אודי אי טרון 2023 מתיחת פנים ושם חדש מ-599,500 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי אי טרון מתיחת פנים 2023

 

צ’מפיון מוטורס, יבואנית אודי, החלה בשיווק מתיחת הפנים ל-SUV הפרמיום החשמלי, אודי e tron, תחת שם חדש: 55 Q8 e-tron ב-2 גרסאות: הקלאסית (599,500 ש”ח), וה-Sportback (619,500 ש”ח)

 

לאחר הצלחת דגם האי טרון בישראל בתחילת 2019, אודי משיקה את מתיחת הפנים ה-e tron. הרכבים בתצורתם העדכנית מציגים חבילה שלמה ל-SUV חשמלי באיכות פרמיום, וכוללים מגוון שדרוגים משמעותיים, ובראשם טווחי נסיעה עירוניים גדולים משמעותית, עד 557 ק”מ לגרסה הקלאסית, עד 564 ק”מ לדגם ה- Sportback שתיהן באבזור חבילת luxury (ע”פ נתוני WLTP), תוך שימוש בטכנולוגיית סוללה חדשה בעלת קיבולת וקצב טעינה מהירה (DC) טובים יותר, מקדמי גרר משופרים, אבזור פנים עשיר יותר החל מרמת הכניסה, תא נוסעים בממשק טכנולוגי עדכני, ומגוון נרחב של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

55 Q8 e-tron
שם חדש: 55 Q8 e-tron

 

מידות

ה-e-tron Sportback Q8 נהנה מאלמנטים עיצוביים חדישים לצד מימדים נדיבים. כיאה לסגמנט הוא מציע מרווח רחב ושימושי, אורכו 4,915 מ”מ, רוחבו  1,937 מ”מ, גובהו  1,633 מ”מ ובסיס הגלגלים בן 2,927 מ”מ. 

מהיבט עיצוב, ל-Q8 e-tron שתי גרסאות מרכב נפרדות עם אופי מובחן, כאשר לגרסת ה-Sportback מרכב קופה בעל חמש דלתות ומראה דינמי וספורטיבי. 

העיצוב בחלקו הקדמי של הרכב מתחדש בסבכה בולטת יותר, גריל מעוצב וכונסי אוויר גדולים יותר, ובאחורי הרכב, להב הנמצא מעל לדיפיוזרים האחוריים, המבטאים את ההתקדמות השיטתית של שפת העיצוב החשמלית ומדגישה את DNA ה-SUV של הרכב. 

הדגם מציג את הזהות החדשה של המותג עם לוגו פרמיום ארבע טבעות בשני מימדים, כאשר שם הדגם מתנוסס בצידי הרכב על קורת ה-B. הרכב מעוטר בסבכה ב-3 מימדים, כאשר ה”מסכה” מסביבה מקשרת בין הפנסים. גג הרכב הוא פנוראמי חשמלי, בחלקו הקדמי פגושי Advanced, בתוספת חבילת עיצוב High Gloss וחישוקים בעיצוב 5 זרועות דינאמי ו- 20″. 

חבילת ה-Luxury משדרגת את החישוקים (ב-2 הגרסאות) ל-15 זרועות 21″ והיא כוללת, לראשונה ברכבי Audi , גם תאורת LED ללוגו הקדמי.  

יחידות התאורה מצוידות בטכנולוגיית Martix LED. טכנולוגיה זו מאפשרת “מיסוך” אוטומטי של הרכבים ממול או רכבים מלפנים במצב “אור גבוה”. טכנולוגיית ה-Matrix יכולה לזהות ו”למסך” מספר רכבים בו זמנית, ובעצם מאפשרת תאורה מרבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך. בנוסף, טכנולוגיה זו מאפשרת התאמה של אלומת האור במצב של “אור דרך”. כלומר, כאשר הרכב פונה, אלומת האור משתנה ולמעשה “מעתיקה” את צורת הפנייה (עקומה), על בסיס הסיבוב של גלגל ההגה. בכך המערכת מספקת יותר אור במהלך פנייה מאשר תאורת הלד הבסיסית. 

 

audi 55 Q8 e-tron
אודי Q8 55

 

לאודי Q8 e-tron  בחבילת אבזור luxury טווח נסיעה עירוני מירבי של עד 557 ק”מ* בטעינה אחת של הסוללה ולאודי Q8 Sportback e-tron  טווח נסיעה עירוני מירבי של עד 564 ק”מ* (נתוני WLTP).

הרכב מציג אווירודינמיות משופרת בזכות כוונון תריסים דינמי משתנה, הגדלת כונסי האוויר וספוילרים הממוקמים לפני הגלגלים לשיפור זרימת האוויר סביבם. בנוסף, הוא מציג הפחתה משמעותית במקדם הגרר של גרסת הבסיס מ-0.28 ל- 0.27 בלבד, ושל גרסת ה-Sportback מ-0.26 ל-0.24.

הרכבים מצוידים במנועים חשמליים הממוקמים בשני סרני הרכב, כאשר לשתי הגרסאות הספק מירבי של 408 כ”ס ומומנט של 67.7 קג”מ (במצב Boost) בהנעת Quattro עם סוללות ליתיום יון משודרגת, בקיבולת של 106 kWh, עם יכולת טעינה מהירה (DC) ב-170 kWh. 

הסוללה מתהדרת בטכנולוגיה חדשה שמאפשרת 20% יותר אנרגיה דחוסה עבור אותו גודל של חלל הטענה לסוללה.

נתון התאוצה מ-0 ל-100 במצב Boost עומד על 5.6 שניות. בנוסף, הדגם מאובזר במתלי אוויר אדפטיביים ובהיגוי פרוגרסיבי.

 

אי טרון 2023
תא נוסעים אודי אי טרון 2023

 

החלל הפנימי של ה- Audi Q8 e-tron מציג את תא הנוסעים הידידותי והטכנולוגי, באבזור עשיר המספק את חווית המשתמש החדשנית של Audi. 

הוא כולל כסטנדרט שלושה מסכים בתא הנוסעים: שני מסכי מגע מתקדמים עם ממשק MMI Touch, מסך עליון בגודל 10.1″, ומסך תחתון  בגודל 8.6″, ומסך נתונים (לוח מחוונים דיגיטלי) Audi Virtual Cockpit בגודל “12.3, כולל מערכת ניווט מקורית.

תא הנוסעים מצויד במערכת שמע Audi sound system עם 10 רמקולים בהספק 180W, ממשק BT, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 איזורים, מראות חיצוניות מתקפלות, מתכהות ומתכווננות חשמלית עם חימום וזיכרונות, מושבים קדמיים מתכווננים חשמליים עם תמיכה לגב התחתון ואפשרות לחימום, זיכרונות לכיוון מושב נהג, הגה 4 זרועות עם שליטה על מערכת המולטימדיה, Audi Phone Box לטעינה אלחוטית לטלפון הנייד, ריפודי עור  משולב, חבילת תאי אחסון, דיפונים בגוון אפור גרפיט, חיפוי עור פנימי Leatherette, חבילת תאורה פנימית מורחבת, ספי דלת בגימור אלומיניום, ותאורת LED Welcome Lights בעת פתיחת הדלתות.

בנוסף לכך, חבילת Luxury כוללת מערכת שמע B&O עם 16 רמקולים בטכנולוגיית 3D Sound בהספק 705W, אוורור למושבים הקדמיים, מושבי Contour קדמיים מתכווננים חשמליים עם תמיכה לגב התחתון וזיכרונות, ריפודי עור Valcona, ספי דלת מוארים בגימור אלומיניום וסגירה רכה (servo) לדלתות הרכב, וכאמור, חישוקי 21”, ותאורת LED ללוגו הקדמי.

המפרט הבטיחותי של ה-e-tron  Q8 נרחב החל מרמת הכניסה, וכולל מגוון מערכות בטיחות מתקדמות: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח מת, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת עזר לסיוע בכניסה לצומת ולמניעת התנגשות מאחור, מצלמות היקפיות 360,  מערכת למניעת סנוור, חיישני חנייה היקפיים עם חיווי ויזואלי ו-6 כריות אוויר.

 

מחירים

 

אודי Q8 e-tron 55 במחיר: 599,500 ש”ח, בתוספת אגרת רישוי של 558 שקלים.

אודי Q8 e-tron Sportback 55 במחיר: 619,500 ש”ח, בתוספת אגרת רישוי של 558 שקלים.

 

* כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים.  אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה וצריכת אנרגיה. כמו כן, פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש, מזג אוויר, תנאי הדרך ועוד.

** אפשרות החיבור למערכת המולטימדיה והיקף השימוש בה תלויים ביצרניות המכשיר הסלולארי ובאפליקציות השונות. ייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר הינן תלויות ביצרן או יבואן הרכב ואינן באחריותם.

*** מערכות העזר והבטיחות המותקנות ברכב נועדו לסייע לנהג במגבלות המערכות ולא נועדו להסיר מאחריותו של הנהג.

 

חשמלית ספורטיבית יוקרתית: אודי אי טרון GT e-tron – סקירה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =