בעלי רכבי מרצדס יוכלו לשלם בתחנות הדלק באמצעות טביעת אצבע

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס טכנולוגיה
תשלום בעזרת חיישני טביעת אצבע. מרצדס

 

מרצדס תאפשר תשלומים בתחנות דלק באמצעות חיישן טביעת אצבע ברכב בשיתוף מאסטרקארד. זו תהיה יצרנית הרכב הראשונה בעולם המשלבת את טכנולוגיית תשלומים מקוונים ברכביה, בקרוב גם אצלנו?

 

לקוחות מרצדס בגרמניה יוכלו להתחיל את תהליך התדלוק ישירות מתוך הרכב ולשלם באופן דיגיטלי באמצעות חיישן טביעת אצבע. הדבר מבטל את הצורך בהזנת קוד סודי (PIN)  או אימות באמצעות מכשיר נייד, מה שהופך את דרך התשלום לנוחה ובכך משתפרת גם חוויית הנסיעה ברכב.

התשלום יתבצע באמצעות Mercedes pay+ שירות התשלומים המקורי של מרצדס המשולב במערכת המידע והבידור  MBUX המותקנת בדגמי מרצדס השונים ובשיתוף עם חברת מאסטרקארד שמספקת למרצדס את טכנולוגיית התשלומים.

תשלום באמצעות טביעת אצבע בתחנות דלק, ללא צורך לצאת מהרכב, מהווה תקדים לתשלום בדרך זו בכל נקודת מכירה מכל סוג. בנוסף, מרצדס היא יצרנית הרכב הראשונה בעולם שמשלבת ברכביםאת פלטפורמת Secure Card on File for Commerceשל מאסטרקארד. טכנולוגיה זו מאפשרת להצפין נתוני עסקאות באמצעות קריפטוגרמות שהוקצו באופן ייחודי אשר מגנים על פרטי תשלום רגישים.

 

כיצד פועל תשלום ברכב באמצעות טביעת אצבע?

כאשר הנהג מגיע אל תחנת דלק ומכבה את המנוע, שירות Mercedes me Fuel & Pay יתחיל לעבוד אוטומטית במערכת המידע והבידור MBUX. לאחר מכן, הנהג יכול פשוט לבחור את משאבת הדלק המתאימה. עוד לפני התדלוק, המערכת תחשב את הכמות הכוללת המקסימלית לפי מחיר הדלק הנוכחי וכמות הדלק כשהמיכל מלא. ובמקום לאשר את התשלום באמצעות מכשיר נייד, הנהג ישלים את העסקה שלו בצורה חלקה באמצעות אימות טביעת אצבע. לאחר התדלוק, הנהג יראה את כמות הדלק שתדלק ואת סכום החשבונית בכרטיס האשראי של מאסטרקארד במסך הרכב. התשלום יתבצע אוטומטית, והנהג יוכל לצאת מתחנת הדלק ללא צורך לעבור בקופה. לאחר מכן החשבונית נשלחת ללקוח באמצעות המייל.

תשלום ללא מגע באמצעות Mercedes me Fuel & Pay וחיישן טביעות אצבע, אפשרי כעת בלמעלה מ-3,600 תחנות דלק פעולה בגרמניה. הצרכנים יכולים להשתמש בכרטיסי האשראי או החיוב שלהם מאסטרקארד  שהונפקו בגרמניה לתשלום מקורי ברכב על ידי רישום הכרטיס שלהם בחשבון המשתמש של Mercedes me והפעלתו ברכב באמצעות מערכת המידע והבידור MBUX Mercedes pay+.

ממחקר שנערך על ידי חברת מחקרי השוק הגרמנית GfK מטעם מאסטרקארד, עלה שכ-50% מבני 18 עד 39 היו מעדיפים להזמין ולשלם עבור שירותים וסחורות ישירות דרך תצוגת המידע והבידור ברכבם. על פי התוצאות, רוב הנשאלים מעידים כי היו מעוניינים לבצע תשלומים מתוך הרכב בעיקר עבור שירותים יומיומיים הקשורים לרכב עצמו: 60% מהם ענו כי ישלמו את חשבון הדלק או טעינת הרכב החשמלי ישירות דרך המכונית.

ג’ורן למברט, מנהל דיגיטל ראשי בחברת מאסטרקארד: “התשלומים הדיגיטליים מתקדמים, וכך גם הצרכנים רוצים לאמץ דפוסים חדשים המוטבעים בחוויות ובפעילויות היומיומיות שלהם. אנו גאים לשלב את טכנולוגיית התשלומים הדינמית שלנו עם מרצדס כדי להביא חוויות תשלום בטוחות, וחכמות יותר לרכביה. אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה בכדי להניע חדשנות נוספת בתחום זה בגרמניה וברחבי העולם כולו”.

פרנץ ריינר, יו”ר מועצת המנהלים של .Mercedes-Benz Mobility AG: “עם Mercedes pay+ אנו הופכים את חיי היומיום לקלים יותר עבור הלקוחות שלנו. מעתה ואילך הם יכולים לשלם את חשבון הדלק שלהם ישירות מהמכונית באמצעות טביעת האצבע שלהם – פשוט, מאובטח, נוח ואינטואיטיבי. אנחנו חלוצים בתשלום ברכב וכבר עובדים על שילוב שירותים נוספים”.

 

“חוויית תשלום אחרת”

אנליסט התשלומים כריסטופר מילר מחברת המחקר Javelin הוסיף כי “המאמץ המשותף הזה בין מאסטרקארד ומרצדס לאפשר תשלומים באמצעות הרכב עבור תדלוק, הוא דוגמה לצעד נוסף לקראת מערכת תשלומים חלקה ומשולבת יותר שמפגישה בין צורכי הצרכנים, הנתונים הנכונים ואישורי תשלום כדי להפחית את חיכוך התשלום תוך שמירה על אבטחת התשלום. ההכרזה המשותפת מדגישה את החשיבות של חוויות תשלומים המשולבות באמת מקצה לקצה – מחומרת אימות ברכב, לחישוב עלויות הדלק והצרכים ועד למשלוח קבלות בדוא”ל. תזרימי תשלומים מובחנים באמת ישכנעו צרכנים לאמץ טכנולוגיות מתפתחות כמו תשלום במכונית. אספקת חוויות מסוג זה דורשת שותפים בעלי יכולת לתאם את כל הרכיבים השונים הללו למשהו שקל לצרכנים להשתמש בו וגם להבין.”

 

הטכנולוגיה קיימת בגרמניה וצפויה להתרחב למדינות נוספות.

 

פרס חדשנות לטכנולוגיה הישראלית HARMAN ReadyCare לשיפור הבטיחות ורווחת הנהג

העתיד כבר כאן: טכנולוגיה מתקדמת וחידושים ברכב – חלק 1

העתיד כבר כאן: טכנולוגיה מתקדמת וחידושים ברכב – חלק 2

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − two =