סקודה אוקטביה VRS

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה, מזמן כבר לא הברווזון המכוער מקונצרן פולקסווגן, מנערת מעצמה את שאריות התדמית הצ’כית האפרורית והמרובעת, מוכיחה איכות וביצועים מרשימים ודוהרת בצעדי ענק בדרך להשגת התואר “גרמניה למהדרין”. *כי גרף המכירות לא משקר

היא דוהרת בשדות. סקודה אוקטביה RS

מאת: ענת דניאל
צילום: בני דויטש



הכל התחיל בפוסט וידאו שפרסמתי בפייסבוק. שאלתי את חברי עמוד הפייסבוק שלי (ענת דניאל – מלכת הכביש), איזה רכב כדאי לבחור למבחן הדרכים הבא? בין עשרות תגובות והצעות מאד מאד מגוונות, כולל חברים נחמדים שהציעו לי את הרכב הפרטי שלהם, עלה שמה של מכונית אחת מספר פעמים, גם בהודעות פרטיות – סקודה אוקטביה VRS הידועה בכינויה אוקטביה RS. מכונית מעוצבת וקשוחה שעד אז הכרתי רק בשם, אבל ידעתי בוודאות שהיא ואני נתחבר ברגע, וכאוהדת של הקונצרן שמחתי מאד שזו הייתה בחירת החברים. 

נתחיל עם כמה נתונים טכניים: 
לסקודה אוקטביה RS מנוע Green tec ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטר (2000 סמ”ק) המפיק 220 כוחות סוס, ותאוצה של 6.9 שניות מאפס למאה. המומנט המירבי יבוא לידי ביטוי בין 1500-4400 סל”ד / 35.6 קג”מ. והמהירות המירבית תביא אתכם ל-245 קמ”ש. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, 6 הילוכים DSG, וההנעה, לצערכם או שמחתכם היא קדמית.  

קיימת ושועטת קדימה. אוקטביה RS

אחחח, איזה ז’אנטים! 

המפגש
כשתלחצו על שלט הרכב תיחשפו למקהלת אורות לד בוהקת שתאיר לכם את פנים הרכב ואת החוץ, במקרה שאתם נכנסים לרכב בחושך וצריכים לגשש את דרככם פנימה. ברגע שנכנסתם המפתח יכול לשבת לצידכם או בכיס, לחיצה על דוושת הברקס יחד עם כפתור ההתנעה ויוצאים לדרך…
מי שסולד או פחות מחבב את גיר ה-DSG, תיבת הילוכים שאני אישית התרגלתי אליה ואוהבת, אבל מבינה לליבכם, עדיף ידני תמיד, יכול להימנע מהעברת הילוכים אוטומטית ופחות ספורטיבית, ולבחור בהעברת הילוכים ידנית – S, על ידי משיכת ידית ההילוכים מטה. אמנם לא תוכלו להוריד או להעלות הילוכים, אך האופציה הזו מבטיחה מיצוי ו”סחיטה” של כל הילוך (90 קמ”ש בהילוך שלישי), והנאה רבה יותר מהדרך.

אני ומיצי חברות. אוקטביה RS


כשאמרתי קשוחה, התכוונתי גם נוהמת. גם אם תחשקו באופציית הנהיגה הספורטיבית (דרך כפתור ה-VRS, לבחירת מצבי נהיגה, כיוון הגה ועוד), וגם אם תבחרו באופציה הרגילה, צלילי המנוע מגרגרים ומבטיחים נהיגה מהנה וזריזה, ונעימים לאוזן. אני אשקר אם אגיד לכם שלא חשבתי שמדובר בצלילי טורבו מפוברקים שסקודה שתלה במערכת. מצחיק, אבל צלילי טורבו מזויפים קיימים במותגי רכב מסוימים. אני אישית נתקלתי בזה ברכב ההיברידי של לקסוס – is300h. שלא תבינו לא נכון, אחלה רכב הלקסוס, פינוק, רק צליליו לא משתווים לצלילי ה-RSׂ). אז איפה הייתי? כן, בגרגורים של האוקטביה, מסתבר שהצלילים קרובים כל כך לאוזן שלנו בזכות פתח ייעודי מבית המנוע לכיוון תא הנהג. רק צלילים יפים נשמעו, ללא רעשי מאמץ בלתי רצויים.

לוגו ה-RS המבטיח


המתלים שלה לא הפתיעו, הם נוקשים ומכויילים ליציבות והיצמדות לאספלט, אז אל תצפו לשיכוך הדרך מתחת לישבן שלכם. זה מה שכיף בה ומשרה תחושה מאד בטוחה. היא סלחנית ולא משתוללת, ותתקן לכם טעויות של נהיגה בהתלהבות יתר’ בשונה מאחותה – הסיאט לאון 1.8 טורבו, שבשל הקלילות והמנוע העצבני שלה כל טעות יכולה הייתה להסתיים בכניסה לא רצויה בקיר או מכונית. הן מאותה משפחה, אך מספקות חוויה שונה בתכלית.

הרשו נא לי לשתף אתכם באנקדוטה. סיפור שקרה, לא ברור למה ומה חשבתי לעצמי. נתקלתי בערב המבחן בפורשה 911 שחורה מהדור האחרון וחשבתי לעצמי כמה נחמד יהיה לנסות לאתגר את עצמי מולה. הנהג בפורשה קלט מהר את הכוונות שלי וחייך בהבנה. “טו מייק לונג סטורי שורט”, היציאה משורת הרמזורים שבאו עלינו לטובה הוכיחה שמוקדם היה להתעסק עם פורשה עם 350 או 400 כוחות סוס. לא ברור אם זו הייתה גרסת ה-3.4 ליטר או 3.8 ליטר (מנוע בוקסר 6 צילינדרים). וגם שהשהיית הטורבו ב-RS לא עוזרת ביציאה מהמקום. 


פורשה 911 קאררה S


ובחזרה למציאות
בתוך ה-RS נגלה שפע אבזור ואלגנטיות. ממערכת מולטימדיה טובה, נגן MP3, מסך מגע ושמונה רמקולים. בקרת האקלים בה מפוצלת, יש מחשב דרך, דיבורית בלוטוס, מערכת בקרת שיוט, מערכת סטראט אנד סטופ שתדומם לכם את המנוע בעצירות, ובטח תעזור לצריכת דלק טובה יותר, לנהגים הסבלניים שבחרו בכך, מושבי ספורט נוחים ופוטוגניים, משענות ראש מתכוונות, משענת יד, תאורה בכל פינה, שקע V12, כניסת AUX ו-USB. כך שאיך אומרים, לא תחושו בחיסרון של אבזור כלשהו.

שפע אבזור. סקודה אוקטביה RS


מבחוץ
בלי להוריד מערכה, מדובר במכונית משפחתית סופר ספורטיבית. זו האוקטביה החדשה והטובה שאנו מכירים על שלל יתרונותיה עם מנוע שני ליטר מוגדש ומכלול שלם של מאפיינים ספורטיביים: סאן-רוף, מספוילר צר וחצוף, פנסי קסנון כפולים, לוגו VRS יפה ומבטיח בכל צד ברכב, ג’אנטים 19′, קליפר אדום רשע, אגזוזי כרום מרשימים, הגה בעל 3 צלעות, גימורים ותפרים אדומים בפנים הרכב, דוושות מתכת ועוד. כך שאין לאף אחד ספק למה הרכב הזה נועד (דילמה לנהגים/ות עם ילדים – אתם מוכנים להתמודד עם מכונית משפחתית שיכולה לתת בראש? כי אם אתם לא מסוגלים להתאפק, פשוט בחרו במנוע קטן וידידותי לכם ולמשפחה). גם לאלה שלא יקלו על האוקטביה וילחצו על דוושת הגז לעתים קרובות תהיה הפתעה – צריכת דלק של הצ’כית – גרמניה עומדת על 11.5 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת. ואפשר כמובן להוציא תוצאות טובות יותר.



מחיר, גרסאות:
1.2TSI עם 105 כ”ס, תיבת DSG7 – מחיר: 139,500 ש”ח
1.4TSI עם 140 כ”ס, תיבת DSG7 – מחיר: 147,650 ש”ח1.8TSI עם 180 כ”ס, תיבת DSG7 – מחיר: 157,300 ש”ח
2.0TSI עם 220 כ”ס, תיבה ידנית –     מחיר: 213,000 ש”ח
2.0TSI עם 220 כ”ס, תיבת DSG6 – מחיר: 218,500 ש”ח


דרגת זיהום אוויר למנוע 2.0: 12 (כשגרסאות האוקטביה החדשה עם מנוע 1.2 TSI – עם דרגת זיהום אוויר 4)

מתחרות: רנו מגאן ספורט, פורד פוקס ST, אלפא רומיאו ג’ולייטה, והאחיות פולקסווגן גולף GTI, סיאט לאון קופרה. יש שיגידו גם שפורד מונדיאו 2.0 טורבו (203 כ”ס ב-166 אלף ש”ח), היא מתחרה שווה… 

מה טוב? מה לא… האוקטביה מרווחת מאד (3 ילדים ואינסוף מקום בתא המטען). זו מכונית גדולה פיזית ושוקלת טון ו445 קילו, ועדיין לא מרגישה ענקית או מגושמת לנהג. היא בטיחותית (5 כוכבי ריסוק, 7 כריות אוויר, שלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות), ומעניקה ביצועים מהנים, יציבות רבה, לצד צריכת דלק טובה.

מה רע? האוקטביה משליכה לפנים הרכב מלא אקשן וצלילים, ולפעמים רק רציתי שהיא תתן לי את תחושת הבועה שהאודי כל כך טובה בו. לשבת בתא הנהג, ליהנות מהרבה כוח בשקט, מבלי להרגיש את כל מה שהגלגלים משדרים מהכביש. ובל נשכח שהכוח והאבזור של הגרסה הזו מגיע עם מחיר של 220 אלף ש”ח


ציון: 8.1 מתוך 10

צילום: בני דויטש. דוגמנית: סקודה אוקטביה RS



מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
וגם פה

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “סקודה אוקטביה VRS”

  1. הרכב נשמע על פניו טוב ומעניין אבל תמיד המראה של הסקודה לוקח אותי אחורה למרות שאני יודע
    כבר שהמותג השתנה לגמרי והוא באמת מתקדמת יפה בשנים האחרונות ויוצא המתדמית האפורה משהו שהייתה לו
    אבל עדיין מבחינת המראה אני פחות התחברתי. דרך אגב חידשת לי לגבי עניין הרעש והאפקטים שיש בדגמים
    מסויימים לא ידעתי על זה 🙂

    תודה על הסקירה עם הזוית הייחודית לך.
    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one + twelve =