החלפת צמיגים: סקירה על טייר מאסטר וטיפים לבחירת צמיגים לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
החלפת צמיגים כל כמה זמן
זמן להחליף צמיגים אחרי 4 שנים ו-30,000 ק”מ

 

שנה הלכה, שנה עברה, והנה, אחרי 30 אלף קילומטרים, ו4 שנים עם הסיאט איביזה שלי, (2018, ידנית, מנוע ליטר), הגיע הזמן שלה לקבל צמיגים חדשים. לעין, הצמיגים היו נראים קצת עייפים, וגם לפני הספר, 3-4 שנים, אפילו קצת לפני, וכמובן, תלוי בשימוש, זה זמן טוב להחלפת צמיגים לרכב.

 

צמיגים לרכב
החלפת צמיגים – סקירה

 

אם אתם נוסעים הרבה בשנה, או אם הרכב שלכם “חוטף” הרבה שמש במהלך היום, הראשונים להינזק אלה הצמיגים, כמו גם כל חלקי הפלסטיק החשופים. חבל שבימינו זה מפדח לכסות את הרכב עם כיסוי…

העליתי פוסט לעמוד הפייסבוק שלי, ענת דניאל – מלכת הכביש, ושיתפתי את החברים בצורך להחליף לצמיגים חדשים, וביקשתי המלצות למקומות מומלצים, ואנשי מקצוע מומלצים בתחום, והתגובות הגיעו בהמוניהן.

 

צמיגים לרכב מחיר
טייר מאסטר TIRE MASTER

צמיג קונטיננטל פירלי

 

משהו שחזר בהרבה מהתגובות, הוא איש המקצוע הטוב אליו כדאי ללכת. אנשים טובים בתחום, הם אנשים שברגע שנכנסת לעסק שלהם, ובחרת בהם להחליף לך חלק כל כך חשוב ברכב, כמו צמיגים, הם ידאגו שגם אחרי שיצאת מהחנות/סדנא/עסק, אתה תשאר מרוצה. ואם תצטרך להגיע בהמשך, מכל סיבה שהיא, או בעיה, השירות שקיבלת ימשיך על הצד הטוב ביותר, ולא יסתיים ברגע ששילמת ויצאת עם הצמיגים החדשים.

אחד מהאנשים הטובים האלה, שאני ממש שמחה שפניתי אליו, היה בן צנטנר. לבן יש עסק לצמיגים, בשם “טייר מאסטר” – Tire Master, שכולל גם כל מיני מוצרים לרכב, מוצרים משלימים, מגבים, תכשירים לניקיון הרכב ועוד. שממוקם קצת לפני הכניסה לקדימה צורן, בתחנת הדלק פז (ב-waze – טייר מאסטר קדימה צורן).

 

צמיג מישלין

מנעולן במרכז
מה זה, יש פה עוד מאסטר. מאסטר מנעולן 

ג'אנטים לרכב

 

כבר בהתחלה כשיצרתי קשר עם בן בטלפון, היה לי ברור שהוא הכתובת הנכונה. קיבלתי את כל המידע שהייתי צריכה ויותר. כמה שאלות חשובות ומהותיות נשאלו: כמה אני נוסעת עם הרכב? איך אני נוהגת/מהו אופי הנהיגה? ומה הצרכים שלי? כמה חשובה לי נוחות, כניסת רעשים, איכות, ועוד. כל התשובות התכנסו למקום אחד, נוהגת מעט, אבל נוהגת “חזק” או פחות רגוע, וכן, אני רוצה מותג צמיגים מוכר ואיכותי.

 

צמיג מישלין המלצה
 MICHELIN PRIMACY 4
צמיג מומלץ מישלין
פרמסי 4 מישלין

 

בן עבד 15 שנה ב”מישלין”, ולקח את האהבה שלו למותג מישלן ולמקצוע יחד איתו לעסק שבנה לפני 3-4 שנים. החלטנו שהצמיגים יהיו של MICHELIN, ומכיוון החישוקים שלי במידה קטנה, 15′, ולמישלין יש מידה אחת שתתאים עבורי, נסגרנו על פרמסי 4, במידות 185/65/15, וסגרנו יום ושעה להתקנת הצמיגים.

יצאתי עם החמודה הקטנה שלי, נסיעה של 20 וקצת דקות, והגעתי אל היעד. בן ובחור נוסף שעובד במקום קיבלו אותי בחיוך, ולפני שהספקתי להוציא מילה, האיביזה הייתה על הליפט, בלי גלגלים. כמנהגי בקודש התחלתי לצלם תמונות וסרטונים לסטוריז, ובן במקביל מספר לי כל מה שאפשר לספר לאישה שאוהבת מאד מכוניות, אבל לא שוחה בחומר הנלמד על צמיגים.

 

החלפת צמיגים מחיר

 

הצמיגים מתחלקים ל-3 קבוצות, צמיגים סיניים, צמיגים ממותגי “ביניים”, ומותגי פרימיום, כמו מישלן, פירלי, קונטיננטל ועוד. כל אחד שמגיע להחליף צמיגים לרכב צריך לעשות את החישוב שלו, חישוב של עלות מול תועלת, כמה אני נוסע/ת בשנה, איך אני נוסע/ת? וכל כמה זמן אני מחליפ/ה צמיגים לרכב?

זה לא שצמיגים סיניים או אחרים לא מומלצים, אלא שצמיגי פרימיום “ידעו” לאחוז טוב יותר, יפיקו פחות רעש בנסיעה, רעש שנכנס לתא הנהג והנוסעים בנסיעה, יחזיקו זמן יותר ממושך, זמן הבלימה שלהם יהיה קצר יותר, וגם אף יסייעו בחיסכון קל בצריכת הדלק. שזה תלוי אופי הנהיגה, כמובן. יש שיגידו, גם הכסף שנחסך על צריכת הדלק צריך להלקח בחשבון עם בחירת וקניית הצמיגים.

 

בחירת צמיג לרכב
צמיגים חדשים לאיביזה

 

איש מקצוע טוב יגיד לכם שאם אתם נוסעים 5,000-6,000 קילומטרים בשנה, צמיגי פרימיום זה פחות חשוב עבורכם, אלא צמיגים סיניים או ביניים, שיהיה מספיק טובים “לעשות את העבודה”, עם שם פחות מוכר, אבל כאלה שיהיו מספיק בטיחותיים בנסועה שנתית נמוכה. אבל אם אתם נוסעים הרבה, 20-25 אלף קילומטרים לשנה, ואתם גם רוצים יותר מהצמיגים שלכם, אבל כנראה שהוא היה מפנה אתכם לחמישיית מותגי הפרמיום המומלצים: פירלי, מישלין, קונטיננטל, גודייר, ברידג’סטון. רק מי שחי ועובד נהיגה, ירגיש בהבדלים הקטנים שבין מותגי הפרימיום.

 

צמיג לרכב
מחליפים למישלין פרמסי 4
איזה צמיג לבחור
מבחן הצמיגים – איך הצמיג מרגיש, אוחז, בולם ונשמע בדרך

 

אחרי החלפת הצמיגים, האיזון והתקנתם על הרכב, נפרדנו לשלום, והגיע הזמן למבחן האמיתי, מבחן הצמיגים. חצי שעה של נסיעה בכביש בינעירוני ועירוני, האצות, בלימות, כבישים סלולים טוב ורע לתפארת. אפשר להגיד שהשינוי היה גדול ומהותי, תחושה של אחיזה וריחוף גם יחד. ההבדל בין הצמיגים החדשים לישנים היה ניכר. בן ציין כל הזמן את הבלימות המשופרות, ואכן הבלימות השתפרו. כמו גם פחות רעשי כביש שנכנסו לרכב.

ויותר מהתחושה הטובה בנסיעה, והחיוך שהתגנב לפנים, זו הידיעה שאם תהיה חלילה בעיה, או איזה צורך יצוץ, הדלת של טייר מאסטר תשאר פתוחה עבורי. וזה חשוב לא פחות מאיזה צמיגים בחרנו.

 

רגע, לא סיימנו, הנה כמה טיפים חשובים לדרך:

 

בדקו את תאריך הייצור של הצמיגים, 4 ספרות יופיעו על דופן הצמיג (למשל 2222 – שני המספרים הראשונים מסמנים את מספר השבועות, ושני המספרים שאחריהם את השנה – כלומר, השבוע ה-22 של שנת 2022). אם מישהו מעוניין למכור לכם צמיגים במצב טוב, אך ישנים יותר, איך בן אומר… “שיעשה מחיר” בהתאם.

עבודת החלפת הצמיגים כוללת את הורדת הצמיגים הישנים, החלפה לצמיגים חדשים, החלפת שסתומים, לחדשים, כי גם הם עשויים פלסטיק ומתייבשים, ולבסוף, יש לעשות איזון גלגלים. תהליך שמחבר בין הג’אנט לצמיג באופן מיטבי, שיעבדו חלק יחד.

החלפת צמיגים מתבצעת בממוצע בין 3-5 שנים, 50-80 אלף קילומטרים. כמובן, שאם אתם רואים סימני שחיקה מתקדמים, או סדקים על הצמיגים, לא מחכים והולכים לבדוק אותם ולהחליף במידת הצורך.

ועוד עצה שבטח שמעתם אלף פעם, שימרו על לחץ אוויר תקין בגלגלים, לפי מידת לחץ האוויר, PSI הרשומה לכם בדופן דלת הנהג או בספר רכב. לטובת מרחק בלימה בטיחותי, צריכת דלק טובה יותר, ושחיקה נמוכה יותר.

 

והנה הסרטון – איך לבחור צמיגים לרכב:

@queenoftheroad.il היום החלפתי לאיביזה “נעליים”, למישלין פרמסי 4, אחרי 30 אלף ק”מ, ופגשתי את בן צנטנר (האלוף) מ-טייר מאסטר בתחנת פז בקדימה, שמכיר, חי ונושם צמיגים. #צמיגים #michelin #tiremaster ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

 

ממוצע מחירים לצמיגים במידות סטנדרט:

 

חישוקים בגודל 13-16 אינץ’

צמיגים ממותגים סיניים

150-250 שקלים פר צמיג

צמיגי “ביניים”

250-350 שקלים פר צמיג

צמיגי פרמיום

330-490 שקלים לצמיג

 

צמיגים מחירון
לדעת שהדלת פתוחה אם יש בעיה. בן צנטנר בפעולה

 

לכל הקוראים היקרים של מלכת הכביש, אם הגיע הזמן להחליף לרכב שלכם צמיגים, ואתם באזור המרכז, מובטח לכם שירות תיקון פנצ’רים ללא תשלום במשך שנה, ושירות העברות, החלפת הצמיגים הקדמיים באחוריים, וההיפך, ללא תשלום. וזוג מגבים במתנה, לכל מי שיחליף צמיגים. תגידו לבן שאני המלצתי בחום.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × three =