סקירה וחוות דעת על ערכת חידוש פנסים SONAX‏

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בעיקר בחורף אבל לא רק, כדאי מאד להשקיע מעט זמן וכסף ולהחזיר בעצמכם את הצלילות לפנסים של הרכב שלכם - סקירה וחוות דעת על ערכת חידוש פנסים SONAX‏

היתרון הגדול ביותר ברכב ליסינג, הוא שהדבר היחיד שאתה עושה בו הוא לנהוג מנקודה A לנקודה B. נקודה B אגב מעולם לא תהיה, מוסך, טסט או אפילו טיפול לרכב, בשביל זה יש את קצין הרכב ומי מטעמו ו/או חברת הליסינג. לפיכך, חידוש פנסים, שלא לדבר על לעשות זאת בעצמי, היה על גבול הזר לי, עד שנתבקשתי על ידי קרובת משפחה, לטפל לה בפנסי הרכב, שהצהיבו לה.

פנסים דהויים ברכב

מזל שנזכרתי שחברת אוטוורקס בע״מ, יבואנית סונאקס (SONAX), מותג טיפוח רכב גרמני, שלחה לי להתנסות לא מזמן את הערכה שלה לחידוש פנסים. והחלטתי, שאם זה נראה טוב בתמונות, אין סיבה שלא אצליח, גם אני, לחדש את הפנסים, במקום לקחת את הרכב לאיש מקצוע.

פתחתי את הערכה, לאחר שקראתי את ההוראות, בעברית. שטפתי את הפנסים במים, ואטמתי את חלקי הפח והפלסטיק הצמודים לפנסים על ידי סרט הדבקה שלא משאיר סימנים (בכל טמבוריה/ מקס סטוק הקרובים לביתכם).

איך לחדש את פנסי הרכב בעצמכם.
שלב ראשון - משפשפים את הפנס

השלב הראשון הוא השפשוף. הדבקתי את פד הליטוש הקטנטן שהגיע בצורה של פרח (יש 8 יחידות) והדבקתי אותו על הספוגית המצורפת (סוג של ידית), הרטבתי שוב את הפנס והתחלתי לשפשף בתנועות מעגליות את הפנס, למשך כחמש דקות. בזמן השפשוף התזתי מים, מדי פעם כדי שפד השפשוף ימשיך לעשות את עבודתנו נאמנה. בכל פנס אגב השתמשתי בשלושה פדי ליטוש (כך שנשארו לי שניים נוספים אקסטרא).

בעזרת מטלית הפוליש המצורפת, ניקיתי את שאריות השפשוף מהפנס ולמעשה קיבלתי פנס חצי מט. בזאת הסתיים השלב הראשון.

שלב שני - מורחים על גבי הפנס הדהוי משחת פוליש
משחת פוליש לפנסים דהויים
השלב השלישי בחידוש פנסי הרכב - הברקה ואיטום

השלב השני הוא משחת הפוליש. שמתי מעט משחה על הצד הלבן של ספוג הפוליש המצורף (יש שניים, אחד ספייר כי השתמשתי באחד לשני הפנסים), והתחלתי להבריש את הפנס ולצחצח אותו בעזרת משחת הפוליש. לאחר כחמש דקות לפנס, ניגבתי את שאריות המשחה ונגלה לעיני מראה משופר, אך עדיין לא מושלם.

השלב השלישי – הברקה ואיטום. פתחתי את המטלית המצורפת, וניגבתי עמה את הפנס. זה למעשה השלב שבו הפנס הופך למבריק ומצוחצח, והחומר הספוג במטלית משמש כחומר אוטם מחד ומבריק מאידך, לפנס. סוג של לכה. לאחר כחצי שעה, הסרתי את נייר הדבק המגן ששמתי בהתחלה והתוצאות לפניכם.

שימו לב שבגמר השימוש נשארו לי 2 פדים לשיוף, מעל שלושת רבעי ממשחת הפוליש ומטלית איטום/ הברקה. זה אומר שטכנית, ערכה אחת בהחלט יכולה להספיק לשני רכבים (עם מעט חסכון בפדי השיוף).

פנס דהוי לפני שימוש בערכה לחידוש פנסים SONAX
פנס צלול אחרי שימוש בערכה לחידוש פנסים SONAX

לסיכום – מומלץ.
מחיר ערכת חידוש פנסים – 99 ש״ח (ערכה אחת מספיקה לפעמיים).
זמן עבודה – עשרים דקות עבודה לשני פנסים.
רמת קושי – קל מאוד.

להשיג בסניפי הום סנטר ובחנויות נוספות ברחבי הארץ או באינטרנט.
יש לשים לב כי המוצר עלול שלא להתאים במקרים בהם הפנס צריך התערבות מקצועית יותר ושימוש במכונה תעשייתית.

הוראות שימוש: שטוף את המשטח המבוקש בטרם הטיפול וכסה את אזורי הקצה סביב מכסה המנוע, כנפיים, רדיאטור ופגושים.


שלב 1 צחצוח (אופציונאלי)- הרטב את פדי פרח ליטוש P5000 במעט מים ושפשף את הפנס בתנועה מעגלית עד שיווצר משטח מעט מט אחיד(תמונה 1). המשך להרטיב את הפנס במהלך השפשוף. הסר את שאריות השפשוף בעזרת מטלית הפוליש המצורפת.


שלב 2 פוליש- מרח ממשחת Polish1 על הצד הלבן של ספוג הפוליש (תמונה 2)וצחצח תוך הפעלת לחץ בינוני את הפנס עד להשגת הברק הרצוי (תמונה 3). הוסף משחה ככל שנדרש. נגב את שאריות הפוליש בעזרת מטלית הפוליש לבדיקת התוצאה (תמונה 4).


שלב 3 איטום- שפשף את מטלית האיטום (Protect 2) על האזור המצוחצח (תמונה 5) וחכה שיתייבש כ-30 דק’. אין לנגב ולגעת שוב. מטלית איטום אחת מספיקה לשני פנסים.


שים לב: ניתן לוותר על שלב 1 (צחצוח) בעת טיפול בפנסים אחוריים. אין לנסות להסיר שריטות עמוקות בעזרת ניר שפשוף גס. הדבר יסיר לחלוטין את שכבת הלכה המצפה את הפנס, דבר שיגרור חזרה מהירה של שריטות ובלייה מהירה. פנסים עם שריטות עמוקות, סדקים או בלויים קשות עשויים שלא לחזור למצבם המקורי אחר יישום המוצר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 1 =