תחזוקת רכב שוטפת: ניקוי פיח מהמנוע – הסבר מקיף ועלויות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ניקוי פיח מהמנוע - הסבר מקיף ועלויות
תחזוקת רכב שוטפת: ניקוי פיח מהמנוע – הסבר מקיף ועלויות

 

לפני מספר שנים העלנו כאן באתר מלכת הכביש כתבה על ניקוי פיח מהמנוע. תהליך, או אפילו מנהג קבע של נהגים בכל העולם, ואיכשהו לארץ זה נכנס רק בשנים האחרונות, וכעת תופס תאוצה לאט לאט. הכתבה הזו כל כך נקראת באתר ומבוקשת, שהיינו חייבים לכתוב כתבה נוספת בנושא, עם הסברים מעמיקים וברורים יותר. לאילו כלי רכב יתאים תהליך ניקוי הפיח מהמנוע, למי לא, מה התהליך הזה עושה, ומה הוא לא יתקן. כן, ניקוי פיח מהמנוע לא יכול לפתור בעיות אקוטיות ברכב. בשביל זה יש מוסך.

אם הרכב שלכם מעשן יתר על המידה (פולט עשן), מקרטע בהנעה/התנעה, צורך יותר דלק מחודש לחודש, וכן, בעיקר אם אתם לקראת טסט, כנראה שהרכב שלכם זקוק לניקוי פיח מהמנוע.

תפסנו את מטאו גרינברג, איש מקצוע בתחום, בעליו של העסק MATEU – ניקוי פיח מקצועי, לשיחה על התהליך, והמכונה.

 

מטאו גרינברג, ניקוי פיח מהמנוע בישראל

 

 

מה זה בעצם ניקוי פיח מהמנוע, ואיך מתבצע התהליך?

 

“ניקוי פיח מהמנוע הוא תהליך שבו אנו מנקים את כל קו האוויר ברכב. הניקוי מתבצע כאשר הרכב מונע, והמכונה שלנו מחוברת עם צינור לתוך קו האוויר (ממש אחרי פילטר האוויר ברכב).

המכונה מזרימה חומר שנקרא ״הידרוג׳ן HHO” בצורת אדים, ומכיוון שהרכב מונע, הוא נושם את האדים יחד עם האוויר שהוא חייב לפעולת הבעירה. האדים האלה עוברים דרך סעפות יניקה, בית מצערת, טורבו למי שיש, שסתומים, תא בעירה, קצוות מזרקים, חיישנים, סעפות פליטה, ממיר קטליטי, וכמובן EGR. במהלך הטיפול, שנמשך שעה או שעה וחצי, החומר למעשה מפרק שכבות שכבות של פיח. אגב, פירוק הפיח ממשיך גם 48 שעות לאחר הטיפול”.

 

חיבור המכונה לשקע חשמל רגיל ולא למצבר של הרכב תורם לפעולה התקינה שלה

 

 

למיטב ידיעתנו, יש כמה סוגים של מכונות שנועדו לניקוי המנוע, איזו מהן עדיפה ולמה?

 

ניקוי פיח מאוד נפוץ בעולם, ויש מספר חברות שעוסקות בתחום. היתרון שלנו הוא בחברה שאנו בחרנו לעבוד איתה ולהשתמש במכונות שלה, חברה איכותית שנמצאת בלונדון, אנגליה. החברה המדוברת קנתה את כל המכונות שיש בשוק, מכל היצרנים שקיימים, ולמדה את החולשות של המכונות, וכך, יצרה את המכונה שאנחנו עובדים איתה – cc14.

היתרון של המכונה שלנו הוא, שהיא עובדת על חשמל ביתי רגיל, שלא כמו מכונות אחרות איתן עובדים בארץ, שמחוברות למצבר של הרכב. הדבר הזה יותר תקלות ובעיות, מכיוון שהפעילות שלהן תלויה בחוזק המצבר, טורים, או טעינה של הרכב. כבעל נסיון עם המכונות האלו, אני יכול לומר שפעמים רבות מצבר חלש, טעינה בעייתית או טורים “שמשחקים”, משבשים את הפעולה הרציפה והתקינה של המכונה. דבר נוסף, המכונה שלנו בעלת תאים רטובים, דבר שמאפשר לה להתקרר ולתפקד בצורה אופטימלית לאורך זמן, ומספר טיפולים גדול יותר.

 

מה אי אפשר לתקן עם המכונה הזו?

 

המכונה לא יודעת לתקן בעיות חשמל של חיישנים, חלקים שבורים (ממיר קטליטי או מזרק דלק לדוגמה). המכונה יודעת לנקות פיח מהמנוע, דבר שיוצר המון בעיות בכל רכב. אם הבעיה היא פיח, המכונה יודעת לטפל בזה.

 

 

ניקוי פיח מהמנוע
המכונה לא יודעת לתקן בעיות חשמל של חיישנים, ובטח לא חלקים שבורים. ניקוי פיח מהמנוע

 

 

למי הטיפול מתאים?

 

הטיפול מתאים לכל סוגי כלי הרכב: רכבי ספורט, פרטי, מסחרי, ג’יפ, משאית, אוטובוס, טרקטור וכו.. עם מנועי בנזין או סולר, זה לא משנה למכונה. הטיפול יתאים גם לכלי רכב שמונעים בגז, בתנאי שבמהלך הטיפול הרכב עובד על בנזין.

אני שמח להגיד שאני מקבל פידבקים טובים מהלקוחות, כמו ״הטיפול הפחית את זיהום האוויר ברכב, ועברתי טסט ללא בעיה״, ״הרכב מרגיש קל יותר, זריז יותר״, ״זה ממש קסם, הרכב היה חנוק ועכשיו הוא כמו חדש״, ועוד.

 

עלויות?

 

עלות הטיפולים היא בין 300 ש”ח ל-1,000 ש”ח. תלוי בגודל המנוע (נפח ומספר צילינדרים), ובק״מ שהרכב צבר עד הטיפול.

 

האם אתה מגיע לבית הלקוח?

כן, כמובן. ישנה גם אפשרות של הגעה לבית הלקוח – טיפול עד הבית.

 

 

המלצות לשמירה על תקינות הרכב
תחזוקת רכב שוטפת: המלצות לשמירה על תקינות הרכב:

 

נשמח לכמה המלצות שלך לתחזוקת רכב שוטפת/שמירה על הרכב.

 

תחזוקת רכב שוטפת: המלצות לשמירה על תקינות הרכב:

 

  • אני ממליץ לעשות בקביעות ניקוי פיח לרכב, החל מ-40 אלף ק”מ. פעם בשנה.
  • תשקיעו גם בתוסף דלק או סולר שאפשר לרכוש במהלך הטיפול.
  • אל תדלקו בתחנות דלק מפוקפקות, כמו שאתם לא מכניסים אוכל מלוכלך לגוף שלכם, ככה גם המכונית שלכם לא תעבוד היטב עם דלק מלוכלך או מהול במים. תפרגנו לרכב שלכם דלק איכותי .
  • רכב שנוסע בעיקר בעיר או עומד הרבה בפקקים חייב מדי פעם נסיעה הגונה בכביש בין עירוני.
  • הרכב שלכם “משתעל”, פולט עשן, צורך יותר דלק? התקשרו לקבל עוד פרטים על ניקוי פיח מהמנוע.

 

ניקוי פיח מהמנוע בישראל

 052-6115969

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “תחזוקת רכב שוטפת: ניקוי פיח מהמנוע – הסבר מקיף ועלויות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen + one =