וידאו: הונדה ג’אז סופרמיני למשפחה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ההונדה ג’אז חזרה אלי, לבדיקה מדוקדקת של שימושיות, מפרספקטיבה של משפחה קטנה וצעירה.

המושג שימושיות (פרקטיות) מורכב מכמה בחינות, זה הנוחות הכללית ברכב ונוחות התפעול.
זה מתחיל עוד טרם התיישבת ברכב, בכניסה עצמה, האם היא בגובה טוב ונוח, (לא גבוהה מדי שמצריכה מאמץ, ולא נמוכה מדי שנדרש להתכופף או להשתחל לתוך תא הנהג. האם פתח הכניסה של מושב הנוסעים רחב, הדלת נפתחת בזווית כזו שמאפשרת טעינה נוחה וקלה של מושב תינוק וחגירתו.

כמעט באותו עניין, האם תא המטען רחב ונמוך ומאפשר טעינה קלה של מטען לתוכו, או האם גבוה ונדרש לפיכך מאמץ, והאם תא נפח תא המטען גדול דיו לצרכים שלנו. חזרה לתא הנהג – האם יש כיוון מושבים? האם כיוון המושבים הוא נוח ופשוט, או תקוע ומאתגר. וזה לא נגמר, עדיין אנחנו מדברים על שימושיות.

כמו למשל, תאי אחסון, גודלם ומיקומם. קיומה של משענת יד, כיוון הגה, אופן קיפול מושבים, ועוד. כמובן שלא כל הסעיפים הללו נחוצים לכל נהג או נוסע. אך הרבה מהשאלות הללו נשאלות כשמחפשים רכב למשפחה עם ילדים.

תא נהג, הונדה ג'אז


הג’אז ממוקמת בקטגוריית הסופרמיני. מכונית קטנה-גדולה, קטנה מבחוץ, גדולה מבפנים. מרווח הפנים שלה הוא מהמכובדים בקטגוריה, ומאפשר למשפחות בנות 3-4 נפשות לשקול אותה כמכונית משפחתית ליום יום.

עירונית וצעירה

מכוניות מיני וסופרמיני הן האופציה השפויה למתגוררים ומתניידים בעיר. הן קטנות מספיק כדי לתמרן בנוחות בסביבה עירונית צפופה, ולהשתחל לקלות ובזריזות לחניות. מכוניות מיני רלוונטיות רק ליחידים או זוגות. ומכוניות סופרמיני, תלוי אילו מכוניות, יכולות להוות אופציה אמיתית למשפחה קטנה ולמילוי הצרכים שלה.

זה אומר שצריך מספיק מקום להטענת עגלות, חפצים וקניות בתא המטען, והטענת מושבי בטיחות גדולים ושמנמנים בתא הנוסעים מאחור. (בוסטר לילדים זה סיפור אחר, זה רק ישבנון. מושבי בטיחות לתינוקות ופעוטות בימינו הם גדולים, ממוגנים ועוטפים ונדרש תא מרווח עבורם).

דלת תא הנוסעים של הג’אז נפתחת בזווית רחבה ונוחה להטענת מושב בטיחות והטענת מיטלטלין בכלל. אם ניצלתם את 354 הליטר של תא המטען, ישנה אפשרות לקפל את המושב האחורי ולזכות בכמעט 1000 ליטר נוספים, או לעבור לתא הנוסעים, ולהטעין בו דברים, גם כשהילד יושב מאחור, אפילו עגלה!.

תא מטען בנפח 354 ליטר


איך עגלה, איפה עגלה… מה יש לה זאת? השתגעה לגמרי. בדיוק כאן המגי’ק סיטס נכנסים לתמונה, “מושבי הקסם”. המהנדסים של הונדה עבדו קשה קשה כדי לאפשר לנו הנוסעים והמשתמשים ברכב קיפול מושבים במאונך ובמאוזן. כלומר ניתן לקפל את המושב האחורי כמו במושבים שמוכרים לנו בקולנוע, החלק שיושבים עליו מתקפל כלפי מעלה, וכך נותר חלל גדול להטענה.

מושבי ה-Magic Seats של הג’אז, מציעים 4 מצבים שונים של מרחב פנימי ברכב:
1. מצב Utility, בו גב המושב האחורי מתקפל לפנים ובסיס המושב יורד כלפי מטה לכדי רצפה שטוחה
2. מצב Tall, בו החלק הקדמי של כרית המושב האחורי מתרומם למעלה ואחורה וננעל במצב אנכי כדי להשאיר חלל המאפשר נשיאת חפצים גבוהים מאחורי המושבים הקדמיים.

3. מצב Long, בו גב מושב הנוסע הקדמי מתקפל לאחור למצב אופקי, וגב המושבים האחוריים מתקפל לפנים, ליצירת “מנהרה” שמאפשרת נשיאת מטענים באורך של עד 248 מ”מ.
4. מצב Refresh, גב מושב הנוסע הקדמי מתקפל לאחור למצב אופקי ופוגש את בסיס המושב האחורי כדי ליצור “ספה” שמאפשרת ליושבים מאחור למתוח את רגליהם לאחר נסיעה ארוכה.

4 אפשרויות קיפול מושבים. עכשיו תבחרו

אבזור בטיחות

כאימא לפעוט, ואני יודעת שאני יוצאת חננה רצינית, אני בודקת איזה אבזור בטיחות יש ברכב: מהן תוצאות מבחני הריסוק, סוקרת את מערכות הבטיחות הפסיביות כמו מספר כריות אוויר, ואילו מערכות בטיחות אקטיביות, שמתקנות ומסייעות לנהג באופן אקטיבי בזמן הנהיגה ומתריעות מפני סכנות בדרך. הג’אז מפתיעה לטובה עם 6 כריות אוויר, ציון מבחני ריסוק מרבי, של חמישה כוכבים, ומגוון אבזור בטיחות, כמו:
1. מערכת עזר לזינוק בעליה
2. מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית
3. אזהרת התנגשות קדמית, תקבלו התרעה אם חלילה לא שמתם לב שאתם בקרבה מסוכנת מהרכב מלפניכם.
4. מערכת התראה על סטייה מנתיב, אחת המערכות החשובות שמתריעות על כל סטייה שלכם מהנתיב, אם לשוליים או לנתיב הנגדי.
5. מערכת זיהוי תמרורים, תצוגה קבועה של גובה המהירות המותרת בכביש בו אתם נוסעים. זהו, אין תירוצים.
6. שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, פדלים בצידי ההגה למעבר ידני נוח יותר.
7. מערכת להחלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים
ועוד…

הונדה ג'אז החדשה
רמות גימור ומחירים
  • רמת אבזור טרנד, תיבה ידנית - מחיר: 89,900 ₪
  • רמת אבזור טרנד, תיבה אוטומטית - מחיר: 103,900 ₪
  • רמת אבזור קומפורט, תיבה אוטומטית - מחיר: 106,900 ₪
  • רמת גימור אלגנס, תיבה אוטומטית - מחיר: 119,900 ₪
follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “וידאו: הונדה ג’אז סופרמיני למשפחה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =