טויוטה אייגו X (קרוסאובר עירוני קטן) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה אייגו X מחיר
טויוטה אייגו X סקירה וחוות דעת

 

שעון טויוטה: בתוך המרוץ המטורף של יצרניות הרכב אחר ייצור דגמים חשמליים טויוטה ממשיכה בקצב שלה ומשיקה (כאילו אנחנו לא בתוך מהפכה חשמלית) מיני קרוסאובר (ליטר, בנזין) חדש – טויוטה אייגו X – סקירה וחוות דעת

 

זו השנה השנייה ברצף שיצרנית הרכב, עמוק בתוך משבר שבבים, תובלה, צמות, גומי ומתכות, שהענקית טויוטה, נמצאת במקום הראשון בדירוג הרווחיות בעולם, מבין עשרות יצרניות וקונצרני רכב ענקיים ומשמעותיים. יצרנית הרכב היפנית, שזיהתה את הצורך בכלי רכב ירוקים יותר, והציגה רכב היברידי, אי שם ב-1995, (טויוטה פריוס), זו שיצרה רבי מכר בזה אחר זה, היברידיים, כמו הקורולה, הראב 4, יאריס, CH-R ועוד, ממשיכה לעבוד בלוח הזמנים שיצרה לעצמה, להמשיך לייצר מכוניות היברידיות, בתוך המרוץ למכונית החשמלית, ולקלוע לטעם והצורך של הצרכנים, ביג טיים.

עוד לפני ההשקה של הטויוטה אייגו X, הושקה מכונית פנאי (קרוסאובר) קטנה והיברידית (ומוצלחת מאד, מסגמנט B, המבוססת על הטויוטה יאריס, הלא היא היאריס קרוס. אבל הקטנה הזו היא לא הקטנה ביותר עכשיו, כי טויוטה גילו, ראו/חזו את הצורך בקרוסאובר עוד יותר קטן, והכניסו רכב בקטגוריה כמעט לא קיימת, קרוסאובר מסגמנט A. דמיינו לעצמכם רכב עירוני מיני, קטן, רק מעט מוגבה, צבעוני מאד ו”שרירי”. ובכן, חברים, קבלו את הטויוטה אייגו X.

 

טויוטה אייגו X 2022
מיני קרוסאובר – טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X מפרט
טויוטה אייגו X החדשה 2022

טויוטה אייגו 2022

 

זה לא שטויוטה לא הכינה לנו רכב חשמלי, יש אחד שבקרוב מאד יושק, אבל היא ככל הנראה לא מיצתה את הטכנולוגיה ההיברידית, שהוכיחה את עצמה, מביאה לנתוני צריכת דלק טובים, ומיישרת קו עם דרישות ה-WLTP (תקנות הפחתת זיהום אוויר). אז ארזתי מזוודה, קטנה, והגעתי לספרד לפגוש את הטויוטה הקטנה שככל הנראה תכבוש גם היא את לב הצרכן הישראלי.

במסיבת העיתונאים הרשמית קשה שלא להבחין שאנשי טויוטה נינוחים ובטוחים במיוחד, הם לא צריכים להוכיח לאף אחד דבר, הראייה העתידית והמרחבית שלהם מצוינת. הם יצרו שעון מיוחד, שפועל לפי “זמן טויוטה”, וזה עובד להם מצוין. אם היצרנית ראתה את הצורך בייצור רכב היברידי נוסף, על פני ריצת אמוק לעבר ייצור סדרה של כלי רכב חשמליים, כנראה שזה הדבר הנכון לעשות.

 

טויוטה אייגו X חוות דעת
טויוטה אייגו X – מנוע בנזין קטן עם 73 כ”ס
טויוטה אייגו X מחירון
יתרון העיצוב בולט. אייגו X

השכרת רכב בברצלונה

 

אז פלטפורמה טובה ומוכחת יש. טויוטה אייגו X מבוסס על פלטפורמת ה-GA-B המוכרת של ארכיטקטורת ה-TNGA של טויוטה, שהוצעה לראשונה ביאריס החדשה ושולבה גם בטויוטה יאריס קרוס (בה בחרתי לאחת המכוניות הטובות של השנה 2021), יש לו מנוע קטן בנפח ליטר (1.0) בעל שלושה צילינדרים והספק של 72 כ”ס. כקרוסאובר עירוני קטן הוא לא צריך יותר מההספק הזה, אבל אם בכל זאת תרצו להוציא אותו החוצה לכבישים בינעירוניים, תרגישו במאמץ שלו.

טויוטה גאה בנתוני פליטת המזהמים הנמוכה של האייגו X, 113 גרם CO2 לק”מ, בזכות תיבת ההילוכים הרציפה שלו, ה-CVT-S. תיבת הילוכים עם יתרונות וחסרונות ברורים, היא מעט מסרסת את העברת הכוח מהמנוע, כדי לחסוך בצריכת דלק ובפליטת מזהמים לאוויר. מצד שני, מתרגלים להכל, גם לפעולתה של תיבה רציפה.

 

טויוטה אייגו X מידות
תנוחת הנהיגה הוגבהה ב-5 ס”מ. אייגו X

טויוטה מחירון

טויוטה אייגו צריכת דלק
לוח שעונים קטן דיגיטלי. אייגו
טויוטה אייגו X גרסאות
מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ’

 

אבל בואו רגע ונחזור אחורה, לעיצוב, שכן, זה הדבר הראשון שרואים במפגש הראשון עם הרכב, והמפגש הוא מלהיב. טויוטה אייגו X הוא רכב עם מראה צעיר ומרענן, שובה גם לבבות של אנשים מבוגרים, ולכן, לדעתי, מיועד גם לקהל הצעיר: אלה שקיבלו רישיון, סטודנטים, וכדומה, אבל גם מבוגרים ומבוגרים ++, שירצו לעצמם קרוסאובר קטן לעיר, במחיר הנמוך מ-100,000 שקלים.

מרווח הגחון של הרכב הוגבה רק ב-11 מ”מ לטובת הנראות של הדגם, ותנוחת הנהיגה הוגבהה גם היא ב-5 ס”מ (בהשוואה לדור הקודם של האייגו) ובכך מאפשרת שדה ראייה טוב יותר. גלגלי וצמיגי הרכב, ולהפתעתי, החישוקים של הרכב בגודל 17 אינץ’! זה בהחלט מוסיף למראה הכללי.

 

טויוטה אייגו X מפרט טכני
הנהג והנוסע לצידו ישבו בנוחות
טויוטה אייגו X בסיס גלגלים
מרווח קטן לנוסעים מאחור
אייגו X תא מטען
תא מטען בנפח 231 ליטר. אייגו X

 

מידות האייגו X קומפקטיות במיוחד, ומדגישות מאד את ייעוד הרכב, נהג/ת או נהג/ת + נוסע מלפנים. אורך הרכב 3 מטרים ו-70 ס”מ, ורוחבו מטר ו-74 ס”מ. תא המטען של האייגו בנפח של 231 ליטר.

הקרוסאובר הקטן מאובזר למדי מבפנים, ונראה ומרגיש עשיר לסגמנט המיני (פיקנטו, i10…), ומיני קרוסאובר (A) כמו סוזוקי איגניס, למעשה, המתחרה היחיד שלה. בטויוטה אייגו X מערכת מולטימדיה מקורית של טויוטה הכוללת מסך מגע בגודל “8, דיבורית Bluetooth וממשקApple CarPlay ו-Android Auto. תפעול המערכת עבר בשלום, ראיתי ממשקים ידידותיים יותר. יש גם מצלמה אחורית, לוח מחוונים צבעוני בגודל “4.2, ותאורת יום קדמית מסוג LED. רכב המבחן בו נהגנו ברחבי ברצלונה היה בעל גג נפתח, גרסה שלצערי לא תגיע לארץ.

איכות החומרים וההרכבה בסדר גמור, כמו גם הנדסת האנוש. מרווח הפנים לי ולנוסע לצידי היו בריאים ונאותים, אך מעצם הישיבה הנוחה ומרווחת שלנו לא הותרנו הרבה מקום לנוסעים מאחורינו.

 

השקה טויוטה

טויוטה בטיחות

 

הנסיעה בטויוטה אייגו X טובה, ונוחה מאד באופן מפתיע. בידוד הרעשים בה טוב, ואהבתי מאד את ההיגוי שלה, הגה טוב ומדויק, עם רדיוס סיבוב, שטויוטה מתגאה בו מאד, של 4.7 מטר, המותאם לנהיגה ותימרון ברחובות עיר צפופים, וחניה נוחה וקלה יותר.

ההתנהגות והתחושות מהמנוע הקטן בשילוב תיבת ההילוכים הרציפה היו ידועים מראש, בלחיצות חזקות על דוושת הגז, המנוע יישמע מאד, ויספק לך כוח בהדרגה. נהיגה אגרסיבית ברכב עירוני כמו זה מפספסת לחלוטין את ייעודה, נסיעה עירונית נוחה חסכונית ופחות מזהמת, ברכב חתיך מפוצץ שיק וסטייל. אם אתם לא הקהל המיידי והמדוייק שלה תחסכו את זה מעצמכם, ותעלו סגמנט, לעבר היאריס קרוס.

 

טויוטה אייגו X המלצה
מכונית עירונית קטנה ומוגבהת לנהג/ת עירוני/ת

בטיחות

גם אבזור בטיחות לא חסר. אם פעם התרגלנו שמכוניות עירוניות קטנות הן גם פחות בטיחותיות, אז אנחנו לא שם יותר, אנחנו ב-2022, ומדובר בטויוטה ששומרת על סטנדרט הבטיחות ברף הגבוה, מאבזרת את האייגו X ברשימת מערכות בטיחות אוטונומיות מסוג TOYOTA SAFTEY SENSE 2.5, ומצהירה שהאייגו X הוא היחיד בסגמנט שכולל גם מערכות מסוג בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת למניעת שכחת ילדים.

Toyota Safety Sense המותקנת כסטנדרט באייגו X כוללת בנוסף מערכת קדם התנגשות (בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי רכב דו גלגלי ביום, מערכת סיוע לפניה בצמתים ומערכת עזר בהיגוי בשעת חירום ESA), מערכת שמירת מרכז נתיב, מערכת אור גבוה אוטומטי ומערכת זיהוי תמרורי דרך. לא מעט אבזור בטיחות מתקדם.

 

מחיר

טויוטה ישראל פתחה לפני פחות מחודש אפשרות להזמנה מוקדמת של הטויוטה אייגו X, במחיר שמתחיל ב-93,990 ₪ לגרסת האבזור הפותחת (“פיור”), מחיר הגרסה הגבוהה, “פולס”, 98,990 ₪. טויוטה בפחות ממאה אלף שקלים. כשעתיד הרכב כולו הולך לכיוון תחבורה אישית, מכוניות קטנות, חסכוניות, חשמליות, ומיקרו מכוניות, יש לי הרגשה שאנחנו נראה בעתיד עוד מכוניות בקטגוריה הקטנה והמעניינת הזו.

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “טויוטה אייגו X (קרוסאובר עירוני קטן) סקירה וחוות דעת”

  1. למה לא עשו את הרכב חשמלי ? היה יכול להיות להיט. רכב מנוע בנזין לא היברידי ? פאסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − seven =