יונדאי סונטה טורבו (1.6 ל’ T-GDI) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי סונטה טורבו
יונדאי סונטה טורבו (1.6 ל’ T-GDI) סקירה וחוות דעת

האם נשאר מקום לרכב מנהלים טורבו בנזין, אח חדש לגרסת היונדאי סונטה ההיברידית, בעולם שדוהר לכיוון חשמלי נקי וירוק?

 

אנחנו חיים בתקופה קריטית, מומחים אקולוגים אומרים שזה ניסיון אחרון להציל את הכדור עליו אנחנו חיים מקטסטרופה אקלימית. כל העולם צועד לעבר ירוק יותר ונקי יותר, גם בתחום הרכב. אפשר לדון עד קץ הימים, אם מכוניות חשמליות ירוקות יותר או שמה הייצור שלהן מזהם יותר, אך העולם בכלל ועולם הרכב בפרט, דוהר לכיוון כלי רכב היברידיים, פלאג-אין ו-100% חשמל. בתוך כל זה נחתה לה בימים אלו בארץ יונדאי סונטה טורבו-בנזין, כאילו ועידת האקלים בגלזגו לא התרחשה לפני מספר ימים, כאילו המס על החד פעמי לא זינק (בניסיון להציל את כדור הארץ מזיהום), כאילו האח ההיברידי, אותו בחנו לפני כשנה, לא משוטט פה בכבישים.

אז מה שונה ביונדאי סונטה טורבו בנזין לעומת הגרסה ההיברידית, מלבד המנוע? בכל זאת, שניהם חולקים את אותה פלטפורמת K3 דור שלוש של יונדאי. ההבדל מבחינה חיצונית הוא החזית – אמנם הצורה הכללית, פנסי הלד בעלי החתימה הייחודית הנמשכת אל מכסה המנוע, והקימורים זהים לאחות הירוקה, אך כאן ישנה שבכת גריל גדולה ושחורה, בעלת מראה ספורטיבי, שנראה כאילו נלקח מהסדרה הספורטיבית של יונדאי, ה-N Line. בנוסף, לגריל הגדול ישנם גם כונסי אוויר ובתי נורות ערפל, גדולים ומעוצבים בעלי מראה דינאמי. גם מצידי הפגוש ישנם דמויי כונסי אוויר, מעליהם מחזירי אור בצבע כתום, רמז לשוק האמריקאי שאליו הסונטה גם מכוונת.

 

יונדאי סונטה החדשה
ההבדל בחזית, סונטה היברידית מימין, סונטה טורבו משמאל

 

מאחור, ישבן זהה לגרסה ההיברידית, כולל אותן פנסי הלד הגדולים, בעלי שישה כנפוני “כריש” בחלק העליון, וחתימת אור רוחבית. ובכל זאת, השוני פה נמצא בדפיוזר ספורטיבי ופתחי זוג מפלטים כסופים, הנעדרים מהגרסה ההיברידית. גם בגזרת הג’אנטים ישנו הבדל, לטובת חישוקי סגסוגת 18″ בעלי עיצוב שונה, וספורטיבי. מעל הכל, גג פנורמי שחור, שמוסיף למראה… הספורטיבי.

הבדל משמעותי נוסף הוא כמובן המנוע. בגרסת הסונטה טורבו יש מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו, T-GDI, בעל הספק של 180 כ”ס, ב-5500 סל”ד, ו-27 קג”מ מומנט כבר ב-1500 סל”ד. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. מדובר במנוע “חלש” ב-6 כ”ס, מהגרסה ההיברידית, בעלת מנוע SMARTSTREAM 2.0 עם 192 כ”ס, הספק של יחידת ההנעה כולה.

עד שננסה להבין את המהלך של כלמוביל להנחית בארץ את גרסת הבנזין-טורבו בטיימינג הנוכחי, אנחנו נתמקד בה. יוונדאי סונטה הנבחנת מגיעה ברמת הגימור LIMITED, הגבוהה ביותר. מה זה אומר? חומרים וגימורים איכותיים, מושבי ודיפוני עור בדשבורד ובדלתות. יש פה את אותו פנים שנמצא בגרסה ההיברידית. חידוש של יונדאי בתחום, הוא שהחיבור לAndroid Auto או לApple carplay לא מצריך חיבור כבל USB וניתן להתחבר דרך הבלוטות’. יש ברכב גם טעינה אלחוטית, ממש מתחת למסך 8″ ובקרת האקלים המפוצלת, כוללת פתחי מיזוג ליושבים מאחור.

 

יונדאי סונטה סקירה
יונדאי סונטה טורבו תא נהג
יונדאי סונטה 2021
מצלמות היקפיות ואבזור בטיחות פרימיום. יונדאי סונטה

 

מול הנהג, תצוגת HUD, צג עילי, המקרין לשמשה הקדמית. הגרפיקה במסך פשוטה ללא הדמיות או משהו סוער גרפית. לעומת זאת, לוח השעונים הדיגיטלי בגודל 12.15″, כמו בגרסה ההיברידית כולל מעברי תצוגה בעלי גרפיקות יפיפיות ושינויי צבע ותצוגה בהתאם לבחירת מצב הנהיגה, ויש חמישה כאלו. לדוגמא, במצב נהיגה ספורט לוח המחוונים ישתנה ויצבע באדום את שעון הטורים, שנעדר מהגרסה ההיברידית.

המושבים מאחור מרווחים, ובזכות בסיס גלגלים של 2.84 מ’, יש מספיק מרווח לרגליים, אם כי, מרווח הראש גם כאן, מעט נפגע.

 

יונדאי סונטה 2022
יונדאי סונטה תא נוסעים

 

מזג האוויר בחוץ משוגע ומשלב אובך, רוחות חזקות שמש וגשם. הכל בעת ובעונה אחת, כאילו בא להגיד לנו “מזג האוויר השתגע בגללכם, ואתם בוחנים לי רכב בנזין ב2021?” אני מתיישב במושב שיודע לאחוז אותי מצוין, מכוון אותו חשמלית, ושומר בלחצן הזיכרון את כיוון המושב שלי. לחיצה על כפתור ההנעה והשקט ממשיך. יכול להיות שלקחתי סונטה היברידית אחרי הכל? לחיצה קלה על דוושת הגז ואני יוצא לדרך. מעלי, גג שמש פנורמי עם וילון, שדי מפריע לי למרווח הראש. אני פותח את הוילון, ומצליח להשיג לי עוד מעט מרווח לראשי. נמצא הפתרון. זה כנראה מחיר החתך הנמוך דמוי קופה של צורת הרכב, שנועד לשפר את האווירודינמיות.

אני עולה לכביש המהיר ולוחץ על דוושת הגז. עכשיו המנוע נשמע היטב. הצליל נעים, מעט מגרגר אפילו. למרות 6 כ”ס החסרים, התגובות של הסונטה טורבו בנזין דינמיות וטובות יותר מהגרסה ההיברידית.

למרות העדר הסוללות בגרסה הזו, נפח תא המטען נשאר זהה, 510 ליטר, ומשקל הרכב פחת ב-30 ק”ג בלבד, כך שהעדר משקלם היא לא הסיבה העיקרית לזריזות. האמת, התגעגעתי לצלילי מנוע בנזין כבר ביציאה מהמקום, והסונטה טורבו בנזין מספקת אותם בהנאה גדולה. ולא רק אותם. הסונטה החדשה מספקת תחושת בטיחות פרימיום – בכל יציאה לעקיפה יש פה התראה על שטח מת, תצוגה וידאו בלוח השעונים של הנתיב אליו מתכננים לעבור בעת איתות. יש פה בקרת שיוט אדפטיבית מעולה, עם מנגנון זחילה בפקקים. אמנם, אם תנסו להפעיל את בקרת השיוט במהירות אפס, היא תסרב להיכנס לפעולה, אך ניתן לעקוף זאת, על ידי קיבוע מהירות בקרת השיוט מראש, וכך היא תפעל כבר בעמידה.

יש פה גם מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, מערכת יציאה בטוחה, שתמנע פתיחת דלתות אחוריות עם זיהוי תנועה לצד הרכב, בלימה אוטונומית בזיהוי תנועה חוצה לאחור, וארבע מצלמות היקפיות. מלבד המערכות העיקריות הללו, ישנם עוד שלל מערכות בטיחות ו-9 כריות אוויר שמעניקות לסונטה את ציון הבטיחות 7 הישראלי.

 

יונדאי סונטה טורבו מחיר
יונדאי סונטה מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו

 

התחושה מאוד יוקרתית ביונדאי סונטה, כמעט פרימיום. איכות השמע במערכת הסאונד דורשת מעט כיווניים ושיפור קלים. זאת לא מערכת ה-Bose שפגשנו בגרסה ההיברידית, וחבל. עוד קורבן של משחקי מיסוי ישראלים ככל הנראה.

יונדאי סונטה טורבו משייטת בנעימים על הכביש, יודעת לשמור על מרכז הנתיב מצוין, בזכות מערכת LFA, הכוללת תיקונים אקטיביים. יש מעט רעשי רוח שחודרים במהירות גבוהה לתא הנוסעים, אבל ייתכן ומדובר במזג האוויר הסוער שבחוץ, כך שאני אוותר לה הפעם. אני עוצר לתדלק, ומחשב צריכת הדלק מראה 11 ל’ ל100 ק”מ, כמעט 9 ליטר לקילומטר, די גבוה, גם אם הנהיגה הייתה יחסית דינאמית. אני מסיים לתדלק את הרכב וגומל בליבי לחזור את ה-100 ק”מ חזרה הביתה בנהיגה רגועה הפעם. ואכן בסיומה, צריכת הדלק משתפרת ל11 ליטר לק”מ, טוב יותר, אך עדיין לא דומה להצהרת היצרן שעומדת על 13 ליטר לק”מ. בהחלט מסביר את דירוג הזיהום 13 הצבוע אדום בקטלוג.

 

יונדאי סונטה ליסינג
עיתוי מעניין. יונדאי סונטה טורבו

יונדאי סונטה מחירון

 

סיכום

המחסור ברכיבים ובכלי רכב הביא לזמני אספקה והמתנה מטורפים לכלי רכב חדשים, ולסחרור גם בשוק הרכב מיד שנייה. לקוחות וציי רכב צמאים לכלי רכב חדשים, וכלמוביל מספקת את היונדאי סונטה במהירות ויעילות שמשחקת לטובתה. מאז החל שיווק היונדאי סונטה היברידית, לפני כשנה, מחירה טיפס בכמה עשרות אלפי שקלים מהמחיר בו שווקה בתחילת דרכה. ולכן בכלמוביל, יבואנית יונדאי, החליטו לתמחר את הסונטה טורבו בנזין במחיר 188,000 שקלים לרמת הגימור הבסיסית, או 199,900 ש”ח לרמת הגימור הנבחנת LINITED.

היא תתאים לקהל שעדיין לא התחבר להפכה הירוקה, ומכוניות היברידיות וחשמליות, או לאנשים להם קושי  בדחיית סיפוקים ורוצים אספקה מהירה של רכב. יש לה מתחרה “טורבו בנזין” אחת ישירה מולה כיום בסגמנט המנהלים, סקודה סופרב, ובבחירה בין שתי מכוניות מצוינות אלה, עניין זמני האספקה יהיה שיקול גדול, ופרמטר קובע ברכישה. מי שבכל זאת יבחר ביונדאי סונטה טורבו בנזין, יקבל רכב פרימיום מרווח, עם לא מעט מערכות בטיחות ומנוע זריז שצריכת הדלק שלו רחוקה מזו של האח ההיברידי. לפני מספר שנים זה עוד היה נסלח, אבל בעידן החשמלי הנוכחי, אולי לא. עכשיו באים?

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 7 =