סוזוקי ויטרה 1.4 ליטר טורבו החדש – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

האח המוצלח - מבחן דרכים לסוזוקי ויטרה 1.4 ליטר טורבו

מבחן דרכים לסוזוקי ויטרה החדש עם מנוע 1.4 ליטר

סוזוקי יצרו לאורך השנים כלי שטח אמינים וזריזים שחלקם בעלי יכולות שטח אמיתיות. הסמוראי בזמנו או הג’מיני והויטרה על שלל גרסאותיו לאורך הדורות. אבל גם יצרן גדול, ככל שיהיה, יכנע בימינו אנו, לבסוף, לאופנת השוק שדחפה יצרנים לייצר שורת רכבי פנאי לכביש, ויאלץ להתאים את עצמו בהתאם לביקוש והצורך של הקהל. כך הפך הסוזוקי ויטרה בשנים האחרונות לעוד רכב פנאי בין עשרות הג’יפונים שנעים על כבישי ארצנו, אחרי שאיבד חלק גדול מיכולות השטח שלו.

לאחרונה התחדש הסוזוקי ויטרה במראה מעודכן ואופנתי יותר וזוג מנועים חדשים. אחרי שבחנו את גרסת ה-1.0 ליטר, לקחנו את האחות התאומה, בעלת מנוע ה-1.4 ליטר טורבו. מדובר במנוע K14C המוכר מהסוזוקי SX4, קרוסאובר בנפח 1.4 בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו. השינוי בויטרה מתבטא לא רק במנועי הטורבו החדשים המחליפים את מנוע ה-1.6 האטמוספרי, אלא גם בכמה עדכוני חזית ופנים. האם המנוע הזה יצליח לתקן את הרושם שהשאיר עלינו מנוע 1.0 ליטר?

סוזוקי ויטרה 1.0 ליטר, גרסת המנוע הפחות משכנעת שבחנו

מה השתנה הלילה הזה

לארסנל הצבעים של הסוזוקי ויטרה נוספו שני צבעים חדשים – תכלת אפרפר וחרדל מוזהב  שלטעמי האישי מאוד יפים ויושבים עליו מעולה, במיוחד בצביעת המרכב הדו גוונית. רכב המבחן הגיע בצבע לבן פנינה מנצנץ שגרם לויטרה להראות גדול במעט במציאות. מלבד הצבעים החדשים, הויטרה התחדשה בגריל קדמי חדש עם פסי כרום לאורך, במקום לרוחב. גם הפגוש הקידמי התחדש בחלקו התחתון – בתי נורות ערפל חדשים, ובכלליות, הרכב נראה טוב וקרבי יותר, למרות שמדובר רק בשינויים קלים.

גם מאחור, סוזוקי ויטרה החדש קיבל עדכון קל, כשפנסי התאורה הובלטו אל מחוץ לקו האפס של גוף הרכב ועם תאורת לד יפה בעלת שלושה קווים לאורך. מבפנים, הדשבורד שודרג מבחינת איכות החומרים, כשמעטה הפלסטיק הקשיח שודרג לחומר פלסטי רך וספוגי, המוסיף לתחושה קצת יותר יוקרתית. שדרוג נוסף מגיע במערכת המולטימדיה הממוקמת במרכז הקונסולה. מסך ענק בגודל 10.2 אינץ’, מעיין טאבלט ענק שיושב במרכז הרכב עם עיצוב יפה הממשיך את הקו העיצובי של הדשבורד.

מערכת מולטימדיה מתקדמת ומוצלחת. סוזוקי ויטרה החדש

מדובר במערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד אשר פותחה בארץ ביחד עם חברת פיתוח בחו”ל בהתאם לסטנדרט OEM במיוחד עבור סוזוקי בישראל ונקראת WEareCONNECTED. מי שאחראי לכל הטוב הזה, היא חברת ‘שייקה אביזרים’ הישראלית אשר ישבו ולמדו את צרכי הלקוחות ויצרו פה, לדעתי, מערכת מולטימדיה שבחלקים מסויימים אף עולה על מערכות אחרות ברכבי יוקרה. הממשק כולו בעברית (ניתן להחליף שפה) וכולל מערכת WAC&TALK לפקודות קוליות בעברית.

במשך כמה ימים ביקשתי מהמערכת לחייג, לנווט, להחליף מקור שמע או תחנת רדיו ומה לא, היא פשוט הבינה הכל ועבדה מעולה. בנוסף ישנם כמה פיצ’רים שעושים את החיים קלים – ניתן למשל להגדיר מספרי טלפון של שערי חניה ולהגדיר את הטווח מהשער, לטובת חיוג אוטומטי בכל עת שנתקרב לשער. מה עוד? ניתן לבצע חיפוש טקסטואלי בספר הרכב הדיגיטאלי, ניתן לקבוע טיפולים לרכב, להזעיק כוחות ביטחון ורפואה בעת חירום, לצפות בסרטוני הדרכה. ישנם מסכי הסבר על לוח השעונים ועוד, והכל בתפעול קולי או פשוט דרך אייקונים במסך. תוסיפו לזה אפליקציות מוסיקה ורדיו אינטרנטיות, ניווט, מצלמת רוורס ואפילו יכולת המאפשרת לחברה לתקן מרחוק את המולטימדיה מבלי שתצטרכו להגיע למרכז השירות, והנה, מערכת מהטובות שפגשתי.

מבפנים, התחושה בויטרה נעימה, רבות בזכות מושבים קדמיים נוחים ואוחזים בעלי מגע קטיפתי. גם בדפנות דלתות הרכב ישנו חיפוי בד קטיפתי שמוסיף לתחושה הכללית הטובה. בין המושבים משענת יד ניתנת לכוונון בעלת תא אחסון, ובכלל, לא חסר מקומות אחסון בויטרה.

מאחורי ההגה עטור הלחצנים לרבות שליטה במערכת המדיה, הטלפון ובקרת השיוט, נמצא לוח שעונים אנלוגי מרכזי שבמרכזו מסך מידע צבעוני לנהג בגודל 4.2 אינץ’. המסך מעביר לא מעט נתונים, אך לצורך דפדוף במסכים השונים תצטרכו להוריד יד מההגה, מאחר והמעבר נעשה דרך לחצן מוט בולט בלוח השעונים. לא נוח ולא בטיחותי. חבל שלא עשו זאת באמצעות לחצן נוסף בהגה.

מגיע בצבעים נועזים חדשים. ויטרה 2019

מאחור, המושבים נוחים אך עם שני ילדים ופעוט במושב בטיחות, התחושה הייתה מעט צפופה. תא מטען בנפח 375 ליטר הכיל הרבה ציוד בצורה מעולה, המגיע עם רצפת טעינה שטוחה ופריקה לצורך הגדלת נפח הטעינה.

הנאה כפולה

כמו שהבנתם, הויטרה התחדש במנועים חדשים בעלי נפח 1.0 ל’ טורבו ו-1.4 ל’ טורבו ולכן התכנסנו כאן היום לבחון את גרסת המנוע הגדולה יותר, בנפח 1.4 ליטר טורבו, אחרי שבחנו את אחיו, בגרסת ה-1.0 ליטר טורבו. מדובר במנוע הK14C המוכר לנו מהסוזוקי קרוסאובר. המנוע בעל 4 בוכנות הזרקה ישירה המייצר 140 כ”ס ב-5500 סל”ד ועם מומנט לא רע של 22.4 קג” ב-1500 סל”ד. תיבת ההילוכים אוטומטית טיפטרוניק בעלת שישה הילוכים, וזכיתי גם לשיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה. בהחלטה שיווקית מודעת הוחלט לשווק את גרסת מנוע 1.4 ל’ בהנעה קדמית בלבד, כשאת ההנעה הכפולה השאירו לאחת מגרסאות המנוע בנפח 1.0 ל’. ניראה שסוזוקי נכנעו לאופנת הכאילו-שטח וחבל, מאחר ובגירסא כפולת ההנעה מקבלים את מערכת הALL-Grip המצויינת של סוזוקי.

גם לאחר לחיצה על כפתור ההנעה הבידוד מונע מרעשי המנוע לחדור לתא הנהג. אני משלב להילוך ויוצא לדרך. ההבדל לעומת מנוע ה-1.0 ל’ מורגש מיד. המנוע שקט ועובד בצורה עגולה נקיה בהילוכי סרק. עליתי על הכביש המהיר והויטרה מרגיש זריז. בלחיצה כבדה על דוושת הגז היו רגעים שהגב נצמד למושב. פשוט כייפי ומהנה לנהיגה, יודע לספק את כוחות הסוס הנדרשים, אם בהאצות מהמקום ואם בתאוצות ביניים, לצורך עקיפה. כשהטורבו עובד מצויין ללא השהייה.

עברתי לנהיגת טיפטרוניקית באמצעות השיפטרים וגיליתי רכב מהנה מאד לנהיגה. אמנם במהירויות גבוהות רעשי הנסיעה מתגברים והרכב סובל מנדנוד קל, אך כל זה לא פוגם בהנאה וחווית הנהיגה. תנוחת הישיבה גבוהה ונותנת זוית ראיה מעולה ואני מנצל את העובדה שמדובר בכל זאת בכלי עם מסורת שטח לירידה לשביל קליל. אין פה מערכת הנעה כפולה כאמור, אך בשל מרווח גחון של 18.5 ס”מ אני “מעז” להיכנס לשביל בתל חדיד, ומגלה שבשבילים הויטרה מחזירה עטרה ליושנה. גם כאן הכח הזמין מתגלה כיתרון והויטרה מצליחה לטפס במעלה שביל מהודק היטב, בקלות. אני חוזר לכביש 444 שנמצא בשיפוץ תמידי בשנים האחרונות. המתלים יודעים לשכך בצורה טובה יחסית את שיבושי הכביש.

מרווח גחון טוב ומנוע דינאמי. ויטרה החדש 1.4 ליטר טורבו

מבחינת מערכות בטיחות, הויטרה מגיעה עם 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת ניטור לחץ אוויר, בקרת זינוק בעליה, מצלמת רוורס וחיישנים קידמיים. בנוסף, ישנו מובילאיי בהתקנה מקומית מאחר ואין שום מערכת בטיחות אקטיבית מקורית אקטיבית. חיישנים קידמיים יש. בסוזוקי אומרים שבהמשך הויטרה תגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות. בנתיים נצטרך להסתפק במובילאיי.

לאחר מספר ימים של נהיגה מאומצת, משולבת נסיעה עירונית ובינערונית, לבד או עם חמישה נוסעים וציוד, הויטרה הראתה צריכת דלק טובה של  12.4 קמ’/ליטר. אינני יכול שלא להשוות אותה לגרסת מנוע בנפח 1.0 ליטר, אותה בחנתי מספר ימים לפניה. שהביאה אותי לכדי זמזום השיר – “למה לא אמרת לי” של אריק לביא, במהלך מבחן הדרכים. כמשל על האחיות ויטרה – האחת
טובה ויפה יותר, מול אחותה (בעלת מנוע הליטר). ההבדל ביניהן הוא של שמים וארץ, מזרח ומערב, ירח ו… הבנתם.

אז מה לבחור?

סוזוקי ויטרה החדש השתנה לנו. נהייה רך יותר, קשוח פחות ונכנע לאופנת הג’יפוני “כאילו-שטח”. ייתכן ואם הייתה גרסאת ה-1.4 ליטר עם הנעה כפולה, הזעזוע מהשינוי היה עובר טוב יותר בגרון. יחד עם זאת, בגרסת מנוע זו, המוצעת במחיר של 131,990 ₪ בלבד, הוא אחד מכלי הרכב פנאי-שטח היותר מהנים וכיפיים לנהיגה שנהגתי בהם. במחיר כזה הוא מתאים למי שרוצה רכב פנאי בחניה במקום פרייבט רגיל ומוכן להתפשר על יכולות שטח או מערכות בטיחות מתקדמות מובנות (מקוריות), אבל ליהנות מאחד מהמנועים היותר מהנים שיש כיום.

אנחנו לא נוהגים להתפשר על העדר מערכות בטיחות מתקדמות, אך כאמור אלו אמורים להגיע בהמשך ואז בבחירה בינה לבין ג’יפוני “כאילו-שטח” אחרים, הסוזוקי ויטרה החדש, 1.4 ליטר טורבו “לוקח” בקלות.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “סוזוקי ויטרה 1.4 ליטר טורבו החדש – מבחן דרכים”

  1. זה נשמע ממש כמו טעות שמביאים גירסה 1 ל ‘ ב 4*4 ו1.4 ל’ רק 2*4. אין היגיון וגם זה מכפיש את שם החברב.

  2. אני מאוד התשרמתי מויטרה והיתי בחברה פשוט חבל שלא הביאו את הגרסה של 1.4 ליטר עם הנעה כפולה נכנסתי לאתר מחוץ לארץ יש נא פשוט משום מה בחרו להביא את ה 1 ליטר כן עם הנעה כפולה …ממש חבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 3 =