רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רכב צמוד חדש במערכת: מיצובישי אקליפס קרוס, הקרוסאובר החדש של מיצובישי אצלנו בסקירה ארוכה ומקיפה – עם פוסטים שבועיים שוטפים, סקירה וחוות דעת 

מיצובישי אקליפס קרוס – רכב צמוד סקירה ארוכת טווח באתר מלכת הכביש

רכב חדש הגיע למערכת מלכת הכביש – הקרוסאובר המדובר של מיצובישי – מיצובישי אקליפס קרוס. הושק אצלנו בארץ זמן קצר אחרי שהושק המיצובישי ASX, בפברואר 2018, ועל פי מיצובישי מוטורס, הוא הקרוסאובר הראשון של מיצובישי מתוך 6 רכבי פנאי – שטח הצפויים להיות מושקים בשנים הקרובות. האקליפס קרוס הולך לבלות איתי חודשיים ימים, זמן ארוך מספיק כדי להבין את הרכב לעומק; את הפונקציונאליות (שימושיות) שלו, את החוזקות וגם החולשות של הרכב הזה.

זו לא הפעם הראשונה שאני פוגשת ונוהגת במיצובישי אקליפס קרוס, מלבד מבחן דרכים, גם צילמתי סרטון וידאו עם הרכב בשנה שעברה, ולפני חודשיים ימים זו נכנסה לרשימת הפיינליסטיות של טקס בחירת רכב השנה – מלכת הכביש 2018, במקום העשירי המכובד מתוך 12 מכוניות טובות.

למה היא נכנסה לרשימה? כי מלבד ההתייחסות למכונית עצמה, אי אפשר להתעלם מהשינוי המרענן שמיצובישי עוברת:

אם בעיצוב – העיצוב החדש של מיצובישי הוא מעולמות רכבי הספורט, כלומר זוג של הומאז’ לרכב הספורט האייקוני ואהוב של מיצובישי – אקליפס ספורט.

באבזור הנוחות – תאורה ראשית מסוג LED עם כוונון אוטומטי, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מושבי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, תצוגה עילית צבעונית המציגה את מהירות הנסיעה, התראות של מערכות הבטיחות ונתוני נסיעה שונים.

במערכות הבטיחות המתקדמות האקטיביות – מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, עד למהירות של 80 קמ”ש בזיהוי כלי רכב נוסע ו-65 קמ”ש בזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בעלת מנגנון זחילה בפקקים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, ומערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור.

מלבד זה, האקליפס קרוס זכה בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP.

וכמובן במערכת ההנעה, חשוב לא פחות – מנוע חדש ומפתיע יש לומר, בנפח 1.5 ליטר טורבו עם 163 כוחות סוס, המספק תחושה של הרבה כוח זמין, מומנט של 25.4 קג”מ המושג ב-1,800 סל”ד, ונתון האצה של 9.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש. ליום יום של רובנו, הרי שמדובר בנתונים טובים שיספיקו לנסיעות בינעירוניות.

 

המיצובישי אקליפס קרוס נכנסה לרשימה כי מיצובישי הצליחה להפתיע, לייצר משהו אחר, רכב שנראה ומרגיש אחרת, וזהו לחלוטין צעד אחד גדול בכיוון הנכון. לתפיסתי, הטיעון הזה יחד הרכב הזה שווה מקום ברשימה המאד צפופה.

אז מה התכנון לחודשיים הקרובים? האקליפס קרוס “הולכת” ללוות אותי בנסיעות בינעירוניות לפחות 3 פעמים בשבוע, נסיעות של 150 קילומטר (ערד-תל אביב), וביום יום תהינה נסיעות קצרצרות לסידורים. באחד מסופי השבוע הקרובים אני הולכת לטייל איתה – טיול עם מספר משתתפים, לא טיול משפחתי ולא סטנדרטי. מבטיחה שיהיה צבעוני ומעניין מאד. פרטים בהמשך. מלבד זה מדי שבוע יתפרסם עדכון, כתבה, על הזמן שביליתי איתה, בה אנסה להתמקד בפיצ’רים ספציפיים, אבזור, מערכות, שימושיות, ואנתח אותם עבורכם ולהתרשמותכם.

מיצובישי אקליפס קרוס רכב צמוד – יצאנו לדרך.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס – סקירה וחוות דעת”

  1. מה דעתך על מושבי עור (בישראל…) ובמיוחד מושבי עור בצבע שחור וללא חורי אוורור – כמו שבאקליפס קרוס?

  2. היי אמיר, נכון לעונה היחסית קרירה, ולעובדה שקר לי כל הזמן גם ככה, הדלקתי את החימום למושב בכל תחילת נסיעה 😀

    סביר להניח שבקיץ, עם מכנסיים קצרים, הרגליים ידבקו למושבים, ואין אוורור במושבים באקליפס קרוס.
    ולגבי צבע העור, שחור או לבן, בחודשי הקיץ השמש תרתיח את שניהם.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − four =