השקה בינלאומית דינאמית: BYD סיל U קרוסאובר חשמלי – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD סיל U מחיר
BYD סיל U. עיצוב בהשראת הים

 

מלך (המכירות) הבא? הגענו להשקה הדינמית של רכב הפנאי החדש BYD SEAL U. האם הוא יעזור ל-BYD לשמור על הובלה בטבלת המכירות, והאם לטסלה יש ממה לפחד?

 

ליסבון, פורטוגל. מכאן יצאו מגלי העולם החדש מַגֶלַן (פרדיננד לא היחידה הצבאית), ו-ואסקו דה גאמה, הפורטוגלים שעשו מהפכה בגילוי יבשות חדשות. בשנים האחרונות עולם הרכב גם הוא מגלה עולם חדש, חשמלי, מהפכה של ממש בכל מה שידענו עד היום על רכבים. מילים כמו, טווח נסיעה, רגנרציה וקוט”ש נכנסו ללקסיקון היומי שלנו וחברת BYD שהחלה את דרכה ב-1995 בכלל בייצור סוללות, היא המובילה היום בעולם במכירת כלי רכב חשמליים, נכון לינואר 2024. 

אנחנו נמצאים בליסבון בהשקה דינאמית של הדגם החדש, BYD Seal U, רכב הפנאי של היצרן הסיני, שמתמקם לנו בין ה-Atto3 שכבש את טבלת המכירות בישראל ל-Tang בעל שבעת המקומות. 

ה-SEAL U הינו רכב פנאי חמישה מושבים מסגמנט D, שהוא הסגמנט הראשון מסוג זה של החברה. להבדיל מה-SEAL (סיל) שהינו רכב ספורטיבי, כאן החברה מתעקשת וחוזרת בכל מפגש שמדובר ברכב שמכוון למשפחתיות, ואינו רכב ספורטיבי… עד שבשלב מסוים אחרי כמה פעמים ששמעתי את זה, כבר חשדתי שמנמיכים לנו ציפיות בכוונה. חשש שהתפוגג בהמשך. 

 

סיל יו
גדול מה-אטו 3. סיל יו

 

עיצוב ומידות

 

העיצוב החיצוני של ה-SEAL U מרשים, למרות שעוצב כבר לפני כ-3 שנים, ולמעט יחידות התאורה הקדמיות בצורת U שמוכרות לנו גם מדגם ה-SEAL הספורטיבי, שאר העיצוב שונה, ואף מרמז על כך שהרכב היה בעבר דגם לא חשמלי מלא, כמו למשל ידיות הרכב שנראות “רגילות” ולא יוצאות מגוף הדלת/הרכב. העיצוב זורם, ולדברי נציגי החברה, לא רק השם אלא גם העיצוב הוא בהשראת הים, עם קווים זורמים ודינאמים. 

 

BYD מסך
המסך המוכר של BYD, גדול ומסתובב…
BYD SEAL U MULTIMEDIA
מסך בגודל 15.6 אינץ’

 

פנים הרכב גם כן נאה מאוד, ומזכיר במקצת את פנים הרכב של האח הגדול יותר BYD Tang, עם התאורה המובנית בדשבורד, פתחי האוורור והמושבים הגדולים. ההגה שמנמן ולוח השעונים ברור ואיכותי. בורר ההילוכים הקטן וקריסטלי, מעין יהלום עומד. יש בתוך התא שפע תאי אחסון, לרבות תא גדול בקונסולה המרכזית, ובמשענת היד, ואפילו שני משטחי טעינה לניידים. גם המסך הגדול והמסתובב מגיע כאן בשני גדלים, 12.3” ו-15.6, תלוי ברמת הגימור, כאשר ברמה הגבוהה מתווספת גם תצוגת HUD תצוגה עלית של נתוני הנהיגה לשמשה הקדמית. 

מאחור, מושבים גדולים ונוחים עם מרווח ראש ורגליים מספק, ונוחות מרשימה, גם בזכות הרצפה השטוחה. תא המטען בנפח 552 ל’, מה שהספיק לטעינת שלוש מזוודות ותיקים גדולים. ה-SEAL U מבוסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 פלטפורמה שהוצגה לפני כ-3 שנים, כלומר פלטפורמת “דור קודם” עם תכנון חדש. 

מבחינת מידות: ה-BYD SEAL U באורך 4,785 מ”מ, רוחב של 1,890 מ”מ וגובה של 1,668 מ”מ – נתונים די מרשימים. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,765 מ”מ. הנתונים הללו מראים שמדובר בדגם שגדול משמעותית מה-Atto3. 

 

BYD SEAL U RANGE
סוללת 87 קוט”ש עד 500 ק”מ טווח (ריאלי 400 ק”מ)

 

ב.ווי.די SEAL U מגיע עם סוללת בלייד בעלת שתי קיבולות, תלוי ברמת הגימור: 

ברמת הגימור קומפורט (שככל הנראה לא תגיע לישראל) נמצא סוללה בקיבולת 71.8 KW/h עם טווח נסיעה של 420 ק”מ ונתון של 0-100 ב-9.3 שניות, בעוד שבדגם הדיזיין הבכיר יותר, ישנה סוללה בקיבולת של 87 KW/h עם טווח נסיעה של 500 ק”מ והאצה של 9.6 שניות מ-0 ל100 קמ”ש. בשתי רמות הגימור יש חיבור טעינה תלת פאזי בהספק של עד 11 KW/h ובטעינה מהירה DC הספק טעינה של עד 115KW או 140 KW בהתאם לרמת הגימור. הסוללות מגיעות עם 6 ו8 שנות אחריות. 

להבדיל מה-SEAL שמגיע עם הנעה אחורית או כפולה עתירת כוחות סוס, ב-SEAL U כאמור כוונו למשפחה ומשפחתיות, ולכן יגיע בהנעה קדמית בלבד עם הספק של 218 כ”ס. 

 

סיל יו מבחן
BYD סיל יו מבחן דרכים

 

זזים

 

השקה דינאמית אמרנו? הגיע הזמן לבדוק את הרכב בתנועה. לחיצה על כפתור ההנעה ואנחנו יוצאים לדרך. פורטוגל לא התברכה בכבישים עירוניים איכותיים וה-SEAL U מצליח לרסן באופן חלקי את המהמורות, עם כי, הסיומת קצת מטלטלת, מעין תחושה גלית יותר מידי, תנודתית אפילו הייתי אומר כבר בתחילת הנסיעה. אני משתלב לכביש המהיר הבין עירוני ושם העניינים כבר יותר נוחים וטובים, ותחושת הנדנוד הקלה מתחלפת בשיוט נינוח. יש לרכב תאוצה טובה גם מהמקום וגם בעקיפה, המוכרת לנו מרכבים חשמליים, אך היא לא מרשימה. בכל זאת, כמו שהסבירו, לא מדובר ברכב ספורטיבי.

אני יורד מהכביש המהיר ונכנס לעיירה ציורית Carvoeiro של-שפת הים, בה כבישים צרים בין בתים ונוף משגע של הים. מערכות הבטיחות ב-BYD SEAL U מתריעות ומצפצפות ללא הרף בשל הקירבה לרכבים וקירות הבתים, ואף פותחות את מצלמות ה-360 מעלות על גבי מסך המולטימדיה. זה קרה לעיתים גם כשהמרחק היה יחסית רחוק מהאובייקט, מה שמראה על רגישות של החיישנים, אבל כמו שאומרים Better be safe than sorry. 

אני יוצא מהעיר ומטפס בכביש כפרי תלול שמורכב מאספלט ברמת חאן יונס עם שאריות אקרשטיין עודפים וה-SEAL U עושה זאת בקלות. מזג האוויר שמשי ומאיר פנים, ואני מחליט להאיץ במעט בכביש הכפרי, אך במהירויות גבוהות ההגה השמנמן לא מתקשר כמו שציפיתי. למעשה אין כמעט היזון חוזר ממנו ואין תחושת היגוי בטוחה בעיקר בסיבובים. בנסיעה על כביש באיכות גרועה, כשמצד אחד ים אבל גם צוק גבוה, שכל מה שמפריד ביננו זה גדר עץ רועים, החוסר תקשור מורגש בהחלט ואני מוריד רגל מדוושת התאוצה, וכמו שאמרו שוב ושוב, כיוונו כאן למכונית שימושית למשפחה. 

אכן, משפחה של זוג ושלושה ילדים ימצאו פה נוחות ואיכות נסיעה טובה, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שקצרה היריעה מלפרט. 

 

BYD SEAL U INTERIOR
BYD SEAL U תא נוסעים
BYD SEAL U BOOT
BYD SEAL U תא מטען

 

ה-SEAL U יגיע אלינו בשבעה צבעים שונים, ובשני צבעי פנים שונים. איכות החומרים ברכב טובה, אם כי זה לא פרימיום כפי שהורגלנו לקבל ממספר יצרנים סיניים. מערכת ה-HI BYD הסייעת הקולית נמצאת גם בדגם זה, ועובדת מצוין, אם זה בבקשה לפתוח את החלון או לשנות תצוגה במסך. גם מערכת ה-Android Auto עבדה מצויין, ולמעשה לא התנתקה ולו פעם אחת במהלך כל שעות הנסיעה. ברמת הגימור דיזיין יש מערכת שמע “אינפיניטי” עם איכות שמע מצויינת שגרמה למוסיקה להשתלב מצויין עם הנופים של פורטוגל.

במהלך הנסיעה לא נשמעו רעשי רוח כלל גם במהירויות גבוהות, מה שמעיד בין היתר על איכות הרכבה טובה, יחד עם זאת, באחת העצירות להתמתחות ורענון זיהיתי מרווחים לא אחידים בדלת המטען או במכסה המנוע, אך צריך לזכור שמדובר ברכב הדגמה. במרבית הנסיעה צריכת ה-KW/h עמדה על טווח שבין 17 ל-23, כאשר בסיום הנסיעה הצריכה עמדה על 21.6 KW/h – בחישוב מהיר, עם גודל הסוללה 87, חלקי הצריכה בפועל, מעמיד את טווח הנסיעה על 402 ק”מ טווח סוללה, רחוק במעט מנתוני היצרן אבל נתון טווח מספק לנסיעה משולבת.

BYD SEAL U PRICE
BYD SEAL U

 

סיכום

 

ה-BYD SEAL U הוא רכב פנאי משפחתי שימושי. הנסיעה בו איכותית ושקטה, התאוצות שלו טובות, אם כי לא מרשימות, וסביבת הנהג ברמה גבוהה אך לא פרימיום. הוא נושף בעורף של טסלה מודל Y ו-MG מארוול R המתחרות הישירות שלה, ותמחור טוב כן יכול לעשות להן חיים לא פשוטים. התחרות ביניהן תתחיל או תסתיים בתמחור. ומאחר ומחירים לא פורסמו, נוכל לקוות שהתמחור יהיה באזור ה-200 אלף שקלים, ולא מעבר, אחרת יש מתחרות גדולות יותר (טסלה Y עם בסיס גלגלים שגדול ב-12 ס”מ) ומתחרות מהירות יותר, שהופכות את ה-SEAL U לפחות משתלם. וזה מה שרוצה בסוף הנהג ישראל ישראלי – רכב פנאי SUV חשמלי גדול בעיסקה טובה. 

את ה-BYD SEAL U נפגוש בכבישי ארצנו בתחילת המחצית השנייה של 2024, אזור יוני-יולי. עד אז, יש ליבואן מספיק זמן לחשוב על מחיר שיגרום לBYD להמשיך להוביל את טבלת המכירות בישראל. 

 

אחים לחשמל: BYD סיל U ו-BYD דולפין – סקירות וחווד

בונים חלומות: ביקור במטה הראשי של BYD בסין – הכתבה המלאה

BYD סיל U: הקרוסאובר החשמלי החדש שינחת אצלנו בקרוב

השקה בינלאומית ומפגש התרשמות ראשון עם byd דולפין וbyd סיל

 

גלריה BYD SEAL U

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 1 =