טויוטה קורולה סדאן 2023 בישראל: זריזה וחסכונית יותר מ-157,990 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

 

טויוטה קורולה סדאן 2023: מתיחת פנים, מנוע אחד, 3 רמות גימור, החל מ-157,990 ₪

 

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, משיקה היום את הגרסה החדשה של המכונית הנמכרת ביותר בישראל ובעולם בכל הזמנים, טויוטה קורולה סדאן 2023.

טויוטה קורולה המחודשת היא שדרוג של דור 12 הנוכחי, והיא נותרת נאמנה לרוח החדשנות ולמחויבותה של טויוטה לייצר מכוניות טובות יותר, בטוחות יותר ומרגשות יותר. השינויים החיצוניים שומרים על המראה של הקורולה האהובה עם חישוקים וגריל בעיצוב מחודש. מבחינת הביצועים, היא מצוידת בדור 5 והמתקדם ביותר של מערכת ההנעה ההיברידית בטעינה עצמית של טויוטה, שהוצג לראשונה בדגם הקורולה קרוס שהשיקה החברה לאחרונה. 

לקורולה סדאן צריכת דלק נמוכה במיוחד ודרגת הזיהום הנמוכה ביותר בקטגוריה (ברמות הגימורSUN ,SENSE), הודות לטכנולוגיית ההנעה ההיברידית-חשמלית המייצרת חיסכון רב בדלק והפחתה משמעותית בפליטות מזהמים.

 

טויוטה קורולה סדאן החדשה
טויוטה קורולה סדאן 2023
טויוטה קורולה סדאן מחיר
תא נהג. טויוטה קורולה סדאן
טויוטה קורולה סדאן מידות
תא נוסעים טויוטה קורולה סדאן

 

השיפור של הדגם בא לידי ביטוי בפנים הרכב. מערכת המולטימדיה שלו מתקדמת ומאופיינת בתגובתיות מהירה ופונקציונליות יותר, עם מסך בגודל 10.5 אינץ’ (כתלות ברמת הגימור); המסך בלוח המחוונים דיגיטלי ובגודל של 12.3 אינץ’, וניתן להתאמה אישית בהתאם לצרכי הנהג/ת; שני המסכים הם הגדולים ביותר בקטגוריה ומספקים רזולוציה ואיכות גבוהים. בסביבת הנהג נעשו שינויים גם בחומרים, בעיצוב ובריפודים, בכל רמות הגימור.

הדגם המחודש מגיע עם מערך הבטיחות הרחב ביותר של החברה ומקבל את דרגת הבטיחות מהגבוהות בקטגוריה הודות ל- T-Mate (מערכות הסיוע לנהג/ת של טויוטה), הכוללת שילוב בין הדור המתקדם ביותר של Toyota Safety Sense, בו הונהגו שיפורים וחידושים משמעותיים בהם תכונות זיהוי וסיוע חדשניות העוזרות לנהג/ת להימנעות ממגוון רחב יותר של סיכונים בנהיגה יומיומית. כך למשל הקורולה היא המשפחתית היחידה הכוללת מערכת לעצירת הרכב בחירום בכל 3 רמות הגימור, ובין הבודדות עם מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. זאת לצד פונקציות חדשות ומשודרגות, אפשרות לעדכוני תוכנה מרחוק (OTA) ומערכות מתקדמות נוספות לסיוע אקטיבי בנהיגה ובחניה. כמכונית המשפחתית האידיאלית, הקורולה כוללת מעתה גם התראה על מניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

 

טויוטה קורולה 2023 מחיר
טויוטה קורולה 2023

 

דור 5 של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה 

 

בלב הקורולה סדאן החדשה עומד הדור ה-5 והמוביל בשוק של הטכנולוגיה החשמלית-היברידית בטעינה עצמית של טויוטה. השינויים ההנדסיים והעיצוביים במערכת מספקים חווית נהיגה מהנה ונקייה, ביצועים טובים יותר ויעילות משופרת ומיטבית וכוללים יחידת בקרת הספק חדשה, סוללת ליתיום-יון חזקה יותר וכיול מדויק לחוויית נהיגה מתגמלת, המייצרת הרמוניה בין השימוש שעושה הנהג בדוושת ההאצה לבין כוח ההנעה המתקבל.

בקורולה החדשה מערכת הנעה 1.8 ליטר עם הספק משולב של 140 כוח סוס המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.3 שניות, משך זמן הקצר ב- 1.7 שניות ביחס לדגם היוצא.

למרות השיפור בביצועים, פליטות ה-CO2 נמוכות יותר ועומדות על 99-105 גרם/ ק”מ, ודרגת הזיהום ברמות הגימורSUN , SENSE היא הנמוכה ביותר בקטגוריה. בתכנון הדור ה-5 של טכנולוגית מערכת ההנעה ההיברידית, טויוטה בחנה את כל הרכיבים העיקריים במטרה לצמצם גודל ומשקל, וההצלחה באתגר הזה באה לידי ביטוי בגידול בהספק שאינו בא על חשבון היעילות או האמינות.

סוללת הליתיום-יון ההיברידית החדשה קטנה יותר בגודל וקלה יותר במשקל, דוגמה נוספת להצלחתה של טויוטה לשפר ביצועים ע”י איזון אופטימלי של הפחתת המשקל ב-14% תוך הגדלת ההספק ב-14%. מידותיה הקומפקטיות של הסוללה מאפשרות למקם אותה מתחת למושבים האחוריים, ובכך להימנע מהקטנת נפח תא המטען.

 

טויוטה קורולה מחירון

טויוטה קורולה סדאן תא מטען

 

בטיחות: טויוטה T-Mate

 

בראש סדר העדיפויות של טויוטה עומדת בטיחותם המקסימלית של הנוסעים, הולכי הרגל ומשתמשי דרך אחרים – כסטנדרט. מערכות Toyota T-Mate עברו שדרוג ואף נוספו להן פונקציות חדשות והן כוללות את הטכנולוגיות החדשניות והמתקדמות ביותר. הן מותקנות בכל דגמי הקורולה החדשים כדי לספק את הבטיחות המרבית ולהעניק תחושת ביטחון בכל מצב. 

 

מערכות בטיחות חדשות נוספו 

 

סיוע פרואקטיבי בנהיגה (PDA – Proactive Driving Assist) – מערכת הגנה בנהיגה באזורים בהם נדרשת מהירות נמוכה כמו מרכזי ערים. היא כוללת מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים, הולכי רגל ורוכבי אופניים בשלב מוקדם ומסייעת בהיגוי ובבלימה כדי למנוע מהרכב להתקרב אליהם. מערכת הסיוע בהאטה (Deceleration Assist) מאפשרת האטה חלקה כאשר הנהג מוריד את הרגל מדוושת ההאצה כדי להאט בגלל רכב מלפנים או כאשר מתקרבים לעיקול, הניתן לזיהוי מראש באמצעות הסיוע בהיגוי (Steering Assist) אשר מתאים את כוח ההיגוי לטובת שינוי זווית ההיגוי בהתאם.

מערכת סיוע למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין (Overtake Prevention Support).

האטה מוקדמת/ קישור של בקרת השיוט לאיתות (Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control) – מערכת המסייעת להשתלב מחדש בנתיב הנסיעה בבטחה, במהירות ובמרחק הנכונים מכלי רכב אחרים. 

מערכת שמירת מרכז נתיב (LTA – Lane Trace Assist) – מזהה כשהנהג עזב את הנתיב בניסיון להימנע ממכשול, מבטלת זמנית את ההתרעה על סטייה מנתיב, ומסייעת בשמירה על מרכז הנתיב גם בעת מכשולי דרך ורכבים חונים. 

מערכת עצירת חירום בנהיגה – מנטרת את תגובות הנהג/ת (כתגובה להפעלת מערכות ACC ו-LTA). אם הופסק השימוש בהגה, בבלמים ובדוושת ההאצה במשך זמן מסוים, היא תשמיע צליל התרעה, ואם הנהג אינו מגיב, היא תאט את הרכב למצב עצירה ותפעיל את אורות הסכנה.

מערכת סיוע לחניה וליציאה בטוחה מהרכב ((Safe Exit Assist – SEA – מספקת לנוסעים שכבת הגנה נוספת באמצעות רדאר זיהוי בשטח מת (BSM – Blind Spot Monitor) הבודק אם קיימת תנועה מתקרבת מאחור (לרבות רוכבי אופניים). המערכת מתריעה בעת ניסיון לפתוח דלת, גם על ידי הבהוב אורות אזהרה נוספים על צג המולטימדיה וצפצוף שנשמע בחלל הרכב. אם יזוהו תנועה וסיכונים בזמן חניה או עקיפה המערכת גם תבלום אוטומטית (RCTAB). פונקציה זו זמינה ברמת גימור Limited, שהיא גם המשפחתית היחידה שבה בנוסף לחיישני חניה אחוריים יש גם חיישני חניה קדמיים.

מערכת למניעת שכחה במושב האחורי (Rear Seat Reminder System – RSRS) –  משמיעה התרעה במקרה שהנהג פתח את הדלת האחורית לפני תחילת הנסיעה אך לא פתח אותה שוב לאחר כיבוי המנוע, ובכך גורמת לו לבדוק אם לא השאיר משהו מאחור לפני היציאה מהרכב. 

 

toyota corolla 2023

 

שיפור מערכות הבטיחות הקיימות (Toyota T-Mate)

 

לקורולה סדאן מצלמה קדמית חדשה המכסה טווח גדול יותר של חזית המכונית ומאפשרת שדה ראייה מורחב משמאל, ימין, למעלה ולמטה לצורך זיהוי מכשולים קרובים יותר לקדמת הרכב. באמצעות טכנולוגיות תלת ממד (Motion 3D) ניתן גם לזהות יותר סיכונים אפשריים, לרבות רוכבי אופנוע ואובייקטים אחרים בצד הדרך כמו קירות, מעקות, אבני שפה ועמודי חשמל.

מערכת קדם ההתנגשות (Pre-Collision System) יעילה וחדה יותר בתרחישים המאפיינים נסיעה עירונית, לרבות זיהוי מצבים להתנגשות חזיתית. 

מערכת סיוע ההיגוי בחירום, המסייעת להישארות בנתיב הנסיעה בעת סטיה ובכך מונעת סכנות התנגשות. היא מגיע כעת עם זיהוי משופר ועם אמצעי הגנה נוסף לדיכוי פתאומי ולא מכוון של דוושת ההאצה בזמן הנעה במהירות נמוכה.

במערכת זיהוי תמרורי דרך (Road Sign Assist) ניתן כעת לשנות את המהירות בקלות בהתאם למגבלת המהירות המוצגת על התמרור, תכונה שימושית לדוגמה כאשר נוסעים בסמוך לבתי ספר ובאזורים בהם חוצים הולכי רגל.

בקרת השיוט האדפטיבית החכמה בכל טווחי המהירות (ACC) שופרה ומעניקה תגובה מהירה יותר והפעלה טבעית והדרגתית יותר. כמו כן ניתן לבחור להגדיר מרחק גדול יותר בין רכב לרכב כדי ליצור מרווח נוח יותר והפעלה מוקדמת יותר של פונקציית האטה בנסיעה בעיקול.

סטנדרט חדש של טכנולוגיות דיגיטליות לחוויית משתמש חדשנית ומהנה

קורולה סדאן המחודשת מגיעה עם חבילה גדושה במערכות ופונקציות דיגיטליות מתקדמות הודות לפלטפורמה אלקטרונית חדשה. בנוסף לשיפור הטכנולוגיה ההיברידית והוספת אלמנטים מתוחכמים למערך הבטיחות, בקורולה החדשה מותקנת מערכת מולטימדיה חזקה יותר ולוח השעונים כולל לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין בגודל 12.3 אינץ’ הניתן להתאמה אישית. זהו המסך הגדול ביותר בקטגוריה, והוא מגיע כסטנדרט בכל דגמי הקורולה. 

בלוח המחוונים המתקדם ביותר יכולים הנהגים והנהגות ליהנות מקריאה קלה וברורה של הנתונים והמידע בכל תנאי תאורה. כמו כן, בעזרת מתגים הממוקמים על גלגל ההגה, הם יכולים לשנות את סידור לוח המחוונים בהתאם לסדר העדיפויות שלהם, לרבות שינוי מספר החוגות ותוכן המידע המוצג, ולהתאים אישית את מראה לוח המחוונים ל-4 סוגים שונים של תצוגה – קז’ואל, מתוחכם, קשוח וספורטיבי, בהתאם למצב רוחם בזמן הנסיעה.

בקורולה סדאן המחודשת מערכת מולטימדיה Toyota Smart Connect ברזולוציה גבוהה עם מעבד מהיר יותר ומסך בגודל 10.5 אינץ’ (כתלות ברמת הגימור), שהוא הגדול ביותר בקטגורית המכוניות המשפחתיות. במערכת כלול גם עוזר קולי ויכולת אינטגרציה עם הסמארטפון באמצעות Apple CarPlay (אלחוטי) ו-Android Auto (חיבור חוטי).

 

טויוטה קורולה 2023 – שינויים עיצוביים קלים

 

טויוטה קורולה החדשה קיבלה מראה מעודכן ועכשווי הודות לשינויים שנעשו ברשת הגריל הקדמי, מסגרת פנסי הערפל ועיצובי גלגלי הסגסוגת. נורות LED נמצאות כעת בשימוש בכל תאורת פנים הרכב, מה שמעניק בהירות נוספת וחיסכון בחשמל. בין הצבעים ניתן למצוא את Midnight Teal, גוון כחלחל-ירקרק אלגנטי לדגם הסדאן ואפור מטאלי Metallic Grey חדש.

העיצוב הפנימי עבר ריענון ונוספו לו גימורים גרפיים חדשים ודוגמאות המוטבעות על הריפוד המעוררות את החושים. הצבעים והגימורים מתמזגים בהרמוניה ויוצרים מראה ותחושה מודרניים, עם תאורת אוירה מרגשת וייחודית בגרסת הלימיטד.

 

טכנולוגיה היברידית-חשמלית (והמחויבות של טויוטה למאזן פחמן ניטרלי)

 

טויוטה מחויבת למאזן פחמן ניטרלי, על ידי ביטול פליטות CO2 מכלי הרכב שהיא מייצרת ומהפעילויות העסקיות הגלובליות שלה. לפי תפיסתה של טויוטה, יעד שאפתני זה לא יתאפשר כיום עם פתרון אחד ויחיד, והחברה מאמינה כי יש לספק אפשרויות מגוונות שיתאימו להעדפות ולצרכים השונים של אנשים ברחבי העולם. לכן, כדי להבטיח שניתן יהיה להפחית משמעותית פליטות מזהמים בדרך ליעד של אפס פחמן, אימצה טויוטה אסטרטגיה מרובת טכנולוגיות, המיישמת את המובילות שלה בפיתוח רכבים מחושמלים, ומבוססת על הידע והניסיון שצברה בהנעות חשמליות במהלך למעלה מ-25 שנים.

טויוטה ביצעה השקעות עצומות בטכנולוגיית סוללות, לא רק כדי להניע דור חדש של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללות, אלא גם כדי לתמוך בפתרונות חלופיים, כולל הדור האחרון של כלי רכב היברידיים-חשמליים בעלי טעינה עצמית (HEV). בהיברידיים של טויוטה כמו גם על הקורולה, ניתן לנסוע על הסוללה החשמלית בלבד חלק ניכר מהנסיעה, כפי שהוכח במרוץ ההיברידי-חשמלי שהתקיים בישראל ב – 2021 ובו הנוהגים בקורולה הצליחו לנסוע מעל 80% מהדרך (עירונית ובינעירונית) באמצעות הסוללה החשמלית בלבד.

הדגמים ההיברידיים ברי ההשגה והנגישים של טויוטה ממלאים תפקיד חשוב בסיוע, בשמירה ובהאצה של קצב הפחתת פליטות ה-CO2, כשהעולם עובר לניידות עם אפס פליטות. 

 

טויוטה קורולה hs 2
טויוטה קורולה מנוע 1.8 ל’

 

שומרת על הכתר

 

  • טויוטה קורולה ממשיכה להיות המכונית הנמכרת ביותר בעולם, עם מכירות של למעלה מ-50 מיליון יחידות במשך 55 שנים ו-12 דורות. בשנת 2022 טויוטה קורולה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בעולם עם 1.12 מיליון יחידות. גם בישראל היא זוכה למוניטין ופופולריות יוצאי דופן והיא הנמכרת ביותר בכל הזמנים עם למעלה מ-315,000 מכוניות קורולה שנמכרו עד כה בארץ. 

 

  • לאחרונה, הקורולה זכתה במכרז צה”ל כרכב הנבחר עבור אלופי המשנה, ולפי הביקושים גם בשוק הפרטי נראה כי היא תמשיך להחזיק בכתר המכונית הנמכרת והאהובה בכל הזמנים.

 

  • הקורולה מציגה שמירת ערך ושרידות פנומנליות לאורך השנים, עם 86% מכוניות שעדיין נוסעות על כבישי ישראל מתוך כלל רכבי הקורולה שעלו עליהם ב-20 השנים האחרונות. כל אלו מצביעים על כך שהשיפורים והשדרוגים שעושה טויוטה בקורולה מספקים מענה מיטבי לצרכיהם ולטעמם של הישראלים.

 

גרסאות ומחירים

 

טויוטה קורולה סדאן מוצעת בשלוש רמות גימור:

טויוטה קורולה היברידית SUN במחיר– 157,990 ש”ח

טויוטה קורולה היברידית SENSE במחיר – 159,990 ש”ח

טויוטה קורולה היברידית LIMITTED במחיר – 167,990 ש”ח

ניתן להזמין את הרכב החל מהיום, (יום א’, 23/4/23) באונליין, באתר טויוטה ישראל, ובכל סוכנויות טויוטה המורשות בארץ.

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה 2023 (מתיחת פנים) – מה חדש?

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 5 =