השכרת רכב בחו”ל – עלויות וטיפים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אם אתם משפחה ישראלית של 4-5 נפשות, שעומדת לפני טיול משפחתי בחו”ל, הכתבה הזו בשבילכם

ברור לי שהייתם מעדיפים לשכוח מהחופשה השנתית המעיקה, שהילדים ילמדו גם בקיץ, אפילו במחיר של לעבוד כרגיל ולא לראות לא חו”ל ולא חוף ים. אבל אין זמן אחר לטייל כולם יחד ולגלות קצת אחדות משפחתית, מאשר בחופש הגדול, חודשי יולי- אוגוסט. 

ביררתם, חקרתם, הזמנתם חדרים בבתי מלון או אכסניה, ועכשיו כל שנותר הוא לשכור רכב שיסגור את החופשה המשפחתית היקרה והמורכבת הזו.

הנה, חסכתי לכם לפחות את השוואת המחירים. בכתבה הבאה אשווה בין מחירי השכרת רכב של 5 חברות רכב הכמעט יחידות, שמשכירות כלי רכב גם בחו”ל.
בדקתי כמה עולה לשכור רכב משפחתי בצרפת, ל-10 ימים, לנהג מעל גיל 25 – גיל המינימום לשוכר רכב בחו”ל. מה כוללת ההשכרה, ובמה היא מותנית? כל הפרטים לפניכם:

אוויס 2722ָ*

קבוצת רכב C – רכב ממוזג ל-5 אנשים, ידני, מקום למזוודה ו-2 תיקים בגודל ממוצע (דוגמת סיטרואן C4).

תכנית רגילה –  ק”מ ללא הגבלה, כיסוי נגד תאונה (CDW), כיסוי נגד גניבה (TP), היטל רישום, מס נמל, מע”מ מקומי – אחרי הנחת אינטרנט > 342 יורו

ללא כסא תינוק (ל10 ימים 33 יורו)
ללא בוסטר – 12.5 יורו
מערכת ניווט – 10 יורו ליום
לא כולל נהג נוסף (גיל מינימום 25, גם לנהג ראשי)

תשלום עבור התוספות הללו יעשה בסניף עצמו.
אם תכננתם להחזיר את הרכב בסניף אחר של חברת הרכב באותה מדינה, זה לגיטימי, רק בדקו שאין זה עולה תוספת.
אם תרצו לחצות את גבול המדינה עם הרכב, כשאין לכם תכניות לחזור לאותה מדינה, החזירו את הרכב בתחנת ההשכרה הקרובה ביותר לגבול. משם היעזרו בתחבורה ציבורית, לכיוון תחנת ההשכרה הקרובה.

כניסה לאתר אוויס


אופרן
1-700-700-500

מגוון המכוניות בתוך הקטגוריות קצת פחות ברור או מפורט, יש את הקטגוריה הנמוכה ביותר שמציעה רכבי מיני ל2-4 אנשים, קטגוריה אחת מעל יש רנו קנגו (411 יורו), ואז קפיצה לקטגוריית מיד- סייז שמציעה לך פורד מונדיאו היחסית גדולה – ב-430 יורו. עם מקום לחמישה נוסעים ואינסוף מיטלטלין. כמו כן, תוכלו לצאת למדינות שכנות, כמו: איטליה, ספרד, שוויץ, פורטוגל, גרמניה, בלגיה ועוד (מותנה באישור מול הסניף).
המחיר הוא לתכנית מורחבת, שאינה כוללת תוספות, וללא אפשרות לתכנית השכרה בסיסית יותר. אולי בצדק.

כניסה לאתר אופרן

אלדן – 3003*

באלדן, קטגוריית הקומפקט מקבילה לקטגורית C, אך שם מוצעת רנו מגאן 4 דלתות (394 יורו), שתכיל רק ארבעה נוסעים, או רנו קנגו (394 יורו), שלא ברור למה בכלל מוצעת כרכב תיור. ויש גם את פיג’ו 308 ואגון/סטיישן, שתכיל את המזוודות שלכם, אבל הנוסע החמישי שלכם יצטרך להישאר בבית. למען אחדות המשפחה, פשוט תבחרו בקטגוריה גבוהה יותר – פורד מונדיאו ב-413 יורו.
באתר של אלדן יש פירוט מרשים של עלויות וטיפים, בדומה מאד לאתר של חברת אוויס.
בנוסף, מפורטים בו גם גובה דמי ביטול הזמנה (15 יורו), או קנס על אי הגעה (25 יורו).

כניסה לאתר אלדן


הרץ – 3113*

אם תהיתם, רשימת חברות ההשכרה מוזכרות שמית על פי האלף-בית, והנה תורה של חברת הרץ.
בחרנו רכב מקטגוריה/קלאס
C, כמו יונדאי i30 – 362 יורו או 1715 שקלים אחרי ‘הנחת אינטרנט’. תוספות כלולות: היטלים מקומיים, ק”מ ללא הגבלה, כיסוי TP וCDW, במקרה של גניבה או נזק לרכב, כיסוי שכולל השתתפות עצמית. הרץ מזכירים שעישון ברכב אסור, ויגרור קנס של 50 יורו.

יש לכם שובר הנחה או ואוצ’ר אחר? ציינו זאת מול נציג ההשכרה פה בארץ, או במידה ואתם מזמינים באתר, רשמו את מספר השובר בעת מילוי הטופס (סגירת הזמנה דרך אתר האינטרנט של הרץ מקנה הנחה של 7 אחוזים).

כניסה לאתר הרץ

 

שלמה סיקסט – 1700-501-502

רכב משפחתי מקטגוריה B, מקביל לקטגוריה C הרצויה לנו.. מוצעת לנו רנו מגאן, עם מקום לחמישה נוסעים, ידנית וממוזגת. כדי שלא יהיה צפוף, רצוי שהנוסעים מאחור יהיו ילדים, ובתא המטען, יכנסו 2 מזוודות קטנות ו-2 תיקים אישיים, במחיר של 350 יורו. (לא צוינה כי קיימת הנחת אינטרנט). המחיר כולל את דמי הטיפול וההיטלים המקומיים. כמו גם, TP וCDW הכוללים השתתפות עצמית. דמי ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק או גניבה יעלו לכם עוד 50 יורו. תוספות כמו כסא תינוק או GPS כרוכות בתוספת תשלום, לא מצוין באתר כמה.
מה כן מצוין? נהגים מתחת לגיל 25 יורשו לנהוג ברכב בקטגוריה הנמוכה, בתוספת תשלום, ובתנאי ש”יחזיקו” בשנתיים רישיון.

כניסה לאתר שלמה סיקסט

 

מילה על ביטוחי CDW וTP  אלה ביטוחים שמפחיתים או מבטלים לחלוטין ( SUPER TP &SUPER CDW  ) את ההשתתפות העצמית במקרה של נזק לרכב השכור או גניבתו. בחלק מהמדינות ביטוח זה כלול במחיר השכירות או מוצע בחו”ל על ידי חברות ההשכרה. במרבית המקרים, גם כאשר ביטוח זה כלול בשכירות ייגבו דמי פתיחת תיק נזק על ידי חברת ההשכרה.

שכרתם רכב משפחתי צנוע, למה שתיקחו אותו לשטח?
הביטוח לרכב אינו מכסה נזקים למרכב התחתון, למצמד, לריפודים, לזגוגיות (ברוב המקרים) ולנזקים שנגרמו כתוצאה מנהיגה במצב שכרות או תחת השפעת סמים, נהיגה רשלנית כפי הגדרתה על ידי ספק הרכב או נהיגה על שטחים לא סלולים, נזקי טבע, השארת מפתח במכונית ללא השגחה, דמי ניקיון במקרה שהרכב הוחזר מלוכלך מעבר לסביר.
ביטוח הרכב המקיף לא יעזור לכם, אם החלטתם לעשות ככל העולה על רוחכם עם הרכב, וחברת ההשכרה תוכיח שהפקרתם את הרכב השכור.
הביטוח גם אינו מכסה נזקים לצמיגים או טיפול בתיקון תקרים. וכן, על פי התקנה האירופאית אין חובה להימצאות גלגל רזרבי ברכב, אלא רק ערכת תיקון זמנית עד להחלפת הגלגל
. אופס.

בסוף ההשכרה, בעת מסירת הרכב אל תשכחו
1. אם קיבלתם דוחות או קנסות אחרים (ישנם כבישים שהנסיעה בהם דורשת תו מיוחד), הצהירו  עליהם ושלמו אותם לחברת ההשכרה, ולא, הם יגיעו אליכם עד הבית בישראל עם ריבית.
2. הרכב צריך להיות נקי.
3. הרכב צריך להיות מתודלק, אלא אם סיכמתם עם נציג ההשכרה אחרת במעמד המסירה.
4. וודאו עם הנציג בעת איסוף הרכב, היכן להשאיר את מפתחות הרכב אם סניף ההשכרה סגור.

מונח לכם פאוץ’ על המותניים? יופי. שימו לב שלא שכחתם
דרכון!, שובר השכרת רכב, רישיון נהיגה בתוקף (בדקו שרישיון הנהיגה הישראלי שלכם תקף במדינה אליה אתם טסים), כרטיס אשראי בינלאומי (בתוקף, כן?).

נסיעה טובה

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “השכרת רכב בחו”ל – עלויות וטיפים”

  1. אני חייבת לציין שממש הופתעתי מהמחסור ברכבים אוטומטים בחו"ל! רק בשנה האחרונה התחלתי לחפש השכרות רכב, עד היום הייתי בעיקר טסה ונשארת פחות או יותר באותה העיר במהלך כל החופשה. כשהייתי בפולין לפני חודשיים והייתי חייבת להגיע מקראקוב לעיר רחוקה עבור חתונה, לא הצלחתי למצוא אפילו רכב אחד אוטומטי להשכרה! עכשיו אני מחפשת רכב אוטומטי באיטליה וגם כן ממש מתקשה.. מכה..

    https://www.aviv-rent.co.il/

  2. באוגוסט טסנו לאירופה חמשה בני משפחה ,
    לאחר בירור ארוך מול חברות וסוכנים שונים , לשמחתי הגעתי לערן מחברת – Rent4u.co.il
    מעבר למחיר שהיה מהזולים מבין יתר הסוכנים , השירות הנפלא
    הוא שעושה את ההבדל, ובמיוחד בחו"ל זה חשוב,
    ועוד לפני כן בשלב הברורים והספקות , ערן עם הידע הנרחב המליץ
    וסייע בכל דבר, החל מסוג הרכב הנדרש לנו וכלה בטלפונים שעשה במיוחד
    לסניף בשדה התעופה לברר איזה רכב נקבל !!!
    הוא בדק עבורנו את האופציות הכי משתלמות ( השכרה במדינה אחרת, החזרה לפנות בוקר וכו )
    והכל בסבלנות ובחזרה מיידית עם תשובות ,
    זה לא הסתיים בשלב ההזמנה , לאחר חזרתנו לארץ בקשתי ממנו
    שיבדוק דבר מה בקשר לרכב ולאחר כמה דקןת הוא חזר עם תשובה.
    שלחתי אליו שני ידידים שגם חזרו מרוצים .
    להרגשתי, ערן עושה הכל למען הלקוח !!! וללא ספק אחזור אליו שוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − ten =