיניים – אילו מותגי רכב חשמליים מוצעים לנו בשוק הרכב, ומה אנחנו יודעים על המותג על כל דגמיו?

 

הנה סקירה מהירה של מותגי רכב חשמליים סיניים:

 

*הנתונים בידיעה נכונים לחודש ספטמבר 2022

 

ג’ילי  – GEELY

 

עם 4,254 מסירות בשלושת הרבעונים האחרונים לעומת 163 בשנת 2021, כולן לדגם יחיד המשווק בארץ, ג’ילי ג’יאומטרי C היא ההוכחה להשתלטות הסינית על ענף הרכבים החשמליים בישראל ותחילת ההשתלטות על כלל הענף. הג’יאומטרי מגיעה עד כה למקום ה-11 בנתון המסירות הכללי, לא רחוקה ממתחרים ותיקים ששולטים בנוף הישראלי שנים רבות כגון הקאיה פיקנטו, יונדאי איוניק וטויוטה קורולה.

את ההצלחה אפשר להבין בקלות בעזרת הנתונים היבשים, מחיר הג’יאומטרי C מתחיל ב-139,900 שקלים המעניקים לרוכש כ-204 כוחות סוס ונתון האצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 7.7 שניות. וכמו כן טווח נסיעה של כ-350 ק”מ בדגם הבסיסי ועד כ-450 בדגם הפרו.

ג’ילי מיובאת על ידי גיאו מוביליטי שבבעלות קבוצת יוניון, יבואני טויוטה. נכון לעת כתיבת שורות אלו, אין צפי לשיווק דגמים נוספים בישראל למרות שהיצרן משווק מספר רב של דגמים בסין.

 

איוויס – AIWAYS

 

איוויס הוקמה לפני כ-5 שנים בלבד והצליחה בזמן אפסי במושגי עולם הרכב להקים מערך ייצור וחדשנות ברחבי העולם על טהרת החשמל. ליצרן יכולת ייצור של כ-300 אלף רכבים בשנה. איוויס נכנסה לשוק הישראלי בצורה רגועה יחסית כאשר החלה את השיווק בשנת 2021 ומסרה כ-431 רכבים וכ-805 רכבים עד סוף הרבעון השלישי השנה. ניתן להניח שאיוויס תסיים את 2022 עם מספר מסירות יותר מכפול מאשר בשנת 2021.

הדגם היחיד ששווק עד כה בישראל הוא ה-U5, רכב פנאי גדול יחסית. מחיר ה-U5 עומד על 162,500 שקלים לגרסת האקסייט הבסיסית והוא מציע תמורה טובה לכסף ביחס למתחרות. בתוספת של עוד כ-16,500 שקלים תוכלו לקבל את גרסת הפריים המעניקה גג פנורמי גדול, ריפודי עור ושלל עזרים טכנולוגיים. ה-U5 מגיע עם כ-204 כוחות סוס המאפשרים האצה מ-0 ל-100 ב-7.5 שניות. טווח הנסיעה טוב יחסית ועומד על כ-410 ק”מ.

איוויס מיובאת על ידי אוטו חן, אשר מתכוננת לכניסת הU6– שהינו רכב פנאי קופה חשמלי ספורטיבי בעל עיצוב חוץ ופנים יוצא דופן בשוק החשמליות. איוויס פתחו אפשרות להרשמה מוקדמת לרכישת ה-U6 אך טרם פורסם מועד השקתה.

 

אם ג’י – MG

 

היצרן הבריטי במקור, שעבר גלגולים רבים, נמצא כעת בבעלות סינית ומשווק בישראל על ידי לובינסקי. אם ג’י היא מהיצרניות הסיניות הוותיקות בשוק הישראלי עם 3,747 מסירות בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, 2,955 מסירות בשנת 2021 ו-1,461 מסירות בשנת 2020. ניתן לראות שלובינסקי מצליחה להכפיל את מסירות המותג בכל שנה.

האם ג’י משווקת בישראל ב-2 דגמים: EHS PHEV שהינו רכב פנאי היברידי–נטען עם טווח נסיעה מרבי על חשמל של כ-52 ק”מ ו-258 כוח סוס שמזנקים מ-0 ל-100 בכ-6.9 שניות. ודגם ה-ZS EV שהינו על טהרת החשמל עם טווח נסיעה של כ-320 או 440 ק”מ, תלוי בדגם, והספק מירבי של כ- 177 או 156 כוח סוס בהתאמה.

מחיר ה-EHS PHEV ההיברידי עומד על כ-172,222 שקלים בעוד שמחיר ה-ZS EV החשמלי מתחיל ב- 144,444 שקלים.

 

הונגצ'י
הונגצ’י E-HS9

 

הונגצ’י – hongqi

 

בניגוד גדול לשאר המותגים הסיניים המשווקים בישראל, להונגצ’י יש היסטוריה ענפה מעצם היותה חברת הרכב הראשונה שנוסדה בסין. מאז שנת הקמתה, 1958, הונגצ’י מייצרת רכבי פאר שיועדו בעיקר לעשירי השוק הסיני ולצמרת השלטון. ההונגצ’י נכנסה לשוק הישראלי במהלך החודשים האחרונים ועד סוף הרבעון השלישי כבר מסרה כ-73 יחידות. נתון מפתיע לרכב סיני עם תג מחיר גבוה מאד של עד חצי מיליון שקלים.

בישראל ההונגצ’י משווקת בדגם חשמלי אחד בלבד E-HS9 ב-3 רמות גימור במחירים שנעים בין 399,000 שקלים ל-499,000 שקלים. להונגצ’י אפשרות בחירה בין שישה ושברה מושבים, במנועים המספקים 435 ועד 551 כוחות סוס ובטווח נסיעה הנע בין 380 ל-441 ק”מ.

ההונגצ’י מיובאת לישראל על ידי סמלת המייבאת את דגמי אלפא רומיאו, פיאט, ג’יפ, סובארו ועוד.

 

צ'רי
צ’רי אומודה 5

 

צ’רי – CHERY

 

צ’רי אינה בין המותגים המובילים בשוק הסיני אך נמצאת במקום הראשון ביצוא מסין. צ’רי סימנה את ארצות הברית, דרום אמריקה ואירופה כמנועי הצמיחה שלה, ואף הקימה שם מרכזי פיתוח לקראת פתיחת השיווק במדינות המערב בנוסף למדינות אסיה, דרום אמריקה ואפריקה שם כבר קיים שיווק סדיר של רכבי צ’רי.

ייבוא רכבי צ’רי לישראל הוחלט ביוזמתה וזאת עוד לפני שהוחלט מי יהיה היבואן. היבואן הנבחר, קרסו, החל בייבוא רכבי המותג והם צפויים להיות משווקים בשוק בתחילת חודש נובמבר 22, במספר דגמי קרוס-אובר בגדלים שונים (אומודה 5, טיגו פרו 7 וטיגו פרו 8), כאשר כולם, שימו לב, על טהרת מנועי הבנזין ויציעו מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו-בנזין במספק 197 כוחות סוס. מה לגבי דגמים חשמליים של צ’רי? הם יגיעו אבל רק בהמשך.

צ’רי תיובא לישראל על ידי חברת קרסו כאמור, המייבאת את דגמי רנו, ניסן, דאצ’יה ועוד.

 

סקייוול – SKYWELL

 

סקייוול הינה יצרנית סינית צעירה אשר החלה את דרכה בשנת 2017. דגמי הרכבים מיועדים בעיקר לשוק האמריקאי ובישראל היא משווקת בדגם אחד בלבד, חשמלי – ET5 ב-2 רמות גימור אך במפרט טווח וסוללה זהים. סקייוול מסרה 487 רכבים במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

טווח הנסיעה עומד על כ-400 ק”מ ומחיר הרכב עומד על 194,900 לדגם לוקשרי ו-206,900 לדגם הפרמיום.

סקיוול מיובאת על ידי קבוצת כדורי, בעלת חברת המאגר.

 

ביי ויי די – BYD

 

תשווק בישראל 3 דגמים: 3 ATTO, קרוס-אובר שניתן כבר להזמין עם זמן אספקה משוער של דצמבר 2022 ושני דגמים נוספים שטרם משווקים בישראל אך כבר ניתן להירשם על מנת לקבל עדכונים לגביהם: TANG  – רכב פנאי מבטיח עם טווח נסיעה של כ-400 ק”מ באמצעות 518 כוחות סוס ו-HAN, רכב סדאן-קופה חזק במיוחד עם 518 כוחות סוס המאיצים מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.9 שניות. טווח הנסיעה מכובד ועומד על 521 ק”מ.

 

ווי WEY
WEY COFFEE 01

 

ווי – WEY

 

WEY, מותג סיני נוסף שאמור לנחות בישראל בקרוב וייובא על ידי סמלת. ווי תשווק את דגם ה-Coffee 01, רכב פנאי פלאג אין עם טווח נסיעה על חשמל בלבד מרשים במיוחד: 150 ק”מ. מנוע הבנזין, המספק יחד עם המנוע החשמלי 467 כוחות סוס, יאריך את טווח הנסיעה ב-700 ק”מ נוספים.

 

סרס – SERES

סרס, המיובאת על ידי טלקר, יבואנית קיה, משווקת בישראל בדגם אחד: ה-E3. ה-E3 הוא רכב פנאי חשמלי עם טווח נסיעה נמוך יחסית של 301 ק”מ. סרס רשמה כ- 448 מסירות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *