אאודי A5 ספורטבק 35 TFSI (מתיחת פנים) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אאודי A5 ספורטבק 35 TFSI
אאודי A5 ספורטבק 35 TFSI מתיחת פנים 2020

 

אאודי A5 היא מכונית שמדברת אליך דרך העיניים ומשם ישירות ללב, אבל אם עוצרים שנייה לחשוב, במיוחד על המחיר, יכול להיות שתעצור לחשוב – האם יש מתחרות טובות יותר במחיר אחר? ואיך נועה קירל קשורה לזה?

 

איך אני נראית? מיליון דולר!

פורים בתקופת קורונה. חוסר הוודאות שורר באוויר. לא יודעים אם הילדים יתחפשו או לא, וגם הילדים לא סגורים אם להתחפש ולהשקיע, או שימשיכו מהמיטה ישר לזום עם פיג’מת הוואנזי שלהם. לפחות מזג האוויר מחייך, וגם אני, בידיעה שקיבלתי לידי את האודי A5 ספורטבק, מכונית הקופה וואנבי 5 דלתות מבית אאודי, לאחר שעברה מתיחת פנים.

האאודי A5 מכונית יפיפיה. אולי אף בין הדגמים היפים של אאודי, לדעתי. עוד שהוצגה אי שם בשלהי 2016, העיצוב שלה תחת ידיו של וולטאר דה סילבה היה נראה ייחודי, בטח למכונית קופה יוקרה. יש ב-A5 קסם, ומראה שקשה מאוד להסיר ממנו את העיניים. המראה ה”ספורטבקי” שלה נמתח לכ-4757 מ”מ, עם קימורים לכל אורכה ובתוספת חישוקי ה-19″, ופסי כרום התוחמים את החלונות, ה-A5 מקבלת צדודית מוחצנת למדי עבור מכונית-מנהלים-יוקרה-חמש-דלתות.

בחזית, גריל היהלום החדש, גדול ותחום בפס כרום וזוג פנסי Martix Led מהממים בעלי איתות דינאמי. אותו איתות דינמי נקבל גם ביחידות התאורה מאחור. נחזור לחזית – זוג בתי מנורות ערפל גדולים בעלי מסגרת כסופה ומכסה מנוע עם ניפוח קל, במרכזו, מוסיפים למראה הייחודי. מאחור, בנוסף ליחידות התאורה היפיפיות נמצא גם זוג פתחי מפלט גדולים וכסופים בתחתית, ואנטנת כריש בקצה הגג.

 

אודי A5 ספורטבק, מראה חיצוני מסובב ראשים

 

רכב המבחן הגיע עם חבילת אבזור נוספת לרמת גימור Luxury, הכוללת מלבד אותם חישוקי 19″ (במקום 18″) וצמיגים בעלי חתך 255/35, גם דברים שהיינו מצפים שיהיו כבסיס, בוודאי ברמת המחיר של הרכב, עליה אדבר בהמשך. מה למשל? חבילת האבזור כוללת בנוסף, גם בקרת שיוט אדפטיבית, חבילת דיפוני עור פנימית, Audi Smartphone Interface , אותו ממשק מולטימדיה, מערכת שמע של Olufsen & Bang ולוח שעונים דיגיטאלי virtual Cockpit. כל התענוג הזה עולה תוספת של 26,200 ₪. לא מעט.

הרכב שבידנו כאמור כולל את כל זה, ואכן, פנים הרכב עשיר מאוד – בפתיחת הדלת חששתי לרגע ששברתי את הידית, מאחר והיא כולה מתרוממת מעלה ויוצאת מגוף הרכב. אך אל חשש, זהו אלמנט עיצובי. בתא הנהג והנוסעים דיפוני עור חומים שהשתלבו נהדר עם הצבע השחור של רכב המבחן. הכניסה למושב נמוכה כמו שאמור להיות ברכב ספורטבק, עם ספי אלומיניום במסגרות הדלת. המושבים חשמליים עם זיכרון למצב המושב של הנהג. חלונות הרכב ללא מסגרת תוחמת, מה שמוסיף למראה הספורטיבי. וסגירת הדלת משמיעה מעין יניקת ואקום, לצורך אטימה נוספת.

פנים הרכב מורכב מחומרים איכותיים, אינני ממלטפי הדשבורד, ובכל זאת מגע של חיפוי גומי רך בחלקו העליון התגלה כנעים למגע. את הדשבורד חוצה פתחים מיזוג ארוכים לכל אורכו. איכות ההרכבה המעולה של אאודי מתבטאת גם כאן.

 

אודי A5 דשבורד
אודי A5 ספורטבק תא נהג

 

אודי A5 מולטימדיה
מסך מולטימדיה מרשים בגודל 10.1″

 

במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה מרשים בגודל 10.1″, דרכו ניתן לשלוט על מגוון פונקציות, החל מתאורת אווירה פנימית, דרך מערכות הבטיחות של הרכב, מצבי נהיגה, ועוד ועוד. וכולל גם חיבור ל-Android Auto  ו-Apple Car Play באמצעות כבל המחובר לפתח USB שמתחת למשען היד הגדול והמרכזי או מתחת לבקרת המיזוג. בקרת המיזוג אגב היא שילוב של לחצני טאצ’ יחד עם לחיצה להפעלה, ובעלת שלושה אזורי מיזוג כולל למושבים מאחור. 

המושב האחורי רחב גם כן, עם בסיס גלגלים של 2829 מ”מ, ומאוד מרווח, אם כי, המושב האמצעי לא היה הכי נוח לנוסע בוגר שהתיישב במרכז, בשל מבנה המושב, וגם בשל יחידת התאורה הבולטת בגג המשתפל שממוקמת באמצע, מעל מושב זה. גם ההנמכה לטובת חלון הגג לא תורמת כאן למרווח הראש, אבל רציתם רכב ספורטבק, אז זה המחיר.

 

מרווח הראש לא אידאלי בשל תצורת הספורטבק והסאנרוף

 

מאחור, תא מטען נפתח ונסגר באופן חשמלי, ומאחר ומדובר בתצורת 5 דלתות, מקבלים פה נוחות טעינה בתא מטען מרשים למדיי, בנפח של 465 ליטר, בעל רשתות, ווי עגינה ופתח גישה מהמושב האחורי, אמצעי לטובת מגלשי סקי למשל.

אין ספק שהאודי A5 נראית מיליון דולר, כמאמר המשוררת הלאומית נועה קירל. היא סקסית וקרבית, ובעלת מראה שגרר לא מעט תגובות ומבטים מהרגע שאספתי אותה.

 

כבשה בעור זאב?

 

כבשה בעור של זאב

המלצה חמה, שבו שניה לפני שאתם קוראים את השורות הבאות. אודי A5 מגיעה לארץ בשתי גרסאות מנוע – 35 ו-40. בעוד ה-“40” מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר, 204 כ”ס, הגרסה הנבחנת, ה-“35”, מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ”ס. כן קראתם נכון, אין פה טעות – מנוע TFSI בנפח 2 ליטר, 4 בוכנות, עם 150 כ”ס ב-4000 סל”ד ו-27.5 קג”מ שזמינים כבר ב-1300 סל”ד. מיהרתי לפתוח את תא הכפפות לחפש את רישיון הרכב, אולי יש פה טעות, אבל גם שם הופיעו הנתונים.

אם תהיתם ההאצה מ-0-100 קמ”ש אורכת כ-9.2 שניות. כן, אולי היא נראית קרבית וספורטיבית, אך היא רחוקה מאוד משם, לפי הנתונים היבשים. עכשיו נשאר לבדוק איך באמת היא זזה, עם כל ה-1.585 טון שלה. מיד נבדוק. אגב, מלבד המנוע, קיימת מערכת היברידית “מיילד הייבריד” שנכנסת לפעולה במצב שיוט, ובעצם מניעה את הרכב על חשמל, mild hybrid electric vehicle – mhev, לטובת שיפור צריכת הדלק, בעת שילוב מערכת ה-Start-Stop, וגם מערכת לאחזור אנרגיית בלימה, בכדי לטעון את מצבר הרכב ובטריית הליתיום-יון, שמאפשרת את הנסיעה החשמלית במצב שיוט.

 

אודי A5 ספורטבק חוות דעת

 

אודי A5 מנוע וביצועים
מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ”ס. לא מספיק

 

אני מכוון את המושב החשמלי, מניע בלחיצת כפתור ולוח השעונים הדיגיטאלי נפרש לפני. מדובר ב-Virtual Cockpit עם אפשרות למשחק והגדרות מצב התצוגה. אני בוחר בצבע  הלבן לתאורת אווירת פנים, רגוע כזה… פס תאורה אדום ספורטיבי לא נראה כל כך רלוונטי לרכב הזה או הפנים שלו. לפחות ידית ההילוכים ב-A5 נשארה רגילה, ולא מתג או חוגה. תיבת ההילוכים אגב, S-tronic עם 7 הילוכים. יש פה גם שיפטרים מאחורי ההגה, לטובת חווית נהיגה ספורטיבית. 

אני משלב להילוך אחורי ומגלה שלפחות על מצלמת רוורס לא חסכו. השעה שעת בוקר מוקדמת והכבישים ריקים. למרות תנוחת הישיבה הנמוכה, זווית הראייה טובה, וגם המושבים נוחים ואוחזים. ברמזור הראשון אני מגלה שמערכת ה-Start-Stop פועלת בצורה לא נעימה, אולי מאחר ומדובר במנוע שעדיין קר, אולי בגלל שמדובר בסוללה של 12 וולט ולא 48 וולט. זה פחות מעניין אותי עכשיו, ואני מכבה את המערכת הזאת. יורד במחלף ועולה לכביש 6.

לחיצה על הדוושה והאודי A5 טסה קדימה. התגובה פנטסטית. רגע מה הולך פה? אני ממשיך עם משחקי ההאצה וה-A5 כאילו לא שמעה שיש לה רק 150 כ”ס ומגיבה ממש לא רע. מתברר שהשילוב של כוחות סוס ומומנט בסל”ד נמוך גורמים ל-A5 ספורטבק להאצה טובה ואפילו דינאמית. רק חסר פה את הבוסט או הקיק שמרגישים ברכבים חזקים, בעיקר בגב ובאזור הבטן, אבל תחושת הנהיגה ספורטיבית, במיוחד עם נגינה על השיפטרים להעברת הילוכים (מצב M בעיקר). 

אודי A5 מחיר
אודי A5 ספורטבק מחיר 362,200 ₪ כולל חבילת אבזור

 

גם ההיגוי המדויק והאחיזה העוד יותר מהודקת שה-A5 ספורטבק זוכה לה, מוסיפים לתחושה הכללית. בחירת מצב נהיגה דינמי (ישנם שלושה מצבי נהיגה) גורם להחלפת הילוכים ממושכת יותר, ובסל”ד בינוני, סביב ה-3500 סל”ד המנוע במיטבו, אם כי לחיצה על הדוושה במהירויות גבוהות וסל”ד גבוה גורמת לצלילי מנוע שאינם נעימים, ונשמע שהמנוע מתאמץ, גם אם הוא לא כזה באמת. עדיין, חשוב להדגיש שמי שרוצה ריגוש ונהיגה יותר ספורטיבית יצטרך לחשוב על דגמים יותר ספורטיביים של המותג, או הגרסה החזקה יותר של ה-A5.

יש פה שלל מערכות בטיחות, החל מבקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות ומנגנון זחילה בפקקים, דרך ניטור מרחק מלפנים, עם בלימת חירום אוטומטית במצבי חירום, מערכת לזיהוי “שטח מת”, חיישני רוורס חניה קדמי ואחורי, ומערכת בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב שלא עבדה לי במשך כל המבחן, למרות שבדקתי בתפריטים ותתי התפריטים שאאודי אוהבים לעשות, שהיא “מאוקטבת” ופועלת, ולמרות חיווי שהופיע בצג הדיגיטאלי, המערכת לא התריעה ולא תיקנה סטייה מהנתיב. הפעלת בקרת השיוט, מסורבלת ונעשית ע”י אותה ידית מאחורי ההגה, שמאלצת בעיקר להפעילה בעזרת חוש המישוש ופחות הראיה, אבל לפחות היא עבדה מצויין.

 

המכונית שהתחפשה?

תקופת קורונה לא פשוטה ממשיכה ללוות את חיינו. הימים ימי פורים ומתברר שלא רק בפורים או בקורונה שמים מסכות. אפשר להיות זמר במסיכה ואפילו מכונית מתברר. מדובר במכונית שרק התחפשה לספורטיבית. זוכרים שביקשתי לשבת לפני שסיפרתי לכם על המנוע? שבו שניה שוב בבקשה. מחיר אודי A5 ספורטבק מתחיל ב-336,000 ₪. קראתם נכון. תוסיפו את חבילת ה-Luxury, ומחיר הרכב שבידינו עומד על 362,200 ₪. המון כסף בשביל רכב שאולי נראה מעולה, אבל משחק יותר בנדמה לי.

אני בטוח שיש לא מעט רכבים אחרים, שנותנים כוח וביצועים טובים יותר באותו סגמנט, גודל או יוקרה, ואפילו באותו קונצרן (אהמ…אהמ… סקודה סופרב L&K 4X4), המשאירים לא מעט עודף בכיס, ממחיר האאודי A5  ספורטבק. 

צריך לאהוב ממש את מותג אאודי בשביל לשלם כזה סכום על רכב שאמנם מעוצב מדהים אבל בעל ביצועים דיי פושרים. ותסלח לי נועה קירל, אולי היא נראית מיליון דולר, אבל הביצועים רחוקים מכך. וזה בדיוק הסיפור של ה-A5 ספורטבק. שום מכונית שרק מתחפשת לספורטיבית לא מצדיקה תג מחיר שכזה, גם אם יש עליך סמל 4 טבעות.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 9 =