אנשים ומכוניות: האבארט של יעקב – סיפור אהבה בין אדם לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

הרבה יותר מפיאט צבעונית וחמודה. האבארט של יעקב טרפוצ’ניק

 

כתב: יעקב טרפוצ’ניק

 

יום אחד הלכתי ברחוב ושמעתי רעש של מכונית מירוץ. הסתכלתי מסביב, ולא ראיתי שום דבר מיוחד, חוץ מפיאט 500 צבעונית. ניגשתי לנהג והוא אמר לי שזו לא פיאט אלא אבארט. 

די מהר מצאתי את עצמי בסוכנות אבארט ברחוב יגאל אלון, ויצאתי עם הרכב לסיבוב הכרות. האוטו היה נוקשה, מרעיש וצפוף, אבל כל כך מהנה לנהיגה, שכל זה נשכח ונסלח.

180 כוחות סוס מקפיצים את הרכב עם כל נגיעה במצערת. הבלימה בהתאם, והחלפת ההילוכים היא מוסיקה בפני עצמה, עם גז ביניים ופיצוצים מהאגזוז. 

קניתי את הדגם הבכיר, שנקרא אבארט טריבוטו פרארי, ונסעתי על הרכב 8 שנים נהדרות. 

 

אחרי 8 שנים, הגיע הזמן לאבארט חדשה “70 אוניברסריו”, לכבוד יום הולדת 70

 

השנה אני חוגג 70 שנה, והחלטתי להחליף את האבארט, לאבארט אחרת. הצבע ירוק, השם, יום הולדת 70 לאבארט, או באיטלקית “70 אוניברסריו”, וההנאה רק הולכת וגוברת. 

עם קבלת הרכב הבחנתי בהרבה שינויים לטובה:  

כסאות המירוץ הספרטניים הוחלפו בכיסאות מירוץ קצת יותר סלחניים, המוסיקה נשמעת מצוין ממערכת ביטס, המסך שתומך באפל קארפליי פשוט “הצגה”, המתלים יותר סלחניים, ולמרבית הפלא יותר אוחזים… ומערכת ההילוכים יותר מהירה ותקיפה. 

עשיתי כבר 1500 ק”מ מהנים ואני מרגיש שיהיה לי עוד הרבה מה לספר על הרכב החדש והיפה הזה.

 

קצת נתונים יבשים על הרכב

מנוע 180HP 

תאוצה מ-0 ל-100 ב-6.7 שניות 

אגזוז מונזה אקטיבי עם 4 צינורות מפלט רועשים.

בולמים KONI ספורטיביים

צבעים חדשים ומדבקות

ספוילר מתכוונן חדש

טורבו

גארט GT 1446

חמישה הילוכים גיר רובוטי מהיר

אנטי רול-בר

בלמים קוני מחוררים ומאווררים עם קליפרים אדומים

גלגלי סגסוגת 17 ” עם צמיגים 205/40

מהירות מקסימלית 225  קמ”ש

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “אנשים ומכוניות: האבארט של יעקב – סיפור אהבה בין אדם לרכב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + 15 =