בא לעבוד: טויוטה פרואייס סיטי 7 מקומות – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי 7 מקומות

 

המסחרית של טויוטה עומדת למבחן דרכים, והפעם בתצורת 7 מקומות, ששונה מעט מתצורת ה-5 מקומות. למה התחברנו? למה לא? ובעיקר, למה המבחן הזה נגמר בהתרגשות?

 

נדיר להשיג במחוזותינו רכב עבודה אמין שיבלה פחות במוסך ויותר בעבודה. כל בעל עסק יודע שרכב עבודה שעומד במוסך הוא הפסד כפול – גם עלויות תיקון, וגם הפסד ימי עבודה, לכן, כשבעל עסק, עצמאי או חברה, מחפשים רכב תפעולי, הם יעדיפו לבחור ברכב ש”יטחן” עבודה, ופחות את הכיסים.

לשם כך, טויוטה השכילה לשווק, לפני כמה שנים את טויוטה פרואייס סיטי, והשכילה עוד יותר, לשווק אותו בשתי תצורות – חמישה מושבים ושבעה מושבים, כאשר האחרון הוא תצורה נדירה במחוזותינו לרכבים מסחריים. טויוטה פרואייס מבוסס ומיוצר בשת”פ עם פיג’ו, סיטרואן, טויוטה ואפילו פיאט רחמנא ליצלן.

דגם תצורת ה-7 דלתות מעוצב יפה יותר ו”בא טוב” בעין, מדגם ה-5 דלתות, עם חזית מעודנת יותר, לכיוון מכונית  משפחתית, (ייתכן שמאחר בתצורה הזאת גם מכוונים לשוק המוניות). החזית בצביעה מלאה, כולל הפגוש התחתון, להבדיל מפגוש פלסטיק שחור פשוט ב-5 דלתות. גם הצד כולל דלתות הזזה, ללא פלסטיקה שחורה זולה, ובעלי פסי עיטור דמוי כרום. אגב צביעה, הטויוטה סיטי משווק בצבע אחד בלבד – צבע לבן. גרסת ה-7 מקומות ארוכה יותר, ואם ה-5 דלתות עומד על אורך כולל של 4.403 מ’, גרסת ה-7 מקומות, אורכה 4.753 מ’, הפרש של 35 ס”מ משמעותיים.

 

טויוטה סיטי מחיר
טויוטה פרואייס סיטי 5 מקומות מול 7 מקומות

 

פנים הרכב מודרני, אך כזה שצפוי שנפגוש ברכבים מסחריים, כשהפלסטיקה השחורה אפורה “חוגגת” בכל מקום, יחד עם זאת, היא בנויה כך בשביל לשרוד בעבודה מאומצת, ולאורך זמן. יש במרכז מסך צף / עומד במרכז הדשבורד, בגודל 8″, די פשוט, עם לא יותר מדי אפשרויות ועם אופציה לחיבור לנייד, עם תכנת Waze, שבימי המלחמה בה אנו נמצאים מיותרת, מאחר ושזו הראתה שאנחנו מטיילים בביירות.

 

טויוטה רכב עבודה
בסיסית ושימושית. טויוטה סיטי
טויוטה CITY
מושבים נפרדים בתא הנהג. טויוטה סיטי
טויוטה רכב עבודה
מקומות אחסון לרוב

 

מושב הנהג והנוסע שלצידו גדולים ואוחזים, פרט חשוב למי שהרכב ישמש אותו שעות רבות במהלך היום. הישיבה יחסית גבוהה, ובזכות השמשה הקדמית הגדולה יש פה גם שדה ראייה מצוין. יש שפע של מקומות אחסון, החל מ-2 תאים לבקבוקים וכוסות, ליד בלם היד, תאים לבקבוקים גדולים בדלתות, ואף, תא שמשתרך לרוחבו של הרכב, מעל הראשים של הנהג והיושב לצידו.

 

טויוטה פרואייס סיטי מידות
טויוטה פרואייס סיטי תא מטען
טויוטה סיטי 7 מקומות
קיפול השורה השלישית. טויוטה סיטי

 

עם בסיס גלגלים של כמעט 3 מטר (2.975 מ’ ליתר דיוק), יש בפרואייס שפע מקום ליושבים מאחור, בשורה האמצעית וגם השלישית, עם גישה קלה לשורה האחרונה, רבות בזכות קיפול מושב ודלת הזזה ענקית (הכל בתפעול ידני ולא חשמלי). תא המטען נפתח עם דלת אחת גדולה מאחור בעלת חלון אחורי ענק שמאפשר שדה ראיה גדול ובטיחותי לאחור, אך אם לא תסתדרו, יש גם מצלמת רוורס בנסיעה לאחור (התקנה מקורית ולא מקומית).

המושבים מאחור פחות נוחים מהקדמיים, ומרגיש שהיה צורך בעוד 2 ס”מ עובי של הספוג במושב, לנוחות טובה יותר. יחד עם זאת, כל נוסע יכול להתרווח לו במושב, בזכות המושבים הנפרדים. השורה השלישית מתקפלת בלחיצת כפתור לעבר השורה האמצעית, ומאפשרת להגדיל את תא המטען באופן משמעותי, ואף ניתנים לפירוק ושליפה. בקיפול השורה האמצעית נקבל שטח הטענה עד נפח של 2693 ליטר. בהחלט מרשים ופרקטי למי שצריך לבצע העמסות גדולות.

 

טויוטה סיטי 2024
מנוע דיזל 1.5 ליטר. טויוטה סיטי

 

יחידת הנעה

 

בחזית הרכב, תחת מכסה המנוע, ישנו מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר, כאשר בעבר שווק הסיטי עם מנוע 1.2 ל’ בנזין. זהו מנוע 5wz-hv טורי, 4 צילינדרים, בעל הספק של 130 כ”ס, המשודך לתיבת הילוכים עם 8 הילוכים, לטובת חיסכון בדלק וביצועים טובים יותר. בנוסף, על מנת לחסוך עוד קצת גם בסולר וגם בפליטת גז Co2, יש פה מערכת Start-Stop.

בשורה נוספת היא מערכות הבטיחות ברכב, שהחלו לזלוג בשנים האחרונות גם למסחריות, וטוב שכך. בכל זאת, מדובר בנהגים שמבלים את מרבית היום בכבישים. כך, נוכל למצוא מערכות בטיחות סמי-אוטונומיות ואוטונומיות, הכוללות מערכת זיהוי קדם התנגשות מלפנים עם בלימת חירום וזיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, מערכת התרעה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, ומערכת זיהוי תמרורי דרך. בנוסף, הטויוטה סיטי מאובזרת בשש כריות אוויר, כולל אחת לברכי הנהג.

ביצועי הטויוטה סיטי הפתיעו לטובה, עם זריזות מפתיעה, למרות נתונים לא מלהיבים על הנייר. כן, אני מניח שבהעמסה מלאה, הפרואייס תהיה פחות קלילה או זריזה, ותתקשה יותר בנסיעה. משקל הוא האויב של כולנו. המתלים בסיטי מעט מתנדנדים, אם כי, נראה שהם כויילו כדי להתמודד עם כושר העמסה מירבי של 904 ק”ג. המשקל הכולל של הרכב יכול להגיע לכמעט 2.5 טון. כושר הגרירה (עם בלמים) אם שאלתם עומד על 1100 ק”ג. 

הסיטי למרות גודלה לא נותנת בנהיגה תחושה של נסיעה ברכב מסחרי גדול, כי אם ברכב משפחתי דוושא. קשה להסביר זאת במילים, אך גם ברחובות צרים התמרון ברכב נוח. ישנו רעש טרטור מנוע הדיזל גם בעמידה, אבל ביננו, אחרי כל כך הרבה מבחנים על רכבים חשמליים, קצת התגעגעתי לרעש הזה. ברכב תיבת הילוכים פלנטרית, הופתעתי ושמחתי לגלות גם מנופי העברת הילוכים (שיפטרים) מאחורי ההגה. 

בסיום המבחן, צריכת הדלק משולבת עמדה על 12.5 ק”מ לליטר, קצת רחוק מהצהרת היצרן (17.2 קמ/ל’), ועדיין, בתחום הסביר. דירוג הזיהום של הדגם גבוה, 14 מתוך 15 מירביים.

 

טויוטה סיטי מחיר
באה לעבודה… טויוטה סיטי 7 מקומות

 

מסכמים


טויוטה פרואייס סיטי 7 מקומות, תתאים מאוד כרכב תפעול, ואף כמונית גדולה. הופתעתי מנוחות הנסיעה, ומשלל מערכות הבטיחות המתקדמות. מחיר הסיטי 7 מקומות מתחיל ב-₪185,990, כשהרכב מוכר מלא במס.

חשוב לי לציין שבמהלך המבחן היו לא מעט קרקושי פלסטיקה ורעשים מהמושבים בשורה השלישית, ואף מהדלת האחורית. כשהחזרתי את הרכב התברר שרכב המבחן נתרם למספר חודשים עבור קיבוץ בעוטף, שעבר תופת בשביעי באוקטובר. מאחר ואני מאמין שגם לרכבים יש נשמה, אני בטוח שלא רק הפלסטיקה נשברה שם ברכב, ועושה רעש… רק על הדבר הזה מגיע לרכב המבחן ציון שבח נוסף, והתעלמות מהרעשים האלו במהלך המבחן.

 

השקה בארץ: טויוטה סיטי רכב עבודה קומפקטי במחיר 154,900 ש”ח

רנו טראפיק (ואן – רכב עבודה) 2 ל’ טורבו דיזל החל מ-232,990 ש”ח

לעבודה ולמלאכה: פיאט סקודו 2023 (רכב מסחרי) מבחן דרכים

רנו מאסטר החדש 2020 (רכב מסחרי – עבודה) החל מ-245,700 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 2 =