אחרי שכבשה את ישראל: ג’ילי העולמית לוטשת עיניים לאירופה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

גי'לי גאומטרי
גי’לי גאומטרי C. צילום: רונן טופלברג

 

ג’ילי העולמית מרחיבה השקעות ברכב חשמלי ומגדירה יעד חדש לייצוא רכבים לאירופה 

 

ג’ילי משווקת כיום בישראל את הדגם Geometry C GEELY, כאשר מאז תחילת ההשקה מסרה החברה מעל 3,000 רכבים – וכיום מדורגת כחשמלית הנמכרת בישראל – המהווים נתח שוק של 24% מכלל הרכבים החשמליים שנמסרו השנה בישראל (ע”פ נתוני משרד התחבורה יולי 22′). המותג ג’ילי אף נכנס לעשרת המותגים הנמכרים ביותר בחודשים מאי ויולי מבין כלל מותגי הרכב הנמכרים בישראל.

 

ג’ילי בעולם

 

קבוצת GEELY AUTO דיווחה השבוע על סיכום המחצית הראשונה לשנת 2022, במסגרתו האיצה הקבוצה את תהליך יישום האסטרטגיה העולמית שלה בתחום האנרגיה החדשה, המתמקדת בחיסכון באנרגיה, שימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים וייצור רכבים חשמליים חכמים. אסטרטגיה זו מקבלת ביטוי, בין היתר, בגידול של כ-71.7% בהשקעת החברה במחקר ופיתוח  שהסתכמה במחצית בכ-3.63 מיליארד יואן (כ- 550 מיליון דולר).  במחצית הראשונה של השנה רשמה GEELY AUTO מכירות של 613,845 כלי רכב, ודורגה במקום השלישי מבין יצרניות הרכב הסיניות המובילות. מתוך כלל המכירות, רשמה החברה זינוק של 398% במכירות של רכבים חשמליים חדשים שהסתכמו בכ-109,000 רכבים, ומהווים 17.9% ממכירות החברה.

עוד במחצית הראשונה של השנה, השיקה GEELY Auto בהצלחה מספר דגמים חדשים חכמים וחשמליים, כולל Xingyue L Hi-F (HEV) ו-Emgrand L Hi-P (PHEV) תחת המותג Geely Auto ודגם עירוני קטן -Geometry E (BEV) תחת המותג GEOMETRY.

מאז תחילת 2022, מתמקדת GEELY Auto לא רק בהרחבת קו המוצרים החשמליים שלה, אלא גם בשיפור המערכות הטכנולוגיות של מוצריה למערכות מתקדמות של חיסכון חכם באנרגיה. החברה שדרגה ארבעה מהדגמים שלה מארכיטקטורת בקרה אלקטרונית GEEA1.0 מבוזרת לארכיטקטורה אלקטרונית של תחום GEEA2.0 לצד תמיכה בשבבים העדכניים ביותר של רכב קוואלקום 8155.

עוד מדווחת GEELY כי התרחבותה לשווקים נוספים מחוץ לסין הואצה, והביאה למכירה של כ-88,000 רכבים – נתון המהווה עלייה של 64% ביחס לשנה הקודמת, ושווה ל-14.3% מסך המכירות של הקבוצה. כך למשל, Geometry C יוצאה לישראל והפכה במהרה לרכב החשמלי הנמכר ביותר בסגמנט שלו.

ההתרחבות גלובלית תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של החברה, כחלק מצמיחתה, כאשר השנה הגדירה החברה יעד של ייצוא 20% מסך המכירות שלה עד 2025. המותג GEELY Auto יתמקד בשווקים מרכזיים במזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, ואמריקה הלטינית. המותג PROTON יתמקד בשווקים של דרום מזרח אסיה כמו תאילנד וויאטנם. Lynk & Co תמשיך להרחיב את נוכחותה באירופה כמו גם בשווקי אסיה-פסיפיק. בנוסף להגדלת היצוא, תעבוד החברה גם על ייצוא טכנולוגיות האנרגיה ההיברידיות, החשמליות והחדשות המתקדמות שלה באמצעות דגמים חדשניים כגון רישוי טכנולוגיה, מנוי או שיתוף פעולה עם יצרניות רכב מקומיות.

 

אודות קבוצת GEELY Holdings

 

קבוצת GEELY Holdings מנהלת פורטפוליו מותגים בינלאומי רחב, הכולל את: GEELY Auto, Lynk&Co, Geometry, Volvo Cars, Polestar, Lotus, LEVC, Proton Zeekr, ועוד. הקבוצה משלבת בתוכה מגוון רחב של השקעות בתחומי הרכב, הטכנולוגיה והפינטק. GEELY Holdings מעסיקה כ-50 אלף עובדים, מחזיקה ב-12 מפעלים וב-5 מרכזי מו”פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה. כמו כן מחזיקה GEELY במרכזי עיצוב בשנחאי, גטנבורג, ברצלונה, קליפורניה וקובנטרי.

GEELY Auto, מקבוצת GEELY Holdings, הינו מותג הרכב הנמכר ביותר בסין ב-4 השנים האחרונות, כאשר בשנת 2021 מכרה החברה מעל ל-1.4 מיליון רכבים. קבוצת GEELY HOLDINGS נמצאת ברשימת 10 קבוצות הרכב בעלות ערך המותג הגבוה ביותר, עפ”י Brand Finance הבריטית – ובכך הופכת לקבוצת הרכב הסינית היחידה ברשימה. בשנת 2021 ציינה GEELY הישג נוסף כאשר הצטרפה לארגון התקנים האיכותי לרכב IATF – כחברה האסיאתית הראשונה.

קבוצת GEELY נכנסה בשנת 2022 לרשימת Fortune Global 500 זו השנה ה-11 ברציפות, כאשר דורגה במקום ה-229 לאחר שהציגה אשתקד הכנסות של כ-55.86 מיליארד דולר. מאז הכניסה הראשונה ל-Fortune Global 500 ב-2012, GEELY Holding עלתה למעלה מ-200 מקומות.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 − 5 =