כוכב עולה? BYD ATTO3 חוות דעת על הקרוסאובר החשמלי החדש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD ATTO 3 מחיר
BYD ATTO 3 בישראל

 

אם לשפוט לפי הבאז ברשתות בימים האחרונים, אולי אפילו שבועות האחרונים, מותג הרכב החשמלי BYD הוא המותג החשמלי המדובר ביותר בעולם הרכב הישראלי, והקרוסאובר המשפחתי החשמלי החדש, BYD ATTO 3, הוא הג’ילי גאומטרי C הבא של ישראל. אם לשפוט לפי התורים (תורים!) הארוכים בקרקס שפיטו ברמת גן צמוד לאצטדיון (עד מחר BYD מציגים את המכוניות שם, ולאחר מכן יפתחו אחד אחרי השני, אולמות תצוגה ברחבי הארץ, הראשון מבניהם יפתח בפתח תקווה ביום ראשון הקרוב, ברחוב שמשון 9).

בתקופה שהדלק עולה המון, יותר מדי, כסף, אנשים מחפשים את האופציה החשמלית, ההנעה החשמלית שתוריד מעליהם את העול הזה של מאות עד אלפי שקלים בחודש. וזה לפני שדיברנו על גזרת המס שהולכת ליפול לנו על הראש בינואר 2023, שתביא להתייקרות של אלפי שקלים לדגמים “ירוקים”, כלי רכב היברידיים וחשמליים”, ולכן, המראה הסוריאליסטי של אנשים עומדים בתור לקנות רכב (בתקופה כלכלית רעה), נראה לא כל כך מוזר אחרי הכל.

 

BYD משמעות
BUILD YOUR DREAMS – BYD

 

הרכב החשמלי האחרון שהגיע לארץ ותומחר במחיר “שפוי” הושק בשנה שעברה, אחריו הגיעו לא מעט דגמים חשמליים, וכל רכב חשמלי למשפחה הפך להיות לשיחת היום, ונתוני המכירות לא שיקרו, מ-2020 הכבישים שלנו קיבלו אלפי מכוניות חשמליות חדשות, והשוק והקבל צמא להן. צמא לדגמים חשמליים “עממיים” חדשים במחירים “שפויים”.

BYD ATTO 3 נחת בישראל לתוך קרקע נוחה ונעימה, הרבה חיכו וציפו לו, ונרשמו לימי המכירות המרוכזים שהיבואן ארגן, ומי שחי בתחום הרכב, ברשתות, בקבוצות הוואטסאפ, פה על כדור הארץ, הצליח להרגיש כמה הנושא חם.

 

 

לפני יומיים קיבלנו את הרכב החשמלי החדש לנסיעת מבחן ארוכה, שאולי קצרה ממבחן דרכים סטנדרטי, אבל לגמרי אפשר להתרשם ולגבש דעה על הרכב גם בפרק הזמן הזה. אפתח ואומר, אבל לא ארחיב, כי הרכב מעניין יותר, אבל BYD לא נולדו אתמול, זה יצרן רכב חשמלי שמייצרת ומספקת סוללות יותר מ-20 שנה, שולחת זרועות לכל תחום אפשרי, מאלקטרוניקה, כלי רכב ורכבות, תחום האנרגיה החדשה, אוטובוסים חשמליים, ועוד ועוד. רשומה על אלפי סטארט אפים, הקימה מכוני מחקר, מעסיקה 40,000 מהנדסים, ו-290,000 אלף עובדים ברחבי הגלובוס. אז חשוב שיש בסיס איתן מאחורי המותג הכביכול “חדש” הזה. או אם תרצו אבא סיני עשיר וגדול.

 

BYD צריכת חשמל
18.7 קילוואט שעה

 

הנסיעה שלי עם הרכב, ATTO3, הייתה משולבת עירונית-בינעירונית, אולי אף יותר עירונית, ולכן צריכת החשמל הייתה בהתאם, טובה יותר מנסיעה בינעירונית, מהירה, ומאומצת. צריכת החשמל הממוצעת שקיבלתי הייתה 18.7 קילוואט שעה, והצלחתי להגיע לטווח עירוני-בינעירוני טוב של קצת יותר מ-320 ק”מ. “ההצלחתי” הזה לא אומר שניסיתי לחסוך בצריכת חשמל. האצתי “חזק” לא פעם כדי להתרשם מהאצות מהמקום (תבחרו במצב ספורט לפני) והאצות ביניים (מהירות!), אבל כן, לרוב הנסיעה הייתה שלווה, ובמהירות של עד 100 ק”מ.

אין לי ספק שבנסיעה מהירה יותר, מעל 100 קמ”ש, ומאומצת יותר, הטווח החשמלי היה נאכל ונעלם, הסוללה מתחממת יותר, ולא הייתי מגיעה לנתון המעודד שקיבלתי.

השהות ב-BYD atto3 סה”כ נעימה, המתלים בה מעט רכים, ולכן הנסיעה בה יכולה להיות “גלית” או קופצנית מעט. כניסת רעשי דרך סבירה, וכן, גם פה, עם העלייה במהירות, ייכנסו יותר רעשי כביש ורוח. את ההגה אהבתי, בעיקר את האפשרות להקשיח אותו בעזרת מצבי הנהיגה. ולגבי רמות הבלימה ברכב, לא התרשמתי שברמת בלימה גבוהה האוטו מחזיר/מאחזר/מייצר אנרגיה לסוללה, או יעיל לנהיגה “עם דוושה אחד”. (נהיגה רק עם דוושת ה”גז”, כאשר הרכב במצב בלימה גבוה, ובולם את עצמו עם עזיבת הגז).

 

תא נהג BYD
תא נהג BYD ATTO3
BYD מחירים
איזה רכב זה מזכיר לכם?

 

על עיצוב, ייחודיות ופעם ראשונה

 

אהבתי את הצורה של הרכב, העיצוב מזכיר מזוויות מסוימות דגמי פנאי שטח פופולריים בשוק הרכב הישראלי. בעיקר מאחור. עוד יותר אהבתי את תא הנהג והנוסעים, שהצליח להפתיע אותי, ולחדש לי, ולגרום לי להוציא סרטון של ילדה בת 13, שנשבעת שהיה אמיתי, ולא “אובר אקטינג” ולא קרוב. הוא פשוט “תפס רגע” בו חשבתי לעצמי “מה לעזאזל הכפתור הזה עושה” וברגע שמסך המולטימדיה הבאמת ענק (15.6′) במרכז תא הנהג התחיל להסתובב לכדי צורת טאבלט, התלהבתי ותיעדתי.

 

BYD ישראל
ידיות מיוחדות ומעוצבות לדלתות הרכב. BYD
BYD אולם תצוגה
פתחי אוורור וכניסות USB מאחור

 

עוד דברים להתלהב מהם: היו המייתרים האדומים, במקום הפתחים הסטנדרטיים בדלתות. מייתרים שגם משמיעים צלילי גיטרה, או כמו צלילי גיטרה. זה פיצ’ר חדש ומגניב, וכשנתקלים בדברים חדשים אחרי 11 שנה של מפגשים עם כלי רכב, אז מתלהבים, ואי אפשר לזייף את זה. פתחי האוורור גם מיוחדים, עם נגיעות אדומות שמשתלבות עם צבעי המיתרים וריפודי המושבים. כן, במבט כולל תא הנהג והנוסעים הזה יכול להראות מצועצע. מצד שני, מה עדיף? תא אפור, אפרורי, וריק מצבע ואבזור מעניין? מי ירצה לשלם על זה?

 

מסך מולטימדיה BYD
מסך מולטימדיה 15.6 אינץ’ (ולא מעט טביעות אצבעות…)

 

מי לא אוהב מסכים גדולים? 

 

מערכת המולטימדיה היא באמת העניין המרכזי בתא הנהג, ויש בה המון אפשרויות כיוון ומידע מעניין, שהנהג/ת יכולים לשלוט עליהם, ולהתאים. אהבתי מאד את מערכת טיהור האוויר ברכב, שמטהרת את תא הנוסעים, וגם מנטרת את רמת הזיהום, או חלקיקי האבק פיח ברכב בכל זמן נתון. אנחנו חיים בזיהום אוויר 24/7, אז המערכת הזו ראויה לציון, וחבל שהיא לא מגיעה כבר ברמת האבזור הפותחת, ב156,500 שקלים, אלא רק בגרסה הבכירה, ב165,000 שקלים, יחד עם מסך גדול יותר (15.6 אינץ’ ולא 12.8 אינץ’), ותאורת אווירה.

 

BYD מפרט
אפשרויות כיוון והתאמת הנסיעה

 

את תאורת האווירה אגב, לא הצלחתי לראות בכלל, גם כשניסיתי “לשחק” עם הבהירות שלה דרך מסך המולטימדיה. שני דברים נוספים על המערכת – אני לא יכולה להגיד שהיא הכי מובנת בעולם. לקח לי 5 דקות להבין איך אני מגיעה למוזיקה שלי בטלפון (אחרי שהתחברתי לבלוטות’), וזה אומר שיכול להיות שהיא לא מהמובנות ואינטואיטיביות שיש. כמה ימים עם הרכב, ורצוי עם הדרכה קצרה לפני על אופן השימוש בה, ותגלו עולם שלם של אפשרויות כיוון והתאמה לנסיעה ונהיגה.

 

BYD סאנרוף
סאנרוף גדול נפתח

 

דבר נוסף וחשוב על מסך המולטימדיה הענק, שמוטמע באופן בולט וגבוה במרכז הדשבורד, עם שמש ישירה ועצבנית עליו. אין לי מושג איך הדבר הזה עובד או משפיע עם הזמן. אני אישית הייתי מכסה אותו בכל רגע שהוא חונה, או כמובן מחפשת חניות מוצלות, זה פשוט נראה כמו מתכון לבעיות. אותו הדבר אפשר להגיד על הידיות המיוחדות בדלתות, שנראות כמו משטחי טעינה לנייד. אפשר לקוות שמהנדסי הרכב בדקו את עמידותן. רק אלה שירכשו את הרכב ויבלו איתו זמן מה, יוכלו להעיד על עמידותן לאורך זמן. ככה זה עם דברים מיוחדים.

 

תא מטען BYD
תא מטען בנפח 440 ליטר. ATTO3

 

מילה על מרווח הפנים, לפני סיום, בסיס הגלגלים ברכב של 2.72 מ’, בסיס גלגלים גדול יותר משל רכב הפנאי המשפחתי הפופולרי בארץ, קיה ספורטאז’ (החדש), אז תהיו בטוחים שמקום מאחור לא חסר. מרווח הברכיים והראש טוב, הרצפה שטוחה, ולכן, 3 נוסעים ישבו בנוחות מאחור. תוכלו לראות בדקה 2:00 בסרטון.

זהו, רכב פנאי חשמלי חדש נכנס לשוק הרכב, הוא נראה שונה, ייחודי, אפילו “מגניב”, הוא סיני, ועל זה כל אחד יכול לחוות דעתו, הוא מאובזר ברשימה ארוכה של מערכות בטיחות, כיאה לרכב חדש ב-2022-23, ונקווה שכל מי שבחר לרכוש אותו, אם באתר הרשמי של BYD בישראל (שקרס, עם פתיחת האפשרות לרכישת הרכב באתר), או בתורים הארוכים ברמת גן, או באולמות התצוגה הדנדשים בהמשך. שלכולם יהיה נעים ונוח וטוב עם הרכב ועם הבחירה המוטורית שלהם.

 

על הסוללה, האבזור, והדגמים הנוספים של BYD בידיעה המפורטת של תחילת השיווק

 

**הטווח הנכון בנסיעה משולבת הוא 320 ק”מ, על סמך הצריכה הממוצעת – 18.7 קילוואט שעה וקיבולת הסוללה 60.48 קילוואט שעה.

והנה מחשבון שימושי 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + 17 =