מכונית חשמלית שומרת מחירון? מחירי מכוניות חשמליות בשוק היד שנייה

מכונית חשמלית מחירון
מחירי מכוניות חשמליות בשוק היד שנייה

*המחירונים בכתבה לקוחים מחירון יד 2

 

AIWAYS

בחודש מרץ השנה (2021), קבוצת בליליוס החלה לייבוא לארץ באופן רשמי, מותג רכב חשמלי חדש בשם Aiways. הדגם הראשון שהגיע והוצע לקהל הישראלי, הוא קרוסאובר (SUV) חשמלי, Aiways U5, התקבל בסבר פנים יפות, בזכות רשימת האבזור הארוכה, המודרניות והטכנולוגיה המתקדמת ברכב, והמחיר, 160,000 שקלים לפני אגרה ותוספות. הטווח המוצהר, הוא 400 קילומטר, הריאלי קרוב יותר ל-300-310 ק”מ. 

רגע לפני 2022, המחירון יורד, אבל אנחנו בספק אם מישהו ימכור את הרכב שלו במחיר מחירון בימים שאין צ’יפים ואין מכוניות לקנות. ולפי יד 2, נכון לעכשיו, אף אחד גם לא מוכר את ה-U5 שלו. אז מחירונים ומציאות לחוד.

 

איווייס U5
שנה: 2021

Standard אוטו’ חשמלי (204 כ”ס) מחיר: 134,100 ש”ח
Premium אוטו’ חשמלי (204 כ”ס) מחיר: 146,800 ש”ח

 

 

MG ZS EV מחירון
חגיגות ה-1000. MG ZS EV

MG

 

בספטמבר 2019, הגיעה הגרסה החשמלית של דגם הקרוסאובר הקומפקטי MG ZS. ה-MG ZS EV, מבית SAIC, עם טווח של בערך 200 ק”מ. MG ZS EV היה הרכב החשמלי הראשון שהגיע לישראל מסין, עם תקינה אירופית מלאה (ללא הגבלה בכמויות היבוא לארץ) וכוון לקהל רוכשים רחב. בחודש אפריל השנה (2021), לובינסקי חגגה 1,000 מסירות מה-MG ZS EV – שהיה עד לפני 8 חודשים, (לא ממש מזמן), הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, והושקה עם רמת אבזור חדשה NET LINE S שהוסיפה לרמת הבסיס חישוקי 17 אינץ’, חלונות כהים, מסיטי רוח, גלגל חלופי ומעמד לנייד במחיר של 135,555 שקל

גם ה-MG מוכיח על פי המחירונים ירידה של עד 20 אלף ש”ח בשנה, למרות שבפועל אנשים מוכרים את הדגם, על כל רמות הגימור שלו, בין 5-9 אלף שקלים מעל המחירון. השוק והעולם השתגע.

אם. ג’י. / MG ZS
שנה: 2019

Net S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 76,200 ש”ח
Net-Up S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 98,000 ש”ח

אם. ג’י. / MG ZS
שנה: 2020

Net S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 90,900 ש”ח
Net-Up S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 114,500 ש”ח

אם. ג’י. / MG ZS
שנה: 2021

Net S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 106,400 ש”ח
Net Line S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 115,100 ש”ח
Net-Up S אוט’ חשמלי (143 כ”ס) מחיר: 131,100 ש”ח

 

GAC

 

המותג הסיני שהגיח לחיינו בתחילת 2020, עם דגם ה-GE3, שווק בארץ במשך שנה אחת בלבד. אוריון מוביליטי ייבאה את רכבי GAC מתחילה את פעילותה בישראל, כשהדגם הראשון, GAC GE3 היה קרוסאובר חשמלי מרווח למדי, עם טווח של 250-300 קילומטר “על חשמל”, במחיר מציאה יחסית להיום, 139,000 שקלים.

כיום, בלוחות יד 2 הרכב החשמלי שבקושי הספקנו להכיר, נמכר משנתון 2020 ו-2021 מעל המחירון. מפתיע?
ג’י.איי.סי/ GAC GE3
שנה: 2020

Power Pack אוט’ חשמלי (177 כ”ס) מחיר: 97,100 ש”ח
1ST. Edition אוט’ חשמלי (177 כ”ס) מחיר: 97,900 ש”ח

ג’י.איי.סי/ GAC GE3
שנה: 2021

Power Pack אוט’ חשמלי (177 כ”ס) מחיר: 117,000 ש”ח
1ST. Edition אוט’ חשמלי (177 כ”ס) מחיר: 118,400 ש”ח

 

טסלה מודל 3 מחירון
5349 מסירות בפחות משנה. טסלה מודל 3

טסלה

 

בפברואר השנה (2021), עלה לאוויר אתר הזמנות רשמי של טסלה בישראל, בו הוצע מידע ומפרטים ללקוחות, ואפשרות לביצוע הזמנות אונליין לרכישת אחד מדגמי החברה: Model S Model X ו-Model 3. מאותו הרגע החלה הצפה של לקוחות באתר, ואף אחד לא שיער לעצמו שהבאזז הבינלאומי יעשה עבודה מקדימה כל כך טובה על הקהל הישראל. את המכוניות הראשונות הלקוחות המאושרים קיבלו כבר בסוף מרץ, כשכל אוניה שהגיעה לוותה בשלל כתבות וחגיגות תקשורתיות. טסלה מודל 3 עברה כבר בחודש מאי את רף 1000 המכוניות, ונכון לחודש נובמבר המספר עומד 5349 מסירות, ועוד כמות נאה עתידה לנחות בינואר 2022.

על אף מספר עליות מחירים, הישראלים ממשיכים לשלם סכום נאה, של החל מ-211,000 שקלים על הכביש אחרי מיסים, לדגם הפשוט ביותר, עם הטווח הבסיסי. השוק הישראלי מסתמן כאחד השווקים הבולטים של דגמי טסלה בעולם, ומחירון הרכב, על כל רמות הגימור ומנוע שלו, יציב, בהתאם. מה שקרה עם דגם הטסלה מודל 3 בלוחות יד 2 זו מסחרה אחת גדולה, בלשון המעטה, אבל זה כבר נושא לפעם אחרת, ואולי גם למחקר אנתרופולוגי.

טסלה מודל 3
שנה: 2020

4X4 Long Range אוט’ חשמלי (390 כ”ס) מחיר: 228,500 ש”ח

טסלה מודל 3
שנה: 2021

4X4 Long Range אוט’ חשמלי (390 כ”ס) מחיר: 271,600 ש”ח

 

ליתר גרסאות טסלה מודל 3 ומחירוני 2021

 

Standard Range אוט’ חשמלי (283 כ”ס) ק’-1 מחיר: 156,600 ש”ח
Standard Range אוט’ חשמלי (283 כ”ס) ק’-2 מחיר: 165,200 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-2 מחיר: 167,800 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-1 מחיר: 174,000 ש”ח
Standard Range אוט’ חשמלי (283 כ”ס) ק’-4 מחיר: 181,100 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-3 מחיר: 188,700 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-2 מחיר: 198,200 ש”ח
Standard Range אוט’ חשמלי (283 כ”ס) ק’-3 מחיר: 202,500 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-3 מחיר: 204,800 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-4 מחיר: 207,600 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-6 מחיר: 211,800 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-4 מחיר: 213,300 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-1 מחיר: 216,000 ש”ח
SR Plus אוט’ חשמלי (325 כ”ס) ק-5 מחיר: 218,300 ש”ח
Standard Range אוט’ חשמלי (283 כ”ס) ק’-5 מחיר: 220,500 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-5 מחיר: 223,300 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-2 מחיר: 224,800 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-3 מחיר: 235,900 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-6 מחיר: 237,700 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-1 מחיר: 247,000 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-7 מחיר: 247,700 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-9 מחיר: 252,300 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-8 מחיר: 258,300 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-4 מחיר: 268,600 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-5 מחיר: 276,500 ש”ח
4X4 Long Range אוט’ חשמלי (498 כ”ס) ק-10 מחיר: 276,900 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-6 מחיר: 288,200 ש”ח
4X4 AWD Performance אוט’ חשמלי (513 כ”ס) ק-7 מחיר: 300,300 ש”ח

 

ניסאן ליף מחירון
מכונית חשמלית עממית. ניסאן ליף

 

ניסאן

אחת מהמכוניות החשמליות הראשונות שהגיעו לישראל, היא ניסאן ליף, מכונית משפחתית קטנה ובסיסית למדי, שהציעה למתחשמלים הראשונים, רכב עם דירוג זיהום 1, ושימושיות טובה ליום יום. גם בדור השני שלה, הטווח הריאלי הוא 250 קילומטר “על חשמל”. ועדיין, לטובתה יאמר, המחירונים הנמוכים שלה מנגישים “את חלום הרכב החשמלי” לכל אחד. ב-2018 החלה להימכר בישראל גרסה חזקה יותר של ניסאן ליף עם הספק של 150 כ”ס.

באורח פלא, אין בכלל מכוניות ישנות מדגם הליף בלוח יד 2, רק ליף מ-2021, במחיר 134,500 ש”ח.

 

שנה 2012: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 31,800 ש”ח
שנה 2013: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 36,100 ש”ח
שנה 2014: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 41,700 ש”ח
שנה 2015: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 48,500 ש”ח
שנה 2016: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 55,700 ש”ח
שנה 2017: EV חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 62,700 ש”ח

שנה 2018: Acenta אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 86,400 ש”ח

שנה 2019: Acenta-Tech אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 103,800 ש”ח
Acenta אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 104,000 ש”ח

שנה 2020: Acenta-Tech אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 118,900 ש”ח
Acenta אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 118,900 ש”ח

שנה 2021: Acenta אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 135,200 ש”ח
Acenta-Tech אוט’ חשמלי (150 כ”ס) מחיר: 139,400 ש”ח

רנו זואי מחירון
כמה שווה הזואי שלכם היום?

רנו

ב-2018 הושקה בארץ באופן רשמי, יש לומר, רנו זואי 100 חשמלית, מכונית קטנה לעיר, עם טווח נסיעה מוצהר של עד 300 קילומטרים, שבנסיעת מבחן היה קצת יותר מ-200 ק”מ ריאליים. מנוע חשמלי בעל הספק של 109 כ”ס, ומחיר מעניין של 125 אלף ש”ח. הזואי הגיעה עם 3 שנות אחריות מלאה על הרכב ועוד 8 שנות אחריות על הסוללה ויחידת ההנעה החשמלית, והישראלים שרכשו אותה נחשבו לבעלי אג’נדה מובהקת של שוחרי איכות סביבה, בגלל שאופציות חשמליות אחרות לא היו. אלה התחילו להגיע רק שנה ושנתיים אחרי.

אם אהבתם אותה או ממש לא, זה מחירון יד 2 של רנו זואי. ירידה של 20,000 ש”ח מדי שנה, אבל, בימינו, היא מוצעת וכנראה גם נמכרת בלוחות מעל המחירון.

 

רנו זואי 2016:
Zen אוט’ חשמלי (88 כ”ס) מחיר: 47,900 ש”ח
Intense אוט’ חשמלי (88 כ”ס) מחיר: 48,400 ש”ח

רנו זואי 2017:
Intense אוט’ חשמלי (92 כ”ס) מחיר: 55,000 ש”ח
Intense אוט’ חשמלי (88 כ”ס) מחיר: 57,800 ש”ח

רנו זואי 2018:
Intense אוט’ חשמלי (92 כ”ס) מחיר: 63,400 ש”ח
Intense אוט’ חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 66,000 ש”ח

רנו זואי 2019:
Intense אוט’ חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 77,400 ש”ח

רנו זואי 2020:
Intense אוט’ חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 89,700 ש”ח

רנו זואי 2021:
Intense אוט’ חשמלי (109 כ”ס) מחיר: 107,400 ש”ח

 

 

כתבות בנושא מכוניות חשמליות באתר מלכת הכביש:

שמירת ערך מכוניות היברידיות וחשמליות בשוק המשומשות – סקירה

המהפכה החשמלית כבר כאן: מאיפה הכל התחיל ומה צפוי לנו?

מכוניות חשמליות 100% יד שנייה עם ק”מ נמוך עד 65,000 ש”ח

 

5 Replies to “מכונית חשמלית שומרת מחירון? מחירי מכוניות חשמליות בשוק היד שנייה”

  1. איך בדיוק אתם אומרים שהטווח המציאותי של האיוויז הוא 300-310 אם במבחנים שהיו לו גם כאן בארץ יצא מ100 ל0 עד שהוא נכבה 371 קמ בנהיגה לאילת מהירות ממוצעת 90-110? למה סתם לומר מידע לא נכון פשוט? וגם המחירים שציינת מאוד לא נכונים. כתבה לא מדוייקת בעליל

  2. שלום, זה מאד תלוי באופי הנהיגה.
    במבחנים של נסיעה לאילת, משהו שאני הולכת לעשות בקרוב עם רכב חשמלי אחר, נוהגים ממש בזהירות, עם אפס האצות דינאמיות, כדי לעשות הכל ולהגיע בלי עצירות לטעינה בדרך.
    במבחנים רגילים, בו אין צורך בשמירה מדוקדקת של הטווח, נוסעים רגיל, מאיצים, ומנסים לדמות ככל היותר נסיעה יומיומית ברכב, ללא חשש.
    לפיכך, הטווחים המתקבלים בסופו של דבר שונים.

    ענת
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *