613 קילומטר טווח: פורשה מקאן ה-SUV החשמלי הראשון של פורשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
רכב יוקרה חשמלי
דגם שני חשמלי לפורשה. פורשה מקאן EV

 

פורשה משיקה את הדגם החשמלי השני שלה – פורשה מקאן. המכונית החשמלית המגיעה עם יחידות כוח בהספק של עד 639 כ”ס, טווח נסיעה של עד 613 ק”מ (WLTP), החל מ-665,000 ₪ 

 

עשר שנים לאחר השקתו, הדור השני של ה-Macan עומד לצאת לאוויר העולם, והפעם בגרסה חשמלית מלאה: הפורשה מקאן כוללת דור החדש של מנועים חשמליים מסוג PSM בסרן הקדמי ובסרן האחורי כדי להגיע לרמת יעילות אופטימלית וניצול אופטימלי של הכוח. המספרים מדברים בעד עצמם: בעת השימוש בבקרת שיגור Launch Control, ה-Macan 4 מייצר 408 כ”ס בעוד שה-Macan Turbo מפיק 639 כ”ס. המומנט המקסימלי הוא 65 ו-113 קג”מ בהתאמה. נתונים אלה מבטיחים ביצועי נהיגה מעולים. ה-Macan 4 מאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ”ש בתוך 5.2 שניות וה-Macan Turbo עושה זאת בתוך 3.3 שניות בלבד. שני הדגמים מגיעים למהירות מקסימלית של 220 ו-260 קמ”ש בהתאמה.

 

porsche macan ev
עד 613 טווח חשמלי. מקאן חשמלית

 

פלטפורמת PPE חדשה 

 

המנועים החשמליים מוזנים מאנרגיה המגיעה מסוללת ליתיום-יון שברצפת הרכב בעלת הספק של 100 קוט”ש (95 קוט”ש נטו). סוללת המתח הגבוה היא חלק מרכזי בפלטפורמת ה-PPE החדשה עם ארכיטקטורה של 800 וולט שבה Porsche עושה שימוש בפעם הראשונה עם ה-Macan החדשה. הספק הטעינה המקסימלי בזרם ישר (DC) הוא 270 קו”ט. ניתן לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-21 דקות בעמדת טעינה מהירה מתאימה. בעזרת עמדות טעינה של 400 וולט, מתג המתח הגבוה שבסוללה מאפשר לפצל את סוללת ה-800 וולט לשתי סוללות של 400 וולט כל אחת. הדבר מאפשר טעינה יעילה במיוחד ללא צורך בתגבור מתח גבוה נוסף, עד הספקים של 135 קו”ט. ניתן להשתמש במטען ביתי ולטעון את הסוללה בזרם חילופין (AC) בהספק של עד 11 קו”ט.

במהלך הנהיגה ניתן להשתמש במנועים החשמליים כדי למחזר את האנרגיה ולטעון את הסוללה בהספק של עד 240 קו”ט. יחידת ה-IPB תורמת גם היא לשיפור היעילות של ה-Macan החדשה תוך כדי חיסכון במקום והפחתת המשקל. יחידת ה-IPB המתקדמת והקומפקטית משלבת בתוכה למעשה שלוש יחידות: מטען ה-AC המובנה, יחידת החימום במתח גבוה וממיר ה-DC/DC. הטווח המשולב המקסימלי (לפי WLTP) הוא 613 ק”מ ב-Macan 4 ועד 591 ק”מ ב-Macan Turbo.

 

עיצוב ופרופורציות

 

“המקאן החשמלי הוא הדגם הראשון של פורשה בעל זהות חשמלית ברורה,” אומר מיכאל מאוור, סגן נשיא העיצוב ב-Porsche. הפרופורציות הקלאסיות של Porsche עברו פיתוח נוסף והתאמה אופטימלית לאתגרים שמציב לנו הרכב החשמלי. כך הדגשנו את המראה הספורטיבי, המודרני והדינמי של המקאן. 

אורכו של הרכב הוא 4,784 מ”מ, רוחבו הוא 1,938 מ”מ ואורכו 1,622 מ”מ. ה-Macan החדשה מגיעה עם גלגלים בגודל של עד 22 אינץ’ וצמיגים מתאימים. בסיס הגלגלים, שגדל ב-86 מ”מ בהשוואה לדגם הקודם (2,893 מ”מ), מתאזן על ידי שלוחות קצרות מלפנים ומאחור. הפנסים הראשיים מתחלקים לשני חלקים: היחידה השטוחה העליונה הכוללת פנסי תאורת יום המורכבים מ-4 גופי תאורה, משתלבים עם הכנפיים ומדגישים את רוחבו של הרכב. הפנסים הראשיים בטכנולוגיית Matrix LED ממוקמים בנקודה נמוכה יותר. קו הזרימה האופייני של Porsche יוצר צללית עם חלון אחורי שטוח. בשילוב עם הדלתות ללא המסגרות וחצאיות צד אופייניות, התוצאה היא עיצוב ספורטיבי וזורם. כתפיים בולטות ועוצמתיות מעניקות לחלק האחורי מראה שרירי. לוגו Porsche ממוקם כעת במרכזו של פס התאורה התלת-ממדי המפוסל מאחור.

 

פורשה חשמלית

 

ביצועים

 

Porsche משלבת בין ה-DNA העיצובי שלה ויכולות דינמיות משודרגות. הודות למערכת ה-PAA‏ (Porsche Active Aerodynamics ‏) עם אלמנטים אקטיביים ופסיביים ומקדם גרר של 0.25, ה-Macan החדשה היא ה-SUV היעילה ביותר בשוק, יעילות המשפיעה באופן חיובי על טווח הנסיעה ועל תצרוכת החשמל. מערכת ה-PAA מורכבת מספוילר אחורי אדפטיבי, פתחי אוויר אקטיביים קדמיים וכיסויים גמישים בתחתית המרכב האטומה באופן מלא. פתחי האוורור שמתחת לפנסים הראשיים והחלק הקדמי הנמוך משפרים את זרימת האוויר. מאחור, עיצוב חד ודיפוזר ייחודי מבטיחים רמת יעילות אווירודינמית גבוהה.

 

אבזור ושימושיות

 

פורשה מקאן החדשה היא רכב פנאי ממוקד ביצועים עם רמת שימושיות יום-יומית גבוהה במיוחד, אבזור ברמה גבוהה וחלל מרווח. המעבר להנעה חשמלית הביא להגדלת נפח ההטענה של ה-Macan. בהתאם לדגם ולרמת האבזור, נפח תא המטען הוא עד 540 ל’ (מצב מטען). נוסף על כך, קיים תא מטען קדמי בנפח של 84 ל’. בסה”כ הוא כולל 127 ל’ יותר בהשוואה לדגם הקודם. כאשר המושב האחורי מקופל, נפח תא המטען עולה עד ל-1,348 ל’. כושר הגרירה המקסימלי הוא 2,000 ק”ג, נתון המאפשר לשמור על רמת שימושיות גבוהה.

חלל הפנים כולל פנל שחור מובנה מדגיש את רוחב סביבת הנהג. העיצוב העולה של הקונסולה המרכזית מדגיש את האווירה ממוקדת הביצועים של הרכב. במקביל, החלונות הגדולים מאפשרים חדירה של אור טבעי ואוויר לתוך הרכב. נוסף על ממשקי המשתמש הדיגיטליים, קיימים גם אלמנטי בקרה אנלוגיים, לדוגמה בפתחי האוורור ובבקרות מיזוג האוויר. פסי הגימור שבסביבת הנהג ובדלתות כוללים תאורת LED מעוצבת. התאורה משמשת כתאורת אווירה וגם כתאורת תקשורת. היא מספקת מידע או אזהרות בהתאם למצב, לדוגמה במהלך קבלת הפנים, במהלך הטעינה או בשילוב עם מערכות העזר והבטיחות לנהג. האבזור של ה-Macan החדש מאפשר רמה גבוהה של התאמה אישית.

Porsche גם משתמשת בחומרים ידידותיים יותר לסביבה בכלי הרכב שלה. החלק הפנימי של ה-Macan החשמלית כולל חומרים מסוג זה בכמה מקומות.

 

פורשה מקאן 2024
תא נהג. פורשה מקאן

 

מולטימדיה וקישוריות

 

חוויית הנהיגה במקאן החשמלית משודרגת על ידי מערך אלקטרוני חדשני הכולל עד שלושה מסכים, המאפשרים שליטה אינטואיטיבית ונוחה במיוחד, כולל מסך 12.6 אינץ’ מרכזי, לוח מחוונים קמור ומסך מרכזי בגודל 10.9 אינץ’. בפעם הראשונה, הנוסע הקדמי יכול לצפות במידע, לשנות הגדרות במערכת הבידור והמידע או לצפות בווידאו בסטרימינג במהלך הנסיעה ברכב דרך מסך ה-10.9 אינץ’ האופציונלי. בפעם הראשונה, יש גם תצוגה עילית עם טכנולוגיית מציאות רבודה. אלמנטים וירטואליים כגון חיצי ניווט משתלבים בצורה חלקה עם העולם האמיתי. התמונה שהנהג רואה נמצאת במרחק של 10 מ’ וזהה בגודלה למסך 87 אינץ’.

מערכת הבידור והמידע מהדור החדש מבוססת על Android Automotive OS. מערכת ה-PCM שב-Macan החדשה לוקחת את ביצועי המחשוב לרמה חדשה לגמרי. לדוגמה, המסייע הקולי “Hey Porsche” יכול להמליץ במהירות על מסלולי נסיעה, כולל עצירות לטעינה. בחנות האפליקציות החדשה של Porsche, הנוסעים יכולים לקבל גישה ישירה לאפליקציות של צד שלישי ולהתקין אותן ישירות ב-Macan החדש.

 

פורשה מקאן
פורשה מקאן חשמלית

 

היגוי אחורי ובולמים בעלי שני שסתומים

 

שני הדגמים, Macan 4 ו-Macan Turbo מגיעים עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים. שני המנועים החשמליים נשלטים בזמן אמת על ידי מערכת אלקטרונית. מערכת ה-ePTM, מערכת ניהול האחיזה האלקטרונית של Porsche, פועלת במהירות הגבוהה פי 5 בהשוואה למערכת הנעה רגילה לכל הגלגלים והיא יכולה להגיב להחלקה בתוך 10 מילי-שניות. נוסף על כך, חלוקת כוח ההנעה נשלטת על ידי תוכנית הנהיגה שנבחרה. מערכת ה-PTV‏ (Porsche Torque Vectoring Plus), נעילת הדיפרנציאל האלקטרונית בסרן האחורי, תורמת גם היא לשיפור האחיזה, ליציבות הנהיגה וליכולות הדינמיות של ה-Macan Turbo.

מתלי אוויר המגיעים כסטנדרט בדגם הטורבו, מצוידים במערכת ה-PASM, מערכת ניהול מתלי האוויר האקטיביים של Porsche. ניתן גם לשלבם עם מתלי קפיצים כאופציה. מערכת ה-PASM מצוידת כעת בבולמים בטכנולוגיית שני שסתומים. הודות למיפוי בולמים גדול יותר, ניתן לקבל טווח פעולה רחב יותר בין נוחות וביצועים. הדבר מדגיש את ההבדלים שבין תוכניות הנהיגה השונות.

 

ניתן להזמין את המקאן החדשה אצל היבואנית הרשמית בישראל – אורכיד ספורטס קארס

 

מחירים:

Macan 4 החל מ-665,000 ₪ 

Macan טורבו החל מ-930,000 ₪ 

 

צפי הגעה לישראל: רבעון שלישי 2024

 

כל כלי הרכב החדשים של Porsche מאושרים לפי תקן WLTP. ערכי ה-NEDC הרשמיים הנגזרים מערכי ה-WLTP אינם זמינים עוד לכלי רכב חדשים החל מ-1 בינואר 2023 ולכן אין אפשרות לפרסמם.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − thirteen =