ויטארה למטיילים: סוזוקי ויטארה (1.4 ל’ טורבו 4X4) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סוזוקי ויטארה הנעה כפולה

 

הדרישות של רוכש הסוזוקי הממוצע הן ברוב המקרים די פשוטות: מחיר הרכישה, הסחירות בעת המכירה, וראש שקט בין לבין. מה שנקרא – “ללכת על בטוח”. אבל מה לגבי מערכות בטיחות מתקדמות? לדגם הישן/היוצא של הויטארה הייתה חסרה מערכת בטיחות חשובה: בלימה אוטונומית. כעת, המערכת נכללת בגרסה החדשה המיובאת לארץ, שכוללת גם אופציה להנעה כפולה, וזו כבר סיבה מצוינת להניע ולצאת לדרך

 

עיצוב לא היה הצד החזק של סוזוקי בשנים האחרונות. סוזוקי ויטארה, בניגוד לשאר הדגמים באותה תקופה, היא סנונית ראשונה לרכב שלטעמנו נראה טוב מאד. העיצוב ה”מרובע”, חריג יחסית בנוף, ומקנה מראה של רכב שטח. אהבנו את הסבכה הקדמית שמשתלבת באופן הרמוני עם הפנסים, את בתי הגלגלים האחוריים התפוחים, את הקו העיצובי מאותם בתי גלגלים הזורם כלפי חזית הרכב, את הגג והקורות הצבועים בשחור, את פסי האורך המובנים בגג בצבע כסף ששוברים את הצבע השחור, ואת הפנסים האחוריים החדשים ה”פורצים” מחוץ לקו העיצובי. על פולט החום המדומה שנמצא במפגש קורה A והמרכב היינו מוותרים.

 

 

ויטארה למטיילים: סוזוקי ויטארה (1.4 ל’ טורבו 4X4) – מבחן דרכים

 

 

מתיישבים

הכניסה לויטארה נעשית ללא מפתח ואנו מתיישבים במושב הנהג שמתגלה במהלך המבחן כמושב נוח. במרכז – שעון זמן אנלוגי המשתלב בין שני פתחי מיזוג עגולים. מתחתיו – מסך ענק בגודל 10.1 אינץ’ (!) הכולל מערכת מולטימדיה בעברית (שאינה מחוברת למערכות הרכב). עוד בעיצוב הפנים מצאנו לאורך הקונסולה המרכזית פס פלסטיק דמוי אלומיניום מחורר עם הכיתוב All grip – להזכיר לנו כי בחרנו בגרסת ההנעה הכפולה של הויטארה. איכות החומרים של הקונסולה המרכזית טובה אך בדלתות ניכר כי סוזוקי חסכו.

גם הגימור של משטחי הפלסטיק בדלתות נמוך מהמצופה עם סיומת חדה ומציקה למי שנוהג לנהוג עם יד הנשענת על פתח החלון. הכיסים בדלתות גדולים דיו אך הם מפצים על תא כפפות קטן יחסית ותא קטן בין המושבים עקב העובדה שהמקום נתפס על ידי בלם היד הידני המותקן בויטארה.  

 

סוזוקי ויטארה תא נהג

 

פשוט ובסיסי. דשבורד סוזוקי ויטארה

 

סוזוקי ויטארה לוח שעונים

 

 

 

מבחינת האבזור הפנימי, הויטארה כוללת חיבור USB, חיבור 12 וולט וחיבור לכרטיס זכרון. בקרת האקלים נוחה לשימוש אך אינה מפוצלת. דור ה-X, שבואו נודה באמת, רובם הם הלקוחות הפוטנציאליים של המותג, ישמחו לגלות כי מערכת המולטימדיה כוללת נגן תקליטורים. זן הולך ונעלם בעולם הרכב. אותו דור פחות ישמח לגלות כי המערכת אינה כוללת כפתור עגול ואינטואיטיבי לכיוון עצמת השמע, אלא זוג כפתורים לחיצים. אחד מגביר והשני מנמיך. אלו אגב, רחוקים מהנהג ונמצאים בצידו הימני של המסך.

עוד בצד החוסרים נספר כי הופתענו לגלות שרק חלון הנהג עולה ויורד אוטומטית בלחיצה עמוקה ושליושבים מאחור אין מיזוג או שקע טעינה. אבזור שהיינו מצפים למצוא ברכב ברמת המחיר של הויטארה (148,990 ש”ח). כן ימצאו הנוסעים מאחור מרווח ראש מצויין ומרווח ברכיים טוב. שני מבוגרים ישבו בנוחות. נפח תא המטען עומד על 375 ליטר, ובקיפול המושב האחורי נפחו כמעט ומוכפל – 710 ליטר. 

 

בידוד הרעשים טוב. סוזוקי ויטארה
בידוד הרעשים טוב

 

בכביש

מתלי הויטארה מכוילים לצד הקשה, אך הויטארה אינה מתרסקת על שברי הכביש והנוחות בעיר ובכביש המהיר טובה. מערכת הסטארט-סטופ אינה מהטובות שפגשנו והייתה קצת איטית לטעמנו בתנועה העירונית. בכביש המהיר, בנסיעה במהירות של 100 קמ”ש בהילוך שישי, יורה מד הסל”ד על 1,750 סיבובים לדקה בלבד. בידוד הרעשים טוב הן מבחינת רעשי הרוח והכביש והן מבחינת רעשי המנוע. בכביש המהיר בקרת השיוט האדפטיבית עבדה מצויין וצפתה מראש מצבים שבקרות אחרות שבחנו, זיהו מאוחר מידי ובלמו בלימות חזקות ולא נעימות. 

הויטארה מתגלה כרכב זריז ומהנה לנסיעה. ההיזון החוזר מההגה כמעט ולא קיים, אך האחיזה גבוהה והרכב מתמסר לדרישות הנהג. המנוע, 1.4 טורבו עם 140 כוחות סוס, מושך נפלא את 1,220 הקילוגרמים ששוקלת הויטארה. הרבה בזכות שיא מומנט (22.4 קג”מ) המגיע כבר ב-1,500 סל”ד. לרשות הנהג, המסך בלוח המחוונים כולל אפשרות להצגת נתונים לגבי הספק, מומנט, וכוחות ה-G. התפעול שלו מתבצע כמו פעם, עם כפתורים המותקנים על גבי הלוח ולא על ההגה או מנופי האיתות. בחירה קצת תמוהה ומסוכנת. מפתיע קצת ברכב שלא מתיימר להיות ספורטיבי.

תיבת הילוכים פלנטרית וכוללת שישה יחסי העברה הנשלטים באמצעות משוטי העברה מאחורי ההגה. לרשות הנהג מצב ‘ספורט’, אך התפעול הידני תמיד עדיף ומהנה יותר לטעמנו. העברות ההילוכים אגב, אינן זריזות במיוחד (כיאה לתיבה אוטומטית-פלנטרית), אך הן מתבצעות באופן חלק ונעים. צריכת הדלק המשולבת במבחן עמדה על 12.5 קילומטר לליטר. 

 

הצלחנו לטפס עליות מאתגרות יחסית בזכות הדחיפה שהגיע מהגלגלים האחוריים

 

בשטח

הויטארה שלקחנו למבחן מצוידת במערכת 4X4, מערכת שגרמה לכל פיסת שביל שנקרתה לדרכנו לקרוץ לנו כדי לבחון אותה לעומק. המערכת מאפשרת לויטארה להגיע למקומות ששאר רכבי הפנאי בעלי ההנעה הקדמית לא יהיו מסוגלים להגיע. שלא תטעו, לא מדובר ברכב שטח אך כן הצלחנו לטפס עליות מאתגרות יחסית בזכות הדחיפה שהגיע מהגלגלים האחוריים. את העליות ניתן לרדת בבטחה באמצעות בקרת ירידה במדרון המותקנת בויטארה. עם הצלבות אגב, הויטארה מתמודדת פחות טוב עקב מחסור במערכת שתבלום את הגלגל שנמצא באוויר (מערכת המותקנת בדגמי סובארו למשל). כמו כל שאר דגמי סוזוקי, גם הויטארה כוללת גלגל חלופי. יתרון גדול על פני ערכת ניפוח לרכב עם יומרות שטח. 

 

סוזוקי ויטארה הנעה כפולה – מבחן

 

סוזוקי ויטארה בגרסת ה-4X4 משווקת במחיר 148,990
סוזוקי ויטארה בגרסת ה”שטח” – 148,990 שקלים

 

 

בטיחות

מבחינת אבזור הבטיחות שמחנו לגלות כי הסוזוקי ויטארה החדשה מצוידת במערכת לבלימה אוטונומית. עוד באבזור הבטיחות מציעה הויטארה פנסי לד (אם כי הפנסים הגבוהים רגילים ולכן, ביחס לאור הדרך, משמשים ככוסות רוח למת), 7 כריות אוויר, זיהוי והתרעה על גבי מראות הצד מפני כלי רכב בשטח מת, והתרעה על סטייה מנתיב הכוללת רטט בהגה (ללא תיקון אקטיבי). 

 

לסיכום  

במחיר של 148,990 לויטארה יש מספר חוסרים בתחום האבזור שהיינו מצפים למצוא לרכב ברמת המחיר שלה: מיזוג מאחור, פתח טעינה מאחור ובקרת אקלים מפוצלת. מפצים על כך העיצוב הנאה, מערכת ההנעה הכפולה, המנוע החזק והדינאמיות, שהפתיעו לטובה. גם מערכות הבטיחות סוף סוף עודכנו. מי שלא מתכנן לטייל בשטח מעבר לשבילים קלים, יוכל לשקול את גרסת ההנעה הקדמית (4X2) ולחסוך 14,000 שקלים משמעותיים אשר יביאו את המחיר של הויטארה למחוזות הרבה יותר אטרקטיביים. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ויטארה למטיילים: סוזוקי ויטארה (1.4 ל’ טורבו 4X4) – מבחן דרכים”

  1. בס”ד

    טעות קטנה – התראת הסטיה מנתיב כן כוללת תיקון אקטיבי!!!

    בנוסף,שכחתם לציין שהרכב גם כולל בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ראדאר הכוללת גם שמירה על מירכוז נתיב ומהירות זחילה (Stop & Go) וכן התראה על תנועה חוצה מאחור (CROSS TRAFFIC ALERT).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − thirteen =