סיכום מרוץ הדראג הפותח לעונת 2023/24 חוהמ סוכות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

דראג דימונה
דראג דימונה. עונת 2023-24

 

צבעו את המדבר: ה-Race Masters, אליפות ישראל במרוצי דראג, חזרה בחול המועד סוכות לעיר דימונה על מנת לערוך את הסבב הראשון לעונת 2023/24. עשן צמיגים ומנועים רועמים הפרו את השלווה המדברית של דימונה, שהפכה למוקד עליה לרגל של חובבי מוטוריקה

 

צילום: רונן טופלברג, יובל לוי

 

בתאריכים ה-1 וה-2 באוקטובר, נערך במנחת דימונה מרוץ צבעוני במיוחד שפתח את ליגת 2023/24 במרוצי דראג – Race Masters, בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים ובשיתוף עיריית דימונה וההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל תחת משרד הספורט. מרוץ דראג הוא מרוץ הנערך בקו ישר בו הרכבים מוזנקים ממצב סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. אורך המרוץ הינו 402 מטרים (רבע מייל) והמנצח בכל סבב עולה לשלב הבא עד אשר מוכתר הנהג והרכב המהירים ביותר בכל קטגוריה. בעקבות המרוץ, העיר דימונה התעוררה ליומיים רוויים באקשן, בעשן, בצלילי מנועים ובאדרנלין של “קרבות ראש בראש” נגד השעון של הנהגים והרכבים המהירים בישראל לרבע מייל. 

מעל 80 מתחרים הגיעו לדימונה עם רכבים שהושקעו בהם שעות רבות וכסף רב בבנייתם והכנתם למרוץ. רוב הרכבים זוהו עם סדנת שיפורים או מוסך, עובדה שיצרה עניין רב לקהל הגדול שרכש את כל הכרטיסים ומילא את היציעים שהוקמו לטובת המרוץ עד אפס מקום. 

בניגוד למרוצים קודמים, על מנת להנגיש את הענף המוטורי ליותר מתחרים, לצד שלושת הקטגוריות המוכרות של הנעה קדמית, אחורית וכפולה, העונה הוצגו קטגוריות חדשות לפי זמנים, המייצרות שילוב של הנעות שונות וכפועל יוצא גם עניין רב לקהל. מגוון הרכבים הרחב הפך את התחרות לצבעונית במיוחד: החל מגולף דור שני משנות ה-80 בעלת מנוע משופר והנעה כפולה, ועד ניסאן GTR חדישה בעלת הספק גבוה מ-1,000 כוחות סוס. חובבי החשמליות יכלו למצוא גם זוג טסלות שהשתתפו במרוץ. אחת מהן הגיע למקוץ הגמר אך הפסידה לקול תשואות הקהל ולא הצליחה להעפיל למקום הראשון.

ארבעת הגלגלים העטופים בצמיגים סופר דביקים של רכבי ההנעה הכפולה גרמו להם לזנק כאילו נורו מלוע של תותח. מספר רכבים הצליחו לרשום זמן נמוך מ-9 שניות, תוצאה שהיתה דמיונית בישראל עד לפני זמן לא רב. לשלב הגמר של קטגוריית ההנעה הכפולה עלו שני רכבים מאסכולות שונות לחלוטין: היתם פחמאוי עם האונו טורבו המשופרת שלו בעלת מנוע של גולף VR6 טורבו והנעה כפולה, שמלאו לה יותר משלושים שנה, ווסים מסארווה, שנהג בניסאן GTR משופרת במיוחד, אשר ניצח בסופו של דבר את המרוץ המותח.

דרמות נוספות נצפו בקטגוריית הההנעה האחורית, בה היה מרתק לראות כיצד כח המנוע האדיר סיחרר את הגלגלים האחוריים שדחפו מאות כוחות סוס פראיים במיוחד אל מסלול האספלט בזמן שהנהגים נאבקו לשמור את הרכב במסלול מבלי שיסתבסב, וגם בקטגוריית ההנעה הקדמית, קטגוריה בה נלחמו הנהגים על כל טיפת אחיזה מכיוון שבעת ההאצה משקל הרכב עובר אל הגלגלים האחוריים. 

 

מירוץ דימונה
מרוצי דראג מנחת דימונה

מנחת דימונה

 

מיכאל חן, מפיק האירוע: “אני רוצה להודות בראש ובראשונה לנהגים היקרים שהם הלב של הספורט הזה, רק נהג מבין כמה קשה להגיע לקו הזינוק כלכלית, פיזית ונפשית. כל מי שעמד על הקו אלוף! תודה ענקית לצוות שנתן ונותן את הנשמה בכל הפקה שלנו: דורון קאופמן, ניר דיגמי, בועז קורפל, יובל אדר ושיר מלמד, יואב אבגר, רן שמולביץ, אביב מליחי, עופר פולק, אליעד דהן, ישראל אורינג, נחמן ושלמה הנחמנים, פאני אלטר, רותם, רמי וזנה, סלים והצוות שלו ולימון אבטחה. כמו כן תודה לצלמים שרצו ונשמו טולול ועשן כבד יומיים שלמים, יובל לוי ורונן טופלברג בראשם, ניר נברי והצוות של יוסי. תודה למשטרת דימונה, לתחנת כיבוי דימונה, למגן דוד אדום ולאלוף הבטיחות שלנו אבישי כהן המאסטר מחיל האוויר, למהנדס רפי בן דוד ולכל הספקים האדירים שלנו. תודה גם לרז ובן שאחראים על הסושיאל, לאפי ומידן מטים אינסניטי, שהגיעו מארצות הברית לראות איך עושים מרוצי דראג בישראל, ולמשפחה האדירה שלי שתומכת ומגשימה איתי את החלום.”

על הנחיית המרוץ היו אמונים דורון קאופמן וניר דיגמי המזוהים עם סצנת מרוצי הדראג בישראל, יחד עם שדר הספורט בועז קורפל. בקטעי ההפסקה הקהל נהנה ממופעי דריפטים (החלקות) רוויי עשן, רעשי מנוע וצווחות צמיגים, שנערכו על ידי מספר רכבים שהותאמו לכך במיוחד. 

 

אירועים מוטוריים

 

תוצאות המרוץ (הזמן המופיע הוא הזמן שנקבע במרוץ הגמר)

 

הנעה כפולה (AWD) – 

מקום ראשון – וסים מסארווה 8:42 שניות – ניסאן GTR

מקום שני – היתם פחמאוי 21.61 שניות – פיאט אונו

 

הנעה אחורית (RWD) – 

מקום ראשון – שמואל אוזן 10.68 שניות – דודג’ צ’לנג’ר

מקום שני – מורן זידאן 10.93 שניות – ב.מ.וו M4 

 

הנעה קדמית (FWD) –  

מקום ראשון – שאדי מזאריב 10.75 שניות – סיאט לאון

מקום שני – רוני והבה 11.55 שניות – הונדה סיוויק

 

קטגוריית 9:00 – 9:99 שניות – 

מקום ראשון – אמיר ג’אבלי 9.40 שניות – הונדה סיוויק

מקום שני – שאדי דלאשה 9.44 שניות – אודי RS3

 

קטגוריית 10:00 – 10:99 שניות – 

מקום ראשון – איוב אבו עקרוב 10.25 שניות – אודי TTRS

מקום שני – בני אוזינסקי 11.60 שניות – פולקסווגן גולף R

 

קטגוריית 11:00 – 11:99 שניות – 

מקום ראשון – חוסני אבו חייט 11.02 שניות – ב.מ.וו M4

מקום שני – אביב מצלאוי 11.30 שניות – טסלה מודל 3

 

קטגוריית 12:00 שניות ומעלה – 

מקום ראשון – סעיד חלבי 12.18 שניות – פולקסווגן גולף

מקום שני – אמין מולחם 12.40 שניות – הונדה סיוויק

 

דריפט

 

נותני חסות:

 

מונסטר אנרג’י

נאור שי יבואני רכב

בוואריאן מוטורס וורקשופ

High Boost

מילוטל צ’יפס

אסיל תעשיות

אביעד שייביצ

Bmc

קבוצת אלבגינו

צמיגי טיפטופ תל אביב

מרכז שרות שמריהו

ביי אנד דרייב

ספיישל קאר

סדנת מכניקס

תודות:

עיריית דימונה ובני ביטון ראש העיר

ההתאחדות למכוניות 

משרד הספורט

 

גלריית תמונות – קרדיט צילום: רונן טופלברג ויובל לוי

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × three =