ג’יפ קומפאס 1.3 ליטר טורבו-בנזין (S-Model) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ג'יפ קומפאס 2022
ג’יפ קומפאס החדש 2022

 

 

ג’יפ קומפאס, בדורו השני, עבר לאחרונה מתיחת פנים שהגיעה לכבישי ישראל. מה בדיוק השתנה ומה אנחנו חושבים עליו? הכל במבחן שלפניכם

 

הדור הנוכחי של הג’יפ קומפאס, השני במספר, החל להימכר בשנת 2017 ועבר לאחרונה מתיחת פנים שהתרכזה בעדכוני עיצוב חיצוני קלים, עיצוב שונה בתא הנוסעים, מסך מולטימדיה גדול יותר ושדרוג איכות החומרים. המנוע ותיבת ההילוכים המשווקים בארץ נותרו ללא שינוי. 

הקומפאס משווק בישראל בשלוש רמות גימור: Longitude, 80th Anniversary ו-S-Model. עיקר התוספות בגרסת הביניים הן בקרת שיוט אדפטיבית, גג שמש פנורמי, מושבי בד משולבי עור, חיישני חניה קדמיים, מראות מתקפלות באופן חשמלי, לוח מחוונים מוקרן ועוד. הגרסה הבכירה כוללת גם מושבי עור עם כיוון חשמלי וזיכרונות. מחירה של הגרסה הבסיסית 189,000 שקלים, של גרסת הביניים 214,000 שקלים והגרסה הבכירה 229,000 שקלים.

 

ג'יפ קומפאס מפרט
ג’יפ קומפאס מתיחת פנים של הדור השני

 

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של הקומפאס מזוהה עם מותג ג’יפ בעיקר בזכות השבכה הקדמית המוכרת משאר דגמי היצרן. בפרופיל ניתן למצוא קורה C רחבה ובתי גלגלים גדולים הכוללים מסגרת בולטת המוסיפה למראה ה”קשוח”. מאחור, מפלט כפול וספוילר עליון המוסיפים לעיצוב הנאה ששואב מאפיינים רבים מהאח הגדול והיקר ממנו – הגראנד צ’ירוקי. 

 

ג'יפ קומפאס 2021
ג’יפ קומפאס תא נהג

ג'יפ קומפאס סקירה

ג'יפ קומפאס תיבת הילוכים
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים. ג’יפ קומפאס

 

עיצוב פנימי ואבזור

במסגרת מתיחת הפנים תא הנוסעים עבר מקצה שיפורים רחב. איכות החומרים טובה מבעבר וכך גם איכות ההרכבה והגימור (פרט לגימור חד בחישור התחתון של גלגל ההגה). הדשבורד מצופה עור הכולל תפירה ושני פסים דמויי מתכת המוסיפים לעיצוב ולאווירה בתא הנוסעים. מסך המגע גדול (10.1″) ואינפורמטיבי ולוח המחוונים המוקרן כולל שלל אפשרויות תצוגה. מושבי העור כוללים בסיס מושב קשה ותמיכה לגב התחתון והתגלו כנוחים לישיבה ממושכת. לרשות הנהג מוצעת טעינה אלחוטית לסלולארי, מראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית) ומעליה גג פנורמי ענק הנפתח בחציו הקדמי.

משענת היד שבין המושבים נעה קדימה ואחורה ומכסה על תא אחסון צר ועמוק. בקרת האקלים נפרדת אך התצוגה של נתוני המערכת, באופן תמוה, מופיעה במסך המולטימדיה בלבד. עוד נקודה תמוהה בנושא הנדסת האנוש – בורר עוצמת השמע ובורר תחנות הרדיו נמצאים באזור פקדי בקרת האקלים. חלקו האחורי של ההגה אינו כולל משוטי העברת הילוכים אלא כפתורים לשליטה על עצמת השמע ותחנות הרדיו. פתרון טוב המסוגל לספק מראה “נקי” מכפתורים על גלגל ההגה, אבל האמריקאים כנראה אוהבים כפתורים וההגה בכל זאת עמוס בהם מכל טוב. 

 

ג'יפ קומפאס מידות
תא נוסעים. ג’יפ קומפאס
ג'יפ קומפאס נפח תא מטען
תא מטען רחב ומרווח. ג’יפ קומפאס

 

הנוסעים מאחור ייהנו מבסיס מושב גבוה ונוח לישיבה המספק מרווח ברכיים מצוין. נוסעים גבוהים במיוחד עלולים להתלונן על מרווח ראש לא מספק (בעיקר עקב גובהו של המושב). האבזור נדיב: תאורה אישית לכל נוסע, שני שקעי USB, שקע 12 וולט, שקע 150 וולט, כיסים בגב המושבים, פתחי מיזוג, תאי אחסון בדלתות, ווי תליה, משענת יד (שבאופן תמוה פתיחתה מספקת גישה ישירה לתא המטען ללא כל מחיצה נוספת). 

תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי (כפתור הסגירה נמצא משום מה בתוך תא המטען ולא על דלת תא המטען). הוא כולל תאי אחסון פתוחים בדפנות, גלגל חלופי צר מתחת לרצפתו, ארבעה וווי עיגון ושקע 12 וולט. כאשר תא המטען פתוח, הכיסוי האחורי אינו עולה מספיק גבוה ומקשה על ההטענה.

 

ג'יפ קומפאס מנוע
מנוע 1.3 ליטר טורבו עם 150 כ”ס. ג’יפ קומפאס
ג'יפ קומפאס חוות דעת
רכב פנאי שטח לכבישים ושבילים. ג’יפ קומפאס

 

נוהגים

אנו מתניעים את הקומפאס בלחיצת כפתור ומנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין מתעורר לחיים. המנוע הזה מספק 150 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד ומומנט מרבי של 27.5 ב-1,560 סל”ד נמוכים למדי. הוא מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, מה שהופך בעצם את הג’יפ הזה, שדומה לגראנד שירוקי, לרכב פנאי המיועד לכבישים ושבילים בלבד. בלם היד האלקטרוני אינו מתנתק אוטומטית והכפתור שלו, מנקודת המבט של הנהג, מוסתר על ידי בורר ההילוכים. אנו מתחילים להתגלגל בעיר ומגלים כי הקומפאס מכוייל לרכות אך זו נפגעת בעקבות חתך הצמיגים הצר במיוחד – 235/45-19. הגרסאות הזולות מצויידות בחישוקים בקוטר 17ו-18 אשר משפרים ככל הנראה את נוחות הנסיעה. 

 

ג'יפ קומפאס החדש
מראה קשוח. ג’יפ קומפאס

ג'יפ קומפאס יד 2

 

הכביש נפתח ואנו לוחצים עמוק את הדוושה הימנית אל הרצפה. תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים מורידה באופן איטי יחסית את ההילוך ומנוע הטורבו משתהה מעט עד שמושך את הקומפאס קדימה. מצב ‘ספורט’ משפר במעט את מהירות התגובה. לזכותה של מערכת ההנעה נספר כי פעולת תיבת ההילוכים נעימה וחלקה במיוחד וכי כח המנוע מספק תאוצה טובה גם על הנייר (עם 9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש) וגם על הכביש. בכביש המהיר רשמנו לזכותו של הקומפאס שבידוד רעשי הרוח והמנוע טובים. לחובתו רשמנו שהמתלים הרכים אינם מספקים ביטחון רב מאחורי ההגה בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים. ההיגוי מעורפל, זוויות הגלגול גבוהות והקומפאס רוכן לפנים תחת בלימות חזקות. בכל זאת, משהו מה”אמריקאיות” נשאר שם, למרות הבעלים החדשים מארץ המגף. 

 

ג'יפ קומפאס למכירה
אמריקאית בניחוח איטלקי. קומפאס

ג'יפ טרייד אין

 

לסיכום

הקומפאס הינו רכב פנאי אופנתי, שלמרות העיצוב ה”ג’יפי” ומראהו הקשוח, מתאים לנסיעה בשבילים בלבד. לזכותו: אבזור נדיב לנהג ולנוסעים בגרסה הבכירה ועיצוב חיצוני נאה המזוהה עם המותג. לחובתו: אבזור דל בגרסת הכניסה ויכולות דינאמיות לא משובחות. 

 

ג’יפ קומפאס – 2018

לפנאי או לשטח? ג’יפ קומפאס – סקירה וחוות דעת

ג’יפ קומפאס PHEV (היברידי נטען בחשמל) החל מ-169,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ג’יפ קומפאס 1.3 ליטר טורבו-בנזין (S-Model) – מבחן דרכים”

  1. 60% עלות הרכב 40% פרמייה על השם JEEP, אין שום הצדקה לרמת מחירים כזו לרכב זה שמתחרה (ולאו דוקא כיריב שקול……) מול: טוסון, ספורטאז’, קשקאי ודומיהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + 9 =