שברולט קרוז החדשה (2016-2019) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

על הנייר, שברולט קרוז החדשה היא המכונית החזקה והמפתיעה בקטגוריה - קרוז חדשה לחלוטין ממה שהכרנו. אבל האם בעידן ה''ג'יפונים'' ועם תדמית בינונית של הדגם היוצא היא יכולה להצליח? - מבחן דרכים

שברולט קרוז 2018 מבחן דרכים

דייהולט

שיעור היסטוריה קצר: יצרן הרכב דייהו נקנה על מפעלו בקוריאה על ידי קונצרן ג’נרל מוטורס אי שם בתחילת המילניום והמותג ‘דייהו’ נמחק והוחלף ב’שברולט-קוריאה’. לאחר מאבקים משפטיים בין מספר יבואניות בארץ על הזכות לייבא את המותג שברולט-קוריאה, חברת UMI זכתה והחלה בשיווק המותג. UMI מצידה ייבאה דגמים כגון האופטרה והאבאו והקהל מצידו המציא את הכינוי ‘דייהולט’. מדובר היה במותג מדבקה מבחינת אנשי רכב רבים.

שברולט קרוז הפציעה לחיינו ב-2009 כמחליפת השברולט אופטרה ועשתה חייל לא מעט בליסינג. מאחר והתכנסנו לדבר על הקרוז החדשה ולא המוחלפת, לא נרחיב על הדגם היוצא במילים ורק אציין שהיא זכתה לאמינות כשל אשת נדל”ן שהסתבכה ועלתה לכותרות בשנים האחרונות. על הנייר מדובר ברכב שונה לחלוטין, עם עיצוב ומנוע חדש וחזק יותר. מדובר ברכב שונה לחלוטין כאמור ולכן, למרות ההיסטוריה שלי עם הקרוז היוצאת, אני מגיע טאבולה ראסה – ראש, דף ולב נקי.

דומה לקוריאנית יוצרה במקסיקו. שברולט קרוז

חסר פה חלון!

את הקרוז החדשה קיבלתי בצבע בולט. כחול קינטי מטאלי או כפי שאנחנו במשפחה קראנו לזה: כחול חליפת ג’ודו. היא יפה ומרשימה והאמת שמזכירה באופן מחשיד קוראנית אחרת. יש מצב שדייויד ליאון, המעצב של הקרוז התגנב למפעלי יונדאי או קיה והציץ? החשד התבטל ברגע שהבנתי שהיא בכלל מיוצרת במקסיקו, ויש לה רמיזות ונגיעות של אופל.

את העיצוב של הקרוז הקודמת (וזאת הפעם האחרונה שאני הולך לציין אותה) מאוד אהבתי. היה בה למרות הכל משהו אמריקאי, קווים חדים וישרים, יש שיחטאו ויגידו שהזכירה קאדילק CTS מוקטנת. הקרוז החדשה בעלת קווים עגולים ורכים, אם כי מאוד מחמיאים ונותנים עיצוב דינאמי ומרשים. גם כאן שמרו על שבכת גריל “אמריקאי” משושה החצוי לשניים, ונמתח לאחור יחד עם פנסי לד מאורכים. במרכזו של הגריל סמל הצלב הזהוב של המותג. העיצוב המעודן נמשך לכל אורכו ומסתיים בישבן עם פנסים גדולים הבולטים מעבר לגוף הרכב.

מעל, אנטנת כריש בגג וגם חלון… רגע, לא, אין חלון שמש בגג. בירור קצר מול נציג שברולט מעלה כי למרות שמדובר בדגם ברמת הגימור Premier הגבוהה ביותר, הנהג הישראלי לא יזכה לחלון שמש בגג. את הכל אוחזים צמיגי 225/45R17 בעלי חישוקי 17″ עם חישוקי סגסוגת בעיצוב Y.

תא נהג שברולט קרוז 2018
שברולט קרוז החדשה (2016-2019) מבחן דרכים

בתא הנהג ברמת הגימור הנ”ל תקבלו מושבים, דשבורד, משענת יד והגה מחופים פלסטיק דמוי עור עם תפירות ‘בייסבול’ עדינות. מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי, ובנוסף עם אופציית חימום מושב, לו ולמושב לידו. פנים הרכב מרשים ולמרות השינוי בכל פינה, עדיין מזכיר את הקרוז היוצאת (אני יודע שהבטחתי אבל לא הצלחתי להתאפק). אם היו מסתירים את הסמל על ההגה, הייתי מנחש שמדובר בקרוז כבר בניחוש הראשון, בגלל הקונסולה המרכזית בעלת פתחי מיזוג גדולים משני צידי מסך המדיה, כמו בדגם היוצא.

מדובר במסך המולטימדיה 7″ עם מערכת Chevrolet MyLink וממשק Apple CarPlay לסינכרון הסמארטפון. על ההגה תמצאו כפתורי שליטה לדפדוף במסך המידע שבלוח השעונים, הטלפון ושליטה על בקרת השיוט. מתחת למסך המדיה תמצאו את כפתורי המיזוג עם בקרת אקלים אלקטרונית, ולצידם כפתור התנעה KEYLESS (ברמת גימור זו בלבד). ידית ההילוכים מבצבצת ובעלת לחצני +- בראשה, לצורך העברת הילוכים בצורה ידנית (טיפטרוניק). בתחתית הקונסולה תמצאו שקעי USB וV12 בעלי כיסויים שנקנו ככל הניראה מחנות סטוק כלשהיא, אחרת אי אפשר להסביר את הזלזול של שברולט באיכותם.

מאחור, תנוחת הישיבה טובה, אם כי למרות המחסור בחלון שמש, ואולי זאת הסיבה שויתרו עליו, הגג קצת “יושב” על הראש לגבוהים מעל 180 ס”מ, אך מרווח הרגליים סביר. טעינת מושב הבטיחות וחגירת חגורות נוספות לנוסעים נוספים מאחור התגלתה כמשימה בלתי אפשרית, עקב בתי חגורה שקועים במושב.

שברולט קרוז ארוכה (4666 מ”מ) מהמתחרה המובילה בסגמנט מבית יונדאי, ועם בסיס גלגלים של 2,700 מ”מ זהה למתחרה, ואיך שהוא עדיין הרגישה לי צפוף מאחור. גם המחסור בפתחי מיזוג בלט לעומת המתחרות. תא המטען התגלה כיעיל ועם נפח טעינה סביר, למרות נפח קטן מהממוצע בקטגוריה, של 419 ליטרים.

תא נוסעים שברולט קרוז
תא מטען בנפח 419 ליטר. שברולט קרוז

על ציפיות ואכזבות

בחזית הקרוז החדשה מנוע חדש וחזק יותר. מדובר במנוע 1.4 טורבו בנזין עם הספק של 153 כ”ס המושגים ב-5600 סל”ד ומומנט של 24.4 קג”מ. אין מדובר במנוע 1.4 טורבו שהכרנו מדגמי שברולט או אופל אחרים, אלא במנוע חדש, חזק ב-13 כ”ס יותר ממנוע 1.4 הקודם (עם הספק של 140 כ”ס). מנוע הטורבו בנזין החדש והחזק משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. בקטלוג מבטיחים לנו גם תאוצה מ-0 ל100 ב-7.7 שניות. עד כה נשמע מצויין.

לחיצה על הכפתור (או בשלט הרכב, המאפשר הנעה מרחוק) מניע את הרכב. הנעה מהשלט נפוצה באמריקאיות, לא באמריקאיות וואנאבי, או קוראניות/מקסיקניות, אבל אין ספק שזה נוח ומאפשר לקרר בעזרת המזגן את המושבים השחורים, דמוי עור שסופגים את חום השמש בטירוף, לפני הכניסה לרכב. אני מתיישב בכיסא הנהג, התנוחה טובה והאמת שהמראה הכללי די משדר יוקרה. לא עמוס מידי ולא פשוט מדי. אני שם ידיים על ההגה ומרגיש מאחור לחצנים. לא, אלו לא שיפטרים של הילוכים, אלא שליטה על מערכת המדיה… כמעט.

בלם היד בצורת דוושה, קשיח לתפעול, ממוקם בצד שמאל. מקווה שהקשיחות קשורה לכך שמדובר ברכב חדש ובהמשך הזמן יתרכך, אחרת אפשר לוותר על אימון הסטפר במכון.

מנוע דינאמי, אך לא מרגש. שברולט קרוז

לחיצה על דוושת הגז והקרוז החדשה מרגישה נמרצת וזריזה, אבל, לא באמת מעניקה תחושה חזקה כפי שציפיתי. כאילו 30 סוסים הלכו לאיבוד עוד באוניה בנמל. אני עובר לכביש המהיר ומנסה לראות אולי שם הקרוז תתעורר, אך גם כאן התחושה לא מספיק חזקה. שלא תבינו לא נכון, הקרוז זריזה והתחושות הרבה יותר דינמיות מהדגם הקודם, אבל משהו מעיב, מערפל, את התחושה החזקה שציפיתי שתהיה. אולי זאת התיבה החדשה, אולי זה עודף משקל לעומת המתחרות אבל משהו בכח איפה שהוא בדרך הלך לאיבוד. גם הזינוק מהמקום לא באמת מרגיש דינאמי. כלומר הרכב  זריז, אבל חסרה תחושה טובה, מיוחדת.

אני עוצר ברמזור כדי לתהות בעניין, ומערכת הStart-Stop מדוממת את המנוע ועוזרת לי לחשוב. עם כל הכבוד לחיסכון בדלק, חם בחוץ ובלי מזגן קשה לחשוב, ולאבוני, אין בשברולט קרוז אופציה לביטול המערכת. ביג NO NO. הרמזור מתחלף לירוק ואני עובר לנהיגת טיפטרוניק, כאמור באמצעות לחצני ה+-  בראש ידית ההילוכים. התפעול הידני לא מסייע ליהנות מהנהיגה, אפילו קצת מסורבל, ואני מוותר על העניין בהמשך. הקרוז משייטת ומרגישה יציבה על הכביש, כל עוד לא דורשים ממנה יותר מידי, אם כי ישנה תחושה מעט רכה וקופצנית בכבישים פחות איכותיים. בידוד רעשי הרוח סביר, בעוד רעשי נסיעה מכיוון הצמיגים קצת מורגש, יתר על המידה.

מבחינת בטיחות, שברולט קרוז החדשה נשארה קצת מאחור לעומת המתחרות. אמנם תמצאו פה לא פחות מ-10 כריות אוויר, מצלמה, חיישני רוורס ומובילאיי (בהתקנה מקומית), אך, לא תמצאו בה מערכות אדפטיביות/אוטונומיות מובנות, מקוריות, כגון התרעה ו/או תיקון סטיה מנתיב, בלימת חרום או התרעה על “שטח מת” במראות, שכל כך חסרה בקרוז החדשה, בשל מיקום מראות הצד. הקרוז קוטפת ציון בטיחות ישראלי – 6, ציון שממקם אותה במקום טוב באמצע.

בסיום, צריכת הדלק עמדה על 13 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת. לא רע בכלל למבחן מאומץ כל כך. בנסיעה רגועה ניתן להשיג עוד כמה ק”מ למיכל.

מחיר שברולט קרוז טורבו - 134,900 ש"ח

חזרה בתשובה

הקרוז החדשה כנראה עברה בבית חב”ד הקרוב, היא התחזקה ואף עשתה תיקון.
היא הצליחה ברגעים רבים להשכיח ממני את הדגם הקודם באמצעות המנוע והגיר החדשים, התנהגות כביש משופרת ועיצוב ומראה איכותי ודינאמי. על הנייר, היא החזקה בקטגוריה, אם זאת, זה נישאר על הנייר בלבד. היא לא באמת הצליחה לרגש או לגרום לי להאמין למספר כוחות הסוס הרשומים ברישיון הרכב.

מחירה של השברולט קרוז החדשה ברמת הגימור שנבחנה עומד על 134,900 ₪, לא מעט כסף. מה שממקם אותה בתחרות קשה מול מתחרות ראויות בסגמנט, כולל סגמנט ה-SUV הפופולארי כיום. בשילוב ההיסטוריה שלה והתדמית הלא טובה של הדגם היוצא, אנשי שברולט יצטרכו לעבוד קשה כדי למכור אותה בשוק הפרטי. משימה לא פשוטה כלל.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 14 =