מקום בפודיום: טויוטה יאריס היברידית החדשה 2020 – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה יאריס היברידית החדשה 2020 - מבחן דרכים
מקום בפודיום: טויוטה יאריס היברידית החדשה 2020 – מבחן דרכים

טויוטה יאריס בגרסה ההיברידית הגיעה אלי למבחן דרכים והוכיחה קפיצה אדירה ושיפור מהדור הקודם. אחרי הביצועים וצריכת הדלק שהציגה בתום המבחן, לא ברור מה יש לחפש בגרסת הבנזין…

 

 

-אדם: “אמא, עם מי את מדברת”?
-אני: “עם עצמי, אדמי. אמא מדברת עם עצמה…”.
-אדם: מצחקק, ספק בשוק.

אני נוסעת בכביש 6, במהירות חוקית של כביש 6. אבל היום יום שבת, ולפי איך שהנתיב השמאלי נראה (עסוק ופקוק), לעומת זה הימני (שומם ופנוי!), כולם נמצאים במוד חופש, שיחות מלב אל לב, צחוק מתגלגל ודאחקות. הכל, רק לא במוד נהיגה. אז אני מדברת לעצמי, כלומר לנהגים והנהגות, ומסננת סינונים, בשקט, ותוהה לעצמי, מי לימד אותו ואותה לנהוג, והאם הם חושבים שאני מהבהבת להם בגלל שמשעמם לי…

 

מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 116 כ”ס על הגוף הקטן הזה. כוח לא חסר

 

אני עם הטויוטה יאריס החדשה, בגרסה ההיברידית – מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם הספק של 92 כ”ס.לצידו מנוע חשמלי קטן שמשלים להספק כולל של 116 כ”ס מורגשים, מורגשים מאד. המומנט פה לא בשמיים, אבל מתאים לקטגוריה, 12.2 קג”מ ב-4,800 סל”ד. תאוצה מהמקום למאה קמ”ש, אם מעניין אתכם, 9.7 שניות. ומהירות מירבית של 175 קמ”ש, אפשר יותר.

המערכת ההיברידית ביאריס החדשה כוללת שני מנועים/גנרטורים וסוללת ליתיום-יון היברידית, והתחושה, הביצועים של הרכב באמת מפתיעים. בעיקר יפתיעו את מי שמכיר ונסע בדור הקודם, כי ההבדלים בינהם מבפנים, החוצה, והכל כולל הכל, גדולים ומהותיים. הטויוטה יאריס החדשה נוסעת טוב, ונוסעת מהר. כיף לי איתה, כיף “לשים איתה גז”. כיף לתמרן איתה, ההגה שלה הוא שוס רציני, ושובר שיוויון רציני מול כמה מתחרות. לא צוחקת…

אז מוד שבת, או לא מוד שבת, כולם התבקשו בנימוס יחסי לעבור לנתיב הימני ולהמשיך בדאחקות שם.

 

פלטפורמה חדשה, מרכז כובד מצוין, ביצועים טובים. טויוטה יאריס החדשה

 

הטויוטה יאריס החדשה “יושבת” על פלטפורמת GA-B מודולרית, שמעניקה לה מרכז כובד נמוך וקשיחות מרכב רבה יותר.

הפלטפורמה המוכרת והחדשה שקיבלה היאריס תורמת ליכולת תמרון ותגובה משופרת של השלדה, לנוחות הנהיגה (הבאה לידי ביטוי גם בפחות רעש ורעידות), לבטיחות ועוד. כמו שהעידו, כך גם מורגשת מאד ההתנהגות הבוגרת של היאריס. אמנם מכונית קטנת מימדים, אבל בכבישים מהירים ופתוחים, הביצועים שלה חלקים ורגועים עשרות מונים מהדור האחרון, הקודם. היא יציבה, יושבת טוב, ולא מאבדת את העשתונות גם במהירויות גבוהות ממש.

טויוטה העידה על היאריס המון דברים שהיו מדויקים, ממש אחד לאחד: בעיר היאריס מוכיחה התנהגות כביש טובה, דינאמית וזריזה, ההגה שלה הפתיע אותי כל כך לטובה, הפידבק שלו בעיר ומחוץ לעיר מעולה. כן, בנסיעה מאתגרת יותר, פניות מהירות או תמרונים בנסיעה מהירה, יש תחושה של ניתוק קל מההגה, אבל את זה אף נהג/ת שהולכים לרכוש יאריס ליום יום, ינסה או תנסה. הם כן ירגישו כמה היא נוחה וכיפית לתמרון, בעיר, ברחובות עירוניים עמוסים או בכביש המהיר בנסיעה בין מכוניות.

אם תנהגו נהיגה מנהלית ביאריס, תקבלו צריכת דלק הזויה של יותר מ-18.5 קילומטר לליטר. אולי יותר, תלוי בכם. בנסיעה עירונית תוכלו לנסוע נסיעה חשמלית מלאה, והרכב בכלל נעזר במנוע החשמלי במהלך הנסיעה, גם בינעירונית. המערכת ההיברידית עובדת ברוב הזמן, ולכן, צריכת הדלק נראית כך. (היאריס החדשה עשויה בנסיעה עירונית להגיע לעד 80% מהנסיעה על חשמל בלבד).

 

לא תשמעו מילה רעה על התיבה הרציפה של טויוטה

 

ויש גם את הילוך הקסם…הילוך B, בעזרתו הרכב בולם ומאחזר אנרגיה בכל האטה או בלימה. הילוך B ברכב הזה הוא בגדר חובה – זה בדיוק הברקס שאתם צריכים שילווה אתכם בפקקים של הבוקר, ובנסיעה עירונית. פשוט להוריד את הרגל מדוושת הגז, והופ, הקסם קורה. ולא רק שהרכב מאט בדיוק כמו שצריך וכמה שצריך, גם צריכת הדלק משתנה לטובה מול העיניים. וכמובן, הברקסים שלכם נשמרים לאורך זמן. כך או כך, הבלמים ברכב גם עושים עבודה טובה, אם תגיעו להשתמש בהם.

והתיבה מה איתה? התיבה הרציפה של טויוטה, שוב זוכה ממני לשבחים. תיבה רציפה שמרגישה כמו אוטומטית פלנטרית, ומשרה תחושה “חלקה” כמו שהיא משרה, וחוסכת בדלק כמו שהיא חוסכת, וואו טויוטה, יפה. עשיתם זאת שוב.

אני שבוע אחרי נסיעת מבחן בהונדה ג’אז החדשה, ואני יכולה להגיד שהטויוטה יאריס הולכת לשבת לג’אז’ כמו מתלה בגרון. כי חוץ ממרווח פנים קצת יותר צנוע, היא נותנת לה חתיכת פייט. שתי מכוניות טובות, שלא להאמין, יושבות בקטגוריית מכוניות קטנות – עירוניות – היברידיות – אבל הן כל כך יותר מזה.

גם מבחוץ, יש שיפור בעיצוב ובתחושה הכללית שהרכב משדר. יותר צעיר, מעודכן. יש כאלו שיגידו שהעיצוב מופלג מדי, מה שנקרא “טויוטה עפו מדי”, הלכו למחוזות הספורט ברכב עירוני היברידי. ואני אומרת, העיצוב הזה מכניס עניין, מסובב ראשים של לקוחות פוטנציאליים, מה רע?

 

תא נהג טויוטה יאריס החדשה
תא נהג טויוטה יאריס החדשה

 

ריפודים נאים

 

ריפודים טויוטה יאריס

 

הגה טויוטה יאריס

 

למה צריך את כל הפלסטיק הזה במקום ידית ומתגים?

 

מה בפנים?

נתחיל במערכת המולטימדיה מקורית בגודל 8 אינץ’, עם חיבור לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, מחוברת ל-6 רמקולים טובים סה”כ. מערכת המולטימדיה אינטואיטיבית ומובנת לתפעול, אבל לא מתקדמת או יפה בעיני. מערכת טכנולוגית יותר ומרשימה יותר הייתה משפרת פי כמה את המראה הכללי של תא הנהג. לוח השעונים החדש מוצא חן בעיני. פשוט ואלגנטי – עם שני המסכים העגולים בצדדים. יש בהם המון חן. מעל לוח השעונים תצוגה עילית חדה ברורה וצבעונית, שעושה שירות טוב לנהג, ומשאירה את העיניים שלו על הכביש.

מבחינת פתחי אחסון, יש ליאריס מעין פתח אחסון מעל הדשבורד, שהסתבר לי כפתח של המקרן שמקרין את הנתונים על השמשה – התצוגה העילית בעצם שמשתקפת מול הנהג. עשיתי את הפאדיחה שלי.

כבר כמה זמן שקשה לי עם זה שאין תאי אחסון יעודיים לניידים, ומי שמצליח להמציא ולייצר כאלה לנוחיות הנוסעים, נהגים, מקבל ממני חתיכת קרדיט. ביאריס החדשה יש תא נחמד רחב ושטוח שניתן להניח עליו את הנייד, הוא מתאים לגודל של הגאלקסי 10+ והוא דיי שימושי. תא הכפפות קטן מאד, ובתא תחת משענת היד לא נעשה כל שימוש.

 

תא נהג טויוטה יאריס
נעים ונאה. תא נהג טויוטה יאריס
לוח שעונים טויוטה יאריס
הצלחתי לדרדר את צריכת הדלק עד ל-15.7 קילומטר לליטר
מערכת מולטימדיה טויוטה יאריס
מערכת מולטימדיה מיושנת משהו

 

תצוגה עילית שימושית על השמשה

 

פתח אחסון שישמש יותר לדקורציה

מימין לנהג, מתג בחירת מצבי נהיגה, ספורטיבי יותר או חסכוני… כמה דקות במצב הספורטיבי הספיקו לי, הבנתי שהביצועים כן מתחדדים, אבל לא אהבתי את הרעש והדרמה שזה הכניס למכונית הקטנה הזו. מה שכן, שיפטרים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית, דווקא כן היו מתאימים וחיוניים. בגלל ובזכות שממש כיף לנהוג ולתמרן ברכב הזה. אין אותם בגרסאות ההיברידיות, בגרסאות הבנזין כן.

עוד מתג מעניין שלא הגעתי כמעט להשתמש בו, כפתור EV לנסיעה חשמלית. הוא כאילו מאלץ את הרכב לנסוע על חשמל, אבל אם תלחצו מדי את הדוושה, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה על אפכם וחמתכם.

הישיבה וההתנהלות ברכב נוחה וזורמת למימדים שלי. שדה הראייה שלי מצוין, אני מגיעה לכל נקודה בתא הנהג, כל המתגים במקום ברור ונוח לתפעול והבנה. בטויוטה יאריס החדשה הוכנסו שלושה שינויים מרכזיים כדי ליצור תנוחת נהיגה מעורבת ונוחה יותר לנהג/ת: מושב הנהג הוזז 60 מ”מ לאחור ונקודת המותן הונמכה ב-21 מ”מ כדי להעניק תנוחת נהיגה דינמית; ההגה הוקטן והפך “ספורטיבי” יותר, עם מתגי הפעלה חדשים וקלים לשימוש. ולוח השעונים וצג המידע כוונו באופן שתהיה הסחת דעת מינימלית. 

 

 

מבחינת מרווח פנים: אורכה הכולל של היאריס הופחת ב-5 מ”מ אך בסיס גלגליה כעת ארוך ב-5 ס”מ. זה טוב למרווח הכתפיים, פחות עוזר למרווח הברכיים. ואפשר לומר שהחיסרון הכמעט יחיד ברכב העירוני הזה הוא מרווח הפנים מאחור. כמו כן, מפתח הדלת לא רחב במיוחד, מה שמעט הקשה עלי את הכנסת מושב הבטיחות הבאמת גדול של הבן שלי. 3 בוסטרים ייכנסו ללא קושי, ושניים שלושה ילדים יישבו בנחת, ובלי מכות מאחור.

 

 

מערכות בטיחות מתקדמות חשובות. טויוטה יאריס החדשה
מערכות בטיחות מתקדמות חשובות

בטיחות

טויוטה ובטיחות, בטיחות וטויוטה… יש ביאריס החדשה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, אולי שמעתם לפני על ה-Toyota Safety Sense חבילת הבטיחות של היצרן, שמגיעה סטנדרט בכל רמות הגימור של היאריס. טויוטה, עם כל המוניטין שלה והמומחיות בתחום הבטיחות, שואפת להפוך את היאריס החדשה למכונית הקטנה והבטוחה בעולם, ויש לי הרגשה שזה יצליח להם.

 

חבילת הבטיחות ביאריס כוללת:

סיוע במניעת התנגשות – טווח המהירות של מערכת הקדם התנגשות (PCS) הוגדל משמעותית ל-180 קמ”ש. מערכת הקדם התנגשות כוללת כעת יכולת לזהות הולכי רגל במסלול הנסיעה של המכונית, ביום ובלילה, במהירויות של עד 80 קמ”ש, ורוכבי אופניים בנהיגה ביום.

סיוע בפנייה בצומת – היאריס החדשה מספקת סיוע בפנייה בצומת. תכונה זו עוזרת למנוע התנגשות עם מכונית נוספת או הולך רגל בעת הפנייה בצומת. הפונקציה פועלת במהירויות שבין 10 ל-25 קמ”ש.

בקרת שיוט אדפטיבית – השדרוגים למערכות Toyota Safety Sense כוללים בקרת שיוט אדפטיבית ביאריס ההיברידית הפועלת במהירויות מאפס ועד 180 קמ”ש. היא תגרום לעצירת המכונית אם הרכב שמלפנים נעצר. אם העצירה היא למשך פחות משלוש שניות, ההתנעה תהיה אוטומטית.

סיוע היגוי בחירום – סיוע היגוי בחירום, מערכת בטיחות שמוצגת לראשונה בטויוטה. מסייעת לנהג כאשר קיים סיכון להתנגשות עם הולך רגל או מכשול בנתיב המכונית ועליה לסטות כדי להימנע מהתנגשות. המערכת מעניקה מומנט היגוי נוסף כדי להגביר את יציבות הרכב וכדי למנוע מהמכונית לסטות מנתיב התנועה.

בנוסף כוללת המערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך, התרעה ומניעת סטייה מנתיב וסיוע בשמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי‏ ועוד.

 

עיצוב מסובב ראשים. טויוטה יאריס החדשה

 

מה נשאר להגיד, אני, כפי ששמתם לב ממש אהבתי את הטויוטה יאריס החדשה בגרסה ההיברידית. מבלי לבחון את גרסת הבנזין, אני חושבת שהגרסה ההיברידית צריכה להיות נסיעת המבחן הראשונה שלכם. אם אתם יחיד, או זוג או משפחה קטנה. נסו ותיהנו.

טויוטה יאריס הייבריד, ברמת גימור פרמייר. מחיר – 119,900 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מקום בפודיום: טויוטה יאריס היברידית החדשה 2020 – מבחן דרכים”

  1. ״יש ליאריס פתח אחסון מעניין מאד מעל הדשבורד, שנראה יותר כמו תא הפשרה או הרתחה… כל מה ששמים שם חוטף שמש ישירה וחזקה, אז בישראל בכל אופן זה לא תא שימושי או יעיל בשום צורה.״

    לדעתי זה המקרן של התצוגה העילית ולא פתח איכסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + 20 =