מיועצת שירות ועד מוסכניקית: המוסך בהרצליה שמעסיק כמה שיותר נשים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טיפולים לרכב אחריות יבואן
איך הגיעה איביזה למוסך מורשה UMI

 

בזמן האחרון אני מסתובבת מול העיניים עם ההתראה “לפנות לטיפול פילטר שמן” על לוח המחוונים. כל התנעה, קופצת התזכורת. אני לא נוהגת הרבה באיביזה, ועברו, אני מניחה כמה קילומטרים לא רבים מאז צצה ההתראה, ולמזלי, לגמרי, זכיתי להכיר בן אדם שאני סומכת עליו, וגם מעריכה מאד, שאני יודעת שבשיחת טלפון “ידאג לי”. יקבע לי טיפול כמה שיותר מהר, בזמן שנוח לי, ועם חיוך. ברור לי שאני אגיע למקום והכל יתנהל כשורה, שיחכו לי ויטפלו ברכב שלי על הצד הטוב ביותר. אחרי שצברתי מספר חוויות טובות במרכז השירות הזה, אוטומטיבי בהרצליה, שכן, גם קרוב אלי לבית (רמת השרון), לא היה לי ספק שאני לכל דבר ועניין, וכל טיפול, פונה לשם.

בואו רק נעשה רגע סדר, ע”פ חוק ההגבלים: כל בעל רכב, עם כל סוג רכב, לבחור באיזה מוסך הוא מעוניין לטפל במכונית שלו, מבלי שזה יפגע באחריות על הרכב, גם כאשר הרכב עדיין נמצא במסגרת אחריות היבואן”. זה נכון לגבי כל סוגי הטיפולים והתיקונים לרכב, מלבד טיפולים שהיבואן מחייב לעשות במסגרת אחריות היבואן.
ליבואן אסור לשלול אחריות מבעל הרכב, אם בחר לבצע טיפולים במוסך שאינו מוסך מורשה של היבואן. אבל כן, בעל הרכב צריך לטפל במוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה כל מוסך מורשה.

 

מוסך מורשה הרצליה

 

אחרי שהאחריות לרכב נגמרת, אתם יכולים לבחור לעשות טיפול בכלל איפה שתרצו. אבל חשוב שתדעו שהחוק קובע שחייבים לטפל במוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה. ולכן, בשנתיים האחרונות, מאז האחריות על הסיאט איביזה שלי פקעה, בחרתי להגיע למוסך שהוא בכלל “מוסך מורשה UMI”, ומוסך כללי לכל סוגי כלי הרכב, בהרצליה. למה? כי שם אני מתקבלת בסבר פנים יפות, כי שם מסבירים לי כל דבר על הטיפול, כי שם מרגיעים, עובדים בשקיפות, וגם אם יהיו שאלות אחרי הטיפול, יענו בסבלנות, גם כשאין להם, כביכול, יותר סיבה להיות נחמדים אלי.

ולא דיברתי על השירותיות, והטלפון של אחרי הטיפול, לבדוק שהכל נעשה כשורה, ואם אני מרוצה, או לא. סטנדרטיים גבוהים. כמו שצריך במרכז שירות ומוסכים.

עם ובלי קשר, קשה להתעלם מהעובדה, שיש פה, ב”אוטומטיבי” בהרצליה חתיכת “Girl Power”. אני מודעת לכך, שמנהל מרכז השירות תמיד היה בעד להכניס, או לשלב… (מילה קצת מעצבנת) נשים במרכז השירות, ופגשתי מוסכניקיות שעבדו במקום, אבל בכזו סיטואציה מדהימה, זו הפעם הראשונה שאני נתקלת: מי שמנהלת את כל האדמינסטרציה ו”בלאגן” של קבלת הלקוחות, והטיפול בהם (יועצת שירות) היא בחורה בשם הילית, מי שמטפלת פיזית במכוניות, היא מוסכניקית בשם תמר, ובכניסה למרכז השירות, רושמת ומקבלת את פני – אפרת.

אז הגעתי לטיפול, אבל יצאתי עם כתבה על הנשים המדהימות שעובדות באוטומטיבי בהרצליה. זמן להכיר אותן:

 

 

אפרת כהן
התפקיד הזה חיזק את ההתמודדות שלי עם מצבי לחץ. אפרת כהן

 

אפרת כהן

 

ספרי לי על מקום העבודה שלך והתפקיד שלך

 

הגעתי לתחום ממש במקרה. לא עבדתי בתחום המוסכים לפני. השתחררתי מהצבא והתחלתי לעבוד במקום אחר. חברה הציעה לי לבוא לראיון עבודה פה ב”אוטומטיבי”, ושבוע מהראיון התחלתי לעבוד במוסך. התפקיד שלי במרכז שירות הוא פקידה במשרד הקבלה.

מה שאני הכי אוהבת בתפקיד שלי זה העבודה עם האנשים, הידע שהתפקיד נותן לי, עבודה בלחץ לפעמים, והאחריות הרבה שיש עלי. אני מקבלת הרבה תגובות לא שגרתיות: שזה לא מובן מאליו שנשים עובדות במוסך – תגובות כמו ״מה באמת? את עובדת במוסך?״.

 

למרכז שירות מגיעות גם נשים?

 

כן, נשים מגיעות בעצמן לטפל ברכב. וכן, נוח להן יותר כשהן פוגשות אותנו פה. הן מופתעות תמיד מכמות הנשים שעובדות כאן ותמיד מחמיאות על כך – ״איזה כיף שיש כאן נשים שעבודות כאן״ או ״יש פה ממש כוח נשי״ וכו׳.

 

מה את אוהבת בתפקיד שלך?

 

התפקיד הזה חיזק אצלי את ההתמודדות שלי עם מצבי לחץ. אני מתמודדת עם סיטואציות שצריך בהן המון סבלנות, לשלוף פתרונות יעילים בזמן קצר. למדתי הרבה דברים שלא ידעתי לפני. הכיוון המקצועי שלי הוא לדעת את כל תפקידי המוסך, להשיג את כל הידע שניתן, על מנת לצבור יותר ביטחון ולדעת יותר ממה שאני יודעת עכשיו. ידע זה כוח.

 

מה את יכולה לייעץ למי שרוצה להכנס לתחום וחוששת?

 

אני יכולה לייעץ למי שחוששת לעבוד בתחום הזה, “שתלך על זה”. גם אני באתי בלי ידע בכלל. היופי כאן הוא שלומדים הכל עם הזמן. העבודה היא עבודה מאתגרת ומחזקת, וכל אחת יכולה להצליח אם היא מספיק רוצה. זה תחום שהוא שונה ומיוחד לדעתי עבור נשים. כמו שאמרתי, תמיד מופתעים מהעניין שאני עובדת במוסך או שיש לקוחות שממש מופתעים שבמוסך שלנו יש הרבה נשים, זה כיף ונותן הרגשה שאת בדיוק במקום הנכון. שאני יודעת בדיוק מה אני עושה ורוצה.

 

תמר כהן
יש לקוחות שחוזרות בגלל שיש נשים במוסך. תמר כהן

 

תמר כהן

 

אז… איך הגעת לתחום הזה?

 

אני מאוד אוהבת רכבים ואופנועים. אחרי חל”ת של חצי שנה (עובדת  משרד הבריאות לשעבר), הקורונה כמו לכולנו, שיבשה לי את התוכניות, אבל הכל יצא לטובה. חיפשתי עבודה בפייסבוק, ומצאתי משרה במוסך Umi בהרצליה. הגעתי לראיון, התרשמתי לטובה והתחלתי לעבוד. התחלתי כמכונאית רכב, שי ומתן לימדו אותי כל מה שאני יודעת. לא היה לי כ”כ רקע טכני, אבל שי (שי עידן, מנהל מרכז השירות), השקיע בי את הנשמה. אפשר ללמוד משי המון. לאחר כשנה עברתי לתפקיד של יועצת שירות, ומתן הצעות מחיר ללקוחות.

 

מה את אוהבת בתפקיד שלך?

 

את הלקוחות, את התפקיד. שירות הלקוחות תפקיד מאתגר ומעניין מאוד. מכירים לעומק את עולם הרכב. אני אוהבת את השיח עם הלקוחות, להסביר להם על הליקויים שנמצאו ברכב, ואת כל הליך תיקון הליקויים שנמצאו. ההסבר המעמיק שהלקוח מקבל ממני יוצר תחושת ביטחון, אמינות, ואפילו נוצרים חברויות עם הלקוחות. שירות לקוחות זה א’-ב’ מבחינתי.

כמובן שהקהל הרחב ברובו הוא קהל גברי, אבל מגיעות גם נשים, במיוחד לקוחות חוזרות, והן מגיעות בגלל שיש נשים במוסך. זה משרה בהן ביטחון. נרקם שיח חברי, אפילו “קצת ריכולים פה ושם”. הן מתרשמות מההעצמה הנשית במוסך.

 

את מרגישה שהתחום הזה והתפקיד הזה שינה אותך?

 

חד משמעית. הכרתי את עולם הרכב לפני, אבל לא כמו היום. התפקיד הזה חיזק אותי, ונתן לי תחושה של ביטחון. וביטחון בהבנה שלי את עולם הרכב. נכון להיום, אני רואה את עצמי ממשיכה בתחום הזה. בעולם הזה.

 

מה את יכולה להגיד לאישה שרוצה להכנס לתחום וחוששת?

 

עד שלא תנסי לא תדעי. תעקבי אחרי עמודי פייסבוק, וטיקטוק של מכונאיות רכב, ותגלי עולם שלם של חוויה, של סביבת עבודה כיפית. מוסך זה מקום שאפשר לקרוא לו משפחה. כולם חברים של כולם ולכולם אכפת מהשני, ממש כמו משפחה אמיתית. בשבילי המוסך הזה הוא לגמרי המשפחה השנייה שלי.

 

הילית כץ
כל אחד ואחת צריכים לעשות מה שעושה להם טוב. הילית כץ

 

הילית כץ 

 

איך הגעת לתחום המוסכים?

 

ממש במקרה ראיתי מודעה על המשרה באינטרנט. הגעתי מעולם אחר לגמרי, אך תמיד הייתה לי אהבה לרכבים, והחלטתי שאני רוצה להיכנס לעולם הזה. תפקידי במוסך הוא יועצת שירות – אני מקבלת את פני הלקוחות בכניסה, עוברת עם הלקוח על מה שיש לעשות בטיפול ברכב, אחראית על כניסת הרכבים לעבודה והרכבים בחניה הממתינים לעבודה, וזהו התפקיד הראשון שלי בתחום הזה.

הדבר האהוב עלי ביותר בתפקיד הוא לקוחות שמפרגנים על השירות, ונותנים “מילה טובה” כאשר אני מלווה אותם לרכב בסוף הטיפול. הרבה לקוחות מפרגנים על כך שיש בחורה שמקבלת אותם בכניסה ועושה תפקיד שלא הרבה נשים עושות. כן מידי פעם ישנם לקוחות שמופתעים לראות בחורה שמקבלת את פניהם, ולא סתם, גם לעיתים עוזרת להם לפתור דברים ברכב שלהם.

 

את פוגשת גם נשים שמגיעות למרכז שירות?

 

בהחלט. אני כל יום מופתעת מחדש לראות שנשים מגיעות לבד עם הרכב שלהן, ואפילו מבינות דבר או שניים. נחמד לראות גם שיש נשים שפעילות במשך כל הזמן שהרכב נמצא במוסך, ומטפלות בכל העניינים בעצמן. אני יכולה להגיד, ללא ספק, שהרוב המוחלט של הנשים שמגיעות למוסך, שמחות אפילו מאוד לראות שיש צוות נשי במוסך, וגם מציינות זאת בפנינו. זה תמיד נחמד לשמוע.

 

איך התפקיד הזה משפיע עליך?

 

אני לא חושבת שהתפקיד שינה אותי, אבל כן אפשר להגיד שאני מרגישה יותר חזקה, כי עדיין, לעשות את התפקיד הזה בתור אישה בעולם, תפקיד שכביכול מתאים יותר לגברים לעסוק בו, זה מחזק אותי.

אני מאוד אוהבת את עולם הרכב, וכיף לי ללמוד דברים חדשים. אין לדעת לאן התחום הרחב של  הרכב ומוסכים יוביל אותי. אבל נכון לנקודה זו, אני אוהבת את מה שאני עושה ומרגישה הרבה סיפוק. כמובן שתמיד אשמח להתמקצע עוד בתחום השירות ואפילו בטכני.

 

יש לך עצה טובה למי שרוצה להכנס לתחום?

 

לכל מי שרוצה לעבוד בתחום, אני יכולה להגיד שאין כלל מה לחשוש, בכל מקום שנלך יהיו אנשים שלא יפרגנו, אבל מהצד השני גם הרבה אנשים שכן מפרגנים, וכל אחד ואחת צריכים לעשות מה שעושה להם טוב.

 

נשים בתחום הרכב:

 

חולות הגה: הכירו את הבנות שחיות ונושמות מכוניות

חולות הגה: הבנות שחיות מכוניות – כתבה שנייה בסדרה

חולות הגה גרסת הרוכבות: הבנות שחיות ונושמות דו”ג

משחקות בבוץ: 5 בנות חולות הגה בטיול רייזרים בשטח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − eighteen =