מיצובישי ASX החדש (2019) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מיצובישי ASX זוכה לשדרוג הכולל שיפורי מנוע, תיבת הילוכים, עיצוב חדש ותוספות אבזור – זמן טוב למבחן דרכים

 

מיצובישי ASX החדש (2019) מבחן דרכים

 

מקרה שהיה כך היה

כביש 6, קצת לפני מחלף נשרים, מעט אחר שלוש בצהריים, אני במסלול האמצעי, נוהג בדור החדש של מיצובישי ASX עם מנוע 2.0 ליטר, 150 כ”ס, 19.9 קג”מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומרווח גחון של 21.5 ס”מ, גבוה מהמקובל בקטגוריית הג’יפונים. כשהמרווח המרשים הזה “מגיע” עם מערכת הנעה קדמית, לא באמת יעזור לכם בנסיעה בשטח, אולי בדרכי עפר צדדיות, יסייע בפחות נזקי גחון, עם אבנים סוררות שפוגעות בחלקי מרכב וקולות הפגיעה. מרווח הגחון הזה גם יעזור לכם בכביש. לפחות לי הוא עזר, כשמתקן אופניים התנתק מהרכב שמולי יחד עם שני זוגות האופניים שהיו תלויים מאחוריו, ועפו לקראתי ב-120 קמ”ש.

הזמן עצר מלכת. המתקן נשבר מול העיניים שלי, חלקים עפו לכיווני ויחד עם האופניים נפלו כמו אבנים על הכביש. חלקים נוספים עפו לכיוון הגג, והדבר הראשון שעשיתי הוא להסתכל במראה האחורית, לראות מה קורה מאחורי ולתכנן איך אני יוצא מזה עם הכי פחות נזק ברכוש ובנפש.

מחקרים שניתחו וחקרו מאות תאונות דרכים, חשפו כי כ-71% מהאנשים דיווחו על שינוי בתפיסת הזמן. הם דיווחו כי האירוע נמשך הרבה יותר מהזמן במציאות וכל מה שקרה בזמן האירוע, קרה באופן איטי יותר. התשובה השכיחה של החוקרים הייתה כי במצבי “הילחם או ברח” (Fight or Flight), המוח האנושי פועל “מהר” יותר, עם תשומת לב משופרת לפרטים, וכך, העולם החיצוני “מרגיש” איטי יותר. כך יש לנו יותר “זמן” להחליט את ההחלטה הנכונה, כדי “לשרוד” בעולם האמיתי.

 

מרווח גחון בריא (21.5 ס”מ). מיצובישי ASX החדש


יש רכבים מאחורי. אני לוקח החלטה – להחזיק חזק את ההגה, לא להאט או לסטות, ולעלות על המתקן או חלקים ממנו. לא לזגזג. האופציות שעוברות במוח הן התנגשות כלי רכב מאחור, התהפכות, פנצ’ר במהירות גבוהה, אין אופציה טובה. הכל עניין של מזל, ומהירות תגובה, שלך, של הנהגים מאחור ושל הנהג שמולי, שמחליט, נגד כל היגיון סביר, לעצור בשול השמאלי הצר, באמצע כביש 6. כנראה מההלם, לעצור מהר ולהבין מה קרה.

מרווח הגחון שיחק לטובתי, ספגתי את חלקי המתקן מלמטה. חצי שעה אחר כך, כשעצרתי לבדוק את הרכב בתחנת הדלק הבנתי שיצאתי בנס. יתרונות של רכב עם משקל עצמי מכובד (1,405 ק”ג), מוגבה (1.64 מ’ גובה, 21.5 ס”מ מרווח גחון), וגלגלי 18″ מכובדים (225/55). יצאתי עם שריטה קטנה מקדימה, מה שאי אפשר היה להגיד על הרכבים שהיו מאחור – והתנגשו בתאונת שרשרת, עם ארבעה פצועים – פצוע בינוני עם חבלת ראש ושלושה קל.

 

מיצובישי ASX החדש 2019 סקירה וחוות דעת

 

מיצובישי ASX, נולד לפני כעשור (2009) והשנה זכה לעוד מתיחת פנים משמעותית, שמצליחה להסוות את גילו. מידות הרכב לא השתנו, אך החרטום זכה לעיצוב מחודש, והפך למודרני יותר. הרבה יותר סטייל,  עם נגיעות מיצובישי פג’ארו, ועם הרבה כרום, סטייל אאוטלנדר, מה שככל הנראה ימשוך לקוחות שרוצים קרוסאובר עם מראה של “רכב שטח” גבוה ובולט, ולשלם עליו הרבה פחות. המראה ה”קרבי”, ממשיך גם מאחור, עם יחידות תאורה חדשות, ומפלטי אוויר משולבים, בצבע שחור.

בסיס הגלגלים של המיצובישי ASX החדש זהה לזה של הקיה ספורטאז’ ושל היונדאי טוסון (267 ס”מ), עם זאת, המידות עדיין קומפקטיות יותר כלפי חוץ (436.5 ס”מ מול 448 ס”מ של הספורטאז’ והטוסון). המידות הקומפקטיות יותר באות לידי ביטוי בעיקר בתא מטען קטן יותר בכ-90 ליטר (יחסית לספורטאז’ והטוסון). הישיבה מאחור נוחה, עם מרווח ברכיים גדול, כמו אצל אחיו ה”גדולים” ממיצובישי.

 

חלון גג (סאנרוף) פנורמי. מיצובישי ASX

 

תא נהג ASX החדש
לוח מחוונים מכאני

 

אני ממשיך בנסיעה, ומפעיל את בקרת השיוט ונעזר בלוח המחוונים המכאני. ברגע הראשון, שכשהפעלתי את בקרת השיוט, לא הבנתי לאיזו מהירות הוגדרה הנסיעה (למעט המחט המכאנית), מופיע רק סמל ה-CRUISE, זה הכל. מה שהיה מקובל לפני יותר מעשור ברכבים אמריקאיים (בתצוגת הלדים הירוקה), לא עובד היום. פנים הרכב במיצובישי ASX עדיין לא מודרני כמו כלי רכב חדשים ששווקו בשנתיים-שלוש האחרונות. כן ישנם הרבה יותר גאדג’טים מבעבר, מתגים מעניינים בתא הנהג, כפתורי שליטה מההגה ומראה משופר לקונסולה המרכזית. 

עם זאת, לא הכל אפור. ההחלטה של כלמוביל להתקין את מערכת ה-Connected Car ברכב, הייתה הדבר הטוב ביותר שקרה בסביבת הנהג. מדובר על מערכת חדשה, מבוססת אנדרואיד עם חיבור 4G LTE מובנה, מצלמת נסיעה לאחור, כולל SIM עם חבילת דאטה של 3 ג’יגה-בייט לשלוש שנים. יש כאן את כל האפליקציות הנחוצות לחניה, ניווט, תחנות רדיו ישראליות ועולמיות וכמובן שליטה, חיוג לאנשי קשר, הפעלת יישומים ופקודות ניווט, באמצעות שליטה קולית. מבחינת אבזור נוסף, דגם הפרימיום שקיבלנו (147,900 ₪), מגיע גם עם הנעה ללא מפתח וחימום מושבים קדמיים.

בכל הקשור למערכות הבטיחות המתקדמות, יש כאן את הרוב. בלימה אוטונומית של הרכב במצב חירום (FCM), מערכת לשליטה אוטומטית על אורות גבוהים, כשהרכב מבחין ברכב שבא ממול (AHB), מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDW), ללא תיקון(!) אוטומטי, לצערי, דבר שמגיע היום ברכבים זולים בהרבה (שברולט ספארק למשל). שתי מערכות שמגיעות בדגם הפרימיום הן מערכת התרעה על תנועה אחורית חוצה (RCTA), ביציאה מחניה ונסיעה לאחור ומערכת זיהוי רכב בשטח מת, השימושית מאוד בעקיפות (BSW), שעושה שימוש בגלאי רדאר הממוקמים מאחורי הפגוש האחורי ומתריעים מפני כלי רכב שנמצאים בשטחים מתים בצדי הרכב.

ויש פה אפילו קצת צבע – תכלת של שמים, תלוי על איזה יום נפלתם. בדגם הפרימיום, בלחיצת כפתור, נגלה גג זכוכית פנורמי שחולש מעל המושבים הקדמיים והאחוריים. ובשעת לילה, יש כאן אפילו תאורת לד משולבת.

 

תא מטען מיצובישי ASX. קרוסאובר קומפקטי

 

למיצובישי ASX החדש אין מנוע טורבו. זו היא עוד הפתעה. המנוע כאן בנפח 2.0 ליטר, אטמוספרי, שמגיע להספק של 150 כ”ס בסל”ד גבוה מאוד, של 6,000 סל”ד. המומנט, 19.9 קג”מ, מגיע גם הוא ב-4,200 סל”ד מאוחרים. אם נשווה את הביצועים של ה-ASX למנוע הטורבו במיצובישי אקליפס (25.4 קג”מ שמגיעים ב-1,800 סל”ד), נראה כי מדובר בנתונים בינוניים, המתאימים לנסיעה רגועה, עם תיבת הילוכים רציפה.

צריכת הדלק בסוף מבחן הדרכים הייתה 13 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת. במנוע בנפח 2 ליטר, עם ממדים של ה-ASX החדש, הוא נתון מצוין לכל הדעות, אבל, זה הכל. עקיפה נמרצת או שמירה על מהירות גבוהה בעליה, יעלו את צריכת הדלק, ויגרמו למנוע של ה-ASX (אשר אינו נשמע רוב הנסיעה), להשמיע צלילים צורמים ולמד הסל”ד להגיע לקצה. מתיחת הפנים של המיצובישי ASX שיפרה את הקרוסאובר הקומפקטי של מיצובישי מבפנים החוצה. אבל יש עוד דרך לעשות עם שיפור ביצועי המנוע ואבזור הנוחות.

 

מחיר – מיצובישי ASX פרימיום – 147,900 ש”ח
דירוג בטיחות ישראלי – 6 (מתוך 8)
דירוג זיהום אוויר – 11 (מתוך 15 מירביים)

 

כתבות קשורות:

מיצובישי ASX  החדש 2019 השקה בארץ

מיצובישי ASX - מבחן דרכים 2018

מיצובישי ASX - האסים של מיצובישי

מיצובישי ASX - וידאו ענת דניאל וגיא אריאלי

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מיצובישי ASX החדש (2019) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × five =