חגיגות 30: מאזדה מיאטה (MX-5) מקבלת מנוע חזק מתמיד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מאזדה מיאטה (MX-5) חוגגת 30 שנה, ומקבלת מנוע חזק מתמיד - 2 ליטר טורבו עם 183 כ"ס, מחל מ-249,000 ש"ח

חגיגות 30: מאזדה מיאטה (MX-5) מקבלת מנוע חזק מתמיד

דגם הרודסטר האגדי של מאזדה החל כהימור גדול ולאורך השנים התגלה כהצלחה גדולה. מאזדה מיאטה לא רק החייתה את קטגוריית רכבי הרודסטאר, אלא מדובר במכונית הנמכרת בעולם בסגמנט זה – עם למעלה ממיליון יחידות שנמכרו מאז הושקה לראשונה. ביפן נמכרה המכונית תחת השם Eunos Roadster ובישראל ובארה”ב היא נמכרה בשם MX-5 או בשם שבו כולם מכירים אותה – מיאטה.

הסיפור של המיאטה התחיל כאשר בוב הול, כתב הרכב של המגזין המוכר מוטור טרנד, הגיע לחברת מאזדה ופגש את קניצ’י ימאמוטו וגאי אראי. הוא העלה בפניהם רעיון שבו הוא מציע להפיח חיים בסגמנט הרודסטאר, שבשנות ה-60′ וה-70′ החל לדעוך ולהיעלם. באותן השנים כמעט שלא נמכרו מכוניות רודסטאר, כשמנגד חלה עלייה במכירת מכוניות תוצרת יפן. מאזדה החליטה לאשר את הפרויקט – המיאטה נולדה.

למעשה, פרויקט המיאטה יצא לפועל רק כארבע שנים לאחר שהול הציג את הרעיון בפני אנשי מאזדה. לצורך הפרויקט מונו שתי קבוצות שתפקידן היה לעצב את המכונית החדשה. קבוצת עיצוב אחת התמקמה בקליפורניה ובהמשך הצטרף אליה הול, בעוד שהקבוצה השנייה התמקמה ביפן – כשהמטרה היא יצירת אבטיפוס למיאטה.

הצוות ביפן עיצב מכונית שהייתה יוצאת לשוק עם יחידת כוח קדמית והנעה קדמית, או לחלופין – מנוע מרכזי והנעה אחורית. אלא שבמרכז העיצוב בקליפורניה חשבו אחרת, ויחד עם הול החליטו להמשיך במסורת של סגמנט הרודסטאר – מכונית עם מנוע קדמי והנעה אחורית.

מאזדה מיאטה דור ראשון
מאזדה מיאטה דור שני
מאזדה מיאטה דור שלישי

הדור הראשון של המיאטה הוצג בשנת 1989 בתערוכת שיקגו והעיר לתחיה את התשוקה לרודסטאר מצד חובבי הרכב. מאזדה הזכירה לעולם שעדיין ניתן לייצר רכב דו-מושבי, בעל הנעה אחורית, עם גג נפתח, קל משקל, פשוט לתפעול, וחשוב מכל – מהנה מאוד לנהיגה. עד היום הMX-5

נחשבת לאבן דרך משמעותית בהיסטוריה של מאזדה והיא צברה במשך השנים קהילת מעריצים מושבעת ששומרת אמונים לדגם זה.

למיאטה ארבעה דורות, כאשר הדור הראשון (NA), נמכר בשנים 90′-97′; הדור השני (NB), הוצג בשנת 98′ והחל להימכר בשנת 99′ עד 2004; הדור השלישי (NC), הושק בשנת 2005 בתערוכת המכוניות בז’נבה ויוצר עד 2014, והדור הרביעי  (ND), אשר הוצג באפריל 2014 בתערוכת המכוניות בניו יורק, החל להימכר בשנת 2015 וממשיך להתעדכן עד היום.

השינוי המשמעותי והבולט ביותר בעדכון הנוכחי הוא שיפור נתוני המנוע, שעבר שדרוג משמעותי בהשוואה לקודמו. החל מהספק גבוה יותר – 183 כ”ס ו-7,000 סל”ד, לעומת 160 כ”ס ו-6,000 סל”ד בדגם הקודם; מומנט גבוה יותר (20.9 קג”מ ב-4,000 סל”ד, לעומת 20.4 קג”מ ב- 4,600 סל”ד); התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש שופרה בכמעט שנייה שלמה – 7.3 שניות לעומת 6.5 שניות בדגם המעודכן; גם המהירות המירבית עלתה, מ-214 קמ”ש ל-219 קמ”ש.

מאזדה מיאטה מתעדכנת במנוע 2 ליטר עם 183 כ"ס, החל מ-249,000 ש"ח

לראשונה הותקנה ב-MX-5 מערכת העזר לבלימה המתקדמת של מאזדה (Smart City Brake Support), אשר פועלת במהירות של עד 80 קמ”ש, וכוללת גם זיהוי הולכי רגל והתרעה וסיוע בבלימה בנסיעה לאחור. עוד לראשונה בדגםMX-5  ובהתאם לצו האופנה והבטיחות, הותקנה מצלמת נסיעה לאחור. כמו כן, צבעם של חישוקי הסגסוגת הקלה בקוטר “17 איתם מיובא הרכב לישראל עודכן מאפור לשחור.

מאזדה גם שיפרה בעדכון את חווית השימוש היומיומית ברכב – החל מכוונון טלסקופי לגלגל ההגה (לעומת כוונון גובה בלבד בעבר); כוונון למושבים לנוחות מרבית בנסיעה, פתיחת דלתות קלה מבעבר, בידוד רעשים משופר בתוך הרכב וביחידות המתלים, ועד צליל מנוע משופר שעבר טיפול בהנדסת קול ומתגאה כעת בסאונד ספורטיבי יותר לאלו שאוהבים גם לשמוע את רעש המנוע.

הדגם המעודכן של ה-MX-5 שומר על רמת האבזור הגבוהה של קודמו הכולל פנסי חזית אדפטיביים מסוג LED, התראת סטייה מנתיב, כניסה ויציאה ללא מפתח, מערכת שמע מסוג Bose עם 9 רמקולים (כולל רמקולים אינטגרליים במשענת הראש של הנהג), ריפודי עור שחורים עם תפרים אדומים, חימום מושבים, גימורים פנימיים בצבע המרכב החיצוני, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.

גרסת Special Edition –בהמשך לגרסאות המהדורה המיוחדת בדגמי מאזדה השונים, גם ל-MX-5 גרסת מהדורה מיוחדת שכזו, הכוללת ריפודי עור Nappa בצבע חום-אדמדם, עם גימורים פנימיים תואמים וצבע הגג תואם את צבע המושבים שיהיה בגוון חום.

יוגב וייס, מנהל התקשורת השיווקית של דלק מוטורס:

“ה-MX-5 היא מכונית ההילה של מאזדה, והיא צברה גם בישראל מעריצים רבים. הדגם המעודכן, שמושק בשנת ה-30, מציע לא רק את חוויית הנהיגה המיוחדת של מאזדה ושל המיאטה, אלא גם שיפור משמעותי בביצועים, בציוד הבטיחותי ובנוחות היומיומית. אנחנו משוכנעים שעם שורת השיפורים שמציגה המיאטה, היא תקסום גם למעריצים המושבעים, וגם לכל מי שמחפש מכונית אחרת, פתוחה, מהנה ומרגשת”

מחירון (בתוקף החל מה-1.4):

MX-5 2.0L – 249,000 ₪ כולל מע”מ

MX-5 2.0L SPECIAL EDITION – 254,000 ₪ כולל מע”מ

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 3 =