השקה בינלאומית ומפגש התרשמות ראשון עם byd דולפין וbyd סיל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

byd סיל מחיר
byd סיל

 

בסוף השבוע האחרון הגעתי להשקה בינלאומית של byd בברצלונה ספרד. שם פגשתי שני דגמים חשמליים חדשים של היצרנית, והמותג הסיני b.y.d. דולפין וסיל. הראשון רכב חשמלי קומפקטי (1.6 טון), עם הנעה קדמית, ומנוע חשמלי בהספק של 204 כוחות סוס (150 KW), האצה של 7.1 שניות מהמקום למאה קמ”ש, ומהירות מירבית של 160 קמ”ש. לדולפין סוללה חדשה ומתקדמת בקיבולת של 60 קילווואט שעה שמאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 427 קילומטרים. טעינה: טעינת AC, תלת פאזי, עד 11 קילוואט, וטעינה מהירה, DC, עד 88 קילוואט.

הרכב השני b.y.d. סיל הוא רכב סדאן, ספורטיבי למראה וגם בביצועים, הרבה בזכות זמן ההאצה שלו מהמקום ל-100 קמ”ש, נתון של 3.8 שניות שאפילו מוטבע בחלק האחורי של הרכב. באחד ממבחני ההאצה, הצלחתי להאיץ עם הסיל ל3.7 שניות ל-100 קמ”ש, וזה בהחלט מרגיש מהיר וספורטיבי. הסיל מושק באירופה, וגם יגיע אלינו בשתי גירסאות הנעה, הראשונה גרסת הנעה אחורית עם 313 כוחות סוס (230 KW) וסוללת 82 קוט”ש עם טווח של עד 570 קילומטר, הגרסה השנייה חזקה יותר, עם הנעה כפולה, 530 כ”ס, וטווח חשמלי עד 520 קילומטר.

 

byd מחיר
עיצוב מושך

 

מבחינת טעינה: הסיל בגרסת ההנעה האחורית יכול לקבל 7 קילוואט בטעינה איטית, ועד 150 קילוואט בטעינה מהירה. אלה דברים שיכולים עוד להשתנות, מאחר וכלי הרכב שפגשנו הם בגרסאות סיניות ועתידות לעבור שינויים והתאמות לשוק האירופאי.

מבחינת העיצוב, עיניכם רואות, עשו עבודה טובה מאוד בעיצוב שני הדגמים. שניהם מושכים את העין, בעיקר בזכות עיצוב הפנסים הקדמיים והאחוריים, עם דוגמה מיוחדת לתאורה הלד המתקדמת.

@queenoftheroad.il byd דולפין בהשקה בינלאומית – סיבוב היכרות. מכונית חשמלית קומפקטית עם סוללת 60 קוט”ש, עד 427 ק”מ טווח חשמלי. הספק מנוע 204 כ”ס. תגיע אלינו בסוף השנה, במחיר משוער 135 אלף₪ #byddolphin #byd ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

דרושה: מכונית קטנה חשמלית במחיר טוב

 

מבין שני הדגמים, אם שואלים אותי, byd דולפין, הוא ללא ספק הדגם שיעשה יותר רעש בישראל. שוק הרכב החשמלי בישראל, בדיוק כמו אוהדי כלי הרכב החשמליים, משתוקק לרכב קומפקטי חשמלי שימושי ליום יום במחיר לכל כיס. עד עכשיו קיבלנו בעיקר מכוניות פנאי שטח, קרוסאוברים, בכל גודל, צורה וצבע, והמחירים הלכו וטיפסו למחוזות לא כדאיים, ובלתי אפשריים לרוב הרוכשים. לקוחות שרוצים מכונית חשמלית, וניגשים בפעם הראשונה לקנייה כזו, אין אפשרויות מגוונות, מלבד מכוניות פנאי משפחתיות בגודל בינוני. בקטגוריות נמוכות יותר פשוט אין היצע מספק דגמים חשמליים, סיבה מספקת או תמחור מעודד שידחוף עוד אנשים לבצע מהלך כזה בסופו של דבר. ולהכנס לתוך עולם מקביל ממש, עולם של חשמל, טווח חשמלי, תכנון טעינות ועוד.

 

BYD DOLPHIN
פלטפורמה חדשה ובסיס גלגלים נדיב. בי.ווי. די דולפין

 

byd דולפין מחיר
byd דולפין

 

יש את הפיג’ו 208 החשמלית הקטנה שהתאימה לקהל מצומצם יחסית וצעיר. ולא מזמן, נכנסה האורה פאנקי קט בקול תרועה גדולה, ויצרה הרבה עניין סביבה. כל מכונית חשמלית קטנה, טובה מספיק, עם תמחור אטרקטיבי, תביא הרבה נחת ליבואן שלה.

 

 

נוסחא בטוחה

 

כן, מהפכת הרכב החשמלית ללא ספק הגיעה לישראל, והקהל הישראלי לגמרי בעניין, בקשב, ועם נכונות לבדוק ולקנות, אבל מעטות המכוניות החשמליות שעשו בישראל “רעש גדול” ב-3 שנים האחרונות, ואת המותגים שיצרו באזז אפשר לספור על יד אחת: טסלה, ג’ילי, MG, אייווייז, byd.

המותג האחרון, כבש את לבבות הישראלים, חובבי הרכב החשמלי, ממש בתקופה האחרונה. השנה האחרונה, עם הגעת ה-byd אטו 3 לישראל. הייתה הכנה מקדימה, וציפייה גדולה נבנתה לפני שהמותג נכנס לארץ, מה שקרה כשהרכב הגיע לארץ היה פיצוץ אמיתי, העניין הזה פשוט התפוצץ לטובה, וקשה לשכוח את הסיפורים, על תורים של אנשים, שמחכים שעות בימי המכירות, לקנות ולהזמין את האטו 3, “בין הראשונים”.

בואו נעשה קצת סדר בדברים, byd אטו 3, הוא קרוסאובר חשמלי במידות של קרוסאובר בינוני. הוא והדולפין לא רחוקים במימדים אחד של השני, כשהאטו 3 גדול מהדולפין בסנטימטרים בודדים, שני סנטימטר יותר בבסיס הגלגלים (2,720 מ”מ), ובאורך הכללי, האטו עם 4,455 מול הדולפין עם 4,290 מ”מ.

 

דולפין רכב
השנייה בתור לכבוש את ליבכם. דולפין

 

byd דולפין

 

הדולפין הוא רכב האצ’בק קומפקטי, והatto 3 קרוסאובר. הדולפין והסיל הם חלק ממשפחת דגמים חדשה ברוח חיות הים, ונושאים את השמות המיוחדים, דולפין, כלב ים, ושחף. שלושת הדגמים מבוססים על פלטפורמה חשמלית חדשה, E 3.0 הכוללת סוללה שמהווה חלק מהפלטפורמה, ומשתלבת בה באופן שמאפשר לייצר יותר שטח ומרווח פנים אופטימלי בתא הנהג והנוסעים. כשנכנסים לכלי הרכב מרגישים את זה מיד, בזכות הרצפה הישרה, והגג השקוף, ש”מאוורר” את התא. כן, אפשר לומר שמרווח הברכיים וכתפיים טוב, אך מרווח הראש פחות טוב, בעיקר ליושבים באמצע, מיקום בו המושב גבוה במעט.

 

byd SEAL
byd השקה בינלאומית במסלול “פארקמוטור” FAST

 

מעשה בדולפין, כלב ים ושחף

 

שני הדגמים בעלי תא נהג מרשים למראה, בדולפין הוא צעיר וחצוף, עם פתחי אוורור מעוצבים ומתגים פלסטיים בעיצוב מעניין. פחות פרקטי, אבל נראה מושך ומיוחד. בסיל, תא הנהג הוא פרימיום בתחושה, וגם במגע, ברוב חלקי התא. פה ושם תמצאו חלקים פלסטיים פשוטים, אבל בגדול, נראה מצוין. לשניהם מסך מולטימדיה גדול, מסתובב, ומלא פונקציות, אפליקציות והגדרות שונות. בדולפין הוא בגודל 12.4 אינץ’, בסיל 15.6 אינץ’. בסיל גם לוח המחוונים גדול יותר, מהדולפין ואטו 3. ההגה בשני הדגמים הוא לגמרי כמו באטו 3, ובטח ישנם עוד חלקים שלא זיהיתי, שזהים ליתר הדגמים במשפחה.

byd סיגל, עליו היו אייטימים שיימכר פה ב35 אלף שקלים, הוא רכב חשמלי קטן, מיני, ואם יגיע אלינו, אז רק בשנה הבאה. וממש לא במחיר שפורסם בטעות ברשתות, אלא יותר בכיוון של מאה אלף שקלים. byd דולפין וbyd סיל יגיעו כבר ברבעון האחרון של 2023. המחירים של השניים צפויים להיות ב”רוח התקופה”, יקרים יותר ממה שאנחנו משערים – הדולפין יתומחר לא רחוק מהמחיר של האטו 3, כן, אני רוצה להאמין שבסביבות 135,000 שקלים, וbyd סיל, שמתחרה ראש בראש מול טסלה 3, יתומחר בדומה למחירון העדכני של טסלה מודל 3, שכפי ששמענו גם אחרי ירידת המחיר, מדגדג את ה-200 אלף שקלים מלמטה.

byd מייצרת כעת רק מכוניות חשמליות, ובהיצע שלה כבר חמישה דגמים חשמליים מלאים ומודרנים, וזה הרבה יותר מהרבה יצרניות רכב אירופאיות, ואחרות. עם נתוני מכירות הרכב החשמלי שלה, בסין, במזרח בכלל, בישראל ובאירופה, בי ווי די מסתכלת בלבן של העיניים של יצרניות רכב ענקיות, ביניהן פולקסווגן, והולכת לצאת למלחמה אגרסיבית, כדי להשתלב, כמה שיותר מהר, בין יצרניות הרכב המובילות באירופה. ובכלל, לכבוש את שוק הרכב החשמלי בעולם. כשבתוך הסיפור הגדול, אנחנו, הקטנים, ישראל, שוק קטן, אך חשוב ובולט, בדרך של byd לכבוש את אירופה.

הראשונה לעשות ניסוי כלים פה בישראל, בדרך לאירופה, הייתה ג’ילי, עם דגם הגאומטרי C שמכר 10,000 מכוניות. ניסוי כלים שהצליח בישראל מעל המצופה והמשוער. הצלחה שרק byd וטסלה הצליחו לעשות. לא סתם קיבלו אותנו בהשקה בספרד בכבוד ששמור למנצחים, ישראל היא המדינה ה-3 במכירת דגמי byd ב-2022-23. ופה בארץ, byd אטו הוא הדגם הנמכר ביותר בחצי שנה האחרונה, מבין כלל המכוניות, החשמליות והבנזין גם יחד. ממעט הנהיגה שהייתה לי עם שתי המכוניות, אני מניחה שהדולפין, הקטנה, הזריזה, והמהנה לנהיגה, תעשה לא פחות רעש מהאטו 3.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × two =