סוזוקי ויטרה החדש (2019) מנוע 1.0 ליטר – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לסוזוקי ויטרה החדש עם מנוע 1.0 ליטר

סוזוקי ויטרה החדש (2019) מנוע 1.0 ליטר – מבחן דרכים

הסוזוקי ויטרה מתחדש, עם עדכוני מראה קלים וזוג מנועים חדשים. לקחנו את גרסת ה-1.0 ליטר לסיבוב התרשמות. מה חשבנו עליו? גילוי נאות: בעבר היה לנו במשפחה את הגראנד ויטרה בדור האחרון, לפני שהוחלף בדגם הנוכחי. הייתי מאוהב בכלי הזה, ולדעתי, הויטרה שלאחר דור הגראנד די סורס.

זה שהיה אחד מכלי הרכב לשטח המעולים שהיו כאן, הפך לעוד ג’יפון בין עשרות הג’יפונים בארץ. יכולות השטח שלו אבדו, ונראה שהויטרה נכנע לאופנת רכב הפנאי לכביש, ללא יכולות שטח אמיתיות. אף על פי כן, כשקיבלתי את הויטרה המחודש, ניקיתי את הראש, הלב והדף, ובאמת שהבטחתי להגיע ממקום אחר, נקי למבחן.

סוזוקי יודעים לייצר מכוניות מעולות ובעיקר אמינות, מה שהופך אותם סחירים מאד בשוק היד שנייה. כך גם הויטרה בגלגוליו לאורך השנים וזה תקף גם לגבי הדור הנוכחי.

סקירה וחוות דעת על סוזוקי ויטרה החדש 2019

היום לפנינו עומד סוזוקי ויטרה החדש עם מספר שינויים קוסמטים קלים וזוג מנועים חדשים בחזית. אנחנו בוחרים להתחיל בטוב.

רמז: מערכת המולטימידה – וואו!
סוזוקי ויטרה החדש התחדש בשני צבעים נוספים בארסנל הצבעים – חרדל מוזהב ותכלת אפרפר. הצבעים החדשים “יושבים עליו בול”, במיוחד כשהמרכב צבוע בשני גוונים. רכב המבחן היה מאידך בצבע טורקיז עז. אין לי ספק שאני הולך לבלוט בכביש ביומיים הקרובים. אני עושה סיבוב התרשמות סביב הרכב – הסוזוקי ויטרה מתחדש בגריל קידמי חדש עם פסי כרום לאורך, במקום לרוחב ובפגוש קידמי חדש. מאחור, יחידות התאורה הובלטו ויצאו מחוץ לגוף הרכב, תאורת לד מתקדמת.

מבפנים, הדשבורש נשאר כמו שהוא, אך מעטה הפלסטיק הוחלף בחומר פלסטי רך ונעים המוסיף לתחושה הכללית ברכב, מרגיש פחות זול. במרכז הקונסולה ממוקמת מערכת מולטימדיה, שלדעתי צריכה לקבל כתבה משל עצמה – מדובר במסך ענק בגודל 10.2″, אחת ממערכות המולטימדיה מבוססות אנדרואיד מהטובות שקיימות היום בכלי רכב חדשים בארץ.

זוהי מערכת WEareCONNECTED שפותחה בארץ ע”י חברת ‘שייקה אביזרים’ יחד עם חברת פיתוח בארץ ובחו”ל. המערכת משתלבת באופן מושלם ברכב בהתאם לסטנדרט OEM, וכוללת כל מה שתרצו ממערכת המולטימדיה ברכב שלכם ואף יותר, לרבות פקודות קוליות, והכל בעברית. לפני שאתם מתחלחלים כמוני מלוקליזציה (עברות) במערכות. אני יכול לספר לכם שלאחר מספר ימים בהם חפרתי לעומק במערכת, בניסיון למצוא איזה באג או משהו בממשק, שיהרוס את חווית המשתמש, אני יכול להוריד את הכובע בפני מי שבחר בסוזוקי והאמין במוצר מקומי.

יש במערכת פיצ’רים שלא תמצאו גם ברכבי יוקרה הקיימים היום בשוק הישראלי. פקודות קוליות בעברית שעובדות מצויין, תפריטים מגוונים ושלל אפליקציות לרבות Wazeוהכל נגיש בצורה אינטואיטיבית.

לדוגמא, מכירים את זה שבפייסבוק שואלים בקבוצות רכב ומוסכים “נדלקה לי נורה בלוח שעונים, מה זה אומר?” אז תשכחו מזה, אתם לא תצטרכו לשאול אף אחד, יש מסך שלם עם כל ההסברים על נורות אזהרה בלוח השעונים, כשכל לחיצה על הסמליל תציג לכם במה מדובר. גאוני. רוצים עוד משהו פשוט וחכם? ניתן להגדיר מספרי טלפון של שערי חניה ולהגדיר את הטווח מהשער, כדי שהמערכת תחייג אוטומטית ברגע שמתקרבים עם הרכב. בדקתי וזה אשכרה עובד. לזה תוסיפו ספר רכב עם אפשרות חיפוש, אפליקציות מוסיקה, וסאונד לא רע בכלל, והנה לכם מערכת מולטימדיה מצויינת. סוזוקי עשו בחירה חכמה מאד כשבחרו במערכת הזו.

מערכת מולטימדיה מצוינת, ושיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים. ויטרה 2019

אנחנו ממשיכים ביתרונות – לסוזוקי ויטרה החדש מושבים נוחים ונעימים, ובכלל, פנים הרכב פשוט ונעים. החל מחיפויי הבד דמוי הקטיפה בדלתות, דרך המושבים, וכאמור, מערכת המולטימדיה המדוברת, הדשבורד והקונסולה, נטולת התחכמויות מיותרות. הישיבה הרכב גבוהה עם שדה ראיה טוב. במרכז לוח השעונים ישנו מסך מידע צבעוני. אודה ולא אבוש שלקח לי מספר דקות להבין איך אני אמור לעבור בין המסכים השונים.

חיפשתי בין שלל הכפתורים על ההגה ומאחורי ההגה, על הקונסולה המרכזית ומתחת, ולבסוף מצאתי את התשובה. לחיצה על מוט פלסטיק קטן היוצא מלוח השעונים, אותו מוט קטן שישנו במכוניות מהעשור הקודם, שבדרך כלל היה מאפס את הTRIP. רגע, בשביל לדפדף בנתונים במסך אני אמור להוריד יד מהגה? אני תוהה כמה קשה היה להקצות עוד 20 סנטימטר של כבל חשמלי ולחבר את זה ללחצן בהגה.

מאחור, תנוחת הישיבה סבירה, אם כי מעט צפוף ורגלי הפעוט שישב במושב הבטיחות נגעו באופן קבוע בגב המושב הקידמי. בסיס הגלגלים הוא 2500 מ”מ בלבד, והצפיפות מעט מורגשת מאחור. יחד עם זאת, מרווח הראש היה יחסית טוב, ונשמר מרחק נאה מהגג. מאחור, תא מטען בנפח של 375 ליטר, מרווח מספיק לאחסן בו ציוד בנוחות. פירוק המדף התחתון ייתן לנו יותר עומק בתא ויפנה לנו מקום אחסון נוסף בתא המטען.

מנוע 1.4 ליטר טורבו עדיף מגרסת הליטר. סוזוקי ויטרה

סוזוקי ויטרה החדש התחדש גם בשני מנועי טורבו המחליפים את מנוע ה-1.6 המיושן והאטמוספרי. מנוע ה-K14C המוכר מהסוזוקי קרוסאובר בנפח 1.4 ליטר בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו, ובנוסף, מנוע K10C חדש בנפח 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, וגם הוא גם בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו. סוזוקי בחרו לייצר גרסת מנוע ליטר עם הנעה כפולה, אבל לא את גרסת ה-1.4 ליטר טורבו. אני מאמין שיש לכך סיבה טובה, אך היא אינה ברורה לי. אנו בחנו את מנוע ה1.0 ליטר עם הנעה קדמית, אך מי שירכוש את גרסת ההנעה הכפולה יקבל גם את בורר מצבים ALLGRIP 4X4, המשלב ארבעה מצבי נהיגה לבחירת הנהג – Auto, Lock, Sport ו- Snow ומערכת בקרת ירידה במדרון.

לחיצה על כפתור ההנעה גורמת לויטרה לרעוד. אמנם מנועי 1 ליטר בעלי שלושה צילינדרים ידועים ברעד קל, אך כאן הרעד מורגש בצורה ישירה, ובעמידה ברמזור הויברציות לא תמיד נעימות. זאת אחת הפעמים הבודדות ששמחתי שמערכת ה-START- STOP נכנסה לפעולה וכיבתה את המנוע בעמידה. לחיצה על דוושת הגז הניבה תגובה אנמית, ונראה היה שהמנוע מתקשה לסחוב את ה-1205 ק”ג, משקלו של הויטרה. גם משחק עם בוררי הילוכים מאחורי ההגה לא תמיד עזר, וגם בהילוכים השני והשלישי הויטרה הרגיש מתאמץ וקולני מידי. רק רגל כבדה על הדוושה הימנית גרמה לויטרה לנוע כמצופה, כשבהילוך הרביעי וצפונה הרכב הרגיש יותר נמרץ. בנסיעה מחוץ לעיר, בעזרת בקרת השיוט, ריככה את ההרגשה.

בזכות מרווח גחון של 18.5 ס”מ הרשתי לעצמי לרדת לאיזה שביל קטן. הויטרה ידע לרכך ולתת את תחושת ה”ריחוף” שיש בנסיעה בשבילים עולים ויורדים בשטח, אבל לא מעבר. אחת הסיבות לבחור ברכב בעל מנוע קטן, היא הציפיה לצריכת דלק טובה, לפחות סביב ה14-13 ק”מ לליטר. אני סיימתי את הנסיעה עם נתון צריכת דלק של 10.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת, ומדובר בנסיעת מבחן די רגועה. מרגיש שהרכב הזה גדול וכבד מדי למנוע הליטר.

ומה לגבי מערכות הבטיחות ברכב – יש מספר מערכות בטיחות ושבע כריות אוויר, אך אין אף מערכת בטיחות אקטיבית. את מערכות הבטיחות האקטיביות מחליף המובילאיי, שהוא מתריע מפני סכנות, אך לא מתקן טעויות בנהיגה באופן אקטיבי. ציפיתי לרכב חדש ממודל 2019, המגיע עם חיישנים קדמיים, למערכות בטיחות מובנות ואף אקטיביות. בהמשך הויטרה תגיע עם מערכות כאלה, כרגע, יש מובילאיי בהתקנה מקומית, וציון בטיחות ישראלי שירד מ6 ל5.

“באופנים רבים, עבודתו של המבקר קלה. אנחנו מסתכנים מעט מאוד ועם זאת נהנים ממעמד נשגב על אלה שנותנים את עצמם ושיפוטם לעצמנו. אנחנו חוגגים עם כל ביקורת שלילית, ונהנים לכתוב ולקרוא אותה…”. כך, שופך את הלב מבקר המסעדות בסרט רטטוי, סרט שראיתי בלופ אין סופי עם ילדי. לכן, כשאני כותב מבחן דרכים לרכב, אני עושה זאת במרבית הפעמים בדחילו וברחימו. בכל זאת, מי אני לעומת מהנדסים יפנים (במקרה הזה) שעמלו ימים כלילות ויצרו את הרכב? או כמו שהדמות של רותם סלע בארץ נהדרת אומרת :”מי שמך? מי שמכם?” מי שמי?.

נדירות הפעמים שאני חושב שעדיף היה שרעיון של מהנדס יישאר במגירה. מנוע ה-1.0 ליטר טורבו בסוזוקי ויטרה החדש חלש מדי לרכב הזה, ולכן הוא מרגיש לא נמרץ מספיק ואף עצל. 112 כוחות הסוס מתקשים להזיז את אותו בצורה יעילה או חסכונית. מצד שני, יש את עניין התמחור, ג’יפון במחיר 119,990 שקלים – סכום לא מדי גבוה עבור “ג’יפון” מעוצב וצבעוני, יפני, בעל מסורת ומוניטין טוב של שנים. מצד שלישי, וזה לפני שבחנתי את הויטרה בגרסת מנוע 1.4 ליטר טורבו, שלתחושתי יהיה טוב נמרץ ועדיף בהרבה, כדאי להוסיף עוד קצת כסף ולבחור ברכב  מרווח, חסכוני ומפנק יותר, עם מערכות בטיחות מובנות.

כן, אסייג, שאם בעתיד יתווספו לויטרה מערכות בטיחות מובנות, אקטיביות, והמחיר ישאר זהה, הרי שאז הרכב הופך כדאי יותר, וכדאי לשקול לרכוש אותו.

סוזוקי ויטרה ליטר – 119,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סוזוקי ויטרה החדש (2019) מנוע 1.0 ליטר – מבחן דרכים”

  1. אני קניתי סוזוקי ויטארה מנוע 1000 טורבו צריכת הדלק של סוזוקי ויטרה 2019. 1/14 מנוע שקט כוח מזדמן רוב הזמן אני מרוצה ממנו חסכוני מספק את הרשות של המשפחה נוח אמין שומר על המחירון חסכוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × two =