המכוניות החשמליות שעשו לנו את השנה 2021-2022 חלק א’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוף השנה מתקרב, שנת 2021 הולכת להסתיים. בחודשים הקרובים, מדיות רבות, אנשים וטקסים רבים יחגגו את סיומה ויכריעו בשאלה “מי היו המכוניות של השנה 2021” ומי הזוכה הגדול – הרכב שהתעלה על כולם – הרכב הטוב של השנה 2022 ואל תופתעו אם המנצח יהיה רכב חשמלי 100%

 

3 כלי רכב חשמליים מומלצים על פי סדר הא’-ב’ חלק ראשון

 

ב.מ.וו IX3 חשמלי מחיר
ב.מ.וו IX3 המכוניות החשמליות של השנה. צילום: תומר פדר

 

ב.מ.וו IX3

ב.מ.וו IX3 הוא קרוסאובר קומפקטי, ממשפחת האיקס 3 – X3, שמציעה לחובבי הקרוסאוברים היוקרתיים והקרוסאוברים בכלל, מכונית משפחתית גבוהה, שימושית ומרווחת, ועם לוק אנד פיל יוקרתי. בשורה אחת, זה אומר שאתם יכולים לבחור, את הב.מ.וו X3 בגרסת בנזין, בגרסת פלאג אין הייבריד, או את האופציה החשמלית המלאה – ב.מ.וו IX3.

הנתונים הטכניים טובים, לרכב יש הרבה כוח זמין מיידי (286 כ”ס, 40.7 קג”מ, 6.8 שניות ל-100 קמ”ש), טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-400 ק”מ (454 על פי היצרן), ובהעברת מוט ההילוכים שמאלה, זוכים לבלימה רגנרטיבית אפקטיבית במיוחד, שמעלה את טווח הנסיעה החשמלי באופן כזה שתמחק לכם את חרדת הטווח. את זה אני אומרת, ולא היבואן.

נסעתי בהשקה הדינאמית בב.מ.וו iX3 החשמלי, קצת יותר משעה, בכבישי הגלבוע ואזור יקנעם. מלבד כביש הגלבוע שהיה מהנה מאד לנהיגה, והכתיר את מערכת אחזור האנרגיה של החשמלית של ב.מ.וו כ”טובה ביותר שראיתי”, יתר הכבישים היו כבישים לא ראויים, והב.מ.וו iX3 “ידע” להתמודד איתם ולשכך אותם יפה. דווקא בעומסים, ומהירות גבוהה, הייתה תחושה יותר נוחה ונעימה ברכב.

ההיגוי הפתיע גם כן, מאחר וציפיתי להגה עם תגבור חשמלי מדי, כזה שירגיש קל ולא יעביר פידבק מדויק, ושמחתי לגלות שזה ההיפך. מההאצות לא הופתעתי, רק מהצלילים החשמליים, נעימים לאוזן. אפשרויות הנהיגה ומצבי הנהיגה ברכב לא מעטות, אפשר לנסוע במצב חסכוני, ספורטיבי ונוח “קומפורט”, אפשר להגדיר את ההיגוי שתרצו להרגיש, ואת אופי פעולה המנוע, לנוח, או ספורטיבי, או ספורטיבי יותר. את אופי המתלים אי אפשר להגדיר או לשנות, וחייתי עם זה בשלום, גם אם לרגעים הרגשתי שהמתלים מעט קשיחים מדי.

קצת על עיצוב? מבחוץ, וגם מבפנים, המראה סולידי למדי. מה שמייחד את הקרוסאובר החשמלי הזה מקרוסאוברים חשמליים סטנדרטיים זו הרמה, האיכות הגבוהה, איכות החומרים, איכות התפירה, איכות ההרכבה, הפרטים הקטנים שאופפים אותך תמיד ומזכירים לך שאתה נמצא במותג יוקרתי, מותג BMW.

 

מי שרוצה לעצמו או לעצמה קרוסאובר חשמלי מלא, ירוק, יוקרתי ואלגנטי, עם טווח נסיעה גדול, ואפס חרדת טווח חשמלי. רצוי שיכניס את הב.מ.וו iX3 לשיקולים.

הטווח החשמלי של הקרוסאובר החשמלי היוקרתי ב.מ.וו IX3 הוא כ-410 קילומטרים.
טעינה איטית מלאה, 0 עד 100%, אורכת כ-8 שעות.
ב.מ.וו iX3 טעינה מהירה מ-10% ל80% ב-34 דקות.
טעינה מהירה של כ-10 דקות תביא לטווח של 100 ק”מ.

ב.מ.וו ix3 משווק ברמת גימור אחת במחיר 429,900 ש”ח

 

 

יונדאי איוניק 5 חשמלי
יונדאי איוניק 5 המכוניות החשמליות של השנה

יונדאי איוניק 5 היא מכונית מיוחדת מאד למראה. לא ראיתי אף פעם מכונית שדומה כל כך לאיורים הראשונים שציירו אותה עוד ברישומים הראשונים במחלקת העיצוב. כמו כל מכונית, זה או שיאהבו, ויידהמו מהאיוניק 5, או שיגרדו בראש, ויתהו מה לעזאזל חשבו לעצמם שם המעצבים ביונדאי.

אני? אני נדהמת מכמות הפעמים שאפשר להידהם ממנה. יום נהיגה שלם שאני איתה, וכל עצירת קפה, פיפי, אוכל, הייתה הזדמנות מצויינת לצלם אותה שוב. כי לוקח זמן להרגע ממראה הרטרו-שיק-פוסט מודרניזם שלה.

 

יונדאי איוניק 5 הראשונה לקבל את פלטפורמת Electric Global Modular Platform החדשה (E-GMP). פלטפורמה שתשמש את קו הדגמים החשמליים של דגמי האיוניק הבאים (איוניק 6 ואיוניק 7), וכן את דגמי החשמל של מותג ג’נסיס, והאחות מקוריאה – קיה. הפלטפורמה החדשה פותחה באופן שיענה על כל הצרכים והדרישות הטכניות לבניית רכב חשמלי מלא, עם דגש על מודולאריות, חלוקת משקל נכונה, משקל נמוך וגמישות בתכנון תא הנוסעים.

הפלטפורמה החדשה תוכננה כפלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי הממוקם מאחור עם אופציה להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף הממוקם מלפנים. ואכן, היונדאי איוניק 5 היא מכונית חשמלית עם הנעה אחורית, ובהמשך תגיע גרסת ה-4X4 של האיוניק 5. לגרסת ההנעה האחורית המדוברת מנוע חשמלי עם הספק של 217 כ”ס, מומנט מרבי של 35.7 קג”מ (המתקבלים באופן מיידי), ותאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.4 שניות.

איוניק 5 היא מכונית גדולה, לא רק בממדים, בזכות הדברים הקטנים שבה. מ-ידית ההילוכים מאחורי ההגה (מרצדס, מישהו?), השיפטרים מאחורי ההגה, שלא מעבירים הילוכים, אלא מתגברים את מחלישים את הבלימה הרגנרטיבית ברכב. תא הכפפות שנשלף כמו מגירה החוצה, הקונסולה בין הנהג לנוסע שזזה על גבי מסילה (קונסולה תחת משענת היד לנהג, עם תא אחסון גדול תחתיה, כולל מקום לשתי כוסות, זזה אחורה וקדימה במשיכת ידית. אין מה לומר, זה מגניב ומרענן). כמות פסיכית של תאי אחסון גדולים וקטנים וכל כך שימושיים. מלא פתחי אחסון, שפשוט זורקים אליהם חפצים.

“הפרופורציות הייחודיות של IONIQ 5 מתקבלות בזכות מרכב בעל בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 300 ס”מ ורוחב של 189 ס”מ הלקוחים מעולם מכוניות הסאלון ומשתלבות עם אורך קומפקטי של 463.5 ס”מ, מה שממקם את בתי הגלגלים בפינות הרכב, כשיחד עם ממד הרוחב תורם למרחב הפנים”. גם לתא המטען לא חסר, עם נתון נפח טעינה של 531 ליטר.

הגובה של האיוניק 5 הוא 164.7 ס”מ, ומרווח הגחון הוא 16 ס”מ, אז למה אני לא מרגישה שאני נוסעת ברכב פנאי / קרוסאובר?.כשנסענו קצת בשביל עפר, הנסיעה עברה בסדר. אגב, על הנייר, היונדאי טוסון גבוה מהאיוניק 5 רק ב-3 מילימטרים, והאיוניק 5 ארוך ורחב ממנו.

מול הנהג שני מסכים ענקיים: מסך מולטימדיה עם תפעול במגע. מולטימדיה עם ממשק טכנולוגי גם יוצא דופן. הדפדוף במסך הוא במאוזן ומאונך, ובחלוקה של שני שליש ושליש. נראה ומרגיש כמו מולטימדיה עם אינסוף אפשרויות כיוון. יש 6 מצבי בלימה רגנרטיביים, מומלץ לנהוג במצבי הבלימה העדינים יותר בבלימה, בין 0-3, כשמצב הבלימה ברמה 1-2 מתאימים ומרגישים טוב לנסיעה ביום יום, ואולי גם יעזרו לכם להחזיר קצת אנרגיה לסוללה.

בגדול, קחו בחשבון שבערך 10-15 אחוזי סוללה יורדים בגלל מיזוג, ומערכות שונות, ובגלל הרגל שלכם. אז אם אתם יוצאים לנסיעה של 50 קילומטר סך הכל, הלוך חזור לעבודה, שיהיה לכם טווח חשמלי של לפחות 60-65 ק”מ.

 

הטווח החשמלי של הקרוסאובר החשמלי המיוחד הזה יונדאי איוניק 5 הוא עד 400 קילומטרים (לנו יצא 373 ק”מ).
טעינה איטית מלאה, 0 עד 100%, אורכת 6-7 שעות.
טעינה מהירה מ-10% עד 100% אורכת כ-69 דקות.
16 דקות לטובת 50 אחוז טעינה מהירה.

 

יונדאי איוניק 5, ברמת גימור Prestige הפותחת מוצע במחיר – 189,900 ש”ח
רמת הגימור הגבוהה – 216,900 ש”ח

מרצדס EQA חשמלי מחיר
מרצדס EQA קרוסאובר יוקרתי חשמלי קטן

 

מרצדס EQA 

מרצדס EQA הוא דגם הכניסה החדש של מרצדס למשפחת דגמי החשמל של מרצדס, משפחת ה-EQ המתרחבת. העיצוב שלו מדגיש את היוקרה והפאר הייחודיים של מותג מרצדס, ובפרט של משפחת הדגמים החשמליים, ה-EQ.

דגם ה-EQA הוא רכב פנאי קטן ויוקרתי, “צאצא” במשפחת הקרוסאוברים הקטנים/קומפקטיים מבית מרצדס בנץ, המבוסס על הפלטפורמה של המרצדס GLA, רכב הפנאי הקטן ומפואר, שהושק בארץ בדור השני שלו בסוף 2020, (עם המנוע החדש והמדובר שיוצר בשת”פ מפתיע בין מרצדס לרנו-ניסאן (מנוע בנפח 1.33 בנזין עם הספק של 163 כ”ס), עם ביצועים דינאמיים ומהנים.

השניים חולקים לא מעט חלקים, פיצ’רים ומערכות, אך מרצדס דאגה להוסיף בדגם החדש שינויים, כדי שהצרכן יוכל להבדיל היטב בין השניים. כמו למשל, בעיצוב החזית: מרצדס EQA מקבלת חזית חדשה, ללא “גריל” סטנדרטי, כמו ברכבי בנזין/דיזל, כי אין צורך אמיתי בגריל עם חריצים, לכניסת אוויר גדולה אל “בית המנוע”. במקום זאת, כמו במרצדס EQC החשמלית הגדולה, יש גריל שחור אטום למדי ופלסטי עם חריץ קטן, וסמל המרצדס השטוח למראה במרכז, כדי שתדעו שמדובר בדגם חשמלי, ומאיזו משפחה הוא.

למרצדס EQA עוד מאפיין עיצובי של משפחת EQ – פסי התאורה הארוכים מלפנים ומאחור. רצועת סיבים אופטיים אופקית, המחברת את אורות היום של פנסי ה-FULL LED (כשהחלקיקים הכחולים בתוך הפנס מדגישים את החתימה החשמלית של מרצדס). ל-EQA חישוקי סגסוגת קלים בגודל של עד 20 אינץ’, בחלק מהמקרים עם קישוט דקורטיבי בצבע.

בתא הנהג, מושב אלגנטי ונוח, עם תנוחת ישיבה גבוהה וזקופה, מנך האופייני לרכב שטח – מה שהופך אותו לרכב נוח לכניסה ויציאה, עם שדה ראייה טוב מסביב לנהג. במרכז, מסך מולטימדיה דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ’ עם המערכת המתקדמת MBUX, יש מערכת שמע מתקדמת של BURMESTER, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ועוד.

למרצדס הקטנה החשמלית מנוע חשמלי עם הספק של 188 כ”ס, והאצה של 8.9 שניות. הנסיעה ב-EQA זריזה, נוחה ואוחזת, וכמעט חפה מרעשי דרך. הנהג והנוסע זוכים למרווח ישיבה בריא ונוח, היושבים מאחור קצת פחות. שני נוסעים ישבו במרווח כתפיים טוב. לנוסעים בוגרים מרווח ברכיים לא אופטימלי.

מרצדס EQA הוא קרוסאובר חשמלי למשפחות שרוצות מעטפת יוקרתית ומאובזרת, והסמל המיוחס לרכב החשמלי שלהן. 

הטווח החשמלי של הקרוסאובר החשמלי היוקרתי מרצדס EQA הוא עד 400 קילומטרים.
טעינה איטית מלאה, 0 עד 100%, אורכת בין 7-10 שעות.
טעינה מהירה מ-10% ל80% אורכת כ-35 דקות.

מרצדס EQA משווק ב-3 רמות גימור החל מ-300 אלף ש”ח.

 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “המכוניות החשמליות שעשו לנו את השנה 2021-2022 חלק א’”

  1. ישנם 5000 טסלות על הכביש ובנובמבר כבר יהיו קרוב ל8000 ואין שום איזכור????יונדאי מרצדס ו BMW ביחד לא מכרו 10% מטסלה
    ממש בדיחה גרועה או שזו כתבה ממומנת אחד מהשניים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 3 =