מי תהיה מלכת הכביש של השנה? 10 הגדולות של 2020

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

10 המכוניות הטובות של השנה – הבחירה של מלכת הכביש

 

הזמן הזה בשנה הגיע – טקס בחירת רכב השנה של מלכת הכביש. כל השנה אני בוחנת כלי רכב, בודקת, מתרשמת, מתאהבת, מתאכזבת, מדברת איתכם (ואתם איתי), על מכוניות טובות, שימושיות, כדאיות. הכל מתנקז לסוף השנה. זמן לבחור את המכונית שלא רק קיבלה וי על פרמטרים יבשים, טכניים, כמו ביצועים, נוחות, עיצוב, בטיחות, שימושיות. אלא גם עשתה לי כווץ’ בלב ובבטן. זו שגרמה לי להתאהב בה, במהלך מבחן הדרכים. כי מכוניות, אתם יודעים, זה לא רק עניין פרקטי, של לנסוע מנקודה לנקודה, זה גם רגש וחוויית נהיגה.

 

מלכות הכביש בשנים האחרונות:

 

ב-2017 הייתה זו הוולוו XC60 שזכתה בכתר

ב-2018 מרצדס A CLASS החדשה הוכתרה

ב-2019 אודי אי טרון כבשה את שוק רכב החשמל-יוקרה ואותי

מי תהיה מלכת הכביש החדשהשל 2020?

 

מי יכולה להתמודד על הכתר?

 

מכונית שהושקה בארץ במהלך 2020, דור חדש בלבד (לא כולל מתיחות פנים), שנבחנו על ידי. כן, סביר להניח שהיו עוד מכוניות טובות ומוצלחות שהושקו השנה, שלא הגיעו אלי או למערכת מלכת הכביש.

ברשימת 10 המכוניות הטובות של השנה, יש מגוון מכוניות מכלל הקטגוריות. איך מכונית סופרמיני עומדת בגאון לצד רכב שטח, ומכונית קופה ספורטיבית לצד משפחתית? 10 המכוניות הטובות ביותר נבחרו מתוך כל הקטגוריות, על פי פרמטרים כלליים של ביצועים, עיצוב, אבזור, חדשנות, בטיחות ועוד, ובהתחשב בפרמטר החשוב ביותר, העלות שלהן מול התמורה שהן מספקות.

מהלך הטקס – בחירת רכב השנה: יש 10 פיינליסטיות, מתוכן יבחרו – 3 הגדולות, ומתוך ה-3 תבחר מלכה אחת – מלכת הכביש של שנת 2020, זו שכבשה את ליבי.

 

שנתחיל?

 

קבלו את הפיינליסטיות לפי סדר הא’ ב’

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה. אחת מ10 המכוניות הטובות של 2020. צילום: איתן שפר

 

מכונית ספורט קופה מעוצבת יפהפה ומסובבת ראשים, גם ראשים שמכוניות לא מעניינות אותם. בדור השני החדש, חוזרת מכונית הקופה היוקרתית נוחה יותר, דינאמית באופן מרשים, עם מערכת מולטימדיה מתקדמת, אבזור נוחות ובטיחות מקצה לקצה ושבכת כליות אחת בולטת ונוכחת יותר. ב.מ.וו סדרה 4 קופה היא “היפה והחיה” בגוף אחד – היא יכולה לנהום והיא יכולה ללטף, תלוי על איזה צד אתם קמים באותו יום, ומה בא לכם להוציא ממנה. מכונית הקופה שתי דלתות היא כל מה שזאב או זאבה, חובבי החיים הטובים, ירצו לעצמם. ואני? אני מקנאה ומפרגנת. פרטים טכניים.

 

טויוטה יאריס הייבריד

 

טויוטה יאריס הייבריד. אחת מ-10 המכוניות הטובות של 2020

 

בדור הרביעי החדש, קרה לי וליאריס החדשה משהו שלא קרה עד עכשיו. שמעתי או הרגשתי את ה”קליק” הזה שמרגישים חיבור עם רכב, ורוצים אחד כזה לעצמך. עכשיו אני יכולה להבין איך טויוטה יאריס היא אחת מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר, ואחת מהמכוניות הפופולריות בישראל. ואם תשאלו אותי הדור האחרון בגרסה ההיברידית מחדד את היתרונות של הרכב העירוני, מעוצב וחסכוני בדלק הזה. בדור החדש העיצוב השתפר פלאים ותופס את העין, המימדים קומפקטיים ועדיין יעילים, ומערכות הבטיחות שטויוטה כל כך מתגאה בהן, נכנסו לתוך הגוף הקטן והמשופר הזה. דור מוצלח מאד, רכב מצוין. פרטים טכניים

 

יונדאי סונטה

 

יונדאי סונטה החדשה. אחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה 2020. צילום: דניאל דהרי

 

 

יונדאי סונטה הייבריד החדשה חוזרת בדור חדש ומוצלח, שזוכה לקבל שפת עיצוב חדשה (אני אהבתי מאד את העיצוב של החלק האחורי, לגבי הקדמי אני עדיין בהתלבטות), פלטפורמה חדשה של היצרן (שלדה חזקה יותר וקלה יותר), ומערך בטיחות מרשים, שמאפיל על המתחרות ולא מבייש מערכות בטיחות מתקדמות ברכבי יוקרה שעולים פי שניים מהסונטה. הסונטה ההיברידית נכנסה לרשימת 10 המכוניות הטובות של השנה, בזכות עצמה קודם כל,, ובזכות מה שיונדאי הפכה להיות, יצרנית רכב “עממית” ששינתה את פניה ב-180 מעלות בכמה שנים, ומייצרת עכשיו מכוניות טובות, מגוונות, ומוצלחות, אחת אחרי השנייה, ובמחיר תחרותי. פרטים טכניים

 

לנדרובר דיפנדר

 

לנדרובר דיפנדר החדש. אחד מ-10 כלי הרכב הטובים של השנה 2020. צילום: יובל לוי

 

שלא תטעו במראה המעודן שקיבל הלנדרובר דיפנדר החדש, הוא עדיין אחד מרכבי השטח הטובים שיש. בעשור החדש הוא זוכה לעוד חדשנות שמרפדת ותומכת ביכולות השטח, כמו מערכות עזר בנהיגה, מצלמות היקפיות, כולל אחת שמצלמת לכם את הקרקע. הוא זוכה לעיצוב כובש מבחוץ, ולא פחות מבפנים, עם תא נהג ונוסעים ענק ומרווח, חלונות ייחודיים גם בתקרת הרכב ופיצ’רים שגורמים לך להתאהב בו כל פעם מחדש. ויש חדשות בדור הזה של הדיפנדר, ייהנו ממנו ויתאהבו בו לא רק “חולי שטח”, אלא גם חולי כביש וחובבי רכב. כן, כל מי שידע להעריך את החיה הזו, יוכל ליהנות מרכב פנאי שטח מצוין גם ביום יום. פרטים טכניים.

 

מרצדס EQC

 

מרצדס EQC400 אחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה 2020. צילום: אנטון פילין

 

הקרוסאובר החשמלי הראשון של מרצדס הוא בשורה. בשורה לכל מי שמחפש קרוסאובר, ג’יפ, יוקרתי, וגם מבקש לעבור לאנרגיה אחרת – חשמלית, כי ככה רכב חשמלי יוקרתי צריך להראות ולהרגיש. עם מראה חיצוני חוצני עידני משהו, שני מנועים חשמליים, מקדימה ומאחור, עם הספק ומומנט מטורפים, ומערכות בטיחות מתקדמות חצי אוטונומיות, וטכנולוגיה של הקונצרן הזה, מרצדס, (שני מסכים דיגיטליים גדולים, אחד השולט על המולטימדיה היפה, בעזרת מסך מגע, עם ממשק מתקדם ונוח לשימוש, השני לוח שעונים דיגיטלי מרשים מאד). ואם עברתם לחשמל, בטח רציתם גם שקט, אז הנה, קיבלתם. שקט בהנעה, שקט בהאצה, ובידוד ואיטום רעשים ברכב, שיחצוץ ביניכם לבין הרעש וההתרחשויות בחוץ. העתיד כבר כאן. פרטים טכניים.

 

סיאט לאון

 

סיאט לאון החדשה. אחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה 2020. צילום: אנטון פילין

 

הגעתי משוחדת לרכב הזה. מה לעשות, אני מאז ומעולם אהבתי את הרכב הזה, בעיקר בדור השלישי שלו, עליו חלמתי לא מעט (ובסוף נולדה לי איביזה בחניה). הדור החדש של הסיאט לאון הגיע והצלחתי לראות בה אותי, כן – בוגרת ובשלה יותר, עם קווים אחרים, פחות תפוחה וילדותית, והרבה יותר מתקדמת, מרשימה (כן, מרשימה, מרימה לעצמי קצת , מה קרה 😀 וגם בטיחותית. בדור החדש של הלאון יש מערכת הנעה חדשה, טובה ומוכרת, יש יותר מקום למשפחה (המידות מעט צמחו), יש מערכות בטיחות מתקדמות, ועדיין ה-DNA שלה נותר זהה – מכונית האצ’בק ספורטיבית. ואם יורשה לי, מוצלחת מאד. פרטים טכניים.

 

סקודה אוקטביה

 

סקודה אוקטביה החדשה. אחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה 2020. צילום: אנטון פילין

 

הדור הרביעי החדש של הסקודה אוקטביה, רק חידד לי כמה המכונית הזו טובה ומוצלחת, ולא סתם זו אחת המכוניות הפופולריות בישראל (הדגם החמישי הנמכר בעשור האחרון). יש שיראו בה משפחתית, יש שיראו מונית. כך או כך, היא המכונית של עמישראל, והעם הזה יודע מה טוב לו. המימדים גדלו בסקודה אוקטביה החדשה, העיצוב התחדד והפך יוקרתי, וכך גם תא הנהג והנוסעים, אלגנטי יותר, נקי ומרשים, ושימושי מאד. חכם אפילו. יש גרסה מבוייתת יותר וגרסה דינאמית לאוקטביה, ושתיהן מאובזרות במערכות בטיחות מתקדמות חיוניות. והמחיר? המחיר שלה משאיר את האוקטביה רלוונטית וכדאית יותר מתמיד. פרטים טכניים.

 

פיג’ו 2008

 

פיג’ו 2008 אחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה 2020. צילום: רונן טופלברג

 

 

אם יש יצרן שמכניס קצת צבע ועניין לשוק הרכב הבינלאומי ופה בישראל הוא PSA, ובעיקר פיג’ו (כן, גם סיטרואן). אחת אחרי השנייה יוצאות לשוק מכוניות ייחודיות, צבעוניות, ומהנות לנהיגה, כאלה שאפשר רק להעריך ולברך על קיומן. הפיג’ו 2008 היא אחת מהיצירות הייחודיות, היא מעוצבת יפהפה מבחוץ, אוונגרדית מבפנים, כן, הקוקפיט של פיג’ו מבחינתי, הוא פשוט משהו אחר, לא דומה לאף רכב אחר, וגם אם הוא לא מושלם, הוא זוכה במבחינתי למירב נקודות הזכות. ההגה הקטן, המנוע הדינאמי הקטן גם כן, תנוחת הישיבה, הפיצ’רים המיוחדים מבפנים ומבחוץ. אנשים מיוחדים יתחברו לקרוסאובר הקומפקטי המעוצב הזה. הוא לחלוטין שובה לב. ומומלץ. פרטים טכניים.

 

רנו קליאו

 

רנו קליאו החדשה – אחת מ-10 המכוניות הטובות של 2020 צילום: רונן טופלברג

 

“אי שם” בתחילת 2020, לפני שידענו שאנחנו הולכים לעבור שנה קטסטרופלית, נחתה אצלנו מכונית סופר מיני שעשתה לנו טוב על הלב, הרנו קליאו החדשה הגיעה בדור חדש ומצוין, אין מילה אחרת. ופתאום, ברגע אחד התמקמה לה בין מכוניות הסופר מיני הטובות בארץ, תוך כדי מבט ישיר ללבן בעיניים של הסיאט איביזה הפופולרית וטויוטה יאריס, ושתיהן נחטפות כמו לחמניות חמות ביחס למתחרות בקטגוריה. הרנו קליאו החדשה, דינאמית, נוחה, יפה מבחוץ ומבפנים, ומקבלת תא נהג ונוסעים מרשים פה כמה מהדור הקודם, הרבה בזכות מסך מולטימדיה גדול ויפהפה במרכז תא הנהג. בתוך כל זה, יש גם מערכות בטיחות מתקדמות, ומחיר שנותר כמעט כמו שהוא. הקליאו לעומת זאת, קפצה כמה דרגות ברמה והאיכות. פרטים טכניים

 

שברולט טרייל בלייזר

 

שברולט טרייל בלייזר אחד מ-10 כלי הרכב הטובים של השנה 2020. צילום: תומר פדר

 

רגע לפני סוף השנה הגיע לארץ רכב פנאי, שמלחיצה ראשונה היה לי ברור שהוא ראוי להכנס לרשימה הזו. בדרך כלל זו הרגשה שמגיעה מהר. שברולט טרייל בלייזר הוא קרוסאובר קומפקטי יפהפה (חתיך כמעט כמו אחיו הגדול, הבלייזר), ושימושי מאד. הוא דינאמי מהשנייה הראשונה, נוח ומשכך לא רע, ומרווח למשפחה. המנוע שלו חדש, ועל אף שנפחו קטן – 1.3 ליטר, כוח לא חסר. מה לגבי בטיחות, לא ציפיתי משברולט לפחות – לא פחות מ-10 כריות אוויר, ומערכות בטיחות מתקדמות מקיפות. ומה עם המחיר? שברולט הצליחה לשמור אותו תחרותי, בעיקר ביחס לעלות תועלת שהטרייל בלייזר החדש והמרשים מביא איתו. פרטים טכניים.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מי תהיה מלכת הכביש של השנה? 10 הגדולות של 2020”

  1. מבחינתי, רכב שלא נמכר בארץ בגירסה ידנית – עף מהרשימה. מה שמשאיר אותנו רק עם הקליאו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × one =