המדריך לנהג העירוני: איך לחסוך בעלויות הנסיעה בעיר? כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פקקים בעיר
נמנעים מהפקקים. המדריך לנוסע העירוני. קרדיט צילום: pixabay

 

המדריך לנוסע בעיר נסיעה עירונית יכולה להיות חוויה מתסכלת למדי, במיוחד כשמדובר בשעות העומס. במקום לנסוע ברציפות ולהגיע ליעד שלנו בזמן סביר, אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים ברמזורים ובפקקים בלתי נגמרים ומדמיינים את הרגע שבו נגיע חזרה הביתה או לכל יעד אחר. אז איך אפשר לנסוע בעיר באופן קבוע ולהישאר שפויים? מה אפשר לעשות בשביל להפוך את הנסיעה הזאת לחסכונית ואפקטיבית יותר? המדריך השלם לרשותכם.

 

נסיעה עירונית – אתגר יום יומי. כשאנחנו עולים על ההגה, המטרה שלנו היא לנסוע ולהגיע ליעד שלנו במהירות האפשרית ובנוחות האפשרית. אף אחד מאיתנו לא עולה על ההגה בציפייה לנהיגה מלאה בעצירות, עומסי תנועה ופקקים. ועדיין, רוב הנסיעות העירוניות שמתרחשות מדי יום הן בדיוק כאלה – נסיעות איטיות ומדודות, עם עוד רכבים רבים על הכביש, שנמשכות זמן רב יחסית למרחק שהן מכסות. כשלוקחים בחשבון את עלויות הדלק העולות ככל שהנסיעה מלאה יותר בעצירות וברמזורים, מבינים שהנסיעה העירונית היום-יומית יכולה להפוך לאתגר לא קטן. כל מה שצריך לעשות הוא להבין כיצד להתמודד עם האתגר הזה.

 

שעות השיא – שיא העצבים

 

בתור התחלה, חשוב לתכנן את שגרת הנסיעה העירונית שלנו ככל הניתן, ולנסות להרחיק את שעות הנסיעה משעות העומס ככל שנוכל. לא תאמינו עד כמה הבדל של חצי שעה יכול להיות משמעותי יותר, כך שאם ההגעה שלכם לעבודה (או היציאה ממנה) יכולה להיות מוקדמת או מאוחרת בחצי שעה בכדי לחמוק משעות השיא והעומס על הכביש – אולי תרוויחו מכך באופן משמעותי. באופן כללי, בכבישים עירוניים שעות העומס המשמעותיות ביותר של הבוקר הן 7:30-9:00, ואילו אחר הצהריים בטווח שבין 16:00 ל-18:00. גם אם לא תוכלו להתחמק מנסיעה בשעות האלה כל יום – גם שינוי חלקי יכול להפוך את השבוע שלכם לנעים יותר.

 

איך לחסוך בעלויות הנסיעה העירונית?

 

מבחינת עלויות, יש כיום כבר לא מעט פתרונות שהופכים את הנסיעה העירונית להרבה יותר חסכונית. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא רכבים היברידיים – רכב היברידי שמונע הן במנוע בנזין והן בסוללה חשמלית נטענת, יתבסס בעיקר על הסוללה החשמלית בתוואי נסיעה עירוני ומלא בעצירות. מאחר וברכבים היברידיים הסוללה נטענת מעבודת המנוע, הדבר הופך את הנסיעה העירונית לחסכונית מאוד, ובמקרים מסוימים אפילו קרובה לעלות אפסית. בנוסף, בנסיעה יום יומית וקבועה תמיד אפשר לחפש פתרונות של קארפול שנחלוק עם אנשים אחרים שעושים את הדרך באופן קבוע. הדבר נכון במיוחד אם אתם אוהבים חברה בשעות הבוקר ואחר הצהריים. גם אם לא, הדבר יחסוך את ההוצאות שלכם על דלק בחצי אם תקפידו על חלוקה שווה בהוצאות הקארפול.

 

נהיגה שקטה ברכב ירוק. לבסוף, חשוב לדבר על עובדות שנכונות לגבי כל נסיעה וכל רכב ולא רק בנסיעה עירונית. בכל רכב, באשר הוא, נעים הרבה יותר לנסוע כשהוא נקי, ממוזג ומסודר. רכב מבולגן ומלוכלך יזמן לכם זמן לא מועט של שהות כל יום בסביבה לא נעימה. בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שהבית שלכם או מקום העבודה שלכם יהיה מלוכלך ומבולגן, כי הדבר משליך עליכם ועל איכות החיים והנוחות שלכם – כך הדבר צריך להיות גם כשמדובר ברכבכם. הישראלי הממוצע מבלה ברכב שלו זמן שנע בין שבועיים לחודש במצטבר בשנה – ובהתחשב בנתון כזה, ברור מדוע חשוב לשמור על הרכב נקי, מסודר ונעים.

 

כשמתנהלים בצורה נכונה, מתמודדים עם כל נסיעה בהנאה.נסיעה עירונית אולי לא תהפוך בין לילה לחוויה נעימה ואטרקטיבית, אבל היא בהחלט יכולה להפוך לחוויה הרבה יותר נעימה, חסכונית וקלילה כשמתנהלים סביבה בצורה נכונה. תכננו את הנסיעות שלכם בצורה נכונה, צאו בשעות שאינן שעות השיא, שמרו על הרכב נקי ואולי גם תשקיעו ברכבים חסכוניים ואטרקטיביים יותר – ותבטיחו לעצמכם נוחות מקסימלית, חיסכון ורוגע, גם בפקק.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + 19 =