צרכנות: יונדאי באיון מול יונדאי וניו – קרב הקטנות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי באיון מידות
החל מ-123,900 שקלים. יונדאי באיון 

 

יונדאי באיון מושקת בישראל ברבעון ה-3 של 2022, אחרי למעלה משנה מאז הושקה בעולם, מרץ 2021. למי שגירד בראש וניסה להבין איפה היא משתלבת בהיצע הדגמים של יונדאי, היא ממוקמת בין היונדאי וניו שהושקה ב-2019, ליונדאי קונה.

למה היא מגיעה? היא קטנה, ועל פניו יושבת במשבצת של היונדאי וניו הקטנה, אבל הן לא באות זו על חשבון זו. התקופה האחרונה היא מלחמה אמיתית של היבואנים בהשגת הקצאות, וכמה שיותר מכוניות מהיצרנים, ואם אפשר לקבל קרוסאובר קטן חדש, עם המראה הנכון, והמחיר הנכון, אז לא מוותרים על מתנה כזו. בשנתיים האחרונות, ובדגש על 2022, יבואן שיש לו רכב ימכור, וזה לא משנה אם הוא יבואן ראשי או יבואן מקביל. יבואן קטן כגדול, מוכרים מכוניות, ואם זה באספקה מיידית, אז בכלל. חלום.

 

יונדאי באיון מחיר
יונדאי באיון 2022

 

אז איך היונדאי באיון המתוקה, החייזרית ועגלגלה למראה בהשוואה ליונדאי וניו הג’יפון המסוקס, שהמראה שלו לא פחות אטרקטיבי, ומחירו מתחיל ב-114 אלף שקלים?

נתחיל בפרמטר הכמעט חשוב ביותר – המידות של השניים. יונדאי באיון החדשה נמוכה מה-וניו בעל המראה הקרוסאוברי לעומתה, עם גובה של 150 ס”מ מול 159 ס”מ לטובת ה-וניו, כאשר הבאיון ארוכה יותר עם 418 ס”מ, מול 404 ס”מ בוניו, וכן, גם מרווחת ממנו (בסיס גלגלים באיון – 258 ס”מ, בסיס גלגלים וניו – 252 ס”מ). דווקא נפח תא המטען של ה-וניו מנצח בתחרות הנפח והשימושיות – עם 355 ליטר נפח, מול התא של הבאיון – 334 ליטר.

ויש כמה יתרונות קלים לטובת הוניו, בכל הקשור במידות: המשקל העצמי נמוך במעט, 24 ק”מ, מרווח הגחון הוא 19.5 ס”מ לעומת 16.5 ס”מ, וקיבולת מיכל הדלק בוניו גדולה ב-5 ליטרים.

בעולם יונדאי באיון מתחרה ביונדאי וניו, בערך… ומשמשת כתחליף לוניו בשוק הרכב האירופאי. עיצוב תא הנוסעים מזכיר את היונדאי i20 החדשה, ובעצם, התחושה מבפנים יונדאית לגמרי, בסיסי ושימושי מספיק.

 

יונדאי וניו 2022
יונדאי וניו 2022 תא נהג

 

מבחינת שמע ומולטימדיה, לשתיהן מערכות שמע מקוריות, מסך 8 אינץ’, קישוריות לאפל ואנדרואיד, יש חיבורי USB למי שצריך, ולזכות הבאיון יאמר – יש משטח טעינה אלחוטי לנייד.

לפני שניגע ביחידות ההנעה של השניים, מדובר במכוניות מקטגוריות בסיסיות ועממיות, עם מראה ייחודי שמפצה מאד על הפנים, ואיכשהו אין אף פעם על מה להתלונן, הכל נראה טוב, ויחסית מרגיש טוב (הכל תמיד בהתייחס לקטגוריה ורמות המחיר של המכוניות).

בתוך הרכב ריפודי בד, נאים ונאים יותר, בהתאם לרמת הגימור, יש בקרת אקלים, בקרת שיוט, שיונדאי באיון כוללת שמירת מרחק מהרכב מלפנים, יש מצלמות רוורס, חיישני תאורה, ובשתיהן לא תמצאו סאן רוף. לבאיון יש פנסי לד, לעומת הוניו, חיישני החניה אצלה גם קדמיים, לוח המחוונים דיגיטלי, בגודל 10.25 אינץ’, שזה תמיד מוסיף, יש כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, סטארט אנד סטופ, ועוד.

 

יונדאי וניו
יונדאי וניו מול יונדאי באיון – קרב הקטנות

 

מה קורה בקרביים של השניים?

 

ליונדאי באיון יופעל על ידי מנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין בשני מצבי כוונון עם אפשרות למערכת 48V עדין-היברידית.

מנוע T-GDi בנפח 1.0 ליטר, בעל שלושה צילינדרים המוצע בשתי רמות הספק: 100 ו-120 כ”ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים, DCT, בעלת שבעה יחסי העברה. לתיבת ההילוכים אפשרות לתפעול ידני. התאוצה ל-100 קמ”ש מתבצעת תוך 11.7 שניות, והמהירות המרבית היא 180 קמ”ש.

בגרסת המנוע השנייה, גרסה היברידית קלה, היונדאי באיון 1.0 ליטר מגיעה עם הספק של 120 כ”ס – (Mild Hybrid) תאוצה ל-100 קמ”ש ב-10.4 שניות, ומהירות מרבית עד 185 קמ”ש. בזכות המנוע החשמלי הקטן ברכב, נתוני צריכת הדלק, ופליטות המזהמים נמוכות יותר. המערכת ההיברידית קלה (Mild Hybrid) במתח של 48V, מערכת המשלבת יחידת מתנע/אלטרנטור המדוממת את המנוע בעמידה ומניעה אותה עם תחילת הנסיעה. בנוסף הודות לסוללה נטענת מסוגלת המערכת לספק אנרגיה למכלולים השונים צורכי הזרם במכונית ולהפחית את העומס מהמנוע, כאשר טעינת הסוללה נעשית באופן רגרנטיבי עם עזיבת דוושת התאוצה.

ומה לגבי היונדאי וניו? הפתעה! לא מנוע קטן ולא טורבו, אלא מנוע בנפח 1.6 ליטר ארבעה צילנדרים, הספק מירבי של 123 כ”ס, ומומנט של 15.7 קג”מ ב-6,300 סל”ד. מה שאומר, שההאצה שלו פחות אטרקטיבית ומיידית, ואורכת כ-11.2 שניות מול 10.2-10.4 שניות בגרסאות ההנעה הכוללות טורבו, בבאיון.

תיבת ההילוכים של הוניו רציפה. שילוב מנוע-תיבה שאנחנו כבר כמעט לא רואים ולא נתקלים, מצד אחד זה אומר שההאצות לא מיידיות, אנחנו נרצה לקבל יותר כוח ולכן נלחץ יותר על דוושת הגז, ונקבל כוח במקביל לצריכת דלק גבוהה יותר, וגם רעשי מאמץ. מצד שני, המכלולים הותיקים האלה, כנראה שווים אמינות גבוהה יותר, וירחיקו אתכם ממפגש לא רצוי עם מוסכים.

 

יונדאי באיון מחיר
יותר נעימה לשהייה ויותר נוחה. יונדאי באיון תא נהג

 

שימושיות

שתי המכוניות ישמשו נהג/ת יחיד/ה, זוג, ומשפחות של 3-4 נפשות באופן מיטבי, עם מקום לשני מושבי בטיחות, ויותר מקום לרגליים ביונדאי באיון, ונפח הטענה ראוי לקטגוריה, עם מקום ל10-12 שקיות סופר גדושות. בגזרת נוחות הנסיעה, הבאיון תזכה ליתרון קל בנקודות, כמו גם בבידוד רעשי דרך. סך הכל, שני הדגמים כוללים לא מעט יתרונות, ובעיקר ביחס לעלותם.

 

בטיחות

 

מה בבטיחות? יונדאי כמותג וכקונצרן לוקחת מאד ברצינות את מפרט הבטיחות במכוניות שלה, וכן, גם בקטגוריה הבסיסית הזו, היא עוטפת את הדגמים שלה במפרט בטיחות מרשים מאד. בוניו תמצאו מערכת בלימה אוטונומית במקרה חירום, התראה על עייפות נהג, מערכת תיקון סטייה מנתיב, וגם מערכת השולטת על עמעום אורות גבוהים ומונעת סנוור נהגים בכביש. היונדאי באיון לעומתה מקבלת מעטפת קצת יותר רחבה, עם מערכת בטיחות שמזהה כלי רכב דו גלגליים בכביש, תיקון אקטיבי במקרה של זיהוי רכב ב”שטח מת”, התרעת רכב חוצה מאחור, כולל בלימה אוטונומית לאחור (מרשים), התרעה על שכחת ילד, וגם מערכת שתתריע לכם שהרכב מלפנים התחיל בנסיעה וזה הזמן להתקדם.

לשניהם 6 כריות אוויר חשובות, כאשר הבאיון עברה מבחני ריסוק רשמיים של ארגון הבטיחות האירופאי, ה-EURO N CAP, עם ציון 4 מתוך 5, מבחני בטיחות שהוניו לא עברה, ולכן, ציוני הריסוק שלה אינם ידועים.

כלת השמחה, המכונית החדשה לכבודה התכנסנו כאן, יונדאי באיון, נמכרת בשתי גרסאות מנוע שאינן היברידיות קלות, בין 124-130 אלף שקלים, ובגרסת המיילד הייבריד, ברמת אבזור גבוהה, Supreme, ב-134,000 שקלים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + 18 =