מי שמע על שברולט סוניק – מבחן דרכים



מבטיחה לכם שלא יצא לכם לקרוא מבחן דרכים על שברולט סוניק.. אז הנה


ענת דניאל

ב2011 יצרו מחליפה לשברולט אוואו השנויה במחלוקת – שברולט סוניק. מכונית בעלת מראה ספורטיבי שמזכיר לי קצת את הסיאט איביזה (קווים מרובעים וחדים), ובנוסף, זו קיבלה תוספת חיונית שלי שני יחסי העברה/הילוכים, כך שההספק והביצועים עולים בהתאם (באוואו היו רק ארבעה הילוכים)
בארץ  יש סוניק בגרסת סדאן או האצ’בק, עם נפחי מנוע 1.4/1.6, אני בחנתי את הסוניק האצ’בק, נפח 1600 סמ”ק ו-115 כוחות סוס.



קורטוב סיאט
בול ספארק

פייי, איזה מעיל היא דפקה

להגיד לכם שזו חוויה לנהוג בסוניק? חוויה זו מילה גדולה מדי. בתוך העיר מאד נחמד לנהוג בה, משום שבמהירויות הנמוכות של העיר לא תשמעו את המנוע צורח, עד 90 קמ”ש הרכב סה”כ טוב ומגיב היטב.
נרשמה התלהבות קלה מצידי כשהעברתי לגיר הידני, השליטה בהעברת ההילוכים ממכרת, 
ישנם שני לחצנים ידידותיים בצד מוט ההילוכים, ובלחיצה קלה על הכפתור ההילוך מתחלף במהירות וביעילות. פשוט וקל כמו לחיצה על לחצני עכבר, או שלט פלייסטיישן אם תרצו. הנסיעה בגיר הידני, עלתה יפה, והוכיחה ביצועים הרבה יותר מרשימים מבגיר האוטומטי. מאידך, לא כיף “למשוך הילוכים”, רעש המנוע לא סקסי בכלל.

פלסטיק משובח…

אני אוהבת למצוא את היתרונות של כל רכב, והרכב הזה בעיקר עשה עלי רושם עם העיצוב שלו, גם מבפנים, תא הנהג מוקפד ונאה, לוח המחוונים מזכיר את זה של שברולט ספארק, חצי דיגיטלי, חצי אנלוגי, אך המראה בסוניק יותר איכותי ופחות מצועצע. עוד בסוניק, רדיו דיסק MP3 ושישה רמקולים, ולא החלטתי אם אני אוהבת את העובדה שהמערכת ממשיכה לפעול גם כשהרכב כבוי. יש גם כניסות AUX ו USB, מיזוג טוב, חלונות חשמל בכל הרכב וISOFIXלייק גם לצבע הריפודים – חום בהיר, קצת מבוגר, אך נראה טוב. 

ריפודים נאים

חצי, חצי
מראה זה עניין של טעם, בסוניק העיצוב החיצוני מעט “ערסי”, בעיקר משום הכיתוב המוטבע עליה, ואולי יש כאלה שדווקא יאהבו.

אוהבים?


בגזרת המרחב/מרווח/מקום: לי אישית היה נוח ומרווח, אך לגבוהים או גדולי מימדים יהיה קושי קל להתרווח בכיף במושב הנהג (רון קאופמן מוזמן להמשיך לקטגוריית המשפחתיות).
במושב הנוסעים צפוף יחסית, יכנסו בנחת שני כיסאות תינוק ומעט מרווח ביניהם או שלושה ילדים קטנים.

פלוס כיסא תינוק


תא המטען משביע רצון לרכב סופרמיני, 290 ליטר בהאצ’בק, מול 500 ליטר בגרסת הסדאן.

מי בא לים?

המתחרות הגדולות של הסוניק בקטגוריית הסופרמיני, הם יונדאי i20, מאזדה 2 וסוזוקי סוויפט המוצלחת.
נוטים להתבלבל מהמונח “סופרמיני” ולחשוב שהכוונה לרכב סופר קטן, אך המילה סופר [super] מתפרשת כ- גדול יותר, גדול יותר מרכב “מיני”, כמו i10 סוזוקי אלטו וכדומה..).

צריכת הדלק של שלושתן כמעט זהה: לסוניק (1.6) וi20י(1.4) – 13 קילומטר לליטר, ולמאזדה 2 – 13.7 ק”מ/ל’. 


לסוניק יתרון בבטיחות: מלבד שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכת ABS, תוצאות מבחני הריסוק שלה מרשימות, מה שזיכה אותה בחמישה כוכבי ריסוק מהיורו NCAP בשנה שעברה. 
גם המתחרה יונדאי הביאה תוצאות דומות ב2009. לעומתן, המאזדה 2 עברה מבחני ריסוק סבירים ב2007, והדגם החדש מ2008 לא נבחן עדיין.

שורה תחתונה
מבין המתחרות i20, מאזדה 2, סוזוקי סוויפט וסוניק, הנסיעה בשברולט מהנה יותר מביונדאי, וסוזוקי סוויפט ומאזדה 2 אוכלות את שתיהן לארוחת בוקר.
*מאד יכול להיות שהביצועים ביונדאי i20 עם מנוע 1.6, טובים לפחות כמו המאזדה 2. אך בדגם שבחנתי, עם מנוע 1.4 היה חלש ומשעמם.
 
 

הספורטיביות נגמרת בעיצוב



ומה עם ירידת הערך?
כל דגמי הסוניק סופגים ירידת ערך כואבת, אך לא נדירה במחוזותינו, בין 21-23 אלף שקל בשנה הראשונה, (תודה ללוי יצחק, מתים עליך..) מחירה של הסוניק למודל החדש 105.500 ש”ח (אז רכשו סוויפט..) וב2011 ירד ל87 אלף ש”ח, ומי יודע כמה יתומחר ב2013.


ולסיכום,

למה כן V – רכב צעיר ועירוני, חזות ספורטיבית ויפה, הנסיעה בגיר ידני מהנה.
למה לא X – ביצועים סבירים, תג מחיר גבוה (שווה מקסימום 85 אלף ש”ח).


למי כן? צעירים בני 18-25, שנולדו למשפחה הנכונה.
למי לא? כל היתר.

מה לקנות במקום? יש לכם 105K קנו סוזוקי סוויפט, ניסאן מיקרה או מאזדה 2.
יש לכם גג 100K רכשו דייהטסו סיריון אוטו’ או טויוטה יאריס ידנית.
יש לכם גג 90K רכשו סקודה פאביה 1.2
מחפשים רכב מיד שנייה, מודל 2011? תורידו 20-25 אלף ש”ח מכל מחיר שציינתי.

בהצלחה.

סרטון, פרסומת לסוניק

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

17 תגובות

  1. אנונימי

    לקחת לי את המילים מהפה …. פייי איזה מעיל !!!
    לא היה בצבע אדום ? אני בטוח שהיית נהנית יותר מהנהיגה
    זה יפה שאת פותחת חזיתות חדשות , זה טוב לירות לכל הכיוונים.
    אהבתי את הסקירה אבל את המעיל יותר
    שאימלס

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לנו סוניק 2012 עשתה 95אלף. חוץ מלתדלק ולהחליף מצבר פעם אחת לא הייתה שום בעיה
    אחלה אוטו . רק בגז’ קטן מעבר לכך אין לנו שום טענות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.