השילוש הקדוש: טויוטה קורולה קרוס (היברידי) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה קורולה קרוס סקירה וחוות דעת
טויוטה קורולה קרוס (היברידי) – סקירה וחוות דעת

 

טויוטה קורולה קרוס מושקת בארץ זמן מה אחרי שהושקה בעולם. קרוסאובר היברידי חדש, שילוב של כל מה שהנהג הישראלי היה רוצה בחניה שלו – טויוטה קורולה “על הגובה” – האם ההמתנה הייתה שווה?

 

 

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה, שאוחזת באג’נדה ירוקה חזקה מאד, ודוהרת אל עבר חישמול כל דגמיה, וייצור רכב ללא פליטות מזהמים, ממשיכה לתת ללקוחות שלה מה שהם – כלי רכב היברידיים. כן, אירופה עוברת מהפכה חשמלית מלאה, וטויוטה כבר השיקה רכב חשמלי מלא – BZ4X, קרוסאובר שהושק לפני מספר חודשים, אבל היצרנית המאד מחושבת ומאורגנת הזו, עוברת את המהפכה בקצב שלה, בתזמון שלה, ואני חושבת שכבר ציינתי פה בעבר, יש לה את השעון שלה, שעון טויוטה.

טויוטה קורולה קרוס, הקרוסאובר ההיברידי החדש שמושק כעת בארץ, היה צעד נבון מבחינתה – לקחת את המותג האהוב, טויוטה, את הדגם האהוב, הרכב הנמכר בכל הזמנים, טויוטה קורולה, עם 50 מיליון יחידות מסביב לעולם, ולחבר זאת עם אופנת הקרוסאוברים, שזו כבר פחות אופנה ויותר עובדה, עם נתון מכירות של 51 אחוז מכלל כלי הרכב שנמכרו בישראל בשנה האחרונה, אחוז גבוה מאד שעבר מזמן את נתון כלי הרכב המשפחתיים/מסורתיים.

 

טויוטה קורולה קרוס מחיר
טויוטה קורולה בגרסת הקרוסאובר

 

הקורולה קרוס ממוקמת בין הטויוטה C-HR מכונית הפנאי הקומפקטית/עירונית, עם לוק מעוצב ומיוחד, לבין טויוטה ראב 4, רכב הפנאי שטח, שמגיע עם מנוע 2 ליטר, ומערכת הנעה 4X4 שמייעדת אותו גם למשפחות ליום יום, אבל לא רק, ומוצעת גם בגרסת פלאג אין. הקורולה קרוס מצליחה לא לדרוך לאחיות שלה על הרגליים, ולהציע למשפחות מרווח פנים פרקטי לכל בני הבית, 4-5 נפשות, כולל מרווח ראש טוב, (שנשמר גם בגרסה עם הסאנרוף הפאנורמי), פתיחת דלתות בזווית רחבה להכנסת מושבי בטיחות, מראה ג’יפוני מצודד, ומערכת הנעה היברידית, שתחסוך בצריכת דלק בנסיעה עירונית ובינעירונית.

 

 

טויוטה קורולה קרוס הוא הדגם הראשון של המותג בו מוטמעת המערכת ההיברידית החדשה, בדור החמישי של טויוטה, הכוללת טכנולוגיה חשמלית בעלת יכולת טעינה עצמית. מה שזה אומר, על הנייר, שהמערכת ההיברידית החדשה טובה יותר. כל אחד מחלקיה עברו שיפור, כיול, והפחתת משקל עודף, לטובת התייעלותה. בפועל, מה שזה אומר, ומרגיש, שהנהיגה מרגישה חלקה יותר, המנוע מתאמץ פחות ונשמע פחות, וצריכת הדלק הטובה נשמרת. אם תנהגו רגוע, תצליחו להגיע לנתוני צריכת דלק טובים מאד. בתנאי מבחן מאומץ למדי, קיבלתי נתון של 14.5 קילומטר לליטר.

חלק חשוב מאותה יחידת הנעה היברידית הוא מנוע הבנזין, אותו מנוע בנפח 1.8 ליטר שאנחנו מכירים מהטויוטה קורולה, שכעת, יחד עם המנוע החשמלי, מספק כ-140 כ”ס (תוספת של 23 כ”ס), ומאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-10 שניות. מה שחשוב לנו, לטויוטה וגם לאירופה, אליה אנחנו, הישראלים משוייכים, (מבחינת היצרן), הוא דירוג הזיהום של הרכב, ציון ירוק ומעודד 3 מתוך 15. תיבת ההילוכים, היברידית רציפה, שפעולתה מרגישה טוב יותר מבעבר.

 

טויוטה קורולה מנוע
שיפור ניכר במערכת ההיברידית: פחות רעש ומאמץ של המנוע

 

יצאנו לדרך

 

הנסיעה בטויוטה קורולה קרוס נוחה ומשככת למדי, אבל לא חפה מרעשי דרך, רעשי הכביש נכנסים מבתי הגלגלים ונוכחים ככל שהמהירות עולה. רבים שאלו אותי איך ההאצה מרגישה, האם הרגשתי שחסר לי כוח בהאצות, עקיפות וכדומה, והתשובה היא לא, כוח לא חסר, אבל אלה פרקי הזמן שתחזרו לשמוע את צלילי מאמץ המנוע. אתם תקבלו את הכוח והמומנט שתרצו, ותצליחו לעקוף בבטחה, אבל תרגישו ותשמעו שהקורולה קרוס לא נועד ולא חי בנקודות הזמן האלה בנוחות. הוא מסוגל לזה, אבל זה לא הוא ולא ייעודו.

 

טויוטה קורולה קרוסאובר

 

במהלך הדרך, בעיקר כשרציתי “להרגיש את הרכב ולאתגר אותו” היו חסרים לי מאד השיפטרים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית. כשממש רציתי יותר כוח מיידי, בחרתי במצב נהיגה “ספורט”, באורח פלא לא פגם או דרדר את צריכת הדלק. מאידך, מצב ה”אקו” החסכוני, כן שיפר את הצריכה. ברוב רובה של הנסיעה, יחידת ההנעה עובדת היטב, והצלחתי לשכוח מהשיפטרים, וליהנות מנתוני צריכת הדלק שהתעדכנו לטובה מול העיניים, על גבי לוח המחוונים.

 

טויוטה קורולה קרוס רישוי
מסך המולטימדיה גדל, אך הממשק נראה מיושן
טויוטה קורולה קרוס צריכת דלק
צריכת דלק ממוצעת בתנאי מבחן – 14.3 קילומטר לליטר
טויוטה קורולה קרוס פתחי אוורור
בקרת אקלים מפוצלת, עם פתחי אוורור למושב האחורי. קורולה קרוס

 

משטח טעינה טויוטה
לא לניידים גדולים. משטח טעינה אלחוטי לנייד

 

זמן טוב לדבר על האבזור ברכב: אפתח עם מערכת המולטימדיה, עם מסך מגע גדול יחסית, ובולט, בגודל 10.5 אינץ’. מגמת המסכים הגדולים ברכב מתרחבת. המערכת, כמו הממשק, נראית מיושנת לתקופתנו, ולא אינטואיטיבית מספיק. שמחתי על כך, שישנה קישוריות מלאה לנייד, “אוטו אנדרואיד”, עם חיבור דרך כבל, (לטלפונים של אפל החיבור הוא ללא כבל), שמחברת את הטלפון החכם למערכת, ומציגה על מסך המולטימדיה את תצוגת הנייד שלנו.

מתחת למערכת פתחי אוורור, ומתגי שליטה על בקרת האקלים, נוחים וברורים לתפעול, ותחתיהם, משטח טעינה אלחוטי לנייד שבשל מימדי הטלפון החכם שלי, (גלאקסי S21 אולטרא פלוס…), לא הצליח להטעין את הנייד כשורה. גם במקרה הזה, החיבור הקבוע עם כבל ה-USB, פתר את המקרה, והטלפון נטען לאורך כל הנסיעה.

 

טויוטה קורולה קרוס היברידית
טויוטה קורולה קרוס תא נהג
טויוטה קורולה קרוס רמות גימור
ריפודים בשילוב עור ובד ברמה הגבוה. טויוטה קורולה קרוס
קורולה קרוס מושב אחורי
מספיק מרווח ראש גם לנוסעים בוגרים, עם צפיפות קלה לכתפיים
קורולה קרוס תא מטען
תא מטען בנפח 403-436 ליטר

 

מידות ואבזור בתא הנוסעים

 

מאחור, מרווח משפחתי למדי (בסיס גלגלים של 2.64 מ’), עם משענת לידיים שנפתחת במרכז, ובה מקום ל2 כוסות/בקבוקים, ולשמחת הנוסעים, 2 פתחי אוורור. תא המטען מגיע בנפח 403 ליטרים ברמת הגימור הבסיסית, הכוללת גלגל חליפי זמני, ונפח של 436 ליטרים, ברמות הגימור האמצעית וגבוהה, המגיעות עם ערכת תיקון תקר בלבד. תא הנהג והנוסעים של הקורולה קרוס לא נראה מהודר מדי, איכות החומרים ההרכבה במקום טוב באמצע, ובמבט כללי, הוא נראה אלגנטי ונקי מאד. ברמת הגימור האמצעית והגבוהה פנסי ערפל לד, שמשות כהות מאחור, כניסה חכמה בדלתות הקדמיות (הדלתות נפתחות בנגיעה בידית, כשהמפתח צמוד לרכב), חישוקי סגסוגת 18′ לעומת 17′, תאורת אווירה. כשברמת הגימור הגבוהה תקבלו גם סאנרוף פנורמי לא נפתח, אך עם וילון חשמלי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, משטח טעינה לנייד, רחפודי עור ובד למושבים, וחימום למושבים הקדמיים.

 

טויוטה קורולה קרוס מערכות בטיחות
היתרון הבולט ברכב: מפרט הבטיחות

 

מפרט הבטיחות ברכב, הוא אחד מהיתרונות המובהקים: דגם הקורולה קרוס מקבל מצלמה קדמית ורדאר חדשים, המכסים שדה רחב הרבה יותר לפני הרכב, עם טווח מוגדל שמאלה וימינה, ולמעלה ולמטה. אלה גם שיפרו את טווח הזיהוי לפנים, וכעת, זיהוי של עצמים קרובים למכונית מתרחש מהר יותר. ברכב 8 כריות, כשאחת מהן קריטית, וחשובה, ומוטמעת בין הנהג לנוסע, ויכולה למנוע פגיעה של שני הנוסעים מקדימה אחד בשני, לא עלינו.

מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות אוטונומיות, בכל רמות הגימור יש מערכת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, ואופניים ביום ובלילה, וזיהוי אופנועים ביום. יש מערכת שמירת נתיב, שפעילותה עדינה מאד, מערכת זיהוי תמרורים סיוע בנהיגה, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכות בטיחות הקיימות רק ברמת הגימור הגבוהה (185,000 ש”ח), סיוע ליציאה בטוחה מהרכב – הדלתות ינעלו אם באתם לצאת וזוהה רכב קרוב שעומד לחצות, זיהוי כלי רכב חוצים מאחור, ומערכת זיהוי של רכב ב”שטח מת”, מערכת שצריכה להגיע ברמת הגימור הפותחת.

 

קרוסאובר היברידי חשמלי

טויוטה קורולה קרוס 2022
טויוטה קורולה קרוס

 

כמי שחיה ונושמת את הרשתות החברתיות, קשה לי להתעלם מהבאזז הענק שהיה סביב תמונות וסרטונים שהעליתי על הרכב, ביום השקתו. המון שאלות, המון השוואות, וסוגייה אחת בוערת, סוגיית התמחור. האם מחיר הכניסה לקורולה קרוס, 169,000 ש”ח, הוא מחיר נכון או ראוי לדגם? מבחינת אבזור הנוחות, מראה תא הנהג והנוסעים, התשובה היא לא. אם בוחנים את מפרט מערכות הבטיחות, ויחידת ההנעה ההיברידית, שביצועיה נאים, וצריכת הדלק טובה מאד, התשובה היא כן. האם אני חושבת שאילו מחיר הכניסה היה 159,000 ש”ח, היה מדובר בלהיט מכירות חדש? אין לי ספק.

 

הקורולה קרוס תצוג באולמות התצוגה בארץ החל מה-21.10.22

*ב-6.10 – תתפח האפשרות להזמנת הרכב אונליין

 

טויוטה קורולה קרוס (קרוסאובר היברידי חדש) 169-185 אלף שקלים

טויוטה קורולה האצ’בק המכונית ההיברידית של השנה 2019 – לייף סטייל

 

קבוצת שווי: 5
שווי שימוש רציף: 4088
אחריות: 3 שנים
שנה השקה: 2020

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight + eleven =