הסנדלר הולך יחף: מכוניות שהייתי קונה אם היה לי מספיק

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכוניות מומלצות
2 וחצי חשמליות, רכב שטח, ומשפחתית יוקרתית עם גרסת פלאג אין. 5 מכוניות שהייתי קונה

 

 

אם היה לי שקל על כל פעם ששאלו אותי – “אז מהההה… באיזה רכב מלכת הכביש נוהגת (ביום יום)?” כנראה שהייתי יכולה לקנות את אחד מהחלומות המוטוריים שלי.

אחרי השאלה הזו, מגיע הפרצוף המובך שלי, [לא שיש משהו מביך בבובה המהממת הידנית (1.0 ל’) שלי, סיאט איביזה מושלמת, חמסה טפו טפו… מ-2018]. ואחרי הפרצוף מגיע המשפט הידוע, אתה מכיר את הפתגם “הסנדלר הולך יחף”. אז כן, אחרי שישי שבת של מבחן דרכים, קרה לי כבר לחנות בחניון סוכנות הרכב מכוניות של מיליון או שני מיליון שקלים חדשים, לצאת מהן, מיצירות הפאר המהממות והמטריפות האלה, לנעול, והופ, להכנס לסופרמיני הלבנה והצנועה שלי – ספרדייה “לוהטת”… פשוט כי היא ישבה היום בשמש.

אז רציתי לשתף אתכן בחלומות שלי, כמיטב המסורת, לכתוב על מכוניות שהייתי שמחה לקנות, אם היה לי כסף זמין והרבה. והיום, עם המחירים הגבוהים, וההתייקרויות התכופות, גם למכוניות עממיות אין לי תקציב… אז ויתרתי מראש על קטגוריות מוגזמות, כמו ספורט יוקרה, ויוקרה, ג’יפים מנקרי עיניים וכדומה. כטיפוס יחסית צנוע, גם לא הייתי רוצה כאלה חיות אצלי בחניה, מכל הסיבות שעוברות לכם בראש.

היו מכוניות שנשארו “ברצפת חדר העריכה”, (כמו פולקסווגן גולף, וטויוטה BZ4X, לדוגמא), כי היום נתמקד אך ורק ב-5 מכוניות.

 

והרשימה מגוונת…

 

קרוסאובר חשמלי ב.מ.וו
ב.מ.וו iX1 חשמלי מלא

 

ב.מ.וו iX1

 

הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי, הקטן בסדרת רכבי הפנאי החשמליים המלאים של מותג ב.מ.וו, ב.מ.וו iX1רכב חשמלי בעל מראה מצודד. כולל פלטפורמה חדשה שמתאימה לכל גרסאות ההנעה של הדגם: בנזין, פלאג אין הייבריד וזה שמולי, החשמלי המלא. את הפלטפורמה הזו תקבל גם ב.מ.וו X2 החדשה, שטרם הושקה. יחידת ההנעה בו גם כן חדשה, וכוללת שני מנועים חשמליים עם הספק קבוע של 268 כ”ס, ובמצב בוסט, עליו מיד ארחיב, ההספק המרבי מגיע עד לכ־313 כ”ס. המומנט המרבי גם הוא מרשים, 50.4 קג”מ, והתאוצה מ־0 ל־100 קמ”ש אורכת כ־5.6 שניות.

הסוללה בדגם בקיבולת 66.45 קוט”ש, עם טווח נסיעה עד 429 ק”מ על פי הצהרת היצרן. בפועל, הטווח הריאלי שהתקבל, בתנאי מבחן די אינטנסיביים, הוא 370 ק”מ, אבל, וזה אבל גדול, הרכב כולל מערכת רגנרטיבית טובה מאוד, שמטעינה את הסוללה באנרגיה מעצם הנסיעה, בבלימות ובהאטות. קל מאוד לחזות בעלייה באחוזי הסוללה המתועדים בלוח המחוונים אחרי כל האטה, בעיקר האטות בכביש בינעירוני, שבו המהירות גבוהה בהתאם. הטענת הסוללה בעוד אנרגיה נעשית ללא כל מאמץ או גלישה ממושכת ומאולצת מצד הנהג/ת. פשוט נוסעים בשלווה, מאיטים או בולמים כשצריך, ומבחינים בסוללה נטענת מדי כמה קילומטרים באחוז או שניים. ולכן אין לי ספק שמי שייסע רגוע יגיע לנתון טווח של 400 ק”מ ומעבר, בעיר ומחוצה לה.

 

iX1 xDrive30 רמת X-Line מחיר 364,000 ₪ אגרת רישוי 558 ₪

 

דיפנדר 110
לנד רובר דיפנדר 110. צילום: יובל לוי

 

לנד רובר דיפנדר

 

הגרסה שהגיעה אלינו – לנד רובר דיפנדר 110, שבעה מקומות, ארבע על ארבע, עם מנוע דיזל בנפח 2 ליטר, ארבעה צילינדרים, עם הספק של 240 כ”ס, מומנט של 43 קג”מ, והאצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-9.1 שניות. תיבת ההילוכים, היא תיבה שאנחנו אוהבים, מכירים ומוקירים – ZF שמונה הילוכים. אם תהיתם אם 240 כ”ס מספיקים לחיה ששוקלת שני טון ו-248 ק”ג, אז כן, בגדול, לא תרגישו כלל שחסר לכם כוח, אלא אם כן, אתם חזירי גז ביציאות מהרמזור. זה לא רכב לצאת ממנו באטרף מהמקום, אבל אם תדרכו את הדוושה למטה, תרגישו בדחיפה חזקה קדימה, השהייה של מאית השנייה, ואז, כשהרגל עדיין למטה, המנוע מתעשת ועף ממש קדימה.

אני יושבת במושב הנהג, ושואלת את עצמי שאלות בסיסיות – זה רכב שהיית מוכנה לנהוג בו ביום יום? בהנחה שזה הרכב היחיד בבית, וככל הנראה בן הזוג שלך הפיל עליכם את ההחלטה הזו, האם היית מטילה עליה ווטו? עדיין מדובר בדיפנדר, רכב שטח עם גוף ענק, גלגלים עצומים, ומאפיינים מובהקים של שטח ובלאגן. הוא מחוספס מבפנים ומבחוץ, וחייבים לאהוב ולהתחבר לסטייט אוף מיינד הזה כדי ליהנות מנהיגה בו ביום יום.

חולי שטח יעופו עליו. לא סתם הוא רכב שטח מעוטר מאד, החל מהשקתו ב-2020. *אבל* אם קונים את הרכב גם לשימוש יומיומי, כדאי שזה יהיה הלנדרובר דיפנדר ברמה הכי מאובזרת ומפנקת, שתעדן אותו ותרכך את החספוס שלו ביום יום. אבזור ופיצ’רים שיעדנו אותו, לפחות מבפנים.

תיהנו, מקנאה בכם…

 

החל מ-537,900 ₪ לגרסת הדיפנדר 110 3.0 D200 S – אגרת רישוי 5033 ₪

 

מיני קופר קבריו
מיני קופר קבריו. צילום: יובל לוי

 

מיני קופר קבריו(לה)

 

המכונית הקטנה עם הכי הרבה אופי בקטגוריה ובכלל… מיני קופר בגרסת קבריו, זזה בעזרת מנוע בנפח 2 ליטר, מוגדש טורבו ובעל 4 בוכנות, עם 178 כוחות סוס ב-5,000 עד 6,000 סל”ד ו-28.5 קג”מ ב-1,350 עד 4,600 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. המשקל העצמי של גרסת הקבריולט זהה לגרסה הסגורה ועומד על 1,440 ק”ג המגיעים מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.9 שניות.

הנסיעה בתוך העיר נוקשה במקצת, כצפוי מרכב ספורטיבי אך המיני אינה “מתרסקת” על המהמורות בכבישים. כשיוצאים אל מחוץ לעיר, המיני מאיצה בקלות למהירויות תלת ספרתיות ובמידה והגג סגור, תשמחו לשמוע שהשקט נשמר בתא הנוסעים, במיוחד ביחס לרכב עם גג רך

המיני מצדיקה את שמה ותא המטען בגרסת הקבריולט מצומצם מאשר בגרסת 3 הדלתות ועומד על 160 ליטר בלבד. דלת תא המטען נפתחת כלפי מטה באופן ייחודי ופתח ההטענה צר במיוחד. אם תרצו לצאת לחופשה, תאלצו להניח את המזוודה במושב האחורי ואת הילדים “תאלצו” להניח אצל הסבא והסבתא.

קשה שלא להתמכר למרכז הכובד של המכונית הזו, המנוע, המתלים וההיגוי של הקטנה הזו. ואגב, אפשר גם מיני קופר עם גג, מיני קופר חשמלית (עם הטווח החשמלי הסופר מצומצם), אין בעיה בכלל, מבחינתי.

 

החל מ-295,000 ₪ אגרת רישוי 3,575 ₪

 

mercedes a class
מרצדס A CLASS

 

מרצדס A CLASS

 

אי שם ב-2018, נחתה אצלנו בדור חדש מרצדס A CLASS, המשפחתית הקטנה ויוקרתית של מותג מרצדס בנץ. עם מראה חדש, פלטפורמה חדשה, קלה יותר ומתקדמת יותר, מנוע טורבו חדש (שכבר נכנס ללא מעט דגמי רנו, ניסאן, מיצובישי ומרצדס), בנפח 1.3 ליטר, עם 163 כ”ס, מומנט של 25.5 קג”מ ב-1,620 סל”ד, האצה של 8 שניות מאפס למאה קמ”ש. גם המידות צמחו מעט, לטובת מרווח לנוסעים ולתא המטען, ומערכת המולטימדיה כבר עם צג מגע גדול (10.25 אינץ’), עם הממשק הנחשק, MBUX, עליו בטח שמעתם הרבה, ממשק מתקדם שלמדנו לאהוב, והספיק להשתדרג כבר מספר פעמים, ואף מככב S CLASS ובחשמלית המתקדמת בעולם, מרצדס EQS.

אז כפי שהודיתי בתחילה, הייתה לי דילמה אם להכניס את הפולקסווגן גולף (גם בלי ה-GTI), המכונית המשפחתית האולטימטיבית לדעתי, למשפחה של 4 נפשות, ובסוף היוקרה של המרצדס איי קלאס ניצחה. בכתבה הזו בלבד, כן? את שתיהן אני אוהבת.

**הבוקר כלמוביל מודיעה על תחילת שיווק של שתי גרסאות מעודכנות מסדרת A Class – דגם בנזין, A 180, ודגם היברידי, A 250 e.

 

החל מ-309,900 ש”ח

 

skoda enyaq iv
סקודה אניאק

 

סקודה אניאק IV

 

רכב חשמלי שני ברשימה. סקודה אניאק בגרסה “הרגילה” אותה פגשתי בסוף 2021. מאז גם הושקה גרסת קופה.

סקודה אניאק חשמלי הוא קרוסאובר בגודל בינוני, בעל מידות מרווחות ושימושיות גבוהה. רכב חשמלי אולטימטיבי למשפחה, המבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן. הסוללה החשמלית של הרכב מותקנת ברצפת הרכב ותורמת למרכז כובד נמוך, ובכך, גם למרחב הגדול בתא הנוסעים – אורך של 464 ס”מ, רוחב של 187 ס”מ, גובה 161 ס”מ ובסיס גלגלים של 276 ס”מ.

אפשר לומר שפולקסווגן זה הדבר הכי טוב שקרה לסקודה (גם לפני עשור, למי שזוכר – מותג צ’כי קטן, לא כל כך רלוונטי או בולט באיזושהי צורה). וסקודה היא אחד הדברים הטובים שקרו לקונצרן הענק – פולקסווגן, מותג יחסית עממי שמציג עיצוב, וטכנולוגיה, בעיקר בכל הנוגע לאבזור נוחות ובטיחות, מעולמות היוקרה.

 

החל מ-214,900 ₪ לא כולל אגרת רישוי

 

נתראה בכתבה הבאה, ועד אז כתבו לי מהן המכוניות שאתם חולמים לקנות…

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × three =