נהיגה ראשונה: סיטרואן C5 איירקרוס החדש – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיטרואן C5 איירקרוס, הקרוסאובר הגדול והמרווח של המותג מושק בארץ באופן רשמי, (ומצליח להפתיע בנוחות שלו). נהיגה ראשונה ברכב, סקירה וחוות דעת

נוחות נסיעה ואיטום רעשים מצוינים. סיטרואן C5 איירקרוס. צילום: רונן טופלברג

קבוצת לובינסקי משיקה את סיטרואן C5 איירקרוס החדש – אחד מכלי הרכב החשובים של סיטרואן בעולם בכלל ובישראל. C5 איירקרוס ממוקם בקטגוריית הרכב המרכזית והמתפתחת ביותר, קטגורית C-SUV ומציע יתרונות ייחודיים ביחס למתחרים, ביניהם נוחות נסיעה גבוהה מאד בזכות ה-Citroen Advanced Comfort, מושבים ארגונומיים גדולים ומרווחים, (עצמאיים ונפרדים מאחור), תא המטען הגדול ביותר בקבוצה, בידוד רעשים ע”י זיגוג כפול בחלונות הקדמיים (ברמת אבזור SHINE PK), מערך שלם ומקיף של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות לסיוע לנהג במניעת תאונות, מנועים מתקדמים וחזקים לצד תיבות 8 הילוכים פלנטריות ועוד.

צבעוני ומעוצב. סיטרואן C5 AIRCROSS SUV. צילום: רונן טופלברג
לא מזכירה אף מכונית אחרת. הקרוסאובר החדש של סיטרואן. צילום: רונן טופלברג

סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה:
הראשונה, 1.5 ליטר BlueHdi טורבו דיזל המפיקה הספק של 130 כ”ס ב-3,750 סל”ד וכן 30.6 קג”מ ב-1,750 סל”ד. משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית מבית AISIN. תאוצה של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 188 קמ”ש, ודירוג זיהום של 6 מתוך 15.

יחידת הכוח השנייה, 1.6 ליטר PureTech בנזין טורבו מפיקה 180 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן 25.5 קג”מ כבר ב-1,650 סל”ד. משודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית בעלת 8 הילוכים. תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 8.2 שניות ומהירות מרבית של 216 קמ”ש.

לוח שעונים דיגיטלי, צג מגע גדול. תא נהג סיטרואן C5 איירקרוס. צילום: רונן טופלברג
פרקטיות: מושבים מרווחים נפרדים ומתכוונים. צילום: רונן טופלברג

יצאנו לדרך...

שורת רכבי סיטרואן C5 איירקרוס ממתינים לנו בחניה, בשלל צבעים חיים ומאירי עיניים. ה-C5 עוטה צבע טורקיז, יפה ומיוחד. המראה של הסיטרואן C5 איירקרוס ייחודי לה ולמותג. אין רכבי קרוסאובר שדומים לה כלל בקטגוריה. היא גדולה מאד, צורתה מרובעת למדי, הפנסים משובבי נפש ומעוצבים יפהפה בעיניי. לא יכולתי להוריד מהם את העיניים והמצלמה. 

הייחודיות הזו מהווה יתרון ענק בשוק רכבי הקרוסאובר, בו כל המכוניו מזכירות או נראות או דבר. הרבה מהם חסרי ייחוד, ואילו היו נטולי סמל, יכלו להראות כמו מכונית אחרת, לא סיטרואן.

מבפנים, הייחוד עוד יותר מתחדד, לא תצליחו לבלבל את תא הנהג והנוסעים של המותג הצרפתי עם שום מותג רכב אחר, גם לא עם פיג’ו, שמביאה ניחוחות אחרים לגמרי, יותר אלגנטיים ונקיים, “שקטים בעין”. תא הנהג של סיטרואן הוא סוג של חגיגת לחצנים, צורות וטקסטורות. 

צג המגע גדול במערכת המולטימדיה גדול ומזמין (יחד עם זאת קצת אנמי, בשל גרפיקה מיושנת, בעיני), פתחי האוורור תחומים פלסטיק שחור מבריק בצורה מרובע, לוח השעונים דיגיטאלי, “דובר עברית”, כמו גם מערכת המולטימדיה. הכל ברור, צעיר, אינטואיטיבי ומעניין למען האמת. 

נהיגה ראשונה בסיטרואן C5 איירקרוס. רכב חדש

רכב המבחן שקיבלתי בעל מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, טורבו, עם הספק של 180 כ”ס. כבר משמע הנתונים הללו, היה לי ברור שחלש הרכב הזה לא יהיה. וכבר בשיוט הראשון בכביש מהיר, הרגשתי שאני יכולה לטוס איתו בגובה נמוך. הזריזות שלו מרשימה מאד. אם ביקשתי להאיץ בו חזק ומהר מדי, זכיתי לגרגורי מאמץ עצבניים, שנעלמו ברגע שהרפיתי מדוושת הגז. השילוב בין מנוע הבנזין הגדוש והחזק ותיבת ההילוכים של AISIN עובד היטב יחד, ולא נרשמו השהיות או תקיעות בנסיעה הקצרה צפונה.

מערכת תיקון הסטייה מנתיב עבדה כל הנסיעה, זיהתה סימני דרך דהויים, כתומים, ומרכזה את הרכב בצורה יוצאת דופן, אולי אף “שיפרה” המעט את אופיו של ההגה, שבלעדי מרגיש מעט מנותק.

נוח פה. תא הנוסעים בסיטרואן C5 AIRCROSS

הזמן שלי לנוח (ולהעלות תכנים בכל הרשתות החברתיות של מלכת הכביש, הגיע. התמקמתי במושב שליד הנהג, והתחלתי לחוש ולהבין על מה סיטרואן מדברים. השילוב “הקדוש” של איטום רעשים גבוה מאד, נוחות וספיגה מצוינת של מערכת המתלים המתקדמת ב-C5 AIRCROSS, יחד עם נוחות המושבים הגדולים והמחבקים בתא הנוסעים, הוא ייחודי ומפתיע מאד, כשמדובר בקרוסאובר בקטגוריה הזו. פשוט שקט ונוח פה. אידאלי למשפחה המטיילת.

הקרוסאובר החדש של סיטרואן מרווח מאד, גם לנוסעים בתוך הרכב וגם אם תחפצו להטעין 720 ליטרים של מטלטלין בתא המטען הרחב והגדול. מנוע הבנזין שנבחן התגלה כמנוע זריז מאד, ומהנה מאד לנהיגה, עם נתון צריכת דלק ממוצע (הנהיגה ברכב ביום הנהיגה הייתה רחוקה מלהיות ממוצעת. צריכת דלק מדודה תתפרסם במבחן הדרכים המלא. כך או כך, היצרן מצהיר על 17.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת). 

צפו בסיטרואן C5 איירקרוס באולם התצוגה

העיצוב החיצוני של סיטרואן C5 איירקרוס החדש מודגש ובולט, מעניק לו מראה מקורי וייחודי בנוף המוטורי המקומי והוא אורז בצורה חכמה את מידותיו הגדולות.

המושבים החדשים בעלי תוספות ריפוד מדויקות, מעבירים תחושה נעימה מהרגע הראשון וכמובן בישיבה ממושכת.

סיטרואן C5 איירקרוס החדש בנוי על הפלטפורמה המודולרית של קבוצת PSA, ה-EMP2. ה-C5 איירקרוס יציע מרחב פנימי מצוין בזכות בסיס גלגלים של 273 ס”מ, רוחבו עומד על 185.9 ס”מ וגובהו 169.5 ס”מ. מידות נדיבות אלה יוצרות גם את תא המטען הגדול ביותר בקבוצה עם נפח של 580 ליטר עם מושבים במצבם הרגיל, עד 720 ליטר כאשר שורת המושבים האחורית משוכה לפנים ועד 1,630 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

תכנונו הפנימי המתקדם של סיטרואן C5 איירקרוס החדש הוא תוצאה של תהליך מחקר ארוך ומקיף שערכה סיטרואן וממנו עלה כי צרכני הרכב כבר אינם מוכנים עוד להתפשר על הנוחות, השימושיות והארגונומיה הפנימית בתמורה לתדמית הקשוחה שהביאו עמם רכבי ה-SUV והקרוסאוברים. לכן, כיאה לספינת הדגל שלהם, סיטרואן יצרו את ה-SUV המודולרי, השימושי והנוח ביותר בקבוצתו. בסיס הגלגלים הגדול שלו (273 ס”מ)  מעניק מרחב מחיה נדיב מלפנים וגדול מאוד עבור היושבים מאחור. כאשר עבור אלה, מוצעים גם באופן ייחודי בקבוצה, שלושה מושבים נפרדים ועצמאיים לגמרי. כל אחד מהם יכול לנוע על מסילה לפנים ולאחור בטווח של 15 ס”מ בהתאם לצורך, לשנות את זווית המשענת ואף להתקפל למצב שטוח לגמרי ובנוסף תמצאו שני עוגני איזופיקס מאחור ואחד מלפנים להתקנת מושבי בטיחות לילדים. יושבי השורה השני ייהנו גם מרצפה שטוחה לגמרי, מפתחי מיזוג, מתאורה אישית ומשלל תאי אחסון מסביבם.

האווריריות, המרחב והמושבים המפנקים כחלק מתוכנית הנוחות המתקדמת נמצאים כמובן גם בשורת המושבים הקדמית עבור הנהג והנוסע שלימינו. תנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת בעזרת שטח החלונות הגדול תחושה של שליטה על כל סביבת הרכב. מושביו הייחודיים של סיטרואן C5 איירקרוס החדש ברמת האבזור SHINE תוכננו בצורתם כדי לייצר כמה שיותר נקודות מגע עם גוף הנוסעים, דבר המשפר מאוד את נוחות הישיבה בהם לאורך זמן. בנוסף לכך, הם בנויים כעת מחומרים ששומרים על המבנה הארגונומי התומך לצד תוספת ריפוד משמעותית במגוון רמות דחיסות שיוצרת שכבת רכות נעימה מאוד לישיבה. בזכות שימוש בכמות גדולה ומגוון של חומרי דיפון ובידוד רעשים, הנסיעה ברכב שקטה ונעימה מאוד.

מול הנוסעים ממוקם דשבורד רחב ודומיננטי שבנוי מחומרים איכותיים ובו לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ’ עם תצוגה מתחלפת עשירה במידע וצבעוניות וכך גם בכל הקשור למסך המגע בגודל 8 אינץ’ של מערכת המולטימדיה המותקן במרכז הדשבורד.

סיטרואן C5 איירקרוס החדש, ספינת הדגל בתכנית ה-Citroen Advanced Comfort לוקח את נוחות הנסיעה לממד חדש לגמרי וגבוה לא רק ביחס לשאר המכוניות בקבוצתו, אלא גם ביחס למכוניות יקרות בהרבה. גם ברכב זה, סיטרואן בחרה להתקין את מערכת המתלים החדשנית, מסוג PHC – Progressive Hydraulic Cushions אשר מציעה פתרון הנדסי ללא מורכבות טכנית והתוצאה היא נוחות נסיעה ברף הגבוה ביותר.

הרכיב החשוב בתכנית ה-Citroen Advanced Comfort היא מערכת מתלים ייחודית שבה בולמי זעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית שמחד נפלאים בפשטותם ומאידך, בעלי תועלת מדהימה לנוחות הנסיעה. שלא כמו במערכות מתלים סטנדרטיות הנעזרות בבולם זעזועים, קפיצי סליל ומגבילי מהלך מכאניים, הבולמים החדשניים של סיטרואן מוסיפים שני אזורי שיכוך הידראוליים בתוכם ואלו מרסנים באופן פרוגרסיבי את הפתיחה והכיווץ של בולם הזעזועים.

פתרון זה מאט ומרסן תנועות חדות במהלך המתלה ויוצר שיכוך מושלם מפני שיבושי הדרך ומעניק איזון ונוחות ללא תחרות. במקרים של כיווץ או פתיחה חזקים של המתלה כתוצאה מפגישה בשיבוש קשה בדרך, בולמי הזעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית מאטים בהדרגה את תנועת המתלה ומונעים חבטות פתאומיות והקפצה לא רצויה של המרכב. במקרים של פתיחה או כיווץ קלים של המתלה, לדוגמה, כתוצאה מחוסר המושלמות של סלילת הדרך, בולמי הזעזועים החדשניים יוצרים את תחושת “שטיח מעופף” על ידי ספיגה מושלמת של תחלואי הדרך.

סיטרואן C5 איירקרוס החדש ישווק בישראל בשתי רמות אבזור – FEEL ו-SHINE PK ושתיהן מציעות מפרט בטיחות מלא הכולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כסיוע למניעת תאונות.

  • מערכת לזיהוי והתרעה לרכב דו-גלגלי

  • מערכת לזיהוי והתרעה מפני הולכי רגל

  • מערכת בלימת חירום אקטיבית

  • מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי

  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים

  • מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת

  • מערכת אקטיבית למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך

  • מערכת לזיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט

  • מערכת התרעה לערנות הנהג

  • מערכת להתרעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות כולל תיקוני היגוי

 

רמת האבזור SHINE PK כוללת:

  • בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה ופעולה ממהירות אפס

  • מערכת סיוע לשמירת מרכז נתיב הנסיעה בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית

  • מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים (עצור, אין כניסה, איסור עקיפה, עקיפה מותרת)

כל אלה כמובן בנוסף ל-6 כריות אוויר (עם נטרול כרית אוויר לנוסע מלפנים), בקרות ייצוב, בקרות אחיזה, בקרות ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.

 

מפרט האבזור המפנק ברמת FEEL כולל בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מגביל מהירות, מצבי נהיגה (רגיל, ספורט, חיסכון), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה הכוללת מבט ‘על’ וירטואלי על הרכב וגבולות החניה, חיישני גשם ואורות, פנסי ערפל עוקבי פניה, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, תאורת ‘לד’ מתחת למראות ותאורת Welcome וכן תאורת Follow Me Home, מערכת מולטימדיה מקורית, ממשק Apple CarPlay, בלוטות’, שקעי USB למערכת מלפנים ולטעינה מאחור, שקעי 12 וולט מלפנים ובתא המטען, פתיחה וסגירת חלונות הרכב משלט הרכב, בלם יד חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חישוקי 17 אינץ’ ועוד.

 

מפרט האבזור ברמת SHINE PK מציע בנוסף למוצע ברמת אבזור Feel: לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ’, חלונות אחוריים כהים, גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות כרום עם כיתוב CITROEN, תאורת אווירה פנימית ‘לד’, חישוקי 19 אינץ’, מראה פנימית אלקטרו-כרומטית, מערכת כניסה ויציאה מחניה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמת חניה קדמית, פנסים ‘לד’ מלא, כניסה, יציאה והתנעה ללא מפתח, מושבים בשילוב בד ועור, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען גם באמצעות הנפת הרגל, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד (למכשירים תומכים) ועוד.

מחירים:

  • סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ”ס ‘FEEL’ – 148,990 שקל

  • סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ”ס ‘SHINE PK’ – 174,990 שקל

  • סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ”ס ‘FEEL’ – 159,990 שקל

  • סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ”ס SHINE PK – 179,990 שקל

סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בישראל עם 5 שנות אחריות יצרן מלאות או עד 120,000 ק”מ.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − 7 =