המכוניות הטובות של השנה 2019 – חלק ב’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שבוע לפני הכתרת מכונית השנה – מלכת הכביש 2019, רשימת הפיינליסטיות נחשפת. מי הן המכוניות הטובות של השנה? – חלק ב’

 

טויוטה קורולה היברידית האצ’בק – המכונית ההיברידית של השנה 2019

 

טויוטה קורולה היברידית האצ’בק – המכונית ההיברידית של השנה 2019

את הטויוטה קורולה ההיברידית החדשה פגשתי לפני שנה בפלמה דה מיורקה, ספרד, בהשקה בינלאומית גדולה ומרשימה. שעת צהריים, שמש מעל הראש ואנחנו יוצאים לדרך של מאה קילומטר לכיוון מלון, אחוזה, שזכורה לי היטב, כאחד מבתי הנופש היפים בהם ביקרתי. אמרתי יפים? גם הקורולה בגרסת ההאצ’בק הייתה יפה, יפה מאד. עם מרכב לבן בוהק, וגג שחור. קומפקטית ומבטיחה. אחרי פקקים שמזכירים מאד את איילון, הכבישים הפכו לצרים, טכניים ומאתגרים. כבישים טכניים? למכונית משפחתית היברידית? ועוד איך!. למרבה ההפתעה, הטויוטה קורולה ההיברידית הפכה ל“מכונת נהיגה” מדויקת ומצוינת. היא לא כזו במהות שלה, אני הפכתי אותה לכזו, והיא זרמה. מצב ספורט, תיבה אוטומטית רציפה, אין “כנפונים” (שיפטרים) בנמצא, להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, כמה חבל. הכביש מלא עיקולים וקטעים שחייבים לקחת לאט, הילוך נמוך בסל”ד גבוה. אני נוהגת נהיגה מאומצת, והקורולה איתי בכל לחיצה ובכל בלימה ופנייה, באופן כל כך מפתיע, שהייתי צריכה להיזכר מדי פעם שזו טויוטה משפחתית, שמרגישה כך.

בחזית שלה מנוע 1.8 ליטר, בנזין, אטמוספרי, המשולב עם מנוע חשמלי. מערכת היברידית שמספקת 122 כוחות סוס בלבד, ואיכשהו, מלבד לחיצה עמוקה על דוושת הגז ביציאה מהמקום, אין בשום שלב בנהיגה בה תחושה של חסך בכוח.

מרכב חדש וטוב, הגה מדויק, בלמים טובים, אחיזה מצוינת. הטויוטה קורולה הייבריד בגרסת ההאצ’בק היא מכונית משפחתית היברידית קומפקטית ומדויקת. המכונית ההיברידית של השנה 2019.

 

מכונית האצ’בק משפחתית יפה ומדויקת, נטולת טורבו, שמחזירה לך את חדוות הנהיגה. מאזדה 3 החדשה. המכוניות הטובות של השנה 2019


מאזדה 3
האצ’בק

 

מלכת הכביש של שנות ה-90 ותחילת ה-2000, מאזדה 3, עברה תקופה מאד מעניינת, כשהייתה המכונית הרשמית של המשפחות בישראל. תקופה מעניינת ולא פשוטה. ב-10 שנים האחרונות צצו מתחרות אטרקטיביות, בארץ ובחו”ל והביאו לשינוי תפיסתי של המותג בעיני הצרכנים, ואצל היצרן בכבודו ובעצמו. שינוי שהביא שנים אחרי המאזדה ההיא, את המאזדה 3 החדשה, להיות המכונית המצוינת שהיא, גם אם לא שוכן בתוכה מנוע טורבו חדש (לפחות לא בארץ).

מאזדה 3 החדשה, בגרסת ההאצ’בק, הגיעה להיות לרשימת הפיינליסטיות בטקס בחירת רכב השנה, בזכות המרכב המצוין, דינאמיות המנוע והביצועים בכלל, והרבה בזכות ההיגוי, הסטייל, והמראה המצודד. המימדים שלה הם משפחתיים, אבל כמכונית האצ’בק, עם גג שמשתפל אחורה ותא מטען מצומצם יותר, מדובר במשפחה של 4-5 נפשות, עם עדיפות ל-4 נוסעים. מאזדה 3 החדשה נכנסה לרשימה כי היא הפתיעה אותי מעבר לציפיות, וריגשה, והחזירה לי את חדוות הנהיגה.

 

דינאמי, יפהפה ומתקדם טכנולוגית. העתיד כבר כאן עם אודי e tron – הרכב החשמלי של השנה. המכוניות הטובות של השנה 2019

 

אודי E TRON – המכונית החשמלית של השנה

לא מזמן הגיע לפתחי רכב מהעתיד. הוא הושק באופן רשמי חודשים אחורה בארצות הברית, וחשף איך אודי הולכת להראות בעתיד הלא רחוק. הפיצ’ר, שלא לומר, גולת הכותרת שלו, הן “מראות הצד” שלו. במרכאות, כי אין מראות צד, יש מצלמות צד. “אזניים קטנות מחודדות” כאלה, שעד היום ראינו באיורים של מכוניות קונספט בדיוניות. בדיוני זה כבר לא, זה חי ומציג לי לראווה, דרך מסכים קטנים בצידי הרכב, את כל מה שקורה מימין ומשמאל. זה מדהים, זה מרגש, וגם אם לוקח זמן, גם לזה מתרגלים. לאודי e tron שני מנועים חשמליים נפרדים המספקים יחד עד 408 כ”ס, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות, מומנט של 68 קג”מ, ואפשרות לנהיגה “על חשמל” עד 201 קמ”ש.

יש בו אפשרות לבחירת מצבי נהיגה: ספורטיבי, “קומפורט” (לנוחות נסיעה מרבית), ומצב “חסכוני”, על אף שהוא מטוס קטן על הקרקע, בכל מצב נהיגה שתבחרו. ההאצות בו שקטות וזריזות, ההגה שלו מתפקד טוב, הוא מרווח כל כך, ומחבק כ”כ, ומרשים ומאובזר בצורה שמדביקה את הגבות למצח. מהשתאות, כן?. הרכב הגדול הזה דוחף קדימה בצורה כה מרשימה, שהשאירה אותי לבד בדרך, כשמאחוריי נקודות שנראות כמו מכוניות. כל מה שרציתי והייתי רוצה במכונית, יש באודי e tron חשמלי, פסיכי, ויפה אחד.

 

 

 

יוקרתי, מאובזר מאד, דינאמי ומעניק תמורה ענקית לנהג ולנוסעים. מרצדס GLE. המכוניות הטובות של השנה 2019 

 

מרצדס GLE

 

הדור החדש של המרצדס GLE הגיע אלי בדקה ה-90, ממש, בגרסת הדיזל 2 ליטר שלו (272 כ”ס). רגע לפני שהייתי צריכה לסגור את רשימת הפיינליסטיות/ים, ולבחור מלכה חדשה או מלך לשנת 2019. המרצדס GLE בדור החדש המשופר והמשודרג מגיע עם מנועים חדשים, מערכת MBUX, מערכת הפעלה של מערכת המולטימידה ה-לחלוטין בין המתקדמות שנתקלתי בהן במכוניות מבחן בארץ, גם ביקרות ביותר. ולראשונה, ה-GLE מוצעת עם 7 מקומות, ולא רק 5. 7 מקומות זה אומר 5 מושבים שזזים כמו רובוטריקים חמודים, כל אחד בנפרד ובצורה חשמלית, ושני מושבים בשורה השלישית, שתצטרכו לקפל בעצמכם.

אניח למגוון האופציות ברכב, כמו האפשרות לנהיגה סמי אוטונומית ומערכות הבטיחות המתקדמות, תפיסת העיצוב החדשנית של קונצרן מרצדס ושלל אפשרויות הנהיגה בשטח ובכביש. תאורת האווירה היא אחד הפיצ’רים המדליקים ברכב, עם בחירה של 64 גוונים, ואף שני גוונים שונים יחד. אני צוחקת כמובן, תאורת האווירה היא קצה קצהו של מערך שלם של מערכות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות שעוטפות את הרכב המטורף הזה – מרצדס GLE, ג’יפ יוקרתי, משפחתי, חזק מאד, שנותן לנהג ולנוסעים מעל ומעבר.

 

ג’יפון עירוני, קומפקטי והיברידי שקשה לא להתאהב בו. לקסוס UX. המכוניות הטובות של השנה 2019

 

לקסוס UX הייבריד

 

לקסוס UX ג’יפון עירוני קומפקטי היברידי, כשמו כן הוא: Urban (אורבני) + X-over (קרוסאובר) = UX. זהו הדגם הראשון של לקסוס המבוסס על פלטפורמת הארכיטקטורה החדשה – Global Architecture Compact – GA-C. בעל מבנה קשיח במיוחד, עם מרכז כובד נמוך, וכיול מתלים שונה, לטובת דינאמיות גבוהה יותר של הרכב, אחיזה, ונוחות נהיגה.

אני חייבת לציין, ממבט ראשון, המראה של הלקסוס UX עשה לי את זה. הקומפקטיות שלו מחבקת, החזית שלו אגרסיבית ומבטיחה, ומרגע שפוגשים בו ממש רוצים לנהוג בו ולראות מה העניין של הרכב הזה. הוא מעניין. מסקרן. הלקסוס UX מוצע בשתי גרסאות: UX 250h עם יחידת הנעה היברידית בהטענה עצמית (SELF CHARGING HYBRID) בדור הרביעי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש ויעיל למדי, בנפח 2 ליטרים, שפותח במיוחד לפלטפורמה הזו. ולקסוס UX 200 עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים. רכב בנזין מהשורה. אלי הגיעה הגרסה ההיברידית, שהרגישה דינאמית מספיק כדי להרשים אותי מאד.

לזה תוסיפו אבזור נוחות מקצה לקצה (קיבלתי את רמת האבזור “ספורט”, תוספות אבזור שמוסיפות יופי חן וסטייל ספורטיבי), מערכת שמע טובה, וצריכת דלק מעודדת. את הנדסת האנוש של לקסוס כולנו מכירים, היא שונה וייחודית, וזה כל הקסם שלה, להיות שונה, אחרת. גם ככה הייתי מאמצת אותה לחניה שלי בבית, בשמחה.

 

המכוניות הטובות של השנה – חלק א’

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “המכוניות הטובות של השנה 2019 – חלק ב’”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × four =