מה חשוב לבדוק לפני שמחליפים רכב משפחתי? כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב משפחתי
חשוב לבדוק לפני שמחליפים רכב משפחתי

 

 

בלאי הרכב, התרחבות המשפחה והרצון לשדרג את הרכב המשפחתי, הם רק חלק ממגוון הסיבות שמביאות משפחות רבות להחליף מידי כמה שנים את הרכב המשפחתי שלהם. על אף שמדובר בעסקאות המתבצעות בתדירות גבוהה למדי, ישנם בהחלט מספר דברים שכדאי וחשוב לבדוק לפני שמחליפים רכב משפחתי

 

רכב משפחתי

השימוש התדיר והיומיומי שכולנו עושים עם הרכבים שלנו, הפך את שוק הרכבים לשוק גדוש בסוגים שונים של רכבים, החל מרכבי מיני קומפקטיים ועד רכבי קרוסאובר מפנקים ומרווחים. אחת מקטגוריות הרכב הנפוצות ביותר היא הרכבים המשפחתיים. רכבים אלו מתאפיינים בעיקר בהיותם מרווחים כך שהם יכולים להסיע עד 5 נוסעים, בתא מטען גדול המאפשר לשאת עגלות, תיקי קניות ומגוון חפצים, וכן בנפח מנוע גדול, בהתאם למשקל הרב שרכבים משפחתיים אלו מסוגלים לשאת.

 

כל הסיבות להחלפת הרכב המשפחתי

 

טיולים, קניות ועבודה הם רק חלק קטן ממגוון השימושים שאנחנו עושים עם הרכב המשפחתי שלנו, כך שמידי כמה שנים, אנחנו מרגישים שהגיע הזמן להחליף את הרכב ששירת אותנו נאמנה עד כה. בין הסיבות העיקריות להחלפת הרכב המשפחתי, ניתן למנות את:

 

  • בלאי הרכב

 

רכבים בכלל ורכבים משפחתיים בפרט, צוברים עם השנים בלאי, גם אם השימוש שאנחנו עושים בהם לא נחשב לחריג למדי. בלאי הרכב יכול להתבטא בביקורים חוזרים ונשנים במוסך, מראה כללי מוזנח (צבע דהוי / מקולף, שריטות וכדומה), בלאי טבעי, וסימנים נוספים המצביעים על כך שהגיע הזמן להחליף את הרכב.

 

  • ירידת ערך

 

אם מסתכלים על רכישת רכב במבט כלכלי, הרי שנוכל לראות כי בשנותיו הראשונות לעלייה על הכביש, הרכב מאבד בממוצע בין 10% ל – 15% מערכו. בהתאם לכך, ההמלצה הרווחת היא להחליף את הרכב בכל 3 שנים בממוצע, כדי שלא לספוג את כל ירידת הערך.

 

  • התרחבות המשפחה

 

רכב משפחתי סטנדרטי מתאים בדרך כלל ל–5 נוסעים. כיום ניתן למצוא גם רכבים משפחתיים בעלי 7 מקומות, וכשהמשפחה מתרחבת לא חייבים לרכוש רכב נוסף כדי לצאת עם כל המשפחה. 

 

 

  • הרצון להשתדרג

 

עד עכשיו מנינו סיבות ריאליות להחלפת הרכב המשפחתי, אך למען האמת לעיתים פשוט מתחשק לנו להתפנק עם רכב SUV משפחתי, נוצץ וחדש מהניילונים, ללא סיבה נוספת, פשוט כי מגיע לנו.

 

מחליפים רכב משפחתי? אלו הדברים שכדאי לבדוק ולשים אליהם לב

 

לרכב המשפחתי תפקיד משמעותי בשמירה על איכות ושגרת החיים שלנו. לפיכך, בין אם החלטתם לרכוש רכב משפחתי חדש מהניילונים, ובין אם בחרתם באפשרות של רכב יד שנייה – ישנם מספר דברים שכדאי וחשוב לשים לב אליהם כשמחליפים רכב משפחתי:

 

 

  • הוצאות נלוות

 

ניהול משפחה כרוך בהוצאות כלכליות מרובות, וסביר להניח כי גם לפני רכישת הרכב המשפחתי החדש, הגדרתם לעצמכם מסגרת תקציב מתאימה. בנקודה זו חשוב לקחת בחשבון גם את שאר ההוצאות הנלוות – ביטוחים, עלויות טיפול וצריכת דלק, ולוודא שהרכב אכן מתאים למסגרת התקציב השוטפת שלכם.

 

 

  • התאמה לצרכי המשפחה

 

היות וקיימים מגוון דגמים של רכבי משפחה, חשוב לבחור את הדגם שהכי יתאים לכם מבחינת הנוחות, מספר המקומות, רמת האבזור, הבטיחות ועוד. ככל שאתם מתלבטים או לא מכירים בדיוק את סוג הרכב – מומלץ לבצע נסיעת מבחן.

 

 

  • דגמים מבוקשים

 

היות והרכב המשפחתי אינו נשאר איתנו לנצח, כדאי לחשוב גם על המכירה העתידית שלו ולבחור בדגמים מבוקשים, כך שיהיה לנו קל למכור את הרכב בבוא הזמן.

 

 

  • בדיקת הרכב

 

גם אם נדמה לכם כי מצאתם את רכב חלומותיכם, כזה שעונה על דרישות התקציב שלכם ומתאים בדיוק לצרכים המשפחתיים שלכם – חשוב לקחת את הרכב המיועד לבדיקה מקצועית, כדי לאתר תקלות בלתי נראות לעין, ולהימנע באופן כללי מעוגמת נפש.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =