הרשימה – 5 מכוניות של ערסים

במקום הקדמה, החלטנו לפתוח בהסתייגות, או במילים אחרות - לכסות לעצמנו את התחת - הכתבה נכתבה בהומור, וללא כל כוונה לפגוע באף אדם, מגזר, או מגדר. עמכם הסליחה

סובארו פשע

מאת: מקסים גולדשטיין

“ערס” בהגדרה

אז, מיהו ערס? “ערס הוא כינוי גנאי בסלנג העברי המתאר אדם בעל אופי עברייני, חזות חיצונית מצועצעת, ולשון עילגת. זהו סטריאוטיפ חברתי אשר מזוהה באפיון התנהגותי-תרבותי וכולל מוטיבים לשוניים, התנהגותיים, תרבותיים ותעסוקתיים רבים.” – מתוך ויקיפדיה.

מההגדרה הזו בויקיפדיה ניתן להסיק מספר דברים בנוגע לרכבו של הערס:
1. המכונית צריכה להיות עם “נוכחות”. מהניסיון שלי, זו לא חייבת להיות מכונית חזקה במיוחד, מהירה במיוחד או גדולה במיוחד, אבל היא צריכה להיות בעלת נוכחות – “אוטו עם פוזה”.
2. על ידי התאמות קלות, כל מכונית יכולה להפוך ל”ערסית” (חוץ מדייהטסו מאטריה).

אתם בטח תוהים לעצמכם, איך מזהים רכב של ערס?

– בראש ובראשונה, ברכב חייבת להיות מערכת שמע עם סאב מוגבר ועצבני. אסייג ואכתוב, כי מערכת שמע טובה הכוללת סאב אינה הופכת רכב לערסמוביל. הכוונה היא לסאב מוגבר ללא פרופורציה או איטום ראוי.
– ברכב של ערסים יותקן ספויילר מוגזם ללא צורך אמיתי (ספויילר זה המדף הזה מאחורה על תא המטען, מכירים?). רק אוסיף, שאם היה צורך בספויילר ברכב, היצרן היה דואג לזה בעצמו.
קסנונים ותוספות תאורה – אין משהו יותר מטריד מרכב עם תאורת קסנון ישירות בתוך העיניים, מרכב שבא מולך בכביש חשוך. או גרוע יותר כשרכב מאיר כמו חללית נוסע מאחוריך.

וזה הזמן לרשימת 5 המכוניות הערסיות 😀

הונדה סיוויק דור 5 (1992-95)

הונדה סיוויק 1992

בגדול, מדובר ברכב מאוד מוצלח, אמין כמו יפנית אמיתית ובעל מנוע 1600 המספק 125 (!!!) כ”ס וזה הרבה מאוד לתקופה שלו. גם אני בתור ילד בבית שמש חלמתי על אחת כזאת בחניה. לא ברור איך ולמה הערסיות דבקה בה, אולי כי מדובר ברכב משפחתי נגיש. מאידך, זהו רכב חזק יחסית ומהיר עם גרסאות האצ’בק, קופה וספורט נחשקות, שתמיד היוו מוקד משיכה. הסרט הראשון מסדרת מהיר ועצבני גם תרם לא מעט לפופולריות שלהם.

סיאט איביזה, סיאט לאון

סיאט איביזה FR

לחטיבה הלטינית בקונצרן וואג יש 2 נציגות ברשימה. סיאט הספרדית נמכרה לפולקסוואגן הגרמנית ומאז הכל היסטוריה. בהתחלה הייתה זו האיביזה שנקשרה לערסים, ובהמשך גם הלאון הפכה מבוקשת מאוד, ואפשר להבין אותם. לשתיהן מראה דינאמי ומושך, עם פוטנציאל שיפורים גבוה ומבצעים קבועים של היבואן, מה שהכניס את שתי הספרדיות לפנקס הדרישות של הערס. ובל אשכח את מדבקות APR או Revo על השמשה האחורית.

מאזדה 3, דור ראשון

מאזדה 3 עם סאנרוף

המשפחתית של ישראל בין השנים 2004-2009 מבוקשת מאוד בקהילת הערסים. עם מנוע 2 ליטר, ג’אנטים גדולים וסאנרוף. סוג של ממלאת מקום של הסיוויק מסעיף 1.

יונדאי טוסון שחורה עם ניקלים

יונדאי טוסון מקושטת בניקלים. מתוך אתר על גלגלים

יונדאי טוסון שחורה עם ניקלים ברמת גימור אריזונה.
לא ברור למה ואיך הג’יפון של יונדאי נכנס לרשימה, אך ניתן למצוא רבים מהם אצל ערסים בעלי משפחות וילדים. תמצאו אותם על המדרכה מול הפיצוציה הקרובה לביתכם.

ב.מ.וו X6

ב.מ.וו X6

אחת החידות הגדולות בתעשיית הרכב, מבחינתי – מה הוביל את ב.מ.וו לייצר קופה-4-דלתות-קרוסאובר (ועוד להוליד לה אחים קטנים). ה-X6 מתאפיינת כערסמוביל מושלם עבור הערס שהפרוטה בכיסו.
*הערת עורכת: “מלכת הכביש מתה מקנאה ומוכנה להקרא פרחה, ערסית וגם תנשמת, בשביל X6 בחניה”.

תגובות, צ'פחות ושיתופים יתקבלו באהבה, מלכודים פחות.

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

5 תגובות

  1. ירון קלאצ'

    חמוד
    להלן ההרחבה המתבקשת

    רכב ערס תכלול מדבקות וסמלים שלא קשורות למוצר.למשל סובארו ליאונה 1.3 משפחתית עם מדבקת טורבו 4×4.

    בסעיף הסאונד-ערס מצוי לא מאיץ את מכוניתו בלחיצה על הגז אלא בהגברת כפתור הווליום
    ואם כבר נגענו בסעיף הסאונד-אצל הערס וזוגתו הפרחה המוזיקה הקולנית הבוקעת מהחלונות הפתוחים לא תהיה מזוהה עם הסימפוניה הבלתי גמורה של שוברט בביצוע הפילהרמונית של וינה

    ערס כנ”ל יסע תמיד בשמאל ויצפור לך גם אם אתה עם 200 קמ”ש, וכשיעקוף עוד יעשה תנועה מגונה באצבע משולשת

    עדת הערסים מפרנסת בכבוד את בעלי מוסכי הגאג’טים למינם- החל מהצללת חלונות מלאה, מערכות פליטה, תאורה, סאונד, אממה- הכל בהגזמה ובהחצנה.

  2. OSCARS

    אם ככה אני עארס בריבוע.
    מכרתי סיאט לאון ידנית (אוהב)
    וקניתי סיאט איביזה אוטומטית (לא אוהב).
    עשיתי טעות. הייתי צריך להשאיר את הלאון ולהיקרא עארס כל החיים שלי …
    דרך אגב כשפרסמתי מודעה, כל הטלפונים היו של חברינו מהמיגזר, מצפון הארץ
    הלאון נמכרה אחרי כמה שעות.
    זה גם היתרון של להחזיק רכב עארסי.
    קל למכור אותו.

  3. אביחי

    אויש מביך
    אתה אפילו לא יודע מה זו סובארו פשע..
    סובארו פשע זו סובארו שיוצרה עד שנת 79. ואין לה קבינת העמסה. הסובארו ששמת בתמונה נקראת סובארו טנדר. וזה אוטו של בדואים וסטלנים אם כבר אנחנו מתייגים.
    דבר שני, היצרן לא שם המון דברים באוטו. ולא בגלל שלא צריך, אלא בגלל שזה יקר. למשל ברקסים איכותיים יותר. או ג’אנטים רחבים יותר.בגלל הנוחות לא תמצא בולמים קשיחים יותר ברכב סטנדרטי למרות שזה משפר את הבטיחות. רכב משפחתי יוצא מהיצרן כרכיכה מוטורית מפונפנת, שהרי רוב האנשים שנוהגים בה, מעדיפים לא להרגיש בכלל את הנהיגה. אם הם היו יכולים לישון בנסיעה, זה היה להם אפילו עדיף.
    אז מכיוון שאתה כותב במגזין רכבים, אני ממליץ לך להבין את הדבר הזה. כמעט כל יצרן יעדיף למכור רכבים נוחים, הרבה יותר מאשר רכבים בטיחותיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.