The new Volvo V40 – וולוו V40

כן, התמונה היא שלט החוצות של וולוו V40, הכיתוב שם ממש מדויק, אז עשיתי לכם קופי פייסט.

האות V משמעה Versatile – מגוון, או “רב צדדי” אם מבחינת השימושים של הוולוו V40 או הגיוון בסדרת הV בכלל. סוף סוף וולוו חשבה מחוץ לקופסא והחליטה לספק את הסחורה לעוד שכבות ולקוחות פוטנציאלים, מלבד מבוגרים פלוס, עשירים עם טעם רע בעיצוב, וקהל נאמני המותג. וולוו V40 מחליפה את אחיותיה המרובעות המאסיביות -S40 וS50, ונכנסת ראש בראש לקבוצת המכוניות המשפחתיות/מנהלים הספורטיביות. והיא לא סתם נכנסת, היא מציגה נתוני פתיחה מרשימים (נמכרת באירופה מסוף 2012) וזכתה כמכונית השנה בסקוטלנד (נו, זה גם תואר), ועוד צופים לה גדולות. בדור הזה היא מפציעה עם לוק מרענן וצעיר, שכחו מחוטבת העצים השוודית, הV40 אם נמשיך עם משחק האסוציאציות, היא מטילת כדור ברזל או קופצת למרחק, אישה אישה, ואטרקטיבית.

בחנתי את דגם T4, האצ’בק כמו כל הסדרה: מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו עם הספק של 180 כ”ס ב-5,700 סל”ד ומומנט של 24.5 קג”מ המתקבל בין 1,600-4,000 סל”ד. תיבת 6 הילוכים משולבת ידני/אוטו’. האצה של 8.5 שניות מ0-100 קמ”ש (7.7 בעזרת הגיר הידני) ומהירות מרבית של 225 קמ”ש.

מדובר בדגם הכולל אבזור בסיסי, בשונה מהR Design המהממת. אבל אין תלונות, אחרי הנסיעה התרככתי מעט, ושכחתי מהפשטות והחסך באבזור, כי איכותית ומעוצבת היא כן, ומערכת שמע ובקרת מיזוג אוויר טובות יש, ומקום ל2 כוסות קפה גדולות, תאי אחסון, שליטה מההגה, בקרת שיוט ומחשב דרך. 

ביצועים: ההאצה חלקה, מהירה, ונשמעת טוב. הגיר והמנוע מסונכרנים, והV40 מתמסרת בשקט ובזריזות לכל הילוך. הכבישים הבינעירוניים הרבה יותר טבעיים עבורה: נסיעות ארוכות, כבישים בלתי נגמרים, ישורת, פיתולים, היא צולחת את כולם ושורה על הנהג תחושה שהכל בטוח ויציב, ודוושת הגז תעמוד גם בעוד לחיצה. היא נמוכה יחסית, כבדה ואוחזת חזק בקרקע, כל אלה יוצרים מכונה מהנה אך מרוסנת.

בטיחות: אפשר לוותר על הקטגוריה הזו? זה כמעט שם נרדף ל-וולוו. ישנן מערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכת city safety, המונעת תאונות דרכים בתוך העיר עד 50 קמ”ש, ע”י חיישנים שמודדים כמה אתם קרובים למכוניות שלפניכם. מערכת המסייעת בהפחתת תאונות צד. שש כריות אוויר סך הכל, עם אופציה לתוספת כרית אוויר ש”תשב” מתחת למכסה המנוע להגנה על הולכי רגל, חמישה כוכבי ריסוק ועודמאידך, הראות מהשמשה האחורית מסכנת מאד, היא צרה וגבוהה, וראשי המושבים מסתירים עוד חלק ממנה. 

צריכת דלק במצב רוח רגוע – 11.6 קילומטר לליטר
צריכת דלק
במצב רוח שטות – 9.6 קילומטר לליטר


מתחרות: אודי A3, מרצדס A קלאס, BMW סדרה 1, וגם פולקסוואגן גולף.
למה כן? מעוצבת יפה מפנים ומחוצה לה, תא נהג מזמין ונוח מאד (אין לחץ על הגב, אין אי נוחות, אין סיבובי צוואר בנסיעות ארוכות), יציבה, בטיחותית וכיפית לאללה.
למה לא? הקאץ’, הוא קודם במחיר – 182,900 ש”ח, וזה לדגם הבסיסי, אם אתם רוצים את דגם הR Design (תציצו בקישור יש שם תמונות), זה יעלה לכם עוד 40 אלף ש”ח ויותר. אבל זה וולוו, ובדרך כלל, מי שקונה שוודית, זה חצי חתונה קתולית. מה עוד? בלמים רגישים, בעיקר לנהגים שבולמים גם בעזרת הגיר הידני, מההילוך השני ומטה, שילוב של השניים יסתיים בעצירה מלווה בדחיפה/בעיטה קטנה קדימה. ומשהו קטנוני קצת לסיום – ידית ההילוכים מכוסה בפלסטיק שקוף, זה אסתטי אך מקרקש.

למי היא תתאים: למבוגרים/ות וצעירים/ות כאחד, מנהלים/ות, משפחות, נהגים מיושבים כלכלית ומנטלית, אבל אוהבי/ות הגה לא פחות.
למי היא לא תתאים: לנהגים שפוקדים דרך קבע את מסלול כוכב יאיר, נס הרים, המנחת בערד וכדומה.

שורה תחתונה: 
יש לה את רוב הנתונים כדי לרגש, אבל היא כבדה ומסורסת מדי מכדי “לזרוק תחת” ולהשתולל. היא מרוסנת ומשאירה אותך מרוסן. אז אולי זרם לי פחות אדרנלין בדם, אבל עדיין, לא הייתי מתנגדת ל-וולוו V40 בחניה.

והנה לכם חברים – פאוזה אמנותית, 
עיצבתי לי v40, עצבו לכם גם.


Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.