טויוטה קורולה המחודשת 2023 (סדאן היברידי) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה קורולה סקירה
טויוטה קורולה 2023

 

הגיוני, רציני ורציונלי: יום אחד התעוררתי קצת שונה. אני עדיין בן 35, נשוי עם 2 ילדים וגר בפאתי גוש דן. אבל במקום לרדוף אחרי האייפקסים בפיתולים, אני מחפש לשפר את צריכת הדלק. במקום להתענג על צלילי יניקת המנוע והבאק-פיירים, אני מתפנק מהשקט ומבידוד הרעשים. וכמובן, אני מעדיף את שיכוך המהמורות מול קשיחות המתלים שממזערת את רכינת המרכב. התעוררתי בן אדם הגיוני, רציני ורציונלי.

ביום המוזר והדמיוני הזה נהגתי ברכב הכי הגיוני ורציונלי שיש לשוק הרכב להציע בשנת 2023, מדובר כמובן בטויוטה קורולה סדאן היברידית.

 

טויוטה קורולה מבחן
טויוטה קורולה מתיחת פנים

 

אז מה השתנה?

 

טויוטה ביצעו “מתיחת פנים” לקורולה מהדור ה-12 שנמצאת איתנו משנת 2019. העדכון של 2023 מצד היצרן כולל בעיקר את ביטול ייבוא מנועי הבנזין הסטנדרטים. כלומר, אי אפשר לקנות יותר טויוטה קורולה שאינה היברידית, ובנוסף, קו הדגמים בארץ כולל רק את גרסת הסדאן. אין אפשרות לקנות קורולה סטיישן, דגם פרקטי יותר, או את גרסת הקורולה האצ’בק, שלדעתי, נראית מעולה.

חזרה ל-“מתיחת הפנים”. “מתיחת הפנים” כוללת שינוי ביחידת ההנעה, המנוע מפיק היום 140 כ”ס (במקום הספק של 122 כ”ס), מסך מולטימדיה גדול יותר, מסך דיגיטלי במקום לוח המחוונים האנלוגי, ושיפור בבטיחות האקטיבית. “מתיחת הפנים” לא כוללת כמעט שינוי בעיצוב החיצוני, שמקובל מאד במתיחות פנים.

 

קורולה תא נהג
טויוטה קורולה תא נהג
מולטימדיה טויוטה קורולה
מולטימדיה חדשה. טויוטה קורולה 2023
טויוטה קורולה מידות
טויוטה קורולה תא נוסעים

 

מרווח פנים ושימושיות

 

אין לי הרבה ניסיון עם רכבי טויוטה, מודה באשמה. מתוך צי הדגמים הרחב של המותג, אני “מתחבר” לדגמים שדווקא נמכרים בחו”ל, כמו טויוטה יאריס GR, GR86 וטויוטה סופרה. ועדיין, מודה שהופתעתי מאוד לטובה מהקורולה המשפחתית שהגיעה אלי. טויוטה קורולה דבר ראשון, היא היברידית, זאת אומרת שחלק ניכר מרעשי המנוע המוכרים לנו מרכבי בנזין ודיזל לא קיימים בהתנעות, בשיוטים ובחלקים ממושכים בזמן הנהיגה. נוסיף על כך, את בידוד הרעשים המוצלח, ואנחנו מקבלים רכב שקט מאד.

עיצוב מושבי הקורולה נראה טוב בזכות שילוב הצבעים שלו, אבל הבד עצמו פחות נעים למגע יד. מה שחשוב הוא שבפועל, הבד לא מפריע והמושבים מתגלים כנוחים מאוד. גם אחרי נסיעה ממושכת.

עבודת המתלים בקורולה אחרי מתיחת הפנים נהדרת. מצד אחד, פגעי הכביש נספגים היטב במערכת המתלים ובולמי הזעזועים. רק כביש “מגורד” מצליח לנצח את מערכת השיכוך. מצד שני, המרכב מרוסן היטב. כניסה במהירויות גבוהות, “לא משפחתיות” לפניות ופיתולים משאירה את המרכב מיושר וזווית הגלגול זניחה, שזה מפתיע, בטח יחסית למכונית משפחתית.

מרווח לרגליים קיים בשפע, גם לנוסע מקדימה וגם ליושבים מאחור. המושבים מרווחים יחסית, ונראה שאפשר להתקין גם בוסטר בין 2 מושבי בטיחות מלאים לילדים. התלונה העיקרית שלי היא על הגג הנמוך. תקרת הקורולה נמוכה, ואני לא בטוח אם אפשר להאשים את חלון השמש בלבד. אני מאותגר גובה (1.65 מ’), והרגשתי שהראש שלי קרוב לתקרת המכונית, לאנשים גבוהים ממני תהיה בעיה של מרווח לראש.

דבר נוסף שפחות אהבתי הוא חלק מאיכות החומרים בתא. בעוד שהחלקים הבהירים מאמצע הדשבורד וימינה, עד דלת הנוסע עשויים מפלסטיק “נעים”, צד הנהג ודיפוני הדלתות עשויים מפלסטיק קשיח ובסיסי מאוד.

 

תא מטען קורולה
טויוטה קורולה תא מטען

 

אבזור נוחות

 

בשנת 2023, כשאנחנו בוחנים את סעיף האבזור ברכב, אנחנו הרבה יותר מבקרי טכנולוגיה מאשר סוקרי רכב. כאן בטויוטה קורולה המחודשת, הפריט הטכנולוגי הבולט ביותר הוא מסך המולטימדיה החדש, בגודל 10.5 אינץ’. המערכת היא אחת המוצלחות ביותר שבדקתי. התצוגה בה חדה ומדויקת, הרספונסיביות (תגובה למגע) טובה מאוד, והממשק שלה, לרבות תפריטים, התאמה לשפה העברית, עיצוב ו-UI/UX (עיצוב וחווית משתמש) פשוט טוב. תוספת נחמדה היא הקישוריות המלאה ל-Apple CarPlay אלחוטי.

ועכשיו חזרה לתחום הרכב, מערכת המולטימדיה ששיבחתי בפסקה הקודמת הפריעה לי לשדה הראייה לאורך המבחן. המסגרת של המולטימדיה בולטת מאד, גבוה מעל הדשבורד ובפועל מסתירה חלק משדרה הראייה. לוח המחוונים הדיגיטלי שהחליף את לוח המחוונים האנלוגי, נוח להבנה ומועיל. מציג את המידע שצריך וגם נראה טוב בכל סוגי התאורה.

 

טויוטה קורולה המחודשת 2023
העיצוב נשאר זהה. טויוטה קורולה המחודשת 2023

 

בטיחות

 

השתעשענו לנו עם מסך המולטימדיה, ועכשיו מגיעים לאבזור שנועד להציל אותנו כשאנו מתעסקים בה – אבזור הבטיחות. אחד השינויים הגדולים במתיחת הפנים של הקורולה הוא שיפור במערכות הבטיחות.

בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מעולה, העברתי נסיעה שלמה מראשון לציון לרמת השרון וכמעט נסיעה שלמה לחיפה, בעזרת בקרת השיוט בלבד. בערך בלבד… המבנה הטופוגרפי של העיר חיפה הצליח לנצח את בקרת השיוט המתקדמת. בנסיעה לרמת השרון, המערכת עבדה נהדר גם בנסיעה בכביש המהיר, בהאטות, במצבים מאתגרים יותר, כשנהגים שלא יודעים לנהוג נדחפו לנתיב, ויבדה טוב גם בזחילה בפקקים, ועמידה ברמזורים.

ממערכת השמירה על מרכז הנתיב לא ממש התלהבתי. היא עובדת אבל מתערבת מאוחר מידי. הייעוד שלה הוא בעיקר כדי לשמור על הנהג ביציאה מהנתיב ולא בשיוט ממושך, בו לא נוגעים בהגה.

המערכת שאני רוצה להתעכב עליה היא מערכת בלימת החירום. במבחנים אני משתדל להימנע משימוש בה, מהסיבה שאני מנסה לתכנן כמה שיותר את הנסיעה, ולהימנע מבלימות החירום. במבחן עם הקורולה, המערכת נכנסה לפעולה פעמיים. בפעם הראשונה, ליד בית הספר של הילדה, הורה אחד גנב לי בחטף חניה, בזמן שפיסית ניסיתי להיכנס אליה ברוורס. הקורולה עצרה ברעש לא נעים אבל באופן מידי ונחוש. במקרה השני, ניסיתי להתקרב כמה שיותר לקיר בחניה שלי כדי למזער פוטנציאל נזק מהסובבים, הקורולה בלמה את עצמה כ-20 ס”מ מהקיר כשהייתי במהירות אפסית. סה”כ מערכות הבטיחות ברכב עושות עבודה טובה וחשובה.

 

טויוטה קורולה מחיר
168,000 שקלים. טויוטה קורולה 2023

 

בתנועה

 

טויוטה קורולה סדאן זה רכב שהיעוד שלו הוא “להגיע מנקודה A לנקודה B”. זה התיאור שאני מקבל מרוב האנשים שמבקשים ממני סיוע בבחירת רכב. במהירויות הנמוכות או כשלא נדרשת זמינות כוח מיידית, המנוע החשמלי עושה חלק ניכר מהעבודה. ברוב המקרים, כשנדרש יותר כוח, מנוע הבנזין ישתלב בצורה חלקה, אם כי מעט רועשת, וישלים את הכוח החסר. לאורך כל ימי המבחן לא נתקלתי במצב בו לקורולה היה מחסור בכוח משני המנועים.

ישנם 3 מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וספורטיבי. המצב הספורטיבי מספק כמובן הכי הרבה כוח זמין, אך משלמים בצריכת הדלק. עבורי מצב ECO החסכוני היה לא נוח, ולכן, כל הנסיעות שלי היו במצב הנהיגה ה”רגיל” או ה”ספורטיבי”. צריכת הדלק הממוצעת לאורך ימי המבחן החמים במיוחד, הייתה 1:18.2 כשהמזגן פעל קבוע ולא ריחמתי על דוושת הגז.

 

טויוטה קורולה יד 2

 

מסכמים:

 

היום הדמיוני שלי “כבעל טויוטה קורולה” הסתיים. עבור רוב האנשים, נהגים שרכב עבורם הוא כלי תחבורה ולא אמצעי שעשוע, הקורולה הנבחנת היא מכונית משפחתית מוצלחת ושימושית במיוחד. קשה לי להצביע על חסרונות כלשהם למעט התמחור הדיי גבוה: 168,000 שקלים לרכב המבחן, בגרסת Limited שהיא רמת האבזור הגבוהה ביותר. מצד שני, סקירה של השוק מראה שכל המתחרות שלה עולות בערך כמוה.

 

טויוטה קורולה סדאן 2023 בישראל: זריזה וחסכונית יותר מ-157,990 שקלים

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה 2023 (מתיחת פנים) – מה חדש?

השילוש הקדוש: טויוטה קורולה קרוס (היברידי) – סקירה וחוות דעת

 

טויוטה קורולה 2023 תמונות – גלריה:

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 14 =