נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה 2023 (מתיחת פנים) – מה חדש?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה קורולה היברידית
טויוטה קורולה 2023 מתיחת פנים

 

תמונות: אלבום פרטי

 

מיום השקת הדור ה-12 של הטויוטה קורולה, ב-2018, עברו הרבה מים בנהר. 3 שנים של קורונה, ירידה דרסטית באספקות, משבר אחר משבר… כל זאת, במקביל ל”פיצוץ” של כניסות דגמים חשמליים חדשים, מסין בעיקר. מותגים חדשים חדשים, כל אחד מהקרוסאובר החשמלי שלו, והתחזקות אופנת הג’יפים והג’יפונים בארץ ובעולם. איכשהו לא הרבה מכל הרע הזה לא נגע במכונית המשפחתית הפופולרית בעולם, טויוטה קורולה. כן, גם האחות הזוהרת שלה, זו שעל עקבים, הטויוטה קורולה קרוס, שנחתה בישראל, ונמכרה במספרים יפים, לא פגעה בה.

עם כל הכבוד לכל השינויים שתקפו אותנו מכל עבר, סדר העדיפויות של הלקוחות בישראל, ובעולם, נותר בעינו, והלויאליות לקורולה נותרה בעינה. אנשים רוצים מכונית משפחתית, פונקציונאלית, בטיחותית, וחסכונית עד כמה שניתן, ואם יש לה סמל של טויוטה, מה טוב. דוחות איגוד הרכב השנתיים מראים נתוני מכירות שכל יבואן יהיה שבע רצון מהם בתקופה הזו, ואת הירידה במסירות רכב אפשר להאשים עם בעיית האספקות. המשברים ימשיכו עמוק לתוך 2023, ואם לא יחזור השקט לאירופה, ובין רוסיה לאוקראינה, 2024 תהיה שנה מאתגרת גם כן.

 

טויוטה קורולה 2022
טויוטה קורולה החדשה – ללא שינויים חיצוניים

 

בעולם המקביל של טויוטה, שלא לומר עולם אוטופי, אין מה לרוץ ואין מה למהר. האג’נדה החדשה ישנה של היצרן הוא כן להתקדם עם מהפכת הרכב החשמלי, בחשמול כל כלי הרכב שלהם, ויחד עם זאת, כן, יש מקום למכוניות היברידיות לצד חשמליות, ולכן, הם בעיקר מתקדמים בדורות של המערכת ההיברידית שלהם, מערכת היברידית דור 5, שנכנסה לראשונה בקורולה קרוס, ועכשיו מקבלת אותה הטויוטה קורולה במתיחת הפנים.

טויוטה משפרת את מערכת ההנעה שלה, וחותכת בנתוני פליטת המזהמים כמה שניתן, ומאידך, מדגישה, לא כל העולם בנוי למהפכה החשמלית, לא אצל כולם המעבר הזה חלק, ולכן, הפורטופוליו שלנו יכלול גם מנועי בנזין, עד, כאמור 2030, השנה בה הם מתכוונים לחשמל את הדגמים כולם, וב-2035 גם תהליכי הייצור של כלי הרכב שלהם יהיו לא מזהמים. יהיה מעניין לראות ארובה של מפעל ייצור מכוניות בלי עשן כבד וסמיך מתמר מעליה.

ב-2021 טויוטה ציינו מספר מכירות של כ-50,000,000 (מיליון) יחידות מהקורולה האלמותית שלהם, ולכן, אין להם כל כוונה לגעת בה, או לשנות בה דבר, מלבד לשפר דברים קטנים, ולחדד את האיכויות שגם כך מצליחות למכור אותה לעולם בכאלה מספרים מטורפים.

 

טויוטה קורולה 2023 מחיר
טויוטה קורולה סדאן

 

נהיגה ראשונה – השקה בינלאומית

 

הגענו לספרד לפגוש את הקורולה אחרי מתיחת הפנים, מה אומר ומה אגיד, אני מבינה אותם, מפחיד “לגעת בה”, היא נמכרת כפי שהיא. במבט ראשון, שני ושלישי, מלפנים ומבחוץ, זו אותה גברת, אם שינו משהו מבחוץ זה אולי את הפנסים, שזכו לטכנולוגיה מתקדמת יותר. הקורולה החדשה קיבלה את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה, יחידת ההנעה החדשה של טויוטה מדור 5, שפגשנו בטויוטה קורולה קרוס, כפי שציינתי. הבשורה הגדולה היא שכשתלחצו את הדוושה הימנית ותרצו להרגיש האצה נורמלית מהמקום, אתם תקבלו ותרגישו אותה, בזכות תגבור חשמלי.

אותו תגבור שיסייע גם בתאוצות ביניים, וגם בצריכת דלק טובה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר. בשל התגבור החשמלי הזה, תשמעו פחות מאמץ בהאצות, ופעולת תיבת ההילוכים הרציפה מרגישה טובה יותר. בגדול, הנסיעה בקורולה מרגישה יותר “חלקה” וזריזה, ופחות מרעישה.

 

טויוטה קורולה מחיר
טויוטה קורולה דור 12 (מתיחת פנים)
טויוטה קורולה מחיר
מנוע 1.8 ל’, מרכב סדאן, ב-3 רמות גימור

 

ההיגוי נותר בעינו, אחד הדברים שאהבתי לפני ואחרי. הגה טוב שמעניק תחושת נסיעה טובה, בטוחה, וגם אם מדמיינים נסיעה יותר ספורטיבית, ההגה ללא ספק תורם להרגשה הזו.

גם המערכת הרגנרטיבית זכתה למקצה שיפורים, וכעת מאחזרת יותר אנרגיה בנסיעה, מה שאמור, שוב, לתרום לירידה בצריכת הדלק, בזכות יותר אנרגיה חשמלית שמוחזרת לסוללה, ולהוריד את פליטת הזיהום. המערכת הרגנרטיבית כעת גם מקושרת למערך הבטיחות שהשתפר גם הוא, ובכל פעם שמערכת הבטיחות “קולטת” רכב קרוב מלפנים, היא מתערבת, מאטה את הרכב והמערכת הרגנרטיבית נכנסת לפעולה, ומייצרת חשמל, עם כל האטה ובלימה.

 

טויוטה קורולה 2019
מסך מולטימדיה חדש בגדול 10.2 אינץ’, ולוח מחוונים צבעוני 12.3′
טויוטה קורולה מידות
מושב אחורי טויוטה קורולה
קורולה סדאן
תא מטען בנפח 470 ליטרים. קורולה סדאן

 

בתא הנהג מערכת מולטימדיה חדשה, נחמדה מאד, לא מודרנית מספיק, אבל גדולה (10.2 אינץ’), וצבעונית, שתזכה לגרפיקה חדשה בעוד מספר חודשים. עדכון שיעשה כבר דרך הענן, כמו כל העדכונים שהרכב יעבור בהמשך. גם לוח השעונים חדש, וצבעוני, בגודל 12.3 אינץ’. בהחלט שיפור.

הריפודים בתא הנהג והנוסעים בסיסיים למדי, בצבעי אפור, קורולה קלאסית. המידות נותרו משפחתיות. אדגיש שיש מספיק מקום, בעיקר מרווח ראש לילדים, אך נוסעים בוגרים, מעל 1.75 מ’ ירגישו צפוף, בעיקר במרווח הראש. מאחור, נצפו פתחי אוורור, ללא כיוון טמפרטורה, ומשענת יד לנוסעים במרכז. תא המטען, בנפח 470 ל’, נראה גדול יותר, ורחב.

במתיחת הפנים של הטויוטה קורולה 2023 נוספו גם מערכות בטיחות חדשות, ביניהן, מערכת בטיחות שתמנע מהדלתות האחוריות להפתח, אם רכב מתקרב ועלול לחצות את הקורולה בדיוק שנוסע ירצה לפתוח את הדלת ולצאת. מערך החיישנים, ורדארים התחדש, וכעת הקורולה “רואה” רחוק יותר ורחב יותר, ולכן, גם מערכות הבטיחות יגנו יותר על הנוסעים בדרך, ויתערבו ביותר סיטואציות, אם יש בכך צורך.

טויוטה קורולה החדשה תגיע אלינו בגרסת מנוע אחת בלבד, בנפח 1.8 ליטרים, עם הספק שגדל מעט, ל-140 כ”ס, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש תארך כעת 9.1 שניות.

 

טויוטה קורולה 2022
“לא נגענו”. טויוטה קורולה המחודשת
טויוטה קורולה יד 2
תגבור חשמלי בהאצות

בקרוב בישראל

 

המרכב שישווק בישראל, כבר באפריל (2023) הקרוב יהיה מרכב סדאן, לא האצ’בק ולא טורר/סטיישן. השיקולים הם רבים, אבל בעיקר קשורים להקצאות קטנות מהיצרן. מה לעשות, מדינות אירופה זוכות להקצאות לפנינו. וכן, יש גם את העניין הזה של התמחור, מנוע 2 ליטר היה מקבל תמחור גבוה יותר, וככל שהמחיר גבוה יותר, הרכב יהפוך לפחות רלוונטי לקהל. ויש את הטויוטה קורולה קרוס, שצריך לשמור גם עליה ועל המכירות שלה בשוק הישראלי. ויש עוד כוכבת שצריכה להגיע, טויוטה פריוס החדשה, שתמשוך אליה הרבה עיניים ותשומת לב.

טויוטה קורולה החדשה אחרי מתיחת הפנים תגיע אלינו ב-3 רמות גימור, עם מחיר התחלתי, צפונה מ-150-155 אלף שקלים. ניחוש בלבד. נחכה ונראה…

 

צריכת דלק במהלך מבחן הדרכים: 15 קילומטרים לליטר.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − six =