טיפול שנתי לרכב (סיאט איביזה) במוסך כללי – סקירה וחוות דעת

 

טיפול שנתי לרכב
טיפול תקופתי לאיביזה

 

טיפול שנתי לסיאט איביזה בת 5.5 שנים, במוסך כללי ברישיון (אוטומטיבי, הרצליה) – סקירה חוות דעת ועלויות

 

שנה עברה שנה חלפה, הגיע הזמן לטפל בסיאט איביזה, טיפול שנתי לרכב. הרכב טופל לפני שנה ו-3 חודשים, כשהמד היה על 33,000 ק”מ, על אף שלא עברו 10,000 ק”מ בשנה החולפת (40,000 ק”מ), הכנסתי את הרכב למוסך, כי צריך, וגם כי התחלתי לשמוע ולהרגיש שהברקסים קצת עייפים וחורקים. האיביזה שלי אמנם רואה בעיקר כבישים עירוניים, 95% מהנסיעות, אבל באמפים בעיר, ויש שמש, ואבק, ומומלץ מאד לא לדחות טיפול תקופתי.

יש את המחמירים שיגידו לכם להגיע לטיפול כל 10 חודשים, ו”לתפוס בעיות בזמן”, בעיקר דגמים בעייתיים (מנוע טורבו, תיבות הילוכים רגישות, ועוד).

 

טיפול תקופתי רכב

 

מדובר בסיאט איביזה מודל 2018, ידנית, מנוע 1.0. היא אצלי מהניילונים, יד ראשונה, ומלבד שנה אחת של נסיעות בינעירוניות תכופות, לא יצאה מאזור השרון-מרכז. בשנתיים הראשונות, בתוך מסגרת האחריות, טיפלתי בה במוסכים המורשים של סיאט, טיפולי שגרה. לא היו החלפות או תיקונים מעבר למה שצריך, בשל קילומטראז’ נמוך. בשנה השנייה הגעתי ל-15,000-17,000 ק”מ, ושם למעשה “נגמר הרומן שלי” עם מוסכים מורשים. הטיפול השנתי עלה בסביבות 760 ש”ח.

בטיפול הבא הגעתי למוסך קרוב לבית, בהרצליה פיתוח, מוסך מורשה UMI (שברולט, קאדילק, איסוזו ועוד), שגם בעל רישיון לטפל בכל מותגי הרכב. המרחק הקצר מהבית, וגם עצם העובדה שמדובר בחבר, אדם שאני מכירה וסומכת עליו, קירב אותי מאד למקום הזה, וכמובן שמאז אני מטפלת שם.

 

שעת עבודה מוסך
תעריף שעת עבודה

 

לכל מרכז שירות או מוסך יש תעריף שעת עבודה, ללא קשר לעלות חלקים / חלפים – בסביבות 350-450 ש”ח. 

כמובן שמחיר נוח הוא סיבה להשאר במוסך כזה או אחר, אבל היו עוד סיבות: מרכז השירות הזה, כשמו כן הוא שירותי מאד, עם אנשים מסבירי פנים (3-4 נשים שבין יתר המוסכניקים, מנהלות את המקום, מהשירות לקוחות, ניהול לוגיסטי, ועוד), יש להם זמן להסביר לך לפני הטיפול מה הולכים לבדוק ברכב, שואלים אותכם האם אתה מעוניינים בהחלפה של חלקים מקוריים, חליפיים, או במקרה של צלחות בלם, “בשיפוץ”/שיוף הצלחת, אם מתאפשר, ולא מפילים עליכם חשבונית בסוף הטיפול, עם מספר/מחיר שלא ציפיתם לו.

נשים/נהגות מגיעות למרכז השירות הזה כי הן לא חוששות מהפתעות רעות, כי הן זוכות לתשובות מפורטות של מה צריך לעשות בטיפול, כמה כל דבר יעלה, ו”על מה אפשר לחסוך ועל מה לא”. אגב, אני בטוחה שכל נהג, וכל לקוח, גם גברים יסמכו שיענו להם בסבלנות ובחיוך על שאלות, ולא ינפנפו אותם.

 

מוסך כללי רשיון
מוסך כללי מורשה לטיפול בכל מותגי הרכב

 

על פי התקן, סיאט איביזה בטיפול השנתי, תקופתי הזה, כוללת החלפת שמן מנוע (על פי תקן יצרן), החלפת מסנן שמן, והחלפת מסנן אויר (טיפול שעלותו 450 ש”ח, לפני עבודה). אני מניחה שגם במוסכים או מרכזי שירות אחרים יציעו לכם להחליף לחלקים מקוריים או תחליפים, לפי מה שתרצו, בעיקר בשל התקציב.

בגלל שאני הרגשתי שהברקסים עייפים ומרעישים, ביקשתי שיבדקו גם אותם, ואכן היה צורך בהחלפת צלחות ברקס קדמיות ורפידות בלם (480 ש”ח). זו הפעם הראשונה שמחליפים לי צלחות בלם ברכב, בשל הקילומטראז’ הנמוך יחסית. ברקסים מחליפים כמובן בהתאם לבלאי שלהם. אהבתי מאד את ההסבר של אתר מדרג בנושא הזה. הסבר דומה לזה שקיבלתי באוטומטיבי.

 

מוסך כללי רישיון
אוטומטיבי

 

הטיפול ארך כשעה ו-20 דקות. בשל היום המיוחד, ערב יום הזיכרון, הלחץ היה משמעותית נמוך יותר במרכז השירות מהרגיל, והרכב שלי עלה על הליפט תוך דקות ספורות. ישבתי קרוב למקום, ליד בתי קפה וסניף ג’פניקה, בו תכננתי לאכול צוהריים, אבל הטיפול הסתיים “מוקדם” מהצפוי. כמובן שטיפול קובעים מראש בטלפון, מתאמים תאריך ושעה, ומגיעים למקום כשמחכים לכם והשם שלכם ברשימת הטיפולים לאותו יום, ובעיקר, אחרי שהזמינו עבור הרכב שלכם את החלקים והחלפים שצריכים לטיפול. להגיע סתם כך למקום זה מתכון לעצבים והמתנה.

יצרו איתי קשר בסיום הטיפול, וכשהגעתי למקום, אחד האחראיים במרכז פירט לי מה נעשה בטיפול, ענה לי על כל השאלות, ושם לי מדבקה קטנה לתזכורת בדלת הרכב, על הטיפול הבא – 50,000 ק”מ.

אגב, במרכז השירות הזה יש מכשור בדיקה מיוחד גם לרכבים חשמליים, ומומחים בטיפול בכלי רכב חשמליים.

 

החלפת צמיגים לרכב

מיועצת שירות ועד מוסכניקית: המוסך בהרצליה שמעסיק כמה שיותר נשים

אמינות וחשיבות מערכות בטיחות מתקדמות ברכב ואיך לשמור עליהן תקינות

המדריך לרכב היברידי או חשמלי – טיפים לתחזוקה שוטפת

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *