אאודי מתחשמלת: דגמים חשמליים שיגיעו וסקירה על ה-Q4 אי-טרון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אאודי Q4
אאודי Q4 אי טרון מתיחת פנים

 

מגמת ההתחשמלות אינה פוסחת על שום יצרן, וגם אאודי השיקה לאחרונה, וצפויה להשיק בקרוב דגמים חשמליים. ריכזנו עבורכם את מה שיצרן היוקרה הגרמני מציע בישראל עם פרטים על האאודי Q4 e-tron 

אולם התצוגה של יצרן היוקרה הגרמני כולל כיום חמישה דגמים המונעים באמצעות חשמל בלבד: הפנאי הקומפקטי Q4 e-tron, רכב הפנאי-קופה הקומפקטי Q4 e-tron ספורטבק, רכב הפנאי הגדול Q8 e-tron, רכב הפנאי-קופה הגדול Q8 e-tron ספורטבק, שבגרסתו הקיצונית (גרסת ה-SQ8) כולל זוג מנועים המפיקים יחד 503 כ”ס, ומכונית הפאר שמסובבת לא מעט מבטים אחריה: ה-e-tron GT, שגרסתה הקיצונית (גרסת ה-RS) כוללת זוג מנועים המפיקים יחד 590 כ”ס. לקראת סוף שנת 2024 צפוי להשלים את היצע רכבי הפנאי החשמליים של אאודי בישראל רכב הפנאי בגודל בינוני, ה-Q6 e-tron שיתברג בין ה-Q4 e-tron לבין ה-Q8 e-tron.

ה-Q4 e-tron הוא כאמור רכב הפנאי הקומפקטי של אאודי, והוא מבוסס על פלטפורמת ה-MEB שמשמשת גם את הפולקסווגן ID.4 ואת הסקודה אניאק, רק שבמקרה של אאודי, עיצוב הדגם זוכה למראה יוקרתי יותר, כמצופה מיצרנית היוקרה. אורכו של ה-Q4 e-tron 4.59 מטרים, רוחבו 1.87 מטרים וגובהו 1.63 מטרים. רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי מבית אאודי משווק בישראל בשתי גרסאות מרכב, רגילה וספורטבק. שתיהן מוצעות בגרסת הנעה וברמת גימור זהה (ה-SB מגיע ברמת גימור S-line, עם פגושים ספורטיביים, ומיתלי ספורט).

מחירה של גרסת המרכב הרגילה הוא 320,000 שקלים ומחירה של גרסת הספורטבק, שזכתה לעיצוב דינאמי יותר בחלקה האחורי, הוא 346,000 שקלים. בנוסף, לרשות הרוכשים מוצעת חבילת Teck Pack במחיר 27,900 שקלים, הכוללת שלל תוספות וביניהן: מצלמות היקפיות 360 מעלות, מערכת ניווט מקורית, מערכת שמע פרימיום מבית SONOS הכוללת עשרה רמקולים, מערכת עזר לעומסי תנועה, תאורת LED מטריקס, תצוגה עילית על גבי השמשה ועוד. כל המחירים הם של גרסאות ה-45 e-tron החדשות.

 

AUDI Q4 Interior
אאודי Q4 החדשה 2024 תא נהג

 

היוקרה שמשדר העיצוב החיצוני ממשיכה לתוך תא הנוסעים של ה-Q4- e-tron, הודות לאיכות חומרים, הרכבה וגימור טובות ברובן. עיצוב סביבת הנהג נאה, והוא כולל גלגל הגה קטום בחלקו העליון והתחתון ולוח מחוונים דיגיטאלי מאחוריו. מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ’ הותקן במרכז הדשבורד ומתחתיו פקדים ומערך תצוגה ייעודיים, המשמשים יחדיו לתפעול נוח של מערכת בקרת האקלים. בסיס הגלגלים שלו, בשל היותו רכב חשמלי, נדיב למדי,  באורך 2.76 מטרים, מה שמספק מרחב פנימי טוב לנוסעים מאחור. המרחב בתא הנוסעים לא “בא” על חשבון הנפח של תא המטען הנדיב, שנפחו 520 ליטר.

 

AUDI Q4 2024

 

ביצועים

למכונית הפנאי הקומפקטית החשמלית של אאודי מפרט ביצועים סולידי מול מתחרות חשמליות אחרות. הספק המנוע הוא 285 כ”ס עם מומנט מירבי של 55.6 קג”מ לזוג הגלגלים האחוריים, שמסוגל להאיץ את האאודי החשמלית מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות. הביצועים טובים ומספקים בכל תוואי דרך, למרות משקל עצמי לא נמוך, של כ-2.1 טון. על האנרגיה אחראית סוללה בקיבולת 77 קוט”ש (נטו), שמאפשרת טווח חשמלי של 525 ק”מ על פי הצהרת היצרן. מהיכרותינו עם הרכב, הטווח הריאלי הוא מעל 400 ק”מ, ומערכת הרגנרציה שלו (אחזור אנרגיית חשמל לסוללה, היא אחת המוצלחות שפגשנו). נוחות הנסיעה באאודי Q4 e-tron טובה למדי וכך גם התנהגות הכביש. ה-Q4 e-tron מספקת ביטחון רב מאחורי ההגה. בידוד הרעשים טוב גם הוא, ולאור העובדה שמדובר ברכב חשמלי השקט נשמר בתא הנוסעים גם בזמן האצות חזקות.

על בטיחותם של הנהג והנוסעים הופקדו שלל מערכות בטיחות, ביניהן: 7 כריות אוויר, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת המתריעה על רכבים בשטח מת, מערכת למניעת סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפיטיבית, Audi Pre Sense Front, Audi Pre Sense Rear, ועוד.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − 16 =